Begluurd in eigen huis vanaf eigen balkon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:29

StillAngel schreef:
Een normale, grappige opmerking? Voor iemand die je kent misschien wel ja. Voor iemand die je niet kent en zich zojuist rot is geschrokken is het not done.

Vandaar dat het ook tussen aanhalingstekens staat.

Yv_

Re: Begluurd in eigen huis vanaf eigen balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:31

Oh wow, ik zou echt de kluns zijn die op zo'n moment schrikt en daardoor de handdoek zou laten vallen :'). Ik zou er niet van wakker liggen. Niet al te handig wat die man heeft gedaan, maar ach, het is gezegd en klaar.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:31

Bij ons heeft een schilder mijn ex vriend wel eens zien poepen op de wc... liep zo langs de badkamer over het dak. Super genant, maar wat kan je eraan doen? Denk dat schilders en ramenwassers sowieso wel veel zien en meemaken, terwijl ze er misschien niet op zitten te wachten.

Hij had wel eerst netjes toestemming kunnen vragen en beneden wachten, en dat de buren niet thuis waren terwijl de schilder er was vind ik ook niet zo netjes.

Denk dat jouw gevoel van onveiligheid ook te maken kan hebben met het feit dat mensen met een ladder blijkbaar heel makkelijk op jouw balkon kunnen komen? Misschien inderdaad voortaan pas na het douchen de deuren open doen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:37

Ik vind het niet kunnen, ik zou het bedrijf waar de man werkt benaderen en aangeven dat het niet de bedoeling is dat hun medewerkers zomaar een ander huis betreden dan het huis waar ze moeten zijn.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:39

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 02:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:39

Yv_ schreef:
Niet al te handig wat die man heeft gedaan, maar ach, het is gezegd en klaar.

Als iemand zomaar in mijn tuin staat zou ik ook boos zijn hoor. Je hebt daar zonder toestemming niks te zoeken, weet ik veel of je een brave schilder bent of een agressieve inbreker? En dan blijft 'ie daar ook nog staan met uitzicht op de badkamer waar TS staat te douchen, en komt hij met een onprofessionele en ongepaste opmerking. Hij had gelijk weg moeten gaan of zich op z'n minst moeten verontschuldigen.

Natuurlijk heeft hij het niet kwaad bedoeld, maar dit mag gewoon niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:43

Ik denk zeker dat mensen die hoog werken, dat soort dingen wel vaker zien.
Maar van een glazenwasser weet je dat ie langs komt ongeveer, meestal omdat je m zelf ingehuurd hebt. Van een schilder zou je het ook moeten/kunnen weten?
De buren wisten wel dat hij zou komen, hadden die niet kunnen bedenken dat hij op het balkon van de buurvrouw moest zijn?

Als hij je zag douchen, had hij van het balkon af kunnen gaan, want blijkbaar was je wel thuis. Nu stond hij ook 'te wachten' (althans, zo begrijp ik het) en kostte t m tijd. Had ie net zo goed beneden kunnen wachten, en dan even later weer aan kunnen bellen (hij wist nu tenslotte dat je thuis was :P )

Maar goed, niet iedereen is even handig en adrem.. hoewel ik dat dan voor mensen die vaker dit soort dingen kunnen meemaken, wel een handige vereiste vind, een cursus 'wat te doen als je ergens staat waar je niet hoort en iets ziet wat niet handig is"...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:47

Dani schreef:
Yv_ schreef:
Niet al te handig wat die man heeft gedaan, maar ach, het is gezegd en klaar.

Als iemand zomaar in mijn tuin staat zou ik ook boos zijn hoor. Je hebt daar zonder toestemming niks te zoeken, weet ik veel of je een brave schilder bent of een agressieve inbreker? En dan blijft 'ie daar ook nog staan met uitzicht op de badkamer waar TS staat te douchen, en komt hij met een onprofessionele en ongepaste opmerking. Hij had gelijk weg moeten gaan of zich op z'n minst moeten verontschuldigen.

Natuurlijk heeft hij het niet kwaad bedoeld, maar dit mag gewoon niet.

