Moederdag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Moederdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:20

Ik heb aan mijn ouders 2 kaarten voor een cabaretvoorstelling cadeau gedaan, voor zowel Moederdag, hun trouwdag en m'n vaders verjaardag. In vijf dagen tijd drie keer met een cadeautje aan komen zetten, pas ik voor :+.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:22

Ik mag van mijn moeder niks doen aan moederdag. Zij vindt het ook commerciële onzin. Volgens haar is het simpel; als je het goed kunt vinden met je moeder is ze het jaar rond lief en dat je dat niet met een speciale dag zou moeten afdwingen. Ik zou het serieus ook niet in mijn hoofd moeten halen om met moederdag iets te kopen, daar zou ze bloedchagrijnig van raken.

Ik heb als uk weleens ontbijt op bed gemaakt; iets ranzigs met thee en beschuit met pindakaas, dat vond ze wel heel snoezig natuurlijk (en oneetbaar :') maar dat vertelde ze pas jaren later). Net zoals de andere rommeltjes die mijn broertje en ik als kind in elkaar knutselden, dat is gewoon altijd schattig.

En omdat moederdag hier dus niet mag krijgt mijn moeder dan maar zomaar cadeautjes tussendoor; bosje bloemen, iets lekkers of een gekkigheidje. Er zit een bloemenzaak om de hoek die veel te veel leuke frutsels verkoopt, naast prachtige bloemen. Die trekken we aardig leeg met kleinigheidjes voor elkaar :D .

Vaderdag vierden we ook nooit, maar dat maakt 't er niet zuurder op nu mijn vader er niet meer is. Dat maakt het ook zo lastig met die dagen, dat 't dan weer even zo duidelijk is dat je een ouder mist...

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:25

Van mijn moeder móéten we iets doen voor Moederdag. Ze kwam met een linkje voor een armbandje van €37, en aangezien mijn broertje maar €10 meebetaald en ik enorm krap bij kas zit (en dit weet ze) moest ik toch even slikken := Maar het niet geven is geen optie, dan wordt ze boos. _O-

Uiteraard ben ik de beroerdste niet en vind ik het altijd leuk om met moederdag iets te geven, maar wat mij betreft kan dat ook in de vorm van een ontbijtje op bed oid. :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:30

Mijn moeder en schoonmoeder krijgen niets.
En zelf wil ik niets.

Ik was al blij dat puberzoon van de week spontaan de woonkamer aan het stofzuigen was.

Vaderdag doen wij ook niet aan. En Valentijnsdag slaan we over vanwege onze trouwdag op 11 februari die we altijd vieren.

Wij helpen moeder en schoonmoeder regelmatig.
En nodigen ze soms uit om te komen eten.

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 18:02

Liesje1611 schreef:
Van mijn moeder móéten we iets doen voor Moederdag. Ze kwam met een linkje voor een armbandje van €37, en aangezien mijn broertje maar €10 meebetaald en ik enorm krap bij kas zit (en dit weet ze) moest ik toch even slikken := Maar het niet geven is geen optie, dan wordt ze boos. _O-

Uiteraard ben ik de beroerdste niet en vind ik het altijd leuk om met moederdag iets te geven, maar wat mij betreft kan dat ook in de vorm van een ontbijtje op bed oid. :D

Dit herken ik wel. Heb zelf een moeder die keihard roept dat ze het commerciële onzin vindt en vervolgens zegt, maar ik heb wel een hele leuke ..... gezien. Hinthint... Denk niet dat ze echt boos wordt als ik het niet doe, maar als enigst kind en geen partner is het wel een mooi moment om haar even in het zonnetje te zetten.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:10

Dit wordt mijn tweede Moederdag zonder moeder.
Vorig jaar was ik vooral boos, met al die k*treclames. Deze keer wil ik graag een bloemetje kopen en in huis neerzetten.
Mijn moeder vond bloemen altijd mooi en cadeautjes wilde ze nooit :))

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:13

Ik neem mijn mama volgend weekend mee naar een workshop die ze hopelijk heel leuk vindt. Ze weet nog niet wat we gaan doen, ziet ze daar pas :)

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 18:44

Darah3 schreef:
Dit wordt mijn tweede Moederdag zonder moeder.
Vorig jaar was ik vooral boos, met al die k*treclames. Deze keer wil ik graag een bloemetje kopen en in huis neerzetten.
Mijn moeder vond bloemen altijd mooi en cadeautjes wilde ze nooit :))

Zal altijd een gemis blijven ben ik bang. Mooi dat je een bloemetje koopt voor je moeder in gedachten. Hopelijk kan je haar herinneren met een glimlach. En die reclames helpen inderdaad niet.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:49

Deze Moederdag valt op de sterfdatum van mijn stiefvader. Een man die voor ons echt een vader is geweest en voor mijn moeder 100% alles wat een man hoort te zijn voor iemand. Het is dus voor ons een beetje een gekke dag. Hij is niet thuis overleden maar in het buitenland op zijn schip. Kortom ... vreemde dag, rot gedachte etc erbij.

Dit jaar gaan we voor het eerst gewoon lekker uit eten met z'n allen. Genieten mag ook gewoon op deze datum :)

En daarnaast heb ik via de Pickwick aktie leuke theezakjes voor Oma & Mama gemaakt die morgen op de deurmat valt. Gewoon spontane actie.

