Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Giolli schreef:Zeker niet!
Toch wordt er in het echte leven wel vaak bekritiseerd op materialisme. Het is vaak een negatief woord.
Wees blij waar je voor werkt en wat werkelijkheid kan worden. Als je een landhuis hebt, of een dijk van een auto, wees er dan ook ongegeneerd trots op. Wat maakt het uit? Tenzij je het ding gestolen hebt, heb je er loeihard voor gewerkt dus ja... een beetje materialisme, mag het?
.
.
)
. Best zielig om te bedenken dat ik serieus niks in m'n kamer zelf gekocht heb.
. Achja, ik krijg ook geen zakgeld, heb toch niks nodig. En als ik ga sparen, shopt mam er toch liever voor
. Dekjes enz. heb ik eigenlijk ook niks mee, of merken, of make-up. Man man, ik heb nog nooit make-up gedragen
Wat ben ik voor een puber, ze zeiden al dat ik anders was.
.

ik ben heel goed in sparen, maar ik koop eigenlijk nooit zomaar iets leuks. Al 3 jaar wil ik schilderijrails omdat ik niet wil boren in de muren, nu dus al 3 jaar kale muren
ik hou ook teveel van de wereld en herinneringen maken dus ik geef mijn geld veel liever uit aan uitstapjes en reizen. Eigenlijk klinkt het nog zo erg niet...
Wel heb ik vlak voor mijn verhuizing een halfjaar terug heel veel spullen weggegeven via een FB groep. Allemaal dingen die nog goed te gebruiken waren (oa een passpiegel, plafondlampen, heel veel boeken, spelletjes, een servies... vanalles).
De persoon die ze had meegenomen had ze uit dus ze gaf ze weer door. En het servies is terecht gekomen in een Pools "huiskamercafé" waar de eigenares traditionele hapjes en taartjes verkocht
Echt heel leuk was dat! En dan te bedenken dat het bij mij stond te verstoffen. Ik werd daar erg blij van, veel blijer dan toen het in mijn kast niets stond te doen en ik het had "mocht ik het een keer nodig hebben". Oja, en ik ga zeer binnenkort een zak kleding naar de "kledingbank" hier in Delft brengen, waar minima eens per X tijd mogen "shoppen"
Erg leuk initiatief is dat.
" spullen.