Iemand ervaring met een snorkekmasker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:56

daantjuhhh schreef:
Dan heb ik wel een specifieke vraag.

Doordat ik een klaplong heb gehad na een ongeluk mag ik nooit duiken vanwege de druk en het gevaar dat je long weer inklapt.

Nu hoor ik hier zeggen dat als je wat dieper gaat de druk behoorlijk oploopt. Zou dat dan ook gevaarlijker zijn als je een klaplong gehad hebt?

Ja. Maakt niet uit of je duikt of snorkelt of je adem inhoudt: de druk op je longen wordt hoger zodra je onderwater gaat.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:02

Het masker/de lucht drukt vooral op je gezicht, ik voelde de druk het meest op mijn neus, dus voor de longen zal het weinig verschil maken lijkt me.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:19

Ik vond het idee fijn, maar langer dan een kwartier kon ik hem niet op omdat de druk me te hoog werd op mijn gezicht. Vond hem heel onaangenaam drukken. Wel makkelijk met ademhalen idd.

Hielp ook niet mee dat ik blijkbaar niet zeeziek wordt op een boot, ook niet zeeziek wordt met duiken, maar snorkelen, dat gaat niet :')

TamaraFloor

Re: Iemand ervaring met een snorkekmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:31

Ik word ook zeeziek met snorkelen! Daar toch maar zo een pilletje voor genomen de laatste dagen want het was te mooi om te laten schieten. Maar om elke keer hondsberoerd het water uit te komen was ook geen pretje.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 23:19

TamaraFloor schreef:
Ik snap het principe van het gevaar. Maar lijkt me als ze echt zo gevaarlijk zijn ze niet verkocht mogen worden. Die dingen gaan namelijk als warme broodje over te toonbank en ook voor de kinderen.

Brandgel mag ook verkocht worden
[LZP] Handig he...brandgel

TamaraFloor

Re: Iemand ervaring met een snorkekmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:34

Dat is natuurlijk echt verschrikkelijk!!

Maar niet echt een vergelijking vind ik. Zo zijn er wel meer dingen die gevaarlijk kunnen zijn maar het normaal niet zijn.