Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selina

Berichten: 14370
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:06

Cayenne schreef:
Niet per sé een gierige actie, maar wel enigzins passend in dit topic:
We waren een jaar of wat geleden op een bruiloft waarbij de enveloppen van de gasten werden open gemaakt en vervolgens via microfoon werd omgeroepen hoeveel iemand aan het bruidspaar had geschonken.
Dat leverde best wat genante momenten op := Vreselijk!


Oh wow := Lekker banketstaaf voor degenen die weinig te besteden hebben, denkt de hele zaal dat je gierig bent.

Iris82

Berichten: 39864
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:06

Cayenne schreef:
Niet per sé een gierige actie, maar wel enigzins passend in dit topic:
We waren een jaar of wat geleden op een bruiloft waarbij de enveloppen van de gasten werden open gemaakt en vervolgens via microfoon werd omgeroepen hoeveel iemand aan het bruidspaar had geschonken.
Dat leverde best wat genante momenten op := Vreselijk!


Oh niet! :oo

Echt waar?! Wat bizar!! Wat is daar de reden achter geweest dan? :oo
Nog nooit meegemaakt.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16272
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:07

Iris82 schreef:
Maureen95 schreef:
Ik rij vaak via werk met een collega mee en moet hem 4cent per kilometer betalen voor het onderhoud van zijn auto. Reiskosten worden al vergoed van werk. Vaak hoef ik maar 1hele euro over te maken per week.
Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden _O-


Oeh dus met die 50 kilo extra van jou erbij slijten de banden 4 cent per km extra? :')

Ik denk het :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:07

Oud en nieuw kwam dichtbij en om het eindejaarsfeest te bekostigen ging iemand rond op de afdeling voor donaties.

De teamleider had een reputatie gierig te zijn maar ook hem maar gevraagd voor een donatie om hem onderdeel van de groep te laten zijn. Tot ieders verassing haalt hij opeens een bedrag tevoorschijn dat minstens het dubbele van de rest is. Met een glimlach loopt hij weg, hij wilde verder niets toelichten.

Bleek 2 dagen later dat het bedrag dat hij gegeven had ter beschikking was gesteld door de directeur voor het feest. Hij deed alsof het zijn bijdrage was om maar niets te hoeven doneren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110920
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 13:08

Iris82 schreef:
Cayenne schreef:
Niet per sé een gierige actie, maar wel enigzins passend in dit topic:
We waren een jaar of wat geleden op een bruiloft waarbij de enveloppen van de gasten werden open gemaakt en vervolgens via microfoon werd omgeroepen hoeveel iemand aan het bruidspaar had geschonken.
Dat leverde best wat genante momenten op := Vreselijk!


Oh niet! :oo

Echt waar?! Wat bizar!! Wat is daar de reden achter geweest dan? :oo
Nog nooit meegemaakt.


Geen idee wat de reden was, maar ik had het ook nog nooit eerder mee gemaakt!
Bij bedragen boven de 100 euro werd er trouwens geklapt :')

siskeh
Berichten: 8680
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:10

Cayenne schreef:
Niet per sé een gierige actie, maar wel enigzins passend in dit topic:
We waren een jaar of wat geleden op een bruiloft waarbij de enveloppen van de gasten werden open gemaakt en vervolgens via microfoon werd omgeroepen hoeveel iemand aan het bruidspaar had geschonken.
Dat leverde best wat genante momenten op := Vreselijk!


Maar uhm: dat doe je toch niet %) het voorlezen zelf bedoel ik meer...

