Sneaky vriend? Of overdrijf ik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:42

Kan het ook niet zo zijn dat hij dat laatste gesprek heeft verwijderd omdat hij nu weet dat jij in zijn telefoon kijkt en hij drama probeert te voorkomen? Zo kom je in een vicieuze cirkel terecht. Jij wordt steeds achterdochtiger en hij wordt steeds stiekemer.

Ik denk dat het tijd is om een fles wijn mee naar buiten te nemen en eens tegenover elkaar een open gesprek te voeren over dit onderwerp. Vertel hem dat je fout zit met in zijn telefoon te kijken en dat je zijn privacy wilt respecteren maar vertel hem ook je angsten. Vraag hem met wie hij praat en waar hij ze van kent. Geef hem ook de ruimte om bepaalde dingen uit te leggen.
Als dat gesprek voorbij is kan je nadenken of de antwoorden iets zijn waar je mee wilt of kan leven.

Oh en nog een puntje hierbij: overval hem hier niet mee, zeg 2 dagen op voorhand dat jij graag dan en dan een openhartig gesprek wilt hebben over dit onderwerp. Dan geef je hem ook de kans om al te starten met denken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:45

De dag dat ik de nood voel om stiekem in mijn man zijn berichten te neuzen is de dag dat wij moeten praten over niet meer samen verder gaan. :)
Door zo jaloers te reageren creëer je een situatie waarin de ander wellicht bang is om eerlijk te zijn met je.

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 16:45

Schuur_ schreef:
Kan het ook niet zo zijn dat hij dat laatste gesprek heeft verwijderd omdat hij nu weet dat jij in zijn telefoon kijkt en hij drama probeert te voorkomen? Zo kom je in een vicieuze cirkel terecht. Jij wordt steeds achterdochtiger en hij wordt steeds stiekemer.

Ik denk dat het tijd is om een fles wijn mee naar buiten te nemen en eens tegenover elkaar een open gesprek te voeren over dit onderwerp. Vertel hem dat je fout zit met in zijn telefoon te kijken en dat je zijn privacy wilt respecteren maar vertel hem ook je angsten. Vraag hem met wie hij praat en waar hij ze van kent. Geef hem ook de ruimte om bepaalde dingen uit te leggen.
Als dat gesprek voorbij is kan je nadenken of de antwoorden iets zijn waar je mee wilt of kan leven.

Oh en nog een puntje hierbij: overval hem hier niet mee, zeg 2 dagen op voorhand dat jij graag dan en dan een openhartig gesprek wilt hebben over dit onderwerp. Dan geef je hem ook de kans om al te starten met denken

Dankjewel voor het advies. Hier ben ik iets mee en ga ik zeker meenemen om het op te lossen.

Ik weet dat het fout was dat ik stiekem z’n berichten ben gaan lezen, maar dit was alleen maar uit angst.. ik zeg niet dat dit het goedkeurd, maar ik ben ook maar een mens he ;) ik weet dat er zowel langs zijn kant als langs mijn kant gewerkt moet worden als we de relatie verder zetten. Ik schuif dus zeker niet alle schuld op hem.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:47

TS, als ik hem was had ik jou aan de kant gezet. Klinkt hard, maar iemand die mij klaarblijkelijk geen moment vertrouwd wil ik geen relatie mee hebben.

Dat hij vroeger is vreemdgegaan wil helemaal niet zeggen dat hij dat met jku ook doet. Jij was er niet bij in die relaties. Maar jij geeft hem niet eens een fatsoenlijke kans, je wantrouwd en controleerd bij voorbaat. Niet correct, werk aan jezelf want deze eigenschap gaat tegen je werken in het leven.

Vealosz

Re: Sneaky vriend? Of overdrijf ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:59

Ow jeetje. Niks maar dan ook echt niks geeft jou het recht om in zijn telefoon te kijken. Een relatie zonder vertrouwen gaat ook nooit goed komen.

Praat een keer goed met hem en bekijk dan wat je zelf wilt met hem en je relatie.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:59

Ik snap de reacties dat jij niet in zijn berichten had mogen kijken, maar dat keurt toch niet automatisch dan goed dat hij berichten verwijderd en erover liegt?! 1 ding is duidelijk, het vertrouwen is er niet, en dan heb je in mijn ogen geen basis voor een goede relatie..

