Hulp gevraagd, auto cadeau geven!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:19

Hier ook een auto gekocht voor mijn man, maar hij heeft de auto zelf uitgezocht en gedeeltelijk terug betaald.
Die kwam bij een erkende dealer vandaan en alle papieren (inclusief onderhoudsboekje) zaten erbij en de auto had maar één eigenaar gehad die alles keurig had bij gehouden, dus dan weet je de geschiedenis ook. Natuurlijk is dat geen garantie voor de toekomst, maar beter als dat je helemaal geen verleden weet.
Dat was ook een auto uit het duurdere segment. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad! *klopt af*
Mijn man had wel wat eisen (het moest een Audi A4 Quattro Station zijn en een diesel). Daarom vond ik het beter dat hij hem zelf uit zocht. Hij moet er immers mee rijden en opdraaien voor het onderhoud. Hij heeft er ook meerdere keren mee proef gereden dus dat is ook iets om in je hoofd te houden. Het moet immers goed voelen.
Onze volgende auto zal trouwens geen Audi worden :+

Achaiah

Re: Hulp gevraagd, auto cadeau geven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 16:26

Het is me duidelijk dat echt een auto voor iemand anders kopen geen goed plan is, te persoonlijk en nog wat meer redenen :+ daar zie ik dus vanaf.

Gelukkig heb ik een levendige fantasie dus ben lekker in het zonnetje aan het brainstormen over het cadeau. “De cheque” die hij dus gaat krijgen voor een auto..

Iemand leuke ideetjes om een 1,5 maand lang (valse) hints te geven? ~~}> :')

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:29

MoniqueT schreef:
Ik mocht ook zeggen dat ik het een slecht plan vind, toch? Met zon budget valt het niet mee om een auto te vinden die weinig problemen zal hebben. Wat Cayenne zegt, dus!

Dat klopt ook helemaal niet. Ik had als eerste auto ook dat budget (mijn eerste twee autootjes hebben rond de 1200 gekost), nooit probelemen mee gehad! Dat waren eind jaren 90 Ford Fiesta'kes. Super degelijk spul is dat :j Maar mijn papa is wel mechanieker en die deed de testritten en bekeek technisch/ mechanisch uitvoerig de auto's van kop tot teen voor de koop afgerond werd natuurlijk...

TS, Ken je niemand die wat kennis van zaken heeft en die jou kan helpen met testrit/ bekijken van de auto?

Tenzij je van het plan afziet, je moet inderdaad wel een beetje weten wat ie wil natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:58

Voor dat budget kan je best een lekker raceijzer vinden maar het is wel heel belangrijk dat je goed weet waar je naar zoekt, wat je specifieke eisen zijn wbt een tweedehands auto en of de auto überhaupt nog de moeite waard is.

Ik zou het niet kunnen waarderen om een auto cadeau te krijgen op die manier, al helemaal geen tweedehands auto voor dat budget. Als er een gloednieuwe wat dan ook voor de deur zou staan zou ik daar altijd wel blij mee zijn, maar als er geen geld is voor een nieuwere auto ga ik er ook vanuit dat er bepaalde limieten zitten aan hoe veel je vriend aan wegenbelasting en verzekering wil betalen en dan moet je toch echt met hem overleggen wat zijn grenzen zijn.

Ik zou hem niet zomaar het geld geven persoonlijk, maar echt zeggen joh ik wil je graag een auto geven voor je verjaardag, heb jij dingen op het oog waar we naar kunnen gaan kijken of wil je naar een dealer oid rijden en daar kijken of je iets kan vinden. Kan hij lekker proefrijden, goed rekening houden met zijn eigen eisen en dan is het alsnog een super lief cadeau.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:28

Achaiah schreef:
Wat ik weet is dat hij graag een station wil, ivm ruimte, en het liefst een Opel! Nu ook een Opel maar het soort al sla je me dood. Eentje uit t jaar kruik.

Maar jongens ik ben soms wat impulsief.. beetje YOLO :')
Jullie hebben me nu al geholpen, ik maak er gewoon een dingetje van met de zgn “cheque” die hij lekker uit een taart in de vorm van een auto mag gaan vissen ofzo ~~}>

Zeker opel astra g station? :')

Meld je aan op het opel-forum op facebook. Daar zijn meer dan genoeg mensen die je gegarandeerd kunnen helpen. Desnoods kan ik als tussenpersoon spelen voor je. :j

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:52

Dancer schreef:
Ik zou een speelgoed autootje kopen en daarin een cheque doen waarbij je je vriend € 1.500,-- cadeau doet met een leuk briefje erbij.. Hij kan dan zelf een bedrag bijleggen en een betere auto kopen.

Precies mijn idee! Met 1500 en zijn eigen budget bij elkaar kan het een nog betere auto worden!
En dan lekker samen kijken, ontneem je zijn plezier ook niet van de zoektocht. Sommige (veel?) mannen vinden dat ook een hele leuke bezigheid.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:58

Waarom niet een kleiner maar net zo attent cadeau geven en de rest opsparen voor je eigen rijbewijs? :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 00:08

xPabloBokt schreef:
Waarom niet een kleiner maar net zo attent cadeau geven en de rest opsparen voor je eigen rijbewijs? :)

Nou, inderdaad. Misschien is hij blij als jij af en toe de Bob kunt zijn.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 00:09

Het zal misschien heeeeel gek klinken voor sommige mensen, maar echt. Niet iedereen wil autorijden en een rijbewijs hebben. Echt, ze bestaan :D

Vealosz dank voor de tip!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 00:49

Achaiah schreef:
Het zal misschien heeeeel gek klinken voor sommige mensen, maar echt. Niet iedereen wil autorijden en een rijbewijs hebben. Echt, ze bestaan :D