Sjolvir

Berichten: 25320
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:11

Oh, geniaal hier.
Ken er ook 1, mijn vader... jaren geleden...
Of ik hem kan brengen en halen naar x, hij woont in Y en ik woon in Z.... want aangeboden transport was zo duur... (25 euro)
Ehhh, pa.. ik moest 165 km naar jou toe rijden in x, dan moest je naar Y dat is 100 km en dan moest ik nog weer 140 km naar huis.... En je moest in Y betaald parkeren. ( dus zeg 400 km... auto reed 1 op 9... en parkeren heb ik het dan maar niet over)
Hem vriendelijk verzocht toch maar lekker het aangeboden oh zo dure transport van 25 euro maar te nemen :') .

verootjoo
Berichten: 35696
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:11

Haha, wat een hilarisch topic :+

Ik maak volgens mij nooit zulke rare dingen mee, maar vind het lezen ervan wel heel leuk :')

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:12

Vriendin was trots op haar vriend want die had een mooie leaseauto gekregen van de zaak en alles zat in het leasebedrag dus ze konden overal goedkoop (graits) heen (voordat de bijtellingen etc het duurder maakten).
Dus ons jaarlijks dagje weg met de vriendinnenclub natuurlijk met die auto, lekker goedkoop, nou ja, voor haar wel, wij mochten alsnog benzine geld betalen, zo had zij haar kosten (kaartje etc) er weer uit.

Dat was ook eens maar nooit meer.
Laatst bijgewerkt door ingvdh op 07-05-18 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:13

Regelmatig ga ik met een vriendin op stap om te fotograferen en soms nemen we iemand mee.
Zo ging ook, laten we haar X noemen, met ons mee.
De eerste keer ging ze na een paar kilometer in haar tas rommelen om vervolgens uit te roepen dat ze haar portemonnee was vergeten. Nu kon ze niet meedelen in de benzinekosten! Mijn vriendin en ik vragen eigenlijk nooit om mee te delen in de benzinekosten, maar we lieten het maar zo.
De keer daarop dat ze meereed, had ze wel haar portemonnee bij zich, alleen zat er geen geld in.. De derde keer had ze haar pinpas bij zich, maar ja... in het bos heb je daar niet veel aan. Daar staan geen pinautomaten. Zo ook toen we naar het strand gingen. En toen ze wel een keer kon pinnen, was er nog geen salaris gestort..
Inmiddels is het een sport geworden om te raden welke smoes ze nu weer zou hebben bedacht om niet te hoeven betalen

xnaomivdh
Berichten: 552
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:13

Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar het werd aan mij verteld door de mannen van een verhuisbedrijf die wij hadden ingehuurd voor een verhuizing. Zij vertelden dat ze weleens meemaken dat ze bij, vaak de rijkste, mensen geen drinken aangeboden krijgen/daar niet naar het toilet mogen. Een persoon had zelfs gebeld naar het verhuisbedrijf om een klacht in te dienen, want 'jullie medewerkers drinken zomaar water uit de kraan en maken gebruik van het toilet' 8)7 Ik vraag me echt af waarom vaak juist de rijkste mensen niet eens een glas water willen aanbieden aan vakmensen die aan huis komen werken.

Sintara

Berichten: 7501
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:14

De stofzuiger bij ons thuis was stuk (ding is minstens 30 jaar oud). Mijn moeder heeft hem helemaal nagekeken en het bleek dat er een onderdeeltje stuk was. Hele stad afgebeld, ja hoor in 2 winkels hadden ze zulke onderdelen. Kwam ze na een uur helemaal boos terug: ja hallo, online waren ze maar 2 euro en in de winkel hadden ze het lef er 3,99 euro voor te vragen! Dat is 200% van de prijs! Uiteindelijk is ze hem toch nog gaan halen, toen bleek dat er online nog verzendkosten bovenop kwamen..