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:01

Ik snap vele berichten niet. Natuurlijk is er al wat fout als je in zijn berichten gaat kijken, dan klopt er iets niet. Maar ik denk dat vele bokkers hetzelfde zouden doen als ze zoiets vermoeden en je komt daarna er achter dat hij liegt en ook nog met zo n voorgeschiedenis. ( alleen zijn geschiedenis geeft natuurlijk geen rede toe om in zijn telefoon te kijken)

Ts ik zou eens een goed gesprek gaan voeren met je vriend en anders zou het voor mij klaar zijn. Alleen er over liegen zou voor mij al not done zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:03

anne_bento schreef:
Ik snap de reacties dat jij niet in zijn berichten had mogen kijken, maar dat keurt toch niet automatisch dan goed dat hij berichten verwijderd en erover liegt?! 1 ding is duidelijk, het vertrouwen is er niet, en dan heb je in mijn ogen geen basis voor een goede relatie..

Als je voor elk simpel gesprek met het andere geslacht toch verdorie je lief om toestemming moet gaan vragen..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:04

Destination schreef:
Dus jij hebt in zijn telefoon gelezen zonder dat hij het weet? Daar gaat imo al wat mis...

Nou het gaat daarvoor al mis, want ze wist dat vriend een notoire vreemdganger is, maar wilde het wel een kans geven vanwege de klik.

Dat klinkt niet echt als een relatie gebaseerd op vertrouwen en liefde.

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 17:05

Ayasha schreef:
anne_bento schreef:

Als je voor elk simpel gesprek met het andere geslacht toch verdorie je lief om toestemming moet gaan vragen..

Hij moet m’n toestemming echt niet vragen hoor. Maar als ik er iets over vraag, is een eerlijk antwoord toch niet te veel gevraagd denk ik dan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:09

Dat ligt eraan natuurlijk... misschien is hij bang voor je reactie en doet hij daarom maar een leugentje om bestwil...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:10

Maar wat is er hier aan vooraf gegaan? Kijk je al langer in zijn gsm? Heb je vaker gevraagd met wie hij spreekt, waarom etc? Moest ik dit doen bij mijn vriend bv zou die het na 2 jaar ook wel gehad hebben en gewoon liegen. Doe je dit al langer ts? Zo nee, wat heeft er voor gezorgd dat je toch bent beginnen kijken?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:12

Hmm gezien zijn verleden zou ik het ook wel moeite mee hebben en ik snap eerlijk gezegd ook best dat je in zijn telefoon hebt gekeken.

Pijnlijke vraag misschien, maar is hij met jou vreemd gegaan tijdens een andere relatie en heeft hij die relatie toen verbroken voor jou?

Ik zou teveel crazy bitch gaan uithangen in deze situatie dus ik onthou mezelf maar even van verder advies geven :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:13

Ik heb ooit een vriendje gehad dat mij totaal niet vertrouwde met andere mannen. Ik mocht niet met andere mannen/jongens praten, en als ik dat wel deed beschuldigde hij mij er van vreemd te willen gaan. (het ging hier dus ook om mannen die ik mijn hele leven al kende en eerder als broer zag dan potentieel date materiaal)
Juist omdat hij zo overdreven reageerde verzweeg ik gesprekken die ik met deze mannen had.
Ik wil niet zeggen dat jij dat doet TS, ik ken jullie situatie verder niet, maar ik ken meerdere mensen die over dit soort dingen liegen, niet omdat ze daadwerkelijk iets op hun geweten hebben, maar omdat ze bang zijn vals beschuldigd te worden.
Ik zou eens even een stevig gesprek aangaan met je vriend en vragen waarom hij hier over liegt. Heeft hij iets te verbergen of is hij bang dat hij niet meer met die meisjes mag praten?
(wat ik overigens, sorry hoor, een belachelijke eis vind. Mannen en vrouwen kunnen prima "gewoon" vrienden zijn en de partner hoeft echt niet van elk gesprek op de hoogte gebracht te worden. Je bent zn vrienden, niet zn luitenant die elke avond een debriefing verwacht.)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:16

Jullie zijn op het punt bereikt dat er een goed gesprek moet komen om het nog te kunnen redden. Voel je je er dan nog niet prettig bij en heb je nog steeds de nood hem te controleren zou ik het tijd vinden er een punt achter te zetten.
Dat stiekeme gedoe zou ik zo beu zijn, mijn vriend mag met iedereen praten inclusief mensen die hij aantrekkelijk/leuk vind maar daar staat tegenover dat ik hem vertrouw. Blijkbaar mist dat bij jullie en dat is echt niet ok.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:16

Maar wat voor vraag had hij dan moeten beantwoorden om ervoor te zorgen dat jij niet stiekem in zijn telefoon ging kijken?