Nee dat snap ik. Maar wat wil je dan? Aangifte gaan doen? Die man met een bijl achterna gaan zitten?
Wellicht ben ik te dorps ofzo, maar het is gebeurd en er is nu niks meer aan te doen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:48

Ook al hoor je geluiden vanuit huis, als er niet open gedaan wordt kun je toch gewoon überhaupt beneden blijven (wachten)? :o?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:49

Hij is geen 'brave' schilder, maar een huisvredebrekende schilder met een nogal ongepaste opmerking.

Enne... het kan dat hij het niet kwaad bedoeld heeft, maar het kan ook zijn dat hij wel degelijk hoopte dat TS bloot uit de douche kwam. Wat hij werkelijk dacht kunnen wij nooit weten, maar zomaar aannemen dat hij alleen maar goede bedoelingen had... mmm, nee.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:51

Maar hoe heeft hij daar kunnen komen dan? Is er op dat balkon geen beveiliging tegen mensen die omhoog willen klimmen? Wij hebben dat hier namelijk wel. Of mag dat niet als het een monumentaal pand is?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:14

Yv_ schreef:
Nee dat snap ik. Maar wat wil je dan? Aangifte gaan doen? Die man met een bijl achterna gaan zitten?
Wellicht ben ik te dorps ofzo, maar het is gebeurd en er is nu niks meer aan te doen.

Ja die bijl lijkt me wel wat. :Y) Haha nee hoor, maar ik zou wel even het bedrijf bellen. Niet om stampij te maken of zo, gewoon om het te laten weten. Dan kan de werkgever beslissen of ze er verder iets mee doen. Misschien zijn er vaker klachten geweest hè, je weet 't niet.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 15:20

De buren weten dat het zijraam enkel vanaf mijn balkon bereikbaar is, dus ik vind dat ze hadden moeten inlichten en inderdaad zorgen dat ze thuis waren om de schilder in de gaten te houden.

Ik heb hem inderdaad van mijn balkon gestuurd, hij heeft dat raam ook niet geschilderd nu. Ik was echt zo geschrokken, heb hem ook via zijn eigen ladder weg gestuurd.

Ik heb net mijn huurbaas hierover gebeld en hij vind dit ook ontzettend vervelend voor mij, hij is altijd super respectvol, hij heeft een sleutel, maar zelfs met mijn toestemming betreed hij mijn huis niet als ik er niet ben. Hij vind het fijner als ik er wel bij ben. (Voor reparaties aan lampen / vaatwasser etc)
Hij wil dus inderdaad gaan kijken of hij op een manier kan zorgen dat je niet met een ladder mijn balkon op kunt. Maar hij heeft zich als huurbaas wel aan wat veiligheids eisen te houden. Het hermetisch afsluiten is niet handig voor de brandweer etc.

Gelukkig gaan we over een maand of 3 verhuizen naar een huis wat helemaal vrij ligt, dus geen mensen meer in mijn slaapkamer. Tot die tijd inderdaad de deur dicht als ik sta te douchen.

Mijn vriend vond ook dat ik wat overtrokken reageer, dus ik vind het wel fijn om meelevende reacties van bokkers te hebben.

Over beroepen waar men dingen ziet, prima, als ik naakt voor een raam ga staan weet ik dat iemand mij kan zien, maar als ik in mijn badkamer ben ga ik er niet van uit dat er iemand op mijn balkon staat te gluren.

Overigens is het inderdaad een eenmans bedrijf. Maar meneer komt zijn klus maar een andere keer afmaken, ik ga eerst met de buren praten en daarna mogen ze netjes komen melden wanneer meneer de schilder zijn klus komt afmaken.

Moet zeggen dat het wel oplucht mijn verhaal even kwijt te zijn en ook om ervaringen van anderen te lezen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:46

wow wat zal jij geschrokken zijn! poe dat verwacht je toch niet. Ik had hetzelfde gereageerd als jou. Tis makkelijk te zeggen tis gebeurd en klaar. Maar je moet je veilig voelen in je eigen huis en dat is nu even weg gezakt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:29

Ik zou woest zijn denk ik. Dat doe je toch niet!

Kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent :(:)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:35

Een berichtje op facebook doet ook wonderen hoor ;) Wat denkt die kerel wel niet?! :oo

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:43

Ja joh.. Top advies om er ook nog een facebook rel van te maken. Je kan het er ook gewoon als volwassenen (nogmaals) over hebben.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:47

Mavelle schreef:
Ja joh.. Top advies om er ook nog een facebook rel van te maken. Je kan het er ook gewoon als volwassenen (nogmaals) over hebben.