... Dan ben je dus iets van 3 uur tijd kwijt voor een afgeschreven stofzuiger. Maarja, hij doet het weer :)

Flying_Angel

Berichten: 15747
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:15

Het huisgenootje van mijn nichtje. Mijn nichtje had 1x haar olijfolie gebruikt, maar die was 40€? Mijn nichtje zei dan krijg je een nieuwe als het zo erg is. Vanaf toen moest al het boodschappengeld exact berekend worden. Aan het eind van de maand moest mijn nichtje 6 cent betalen aan dat meisje. Ze wilde dit dus perse hebben. Mijn nichtje gaf haar 50 cent, hou de rest maar. Toen zei dat meisje of ze het even wilde overmaken :+

Telpeva

Berichten: 14881
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:18

Ik heb nog wel een paar ranzige
Ik heb een tijdje als vrijwilliger rondgelopen in een bejaardenhuis, de meesten ouderen vallen nog wel mee maar er zitten er een paar tussen.... Van vieze haarelastiekjes die van de grond opgeraapt moeten worden wanneer je buiten loopt met ze, tot nog wel veel erger.

- Meneer heeft in zijn kamer de salontafel vol liggen met spullen, voorzichtig schuif je het aan de kant om plaats te maken voor een lekkere bak koffie en een stuk koek. Vanuit je ooghoek zie je dat er iets van de tafel af rolt, het lijkt wel een pen? Afijn die raap je op, je bestudeert het en eigenlijk weet je gewoon niet wat het is. Meneer, wat is dit? "NIET WEGGOOIEN!! De zuster heeft dat ding al 3x weggegooid, ik moet het steeds uit de prullenbak halen!! Kijk ik gebruik het als dop voor deze pen, want deze pen heeft geen dop meer zie je?" (Meneer trekt een goedkope balpen ergens vandaan, en klikt 'het ding' er op).
Even later vraag je het na bij de zuster want zo nieuwsgierig ben je gewoon. "Dat is het afsluitdopje van meneer zijn catheter, die is van de week vervangen en we mogen het niet weggooien van hem"
Ik heb daar dus fijn mee in mijn handen gestaan, wist even niet hoe snel ik mijn handen moest wassen. En dat om een goedkope balpen te kunnen voorzien van een dop...

Nog eentje, nog ietsje viezer
- meneer is incontinent, maar vind zelf van niet. Al die broekjes elke keer is maar onzin, want hij verliest helemaal niet zo veel hoor, maar een paar drupjes... elke dag wisselen slaat nergens op hoor, zonde van die broekjes. Meneer staat dus al aangekleed helemaal klaar zodra de zusters eraan komen. Heeft u een schone broek aan meneer? "Jazeker!" En zo liep hij dus alsnog dagen, soms weken rond in een stinkende vieze luier. Hij had gewoon recht op incontinentiemateriaal vanuit de verzekering, hij hoefde daar NIKS voor te betalen. Maar hij verbruikte te weinig, waardoor de verzekering nu tegen meneee zegt: u maakt geen gebruik van dit materiaal, dus u zult dit dus niet nodig hebben of niet meer incontinent zijn. Nu krijgt hij het door zijn eigen gierigheid dus niet meer vergoed.

Nog eentje omdat ik het niet laten kan
Wisten jullie, dat er in incontinentiemateriaal ook elastiek zit, dat je dat eruit kan knippen en dat je dat dan kan gebruiken om pakketjes samen te binden? Plakband of een gewoon elastiek is niet nodig joh. Uiteraard alleen van gebruikte luiers, anders is het zonde. En waar haal je die luiers vandaan, nou gewoon uit de algemene prullenbak/kliko van de afdeling.

Ik stop maar even :') kan namelijk nog wel door gaan

Ellen_ov

Berichten: 1329
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:18

oeh dit is leuk! mijn bloedeigen zus is een onwijze gierigaard bij uitstek. gelukkig word het met de jaren wat beter maar ohohoh :+
- airco niet aandoen in een bloedhete auto want; kost geld. ik dus raampje iets opengezet, welke vervolgens, toen de auto 45 km pu reed, weer dichtgedaan werd want; dan was de auto niet meer aerodynamisch en dus verbruikte de auto meer 8)7
- uitjes naar vriendinnen en familie die verder weg wonen afzeggen want ja, benzine is niet te doen en de trein had geen kortingsacties oid
- niet met bepaalde mensen kunnen maar als er samen in de auto gereden kan worden (lees benzine kan worden gedeeld) dan kan het ineens wel

pff kan er echt een boek over volschrijven, zijn zo 123 de eersten die in mij opkomen

even als toevoeging: mevrouw heeft niets te klagen qua inkomen oid hoor!
Laatst bijgewerkt door Ellen_ov op 07-05-18 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:19