@verootjoo, het kan best zijn dat mensen veranderen, maar aangezien TS aangeeft dat hij de kans kreeg om zich te bewijzen in de relatie geef ik je in dit geval gelijk...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:27

Aranel schreef:
Hmm gezien zijn verleden zou ik het ook wel moeite mee hebben en ik snap eerlijk gezegd ook best dat je in zijn telefoon hebt gekeken.

Pijnlijke vraag misschien, maar is hij met jou vreemd gegaan tijdens een andere relatie en heeft hij die relatie toen verbroken voor jou?

Ik zou teveel crazy bitch gaan uithangen in deze situatie dus ik onthou mezelf maar even van verder advies geven :+

Als je zoveel moeite hebt met iemand verleden moet je jezelf en die persoon een plezier doen en moet je er gewoon bij weg blijven. :)

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:42

Goh Ts, het zou een bericht van mij kunnen zijn in mijn vorige relatie.
Ik werd opgegeven moment echt heel psycho en heb zijn facebook ''gehacked'' om maar achter alles te komen.

Dit alles ging was het gevolg van een aantal leugens waar ik zonder zijn facebook of whatsapp achter ben gekomen.
Het vertrouwen was volledig weg en het heeft zo'n 3 jaar geduurd.
Uiteindelijk heeft hij alles opgebiecht en zijn we uit elkaar gegaan.

Ts, ga een goed gesprek met hem aan en als hij ontkent zou ik mn spullen pakken!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:43

Ik zou gewoon rustig een goed gesprek aan gaan. Eerlijk als iemand zo jaloers is en door mijn spullen graait, verwijder ik ook de berichten. Niet omdat de berichten niet kunnen, maar omdat ik niet onnodig drama wil creëren.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:57

Ik heb in precies, echt precies dezelfde situatie als jij gezeten. Ook mijn, inmiddels ex-man, appte met andere vrouwen, zowel oude liefdes als andere vrouwen.
Ik ben bij hem gebleven en we hebben 2 kinderen samen. Hij bleef steeds maar weer contacten houden, zelfs met Webcam meisjes en dat ik nooit, echt nooit verwacht.
Uiteindelijk ging hij te ver en kreeg een geheime relatie met een ander. Ik kwam erachter en we zijn gescheiden.
Dus, mijn advies, je kunt hem niet vertrouwen en hij zal niet veranderen, nooit. Pak je spullen en kies voor jezelf, hij zal namelijk nooit 100% voor jou kiezen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:08

Goof schreef:
Dus hij moest zich bij de start van jullie relatie al bewijzen? Goed begin! Waarom start je een relatie met iemand die je sowieso al wantrouwt? En kennelijk wantrouw je hem nog steeds anders was je niet op zoek gegaan naar berichten.
Wat wil jij? Oud worden met deze man? Kan je leven met wantrouwen? Moet hij aan zichzelf werken of jij?

Mee eens.

En TS, wat is jouw grens/ultimatum waard als je je er zelf al niet aan houdt :)* ?

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:14

Pff mijn ex deed dit ook.. nou en na 4 jaar een ellendige relatie niets veranderd.

Dit moment 5 a 6 jaar verder, doet hij het nog steeds. Hij is ondertussen getrouwd en heeft een kind.

Mannen veranderen helaas niet zomaar..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:24

Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken. Als hij dit in vorige relaties deed dan doet hij dit nu weer. Vaak klopt je intuïtie wel. Als jij in zijn telefoon wil kijken dan klopt er al iets niet, dat doe je namelijk niet zomaar. En als hij dan ook nog liegt over wat jij daar vindt.... Nou exit dus.
Niet aan beginnen. Als er geen vertrouwen is, is er niks.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:33

Jeetje mag praten tegenwoordig ook al niet meer....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:39

Suzanne F. schreef:
Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken. Als hij dit in vorige relaties deed dan doet hij dit nu weer. Vaak klopt je intuïtie wel.

Wat een belachelijke onzin! Vroeger zat vreemd gegaan hier en tegenwoordig trouw.

Ik heb trouwens ook wel eens snoep gejat als kind zijnde. Doe ik tegenwoordig ook niet meer.

Niets is veranderlijker dan een mens, iemand die jouw zijn hele leven trouw is geweest kan je ook ineens belazeren. ;)