Leraar zoekt privé-contact met stagiair... wel of niet oke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:00

Even makkelijk gezegd vraagt ie dus of ze nog verwend is door dr vriendje? Dit gaat wel een stappie te ver vind ik. Losse sfeer of niet maar zoiets vraag je niet aan een stagaire en zeker niet als je niets met haar te schaften hebt en haar niet opleid.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 23:00

Oh en je mag geen privé-conversaties openbaar maken op bokt dus kan geen schermfoto's mailen.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:01

Op basis van je laatste bericht zou ik het nu gewoon even aankijken en het hier voorlopig even bij laten. Mocht hij bezig blijven kan ze altijd nog besluiten er een melding van te maken.

Het gaat er hier denk ik ook niet zozeer om dat de leraar contact gezocht heeft met de stagiaire, maar om de vraag of de vriend van de stagiaire haar nog verwend heeft. En dan bedoelde hij uiteraard niet met een lekkere parfum voor haar verjaardag. ;)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:01

Het is een man, die flirten onhandig. Je hebt je hint duidelijk gemaakt dat je dat niet wil, leek me een vrij duidelijke toch? Klaar dus. Als ie nou ermee door gaat kan je altijd het nog melden

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:02

Ik vind het wel bijzonder.. zelf zou ik het niet melden. Maar zoals je gedaan hebt, mijn grens aangeven. Gaat het dan nog verder, zou ik het wel melden.
Aparte opmerking van hem, slechte flirt :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:02

Ik zou het aan de stagebegeleider melden en het daarbij laten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 23:05

Ja het ingewikkelde is dus dat het bericht verzonden is vanaf de bruiloft van mijn begeleider. :') En die is dus weg geweest voor 3 weken. En ik wil geen problemen veroorzaken omdat mijn stage al gezeur met zich mee brengt. Dus ik heb inderdaad besloten om niks meer te zeggen of te doen. Tenzij hij 1 verkeerd woord zegt of ik me geïntimideerd voel want dan ga ik alles vertellen aan mijn begeleiders. :)

Wel heb ik morgen voor het eerst weer stage na dit gedoe. Vind ik wel een beetje spannend/ongemakkelijk.

Urbanus

Re: Leraar zoekt privé-contact met stagiair... wel of niet oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:08

Jaaa snap ik. Ooit een collega gehad die vroeg of ik zijn Duitse helm wilde zien. Gemeld maar geen hol mee gedaan, je kind zal er maar les van krijgen. Bah.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 23:09

Oh ze zijn bij mij heel fanatiek, ze willen heel graag een officiële opleidingsschool worden geloof ik. Dus ze zitten óveral goed op. Nu kan ik wel een flauwe grap gaan maken van leraren die ook graag op dingen zouden zitten maar dat laat ik maar. :')

Mijn vriend vond het wel een goed idee om wijdvallende kleren aan te doen morgen. _O-

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:09

Oh ik had oprecht niet door dat het over jou zelf gaat TS :+

Citaat:
S: "Ik hou werk en privé liever gescheiden. Ik zou het fijn vinden als we die afstand kunnen bewaren. Wens je nog wel een hele fijne vakantie!"
L: haha keep calm

Ik vind dit van jou uit wel zeer duidelijk. Hoe hij het bedoelt weet ik niet, maar wellicht baalt hij zelf van wat hij eerder gestuurd heeft.

Maar hierna heb je niets meer van hem gehoord? Want dan zou ik het zo laten.
Mocht hij wel nog wat sturen, dan zou ik wel overwegen het te melden aan je begeleider. Het zal nu in ieder geval niet aan jouw berichtje liggen, want die vind ik zeer netjes en duidelijk.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:12

Zo lelijk mogelijk aankleden morgen, geen make up niks :x

Nee goed je grenzen aageven (wat je al gedaan hebt) en anders wel een melding maken. Er zit een verschil tussen onschuldig flirten en vragen of je vriendje je verwend heeft :r

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 23:14

Heb niks meer gehoord ja, had die dag een strakke kokerrok aan tot op de knie en een hemdje met brede mouwen. Maar moest zelf geen les geven die dag dus kon wel. Maar blijkbaar niet meer aan doen dus. :+

Heb inderdaad niks meer gehoord van hem. := Ga morgen voor de zwarte broek met een simpel T-shirt. _O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:24

Buiten leeftijdsverschil en stagiair/leraarrol is er ook nog iets als ongewenste intimiteiten op het werk. Wij hebben regelmatig bijscholing enz op t werk omdat ze (internationaal bedrijf) gedoe willen voorkomen. Daaronder vallen dat soort opmerkingen toespelingen en aanrakingen. Mocht ie niet ophouden dan zou ik eens navraag doen wat de regels daar zijn. Ook zou ik me afvragen of hij dit ook bij leerlingen doet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 23:25