Cayenne schreef:
Niet per sé een gierige actie, maar wel enigzins passend in dit topic:
We waren een jaar of wat geleden op een bruiloft waarbij de enveloppen van de gasten werden open gemaakt en vervolgens via microfoon werd omgeroepen hoeveel iemand aan het bruidspaar had geschonken.
Dat leverde best wat genante momenten op := Vreselijk!


_O- Dat is echt wel het gekste dat ik ooit gehoord heb!

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:19

xnaomivdh schreef:
Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar het werd aan mij verteld door de mannen van een verhuisbedrijf die wij hadden ingehuurd voor een verhuizing. Zij vertelden dat ze weleens meemaken dat ze bij, vaak de rijkste, mensen geen drinken aangeboden krijgen/daar niet naar het toilet mogen. Een persoon had zelfs gebeld naar het verhuisbedrijf om een klacht in te dienen, want 'jullie medewerkers drinken zomaar water uit de kraan en maken gebruik van het toilet' 8)7 Ik vraag me echt af waarom vaak juist de rijkste mensen niet eens een glas water willen aanbieden aan vakmensen die aan huis komen werken.


Zo worden en blijven rijke mensen rijk, echt waar, die hebben gierig zijn uitgevonden, met name "oud geld".
Vriend van mij had een zaak in de omgeving van Bloemendaal en die had heel wat meegemaakt met die mensen. De "gewone man" betaalde altijd netjes, maar die rijken......

Marije_jiplover

Berichten: 25425
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:20

Cayenne schreef:
Niet per sé een gierige actie, maar wel enigzins passend in dit topic:
We waren een jaar of wat geleden op een bruiloft waarbij de enveloppen van de gasten werden open gemaakt en vervolgens via microfoon werd omgeroepen hoeveel iemand aan het bruidspaar had geschonken.
Dat leverde best wat genante momenten op := Vreselijk!

Was dat toevallig een turkse of marokkaanse bruiloft?
Daar schijnt dat normaal te zijn.
Een vriend van mij vertelde dat hij dat op de bruiloft van een pupil van hem met een ik meen turks meisje ook meegemaakt had.

Keizerinnnn

Berichten: 1225
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:21

Oh wat een geweldig topic!!

Ik had zo'n vriendin die altijd als ik zei zullen we ergens gaan lunchen, na het lunchen zei ja heb geen geld mee -O- Dan betaalde ik het en zei ze volgende keer betaal ik het, en dan weer geen portemonnee meenemen. Daar was ik al snel klaar mee. Prima als ik een keer betaal en dan de volgende keer de ander en dan hoef ik echt die 3 euro prijsverschil niet. Maar ik ga niet elke keer betalen daagh :wave: :=

BigOne
Berichten: 38601
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:23

Mijn man heeft dat met een groep vrienden ooit meegemaakt. Wanneer ze in het cafe zaten was er altijd eentje die altijd vlak voordat hij een rondje moest geven naar de wc ging en net zolang dat er alweer besteld was. Op een avond hebben ze allemaal drie rondjes gegeven, behalve hij. Toen het vierde rondje er aan kwam gingen ze met z'n zevenen heel snel weg en lieten hem(zat weer op de pot) de rekening betalen!!! Hij was direct genezen en heeft in vervolg netjes rondjes gegeven }> }>

Keizerinnnn

Berichten: 1225
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:24

xnaomivdh schreef:
Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar het werd aan mij verteld door de mannen van een verhuisbedrijf die wij hadden ingehuurd voor een verhuizing. Zij vertelden dat ze weleens meemaken dat ze bij, vaak de rijkste, mensen geen drinken aangeboden krijgen/daar niet naar het toilet mogen. Een persoon had zelfs gebeld naar het verhuisbedrijf om een klacht in te dienen, want 'jullie medewerkers drinken zomaar water uit de kraan en maken gebruik van het toilet' 8)7 Ik vraag me echt af waarom vaak juist de rijkste mensen niet eens een glas water willen aanbieden aan vakmensen die aan huis komen werken.



