Er is iets neergestort in onze tuin!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:20

Ze zijn echt kamikaze!!! En grooooot blegh

Ik hou ook van beesten maar deze....

Bloemetje75

Re: Er is iets neergestort in onze tuin!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:25

Ik vind ze ook leuk! Hun neefjes de junikever ook. Dochter gruwde toen ik een engerling liet zien. Paarden worden er welp rustig van. Vooral als ze in grote zwermen rond ze gaan. Dingen zijn inderdaad ongecontroleerd in vliegen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:33

oomens schreef:
Nou ja, ze hebben wel ogen, alleen geen fatsoenlijk stuur.

Des te debieler dan dat ze niet uitkijken waar ze vliegen. Ze zijn gewoon gehandicapt en dan heb je als wild dier geen bestaansrecht. Natuurlijke selectie :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:37

Ik denk niet dat deze nog veel doder gaat worden door je voet er op te zetten. Maar dit is idd zo'n kamikaze kever... Echt nul coördinatie hebben die mormels.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:39

Ik had even gemist dat de kever in de OP al overleden was. Dan is de kamikaze in elk geval goed uitgevoerd :+

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:39

Gelukkig zitten ze hier maar voor een maand, maar dat is eigenlijk een maand teveel.. Als ik de honden uitlaat word ik ook altijd aangevallen door die kevers

Heb heel erg kroezelig en stug haar en die beesten raken daar altijd in verstrikt, waardoor ik paniek krijg en de mensen denken wat voor versie van de macarena ik aan het dansen ben.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:40

Koper schreef:
oomens schreef:
Nou ja, ze hebben wel ogen, alleen geen fatsoenlijk stuur.

Des te debieler dan dat ze niet uitkijken waar ze vliegen. Ze zijn gewoon gehandicapt en dan heb je als wild dier geen bestaansrecht. Natuurlijke selectie :Y)

Ze zijn stevig genoeg om het zich te kunnen veroorloven. Zie ze maar gewoon als vliegende botsautootjes, maar dan zonder zo'n vlaggetje achterop.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:42

Het nadeel is dat het vliegende botsautootje bij een botsing acuut omlaag stort. Bij voorbeeld in je kleding. Nog leukere macarena dan wanneer ze -alwéér >;) - in je haar zitten.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:43

Koper schreef:
Het nadeel is dat het vliegende botsautootje bij een botsing acuut omlaag stort. Bij voorbeeld in je kleding. Nog leukere macarena dan wanneer ze -alwéér >;) - in je haar zitten.

Heb er ooit een in mijn bh gehad :') :') heb moord en brand geroepen,, wat een paniek om zo'n stomme kever _/-\o_ Het geluid wat ze maken is nog het ergst denk ik (maar dat dacht die kever waarschijnlijk ook van mij :') )

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:45

*\o/* *\o/* *\o/*

Wat een horrorverhalen :(:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:47

CharmingS schreef:
Het geluid wat ze maken is nog het ergst denk ik (maar dat dacht die kever waarschijnlijk ook van mij :') )

Echt. En het is er altijd inééns. Brrrrrzzzzzzzikbeneenkamikazebotsautoeniktrekmevanniksofniemandietsaanbbbbbrrrrrrrrrrzzzzz
Laatst bijgewerkt door Koper op 07-05-18 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:47

En als je dan opstaat/van ze weg rent vliegen ze ook zo dolenthousiast achter je aan. Ik probeer ze altijd maar voor me te zien als hele kleine puppy's, geen coördinatie en gewoon heel erg blij om je te zien. Heb ze nog steeds liever niet in m'n buurt maar het feit dat ze verder niks doen helpt wel.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:48

Vlammenwerper!!!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:48

Emmaa_ schreef:
En als je dan opstaat/van ze weg rent vliegen ze ook zo dolenthousiast achter je aan.

