Wat een gedoe zeg... hier altijd zelf de sport gekozen. Ik koos ook paardrijden hoewel m’n ouders het stom vonden, maar ja, als je kind het maar leuk vindt
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Babootje schreef:- ze wil het kind persee in haar woonplaats (ouders 30km uit elkaar) op sport hebben en zit dus niet te wachten op wekelijkse bezoekjes aan de manege
Gloa schreef:Nee hoor ik heb er geen belang bij. Steun mijn partner maar verder maakt het mij niet uit als het kind maar gelukkig is met de hobby. Als ze graag wil rijden mag ze ook een rondje hobbelen op mijn paard en dat doet ze ook af en toe.
Ze zou naar een manege met alleen maar shetlandpony's gaan dus de risico's zijn niet zo groot als bij een normale manege.
De kinderen wonen bij de vader en zitten daar ook op school. Ze zijn woensdag middag en 3 van de 4 weekenden bij de moeder.
Relaxed schreef:Kuggur schreef:Hoe dit "juridisch" zit? De sportkeuze van dit arme kind moet voor de rechter uitgevochten worden?
Pathetisch.
Pcies wat ik ook dacht..
Relaxed schreef:Gloa schreef:Nee hoor ik heb er geen belang bij. Steun mijn partner maar verder maakt het mij niet uit als het kind maar gelukkig is met de hobby. Als ze graag wil rijden mag ze ook een rondje hobbelen op mijn paard en dat doet ze ook af en toe.
Ze zou naar een manege met alleen maar shetlandpony's gaan dus de risico's zijn niet zo groot als bij een normale manege.
De kinderen wonen bij de vader en zitten daar ook op school. Ze zijn woensdag middag en 3 van de 4 weekenden bij de moeder.
Maar als papa betaalt en ze is het meest bij papa, dan gaat ze toch gewoon bij papa op paardrijles en heeft moeders er toch helemaal geen last van?
Babootje schreef:Maar als ze bij vader woont, kan ze dan niet gewoon op 1 van die dagen naar ponyles? Dan is dat argument al uit de weg toch? En dan kan ze op de dagen dat ze bij moeder is een leuke andere sport doen?
Daantj__ schreef:Relaxed schreef:Maar als papa betaalt en ze is het meest bij papa, dan gaat ze toch gewoon bij papa op paardrijles en heeft moeders er toch helemaal geen last van?
Moeders heeft er geen last van qua tijd en geld. Maar ik geloof dat moeders het idee van paardrijden niet leuk/gevaarlijk vindt. Dus daar heeft zij wel last van. En in het contract staat nog steeds dat zij er samen uit moeten komen. En ook al vind heel bokt dat paardrijden echt niet zo gevaarlijk is want met elke andere sport kun je ook gewond raken. Weet ik uit ervaring dat je dit helaas niet zomaar bij een niet-paardenmens uit zijn of haar hoofd kan praten. Ook niet omdat er bezorgdheid bij komt kijken en zij denkt dat het voor de veiligheid van het kind beter is dat kind niet gaat paardrijden. En ondanks dat moeders geen last van tijd/geld heeft door die hobby van haar kind. Heeft ze wel wat te zeggen over de veiligheid van haar kind en haar gevoel hierbij. Of het nou reëel is of niet. En of ze hier nou direct bij aanwezig is of niet. Het blijft haar kind. En het kind van de vader. En zoals in het contract staat moeten ze er samen uitkomen. En moeders staat er nog niet achter. Dus dan zou ik het kind niet zomaar wel op paardrijden doen. Laat er gewoon even wat tijd overheen gaan. Als het kind het graag wil, wil ze dat over een jaar ook wel. En dan ziet moeders misschien ook wel in dat het kind hierin serieus is en echt wil. En dan is moeders misschien wat makkelijker over te halen, eventueel geholpen met argumenten waarom paardrijden wel goed is voor een kind.
Ik had een collega en zij en haar man hadden helemaal niks met voetbal, wou hun jongste op voetbal.. Dat hielden ze ook tegen, puur omdat zij het geen leuke sport vonden en niet aan het veld wouden staan (letterlijk haar woorden) Ik vind dat echt te bezopen voor woorden
Cayenne schreef:Relaxed schreef:
Pcies wat ik ook dacht..
Mee eens. En verder zou ik je er vooral niet mee bemoeien. Het is de zaak tussen moeder en vader. Haar wensen zou ik dus respecteren en het verder mama en papa laten uitvechten.
Relaxed schreef:Dat begrijp ik allemaal, maar ik vind het van de zotte dat je als ouder je kind blijkbaar iets niet gunt, vanuit eigenbelang of vanuit je eigen angsten (als het financieel niet kan vind ik het een ander verhaal)
Brainless schreef:Relaxed schreef:Dat begrijp ik allemaal, maar ik vind het van de zotte dat je als ouder je kind blijkbaar iets niet gunt, vanuit eigenbelang of vanuit je eigen angsten (als het financieel niet kan vind ik het een ander verhaal)
Ok; ik ben dus een slechte moeder en 'gun' ik mijn kind niks.
Mijn kinderen hebben nooit paardgereden toen ze jonger waren.
Ik heb 1 dochter die het wel interessant vindt en zij mocht vanaf een jaar of 10 af en toe mee verzorgen.
Ook toen ze klein waren gingen ze niet mee; dit omdat ik ze niet in de gaten kon houden terwijl ik bezig was.
En ja; ik vond (en vind nog steeds) het doodeng zo'n kleintje bij paarden.
Heb dat ooit eens fout zien gaan en dat wilde ik voorkomen met mijn kinderen.
Gloa schreef:Nee hoor ik heb er geen belang bij. Steun mijn partner maar verder maakt het mij niet uit als het kind maar gelukkig is met de hobby. Als ze graag wil rijden mag ze ook een rondje hobbelen op mijn paard en dat doet ze ook af en toe.
wemkelover schreef:Wat voor sport? Waarom wil moeder het niet?
Wil het kind het echt? Of is het zo'n kind dat elke maand weer wat anders wil?
Mijn vader heeft het originele grapje om aan andere vaders te vragen hun kind aan de drugs te zetten, dat is goedkoper dan paardrijden.
Kort om; ik snap mama wel!