Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bigone schreef:En om echt gedonder te voorkomen, wijs een onafhankelijk persoon (notaris) aan als executeur want dat is de beste manier om echt gedoe te voorkomen. De twee die het volgens jullie mogen doen moeten sterk in hun schoenen staan, de ene erfgenaam wil snel centen dus meteen verkopen en de ander maakt het niet zoveel uit. Maar in het geval dat jullie alle broers en zussen overleven gaat alles naar neefjes en nichtjes??
Citaat:Meestal (iig bij onze notaris) is het goedkoper om 2 dezelfde testamenten te laten maken. Dan hoeven ze nl maar 1 testament te schrijven en veranderen ze bij nr 2 alleen de naam.
. Tenzij we ooit gaan trouwen hebben we alles voor de rest van ons leven vastgelegd en dichtgetimmerd. Noeps schreef:Wij hebben twee jaar terug testamenten op laten stellen, tegelijk met samenlevingscontract. Gezien huis & eigen bedrijf wilden we alles goed laten beschrijven. Totaal was iets van €500, viel me alles mee.
Bij overlijden gaat alles naar de partner, bij gelijktijdig overlijden zonder kinderen gaat het gezamenlijke deel in 50/50 naar beide families. Bedrijf zal altijd naar mijn familie gaan en kan nooit terecht komen bij de schoonfamilie.
Ook gelijk maar een voogd en aansluitend bewindvoerder aangewezen voor de kinderen die we nog niet hebben. Tenzij we ooit gaan trouwen hebben we alles voor de rest van ons leven vastgelegd en dichtgetimmerd.
Alle dieren gaan naar mijn familie met genoeg geld om ze te verzorgen. Noeps schreef:Wij hebben twee jaar terug testamenten op laten stellen, tegelijk met samenlevingscontract. Gezien huis & eigen bedrijf wilden we alles goed laten beschrijven. Totaal was iets van €500, viel me alles mee.
Bij overlijden gaat alles naar de partner, bij gelijktijdig overlijden zonder kinderen gaat het gezamenlijke deel in 50/50 naar beide families. Bedrijf zal altijd naar mijn familie gaan en kan nooit terecht komen bij de schoonfamilie.
Ook gelijk maar een voogd en aansluitend bewindvoerder aangewezen voor de kinderen die we nog niet hebben. Tenzij we ooit gaan trouwen hebben we alles voor de rest van ons leven vastgelegd en dichtgetimmerd.
detos240 schreef:Ik vind het TE gemakkelijk gezegd van maakt me niet uit als we beide dood gaan.
Ik wil ook voor mijn huisdieren iets geregeld hebben.
sanso schreef:Hoe heb je kunnen voorkomen dat de paarden niet doorverkocht gaan worden (het stukje over de waarde).
).