Je kan ook als volwassenen besluiten om niet op iemand haar balkon te klimmen, terwijl je hoort dat deze aan het douche is, en dan doodleuk blijven staat tot ze klaar is om haar vervolgens een hartaanval te bezorgen ;) . Gewoon omdat volwassen mensen dan op een later tijdstip terug komen.

Dus ja ik zou ook een berichtje op facebook zetten, dat toekomstige klanten hun balkon deuren dicht moeten houden..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:57

Ik heb hetzelfde gehad toen ik 15 was, dat was de ramenlapper van de buren en die heeft mij wel naakt gezien omdat hij door onze tuin over een bijkeuken was geklommen. Daar heb ik best nog even last van gehad, ik begrijp je helemaal

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:58

CharmingS schreef:
Mavelle schreef:

Je kan ook als volwassenen besluiten om niet op iemand haar balkon te klimmen, terwijl je hoort dat deze aan het douche is, en dan doodleuk blijven staat tot ze klaar is om haar vervolgens een hartaanval te bezorgen ;) . Gewoon omdat volwassen mensen dan op een later tijdstip terug komen.

Dus ja ik zou ook een berichtje op facebook zetten, dat toekomstige klanten hun balkon deuren dicht moeten houden..

Dat is het zelfde als zeggen oorlog bestrijd je met oorlog. Of geweld bestrijden met geweld. Dat de een niet volwassen reageert betekend niet dat de ander dat dan ook niet moet doen natuurlijk.

Ik denk dat TS nu goed gehandeld heeft.
Meneer terug gestuurd en met je buren gaan praten dat zij eerst naar haar komen om te overleggen wanneer hij op het balkon mag komen om dat raam te schilderen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:00

CharmingS schreef:
Mavelle schreef:

Ja en dan krijg jij straks op je donder want als hij gewoon per ongeluk op je balkon stond is dat is laster en smaad. Kom op nou zeg? Lekker volwassen om meteen iemands hele onderneming om zeep te helpen op Facebook. Aso-gedrag vind ik dat. Ik vind dat TS het zo heel goed aanpakt. +:)+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:03

Mavelle schreef:
Ik zou het maar niet bij de buren aankaarten. Die kunnen er niks aan doen en zullen er waarschijnlijk wel even om grinniken als je weer weg bent. Dan zou ik het bedrijf waar die man werkt bellen.

Jawel want die betalen hem. En daarbij horen ze zelf thuis te zijn als ze iemand besteld hebben.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:08

anjali schreef:
Mavelle schreef:
Ik zou het maar niet bij de buren aankaarten. Die kunnen er niks aan doen en zullen er waarschijnlijk wel even om grinniken als je weer weg bent. Dan zou ik het bedrijf waar die man werkt bellen.

Jawel want die betalen hem. En daarbij horen ze zelf thuis te zijn als ze iemand besteld hebben.
Staat dat ergens geschreven dan? Ik zie het nu meermaals voorbij komen, waaronder TS, dat mensen van mening zijn dat de buren thuis moeten zijn. Dat is toch helemaal niet jullie taak?

Goed, hij had niet op het balkon moeten klimmen, had ook zeer zeker niet moeten blijven en die opmerking, daar kan ik de humor dan wel weer van in zien. Ik snap dat dit voor TS erg vervelend is, de beste man aanspreken op zijn gedrag en evt. in overleg met de buren lijkt me voldoende.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:11

Als die schilder zo zijn eenmansbedrijf om zeep helpt, dan heeft ie dat toch echt zelf gedaan hoor, kwestie van de juiste keuzes maken en respect hebben voor andere mensen.
Iets met normen en waarden?

TS: de buren zou ik ook even inlichten, en zeggen dat er geschilderd kan worden via jouw kant als dat van te voren netjes afgesproken is, en niet meer anders.
Zodat je in elk geval weet wanneer er iemand op je balkon staat ;)

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:14

Wat een aparte gang van zaken. Vind dat je het super hebt opgelost, weg met die vent.
Die opmerking is ook gruwelijk ongepast. Je was nagenoeg naakt en dan zo'n opmerking... -O-