Het is gelukkig een onderbouwschool. Dus geen oudere leerlingen. :)

Maar ben benieuwd naar morgen. Heb wat vergaderingen nog waar hij bij is ‘s middags dus zie hem sowieso.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:26

TS ik heb je een pb gestuurd!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:28

Het is toch van de gekken dat je niet gewoon aan kunt doen wat je mooi vind? Gewoon doen hoor. Jij lokt niks uit, hij kiest ervoor om zichzelf zo te gedragen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:39

Ik zou er nu nog niks mee doen. Maar mocht hij nu nog 1 flirterige opmerking maken wel.
Je bent heel duidelijk geweest dat je het graag zakelijk wil houden. Dus de grens in nu gesteld.

Gaat hij daar nu weer overheen dan zeker melden.

Ik vind het trouwens wel een poedersuiker opmerking van hem. En heel erg onvolwassen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:42

Ik zou het melden, niet voor mezelf maar voor de volgende stagaire. Ik zou zeggen dat ze er niets mee hoeven te doen, maar dat ze hem in de gaten houden. En als er ooit iemand met een klacht komt, ze het serieus nemen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:47

In het onderwijs kun je niet aan doen wat je mooi vind, dat proberen we een stagiaire ook al 2 jaar duidelijk te maken :roll: ook als je niet voor de klas hoeft maar wel zichtbaar bent voor de leerlingen dan hoor je je netjes te kleden, ongeacht de temperaturen. Dit is een opmerking in het algemeen, niet naar jou ts.

Maar ts, als jij je ongemakkelijk voelt dan moet je het melden bij je begeleider, niet omdat andere mensen vinden dat dat moet. Je stage hoort een veilige leeromgeving te zijn en als jij je niet meer veilig voelt dan moet daar wat aan gebeuren. Ik kan wel zeggen ' ik zou het niet doen want ... ' maar ik ben jou niet. Is het een ongepaste opmerking, jazeker, maar het is aan jou wat je ermee wilt doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 23:52

Ja maar wat is gepaste kleding is dan de vraag. :) het was 27 graden dus wilde geen lange broek aan doen. Maar ga ik morgen dus wel doen. :)

En ik ga afwachten wat er morgen gebeurt en dan bepaal ik wat ik doe. :)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:57

MarlindeRooz schreef:
Ja maar wat is gepaste kleding is dan de vraag. :) het was 27 graden dus wilde geen lange broek aan doen. Maar ga ik morgen dus wel doen. :)

En ik ga afwachten wat er morgen gebeurt en dan bepaal ik wat ik doe. :)

Niet korter dan op de knie. Geen blote buik/rug. Geen decolleté, je moet ook kunnen bukken en hurken. Shirt/bloes met een mouwtje. En vooral niet de hele tijd aan je kleding plukken en rechttrekken :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 00:38

Zo hebben collega's van mij een relatie gekregen. Als hij doorgaat drammen is het ongepast. Ze kan hem gewoon verwijderen en blocken en zeggen wat ze ervan denkt. Klaar. Blijft hij haar lastig vallen.....zo’n collega heb ik ook die kickt op jonge grieten dan kan ze het melden.

Maar wij zien stagiaires ook als een soort collega's in ons team en worden als ze leuk zijn gelijkwaardig overal bij betrokken. Dus goede leerschool voor de toekomst. Je zal als docent stevig in je schoenen moeten komen te staan.

Edit:
Zie nu pas dat het over ts gaat.

Kleding is ook een ding ik heb collega’s die aangesproken zijn op rokjes dragen voor als je moet bukken. Ik vind hempdjes en te zomerse jurkskes rokjes en slippers not done.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 00:54

senna21 schreef:
zonnebloem18 schreef:
Persoonlijk vind ik zeker de vraag of stagiaire is verwend door haar vriend nogal ongepast. Ik denk dat ik dit had gemeld bij de directie als het mij was overkomen.

Deze uitspraak valt voor mij niet onder normaal flirten.

Hier ga ik in mee.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 00:56

Het gaat hier om volwassen mensen, ik denk dus dat je het prima zelf afkunt.
1 ding snap ik echter niet, moet je een eindbeoordeling van deze leraar krijgen?
Ik zie namelijk het verband tussen van facebook verwijderen en je eindbeoordeling niet helemaal?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 01:01

smurffie schreef:
1 ding snap ik echter niet, moet je een eindbeoordeling van deze leraar krijgen?
Ik zie namelijk het verband tussen van facebook verwijderen en je eindbeoordeling niet helemaal?

Dat snap ik ook niet.