Microsoft account: toestemming van ouders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:38

Sophie_Wind schreef:
Ik heb dat ook al geprobeerd met ander account maken, maar als je invult dat volwassen bent moet je creditcard gegevens invullen en als je niet volwassen bent moet je dus toestemming van je ouder(s) krijgen.
Misschien een beetje stom, maar wij hebben het nu uiteindelijk toch betaald, en toen kreeg ik alle mailtjes binnen van de afgelopen week!
Dus hij werkt iig wel, maar ik weet niet of het wel zo slim was om te betalen :=

Maarja, bedankt allemaal voor de reacties!

En dan nu meteen een verzoek erachteraan sturen dat ze die gegevens weer verwijderen?

frankiej

Re: Microsoft account: toestemming van ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:53

als ik voor een nieuw mailadres zou moeten betalen, ben ik weg. zat andere mailproviders

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:57

Hier hetzelfde probleem... Mijn ouders hebben geen cc en gaan echt geen kopie van hun ID opsturen... Maar wat nu? Al mijn accounts zijn verbonden aan dit emailadres. Wat als ik mijn wachtwoord van iets kwijt raak oid? En kan helemaal niet meer in mijn mail dus kan ook niet melden aan contacten dat ik een nieuw adres heb...

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 21:02

BrechtCarlos schreef:
Hier hetzelfde probleem... Mijn ouders hebben geen cc en gaan echt geen kopie van hun ID opsturen... Maar wat nu? Al mijn accounts zijn verbonden aan dit emailadres. Wat als ik mijn wachtwoord van iets kwijt raak oid? En kan helemaal niet meer in mijn mail dus kan ook niet melden aan contacten dat ik een nieuw adres heb...

Precies dit heb ik ook! Daarom toch maar gedaan dus :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:07

Net voor de grap met wel mijn eigen geboorte datum een nieuw e-mail adres gemaakt. Dat was geen probleem en ik kreeg geen enkele melding.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:21

Ik heb mijn mail omgeleid naar een ander adres. Ook ik kan al een dikke week er niet op een normale manier in. Als je alles negeert kom je erin. Maar na een halve dag lig je er ook weer uit. Vandaar deze oplossing.. werkt prima

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:31

te belachelijk voor woorden dit allemaal toch?!

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:22

GDG schreef:
ireika schreef:
De nieuwe wet schrijft gewoon ook voor dat de bedrijven verantwoordelijk gesteld worden dat ze het bewijs moeten hebben dat de gebruiker de privacy statement heeft goedgekeurd, en bij een minderjarige moét dat inderdaad door de ouders gebeuren... en dan moeten bedrijven dus inderdaad creatief worden om zeker te zijn dat het wel echt de ouders zijn die de goedkeuring geven. Indien een bedrijf zich hier niet aan houdt kan het een sanctie krijgen tot 4% van zijn wereldwijde omzet... reken maar uit hoeveel dat is voor Microsoft. Vandaar dat ze dit dus doen. 'Troost' is wel dat ze met deze nieuwe wet ook duidelijk moeten aangeven welke data ze van je bijhouden, waarvoor en hoelang, en die data mag niet meer dan het noodzakelijke zijn, en de termijn ook niet meer dan noodzakelijk, bovendien heb je ten alle tijde het recht om je data op te vragen en/of te laten wissen.

En als de servers en het bedrijf buiten Europa gevestigd zijn? Dan kan je zwaaien met je verzoek en de AVG tot je een ons weegt maar blijven mooi jouw gegevens gewoon opgeslagen lijkt me.

Nee hoor, dan nog moeten ze er aan voldoen, omdat ze net hun product aan europese consumenten aanbieden.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:08

ireika schreef:
GDG schreef:
En als de servers en het bedrijf buiten Europa gevestigd zijn? Dan kan je zwaaien met je verzoek en de AVG tot je een ons weegt maar blijven mooi jouw gegevens gewoon opgeslagen lijkt me.

Nee hoor, dan nog moeten ze er aan voldoen, omdat ze net hun product aan europese consumenten aanbieden.

Ah, dat is dan wel goed geregeld.