Mijn vriend doet bezorgen voor de intratuin en die zegt ook. De kleine huisjes met de mensen die kleinere dingen bestellen geven fooi/ wat drinken of bieden toilet aan. En die rijkere die doen of helemaal gepast betalen en geven verder niks of daar krijgt hij dan echt een grote fooi. Maar meestal gewoon gepast het bedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:29

Een topic naar mijn hart :')

Op de huishoudbeurs jaren terug kon je gratis koffiemelk proberen en meenemen (een pakje ) dan kreeg je een stempel en klaar . Met zijn 4en op stap en we kwamen met ongeveer 16 pakjes koffiemelk thuis :') , 2 handen stempel en dan beide handen de stempel er eventueel weer af wassen :')

Maflinger_S
Berichten: 12180
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:32

Ik werkte voor iemand die in dat bedrijf wat hoger in de boom zat. Vond ik af en toe briefjes in het brievenboek met daarin de tekst: "Pak papier svp". Trakteerde op zijn verjaardag het hele bedrijf op een gebakje om vervolgens het daaraan bestede bedrag te declareren.

Was een goede les in hoe je zorgt dat je geld bij je blijft. Dat van mij rolt altijd ...

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:33

Ik kende iemand die bij de jumbo, geloof ik, de slechte portie groente/tomaten uit de schappen koopt, om erna te gaan klagen over de kwaliteit zodat ze ze gratis krijgt (die winkel heeft zo’n actie dat je dan een zak extra krijgt?)

Binnen mijn familie zijn een hoop gieraarts, maar helaas voor jullie kan ik geen concrete verhalen herinneren… Veel lijkt wat op hierboven al is verteld.

@ellen: ik heb de airco ook altijd uit staan en ja, de ramen blijven ook dicht. Maar dat is ook gewoon weggooien van geld. Ik gebruik alleen de airco als de auto even stil heeft gestaan in de zon, maar soms ook niet en dan gaan even de raampjes open in het begin om de ergste hitte eruit te krijgen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110920
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 13:34

Marije_jiplover schreef:
Cayenne schreef:
Niet per sé een gierige actie, maar wel enigzins passend in dit topic:
We waren een jaar of wat geleden op een bruiloft waarbij de enveloppen van de gasten werden open gemaakt en vervolgens via microfoon werd omgeroepen hoeveel iemand aan het bruidspaar had geschonken.
Dat leverde best wat genante momenten op := Vreselijk!

Was dat toevallig een turkse of marokkaanse bruiloft?
Daar schijnt dat normaal te zijn.
Een vriend van mij vertelde dat hij dat op de bruiloft van een pupil van hem met een ik meen turks meisje ook meegemaakt had.


Egyptisch! Maar misschien idd cultuur?
Toch blijf ik het vreemd vinden :=

Oh ja, en mijn oma (niet dezelfde als in mijn beginpost) heeft na de begrafenis van mijn opa nog diezelfde avond alle kransen en bloemstukken van het graf gehaald en thuis neer gezet. 'Want anders liggen die dure bloemen maar te verwelken en zo heb ik er ook nog plezier van'.
Vond het heel raar om onze krans opeens op haar salontafel te zien liggen, zelfs nog compleet met lint en 'Rust zacht, opa' :=
We hebben er niet moeilijk over gedaan, maar enerzijds was die krans daar natuurlijk niet voor bedoeld. Die hoorde gewoon op het graf van mijn opa.