Sterkte voor de mensen zonder mama <3

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:50

ik geef haar een abonnement op het tijdschrift vriendin.
en mijn schoonmoeder krijgt een thee pakketje van rituals.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:02

Wij hebben twee hangmandjes opgehaald vol met bloemen voor mijn moeder, die wilde ze graag :D Dit is de eerste keer dat ze wensen had voor moederdag :j
Mijn stiefmama krijgt een lief berichtje, die woont te ver weg om even wat te brengen. Schoonmoeder krijgt niks :o

Volgend jaar ben ik zelf mama als het goed is, dus dan mag ik ook cadeautjes ontvangen 8-)

Sterkte voor degene waarbij dit een vervelende dag is :(:)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:17

Lily_Fee schreef:
Liesje1611 schreef:

Dit herken ik wel. Heb zelf een moeder die keihard roept dat ze het commerciële onzin vindt en vervolgens zegt, maar ik heb wel een hele leuke ..... gezien. Hinthint... Denk niet dat ze echt boos wordt als ik het niet doe, maar als enigst kind en geen partner is het wel een mooi moment om haar even in het zonnetje te zetten.

Oh, die van mij wel. Die zou echt gaan huilen en dan een week niet tegen me praten denk ik. :=

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:23

Ze krijgt niets, en ik ga ook niet speciaal langs.

Ik heb namelijk geen warme band met mijn moeder. Geen ruzie, maar een cadeau of speciaal bezoek voor moederdag vind ik persoonlijk overdreven in deze situatie.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:30

Ik denk er nog over na.
Normaal doe ik vaak bloemen.
Maar mijn vader heeft al bloemen gegeven i.v.m. 40 jaar huwelijk vandaag.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:34

Mijn moeder en schoonmoeder hoeven echt niks. Maar wij geven aan beide wel een mooie en originele bos bloemen in vaas :)

Ja, het is commerciële onzin, maar vind het wel een mooi excuus om ze wat leuks te geven.

Liesje1611 schreef:

Ik zou uit principe niet eens wat geven :')

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:43

_Zoe schreef:
Ik ga met m’n moeder en oma uit eten en koop nog wat kleins voor het idee, wat weet ik nog niet ga vanavond even stad in haha

Kleine cadeautje is weer uit de hand gelopen :Y) mooie Swarovski armband is het geworden en voor oma een doos bonbons

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:58

Ik doe niet aan moederdag, imo is het gewoon een commercieel iets.

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 21:20

Nee voor mij ook geen Moederdag meer......
Mijn moeder is in 2010 aan een slopende longziekte overleden......
Als die reclame en aandacht eraan.......

Vaderdag idem. Mijn vaders is 14 maanden en een dag na mijn moeder overleden.
Simon van Nick en Simon heeft een heel mooi nummer over Vaderdag geschreven........
Erg mooi en zeer toepasselijk......... Zou ook zo voor Moederdag kunnen.
Gaat over het er niet meer zijn van je vader.........

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 21:22

Wij (zus en ik) geven volgens mij niks, omdat mams dan op vakantie is haha. :)
Daarnaast doen we er al wat jaren eigenlijk niks meer mee. Elke dag is het moederdag als we haar zien of spreken

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 21:27

Mijn moeder kreeg van de ikea... 2 spatels, een snijplank en een beslagkom met fancy deksel. Wilde ze graag hebben en had ze nodig. Mijn moeder koopt wel wat ze zelf wil haha. En had niet echt het geld voor een high tea samen ofzo. Van mijn vader "kreeg'' ze trouwens een E-bike dus niet mag niet klagen. :P

Edit: kreeg omdat ik het gister gegeven heb... Ben zondag weg, dan vertrek ik op studiereis. :P
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 11-05-18 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 21:28

Hier doen we niet zoveel aan moederdag, mn moeder is een week later ook jarig. Maar gezien mn mams afgelopen dinsdag haar been op 2 plekken heeft gebroken toen ze de achterdeur uitliep :+ , ga ik samen met mn broer wel even op ‘zieken’bezoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 21:51

detos240 schreef:
Nee voor mij ook geen Moederdag meer......
Mijn moeder is in 2010 aan een slopende longziekte overleden......
Als die reclame en aandacht eraan.......

Vaderdag idem. Mijn vaders is 14 maanden en een dag na mijn moeder overleden.
Simon van Nick en Simon heeft een heel mooi nummer over Vaderdag geschreven........
Erg mooi en zeer toepasselijk......... Zou ook zo voor Moederdag kunnen.
Gaat over het er niet meer zijn van je vader.........

Sterkte :(:)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 19:53

Liesje1611 schreef:

Een kaartje met daarin: "Kinderen die vragen worden overgeslagen". :D

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:00

Ik heb mn moeder een mok gegeven en een schilderij van mn dochter. En we gaan volgende week uit eten. Mn schoonmoeder hetzelfde gegeven alleen gaan we lunchen. En mn man heeft een bos bloemen laten bezorgen <3 die is nog op reis dus vond dit wel heel lief.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:04

Ik werk morgen de hele dag. Ik vind het wel altijd leuk om iets te geven aangezien zij alles is wat ik aan ouders heb. Heb haar een kaart van Greetz gestuurd (toen moest ze even huilen :+ ) een luchtje, en een ketting met groene diamant van de juwelier. Heb mijn schoonmoeder ook een kaart gestuurt maar koop geen cadeau voor haar dat doet mn vriend. :)