Dán doet het stuur het ineens wel >;)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:49

Citaat:
Echt. En het is er altijd inééns. Brrrrrzzzzzzzikbeneenkamikazebotsautoeniktrekmevanniksofniemandietsaanbbbbbrrrrrrrrrrzzzzz

_/-\o_ :')

Citaat:
En als je dan opstaat/van ze weg rent vliegen ze ook zo dolenthousiast achter je aan. Ik probeer ze altijd maar voor me te zien als hele kleine puppy's, geen coördinatie en gewoon heel erg blij om je te zien. Heb ze nog steeds liever niet in m'n buurt maar het feit dat ze verder niks doen helpt wel.

Ze pakken je gewoon vast met hun pootjes of klauwen of zuignappen weet ik veel wat het zijn :') dat gaat al te ver #metoo

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:50

Beestje op de foto ziet er nog best fluffy uit trouwens, als je je bedenkt dat je je helemaal het leplazerus schrikt wanneer ze met volle vaart tegen je raam aan vliegen. Dacht de eerste keer serieus “welke idioot staat er nou tegen Mn raam aan te beuken” >;)

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:51

Owww brrr vroeger op de camping vlogen ze tegen het lampje aan bij de deur waar we de caravan in moesten... En wij maar niet de caravan in durven...

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:01

Machie schreef:

Ik dacht al.. ben ik nu gek geworden?
Begon hier sterk aan te twijfelen met al jullie walgende reacties

Maar weet niet anders dan dat ze beschermd zijn inderdaad, heb er ook helemaal geen last van en ervan walgen doe ik zeker niet, integendeel, ik vind ze wel leuk :)

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:02

Ik vind het altijd zo sneu, moet je voorstellen dat je een meikever bent: Je zit eerst 3 jaar (!) onder de grond verstopt, dan kom je er eindelijk uit en dan heb je een maand om rond te vliegen en heel vaak neer te storten... Arm beest.

Ze worden gegeten door veel andere beesten en die zijn dan wel weer leuk om in je tuin te hebben, dus maar niet dood maken :).

Ik heb er ooit eentje in m'n slaapzak gehad, dat vond ik iets minder leuk, dus die heb ik toen een slinger de tent uit gegeven O:).
Hij was waarschijnlijk op me gaan zitten in het wc-gebouw (waar er giga veel zaten) en toen kroop ik lekker m'n slaapzak in, heerlijk...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:05

balli schreef:
Ze worden gegeten door veel andere beesten en die zijn dan wel weer leuk om in je tuin te hebben, dus maar niet dood maken :).

Dat heet nou service. Dan hoeven die andere dieren hun eten niet meer zelf dood te maken, dat doe ik wel voor ze. Dazen laat je toch ook niet leven, en die zijn ook reuze eiwitrijk en voedzaam voor allerlei dieren :r

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:09

Dood ze wel.

Ik geloof dat larven engerlingne zijn, en die maken je hele gazon kapot.

Walgelijke, vieze beesten welke van mij geschaard mogen worden in de catergorie stroom, spoken en slangen :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:23

Haha geniale reacties hier :')
Hij was idd al dood. Ik laat m wel ff liggen tussen de planten, misschien vind de hommel m wel lekker. Heb een hommelnest in mn tuin(in het zand?) dus leg m wel voor de ingang :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:40

Ik heb er ook nog nooit eentje gezien ...denk ik.
Ik woon vast weer eens in de verkeerde provincie. :P

Vorig jaar zat ik in het donker op het terras van mijn huisje op Skiathos toen er ook een enorm vliegend iets achter mij landde....en dat bleek een bidsprinkhaan te zijn :D Ook colle beesten.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:50

Op vakantie in Turkije zie ik ook van alles, ik kan me er over verbazen dat alle insecten daar een maat groter lijken dan hier.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:16

Wat een joekel, nog nooit gezien haha. Wel op ponykamp van die mannelijke vliegende herten gehad.. trauma's for life xD.