Oh, maar dat is zeker waar hoor. Ik heb zelf ook geen rijbewijs want ik ben er van overtuigd dat ik een dodelijk ongeluk zou kunnen veroorzaken of mezelf in de prak rijd.
Daarnaast doe ik graag dingen op de fiets en kom ik met het OV ook overal wanneer dat nodig is. Daarom vind ik het zonde om zoveel geld uit te geven aan een rijbewijs.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 00:53

Cayenne schreef:
Achaiah schreef:

Oh, maar dat is zeker waar hoor. Ik heb zelf ook geen rijbewijs want ik ben er van overtuigd dat ik een dodelijk ongeluk zou kunnen veroorzaken of mezelf in de prak rijd.
Daarnaast doe ik graag dingen op de fiets en kom ik met het OV ook overal wanneer dat nodig is. Daarom vind ik het zonde om zoveel geld uit te geven aan een rijbewijs.

Ik ben ook exact zo iemand inderdaad, had t zelf kunnen schrijven :Y)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:46

Cayenne schreef:
Achaiah schreef:

Dit dacht ik ook altijd.
En zolang je het rijbewijs niet hebt mis je hem ook niet echt.

Ik heb hem toch gehaald en nu kan ik niet meer zonder. Heb helaas mijzelf al wel een keer in de kreukels gereden.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:49

Cayenne schreef:

Iedereen is hiertoe in staat. De meeste beseffen dit gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:50

daantjuhhh schreef:
Cayenne schreef:

Dit dacht ik ook altijd.
En zolang je het rijbewijs niet hebt mis je hem ook niet echt.

Ik heb hem toch gehaald en nu kan ik niet meer zonder. Heb helaas mijzelf al wel een keer in de kreukels gereden.

Ik dacht ook altijd dat ik geen rijbewijs nodig had, heb mijn hele leven in de randstad gewoond en ben niet van plan om er weg te gaan en ik had een fiets. Toch wel gehaald omdat ik gek ben op auto's en het ook wel gewoon een fijn idee vond om hem te hebben en nu kan ik dus inderdaad niet meer zonder. Maar dat is zo persoonlijk. Mijn moeder heeft haar rijbewijs en rijdt 1 keer per week twintig minuten omdat ze dat stuk niet makkelijk met het OV kan doen en dat is het ook. Als ze haar rijbewijs niet had en er stond geen auto was ze met iemand meegereden of had ze het op de fiets gedaan. Sommige mensen hebben er gewoon minder mee en dat is helemaal prima.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:53

Voor 1500 euro kan je best een leuk autootje kopen om een paar jaar in te rijden.

Ik zou het echter alleen doen als je zeker weet welke auto hij wilt of wat voor type. Neem een vriend of familielid mee die kan proefrijden.

Spreek een betrouwbare garahe aan of je hem daar mee naar toe kan lokken? Zet er 1 klaar en spreek af dat je hem koopt als hij enthousiast is of ze je anders helpen samen iets te zoeken. Vraag in je omgeving naar een betrouwbaar adres.

Mijn eerste auto was een polo. Die was van mijn oma geweest, ik heb er 2 jaar in gereden en toen met 150.000 op de teller verkocht voor 500 euro. Jongen die hem kocht rijd er al 2 jaar zonder problemen in, gaat ie stuk gaat ie naar de sloop, dan heb je toch goedkoop leller droog en veilig gereden 2 jaar, kan je de trein niet voor nemen..

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:44

Als dochter van een rijschoolhouder had ik mn rijbewijs zodra het kon. En vlot daarna ook het instructeursbewijs. Ik vind autorijden ook erg leuk trouwens, muziekje erbij, roadtripje heerlijk! :D
Maar inderdaad, als je in de stad woont hoef je niet perse een auto en rijbewijs. Misschien had ik het dan ook niet gedaan. Veel praktischer in de stad om met ov of de fiets. Hier buitenaf in frl is het echter wel heel handig. :j

Vind het idee voor het cadeau wel heel leuk, maar dan wel op een manier dat hij zelf ook een vinger in de pap heeft welke auto het wordt. Het uitzoeken is voor de meeste liefhebbers juist het leukste.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:53

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 00:49

Ik heb mijn vriend ook een auto cadeau gedaan, maar dat was meer een spontane ingeving. Hij wou een auto van een vriend van hem overkopen. Dat ging echt van: Oh wil je die? Kom we rijden wel even 2 uur gaan we m ophalen. Maar schat, hoe dan? Ik betaal. :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 01:06

Ik vind het wel een heel lief idee en snap heel goed dat zoiets je heel leuk lijkt om te doen.

Het is vooral heel belangrijk wat je zoekt. In dat budget is de ene auto de andere niet. Onmogelijke eisen voor 1500 euro of gewoon iets passends voor dat bedrag vinden is een wereld van verschil. Mensen die nieuwer gewend zijn, kijken er niet zo naar, maar ook de auto's van 1500 euro en minder! veranderen van eigenaar en kunnen nog wat jaartjes mee gaan. Alles gaat om onderhoud. Mijn man is al 30jr automonteur en er zijn goed onderhouden auto's die echt tonnen lopen, maar ook vrij nieuwe die vaak op de brug staan.

Wanneer is hij jarig? Misschien kun je morgen bijv wat handelaren af rijden en als hij heel weg is van een auto, een smoes verzinnen dat hij nog ergens anders moet kijken, of na moet denken thuis. Als jij dan snel belt over die auto, zou het kunnen dat je koopt wat hij zoekt.

Maar de andere plannen met speelgoed auto of een taart etc zijn ook heel leuk