Fiets weg. Maar dan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Fiets weg. Maar dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:07

Je mag het toch gewoon meenemen als het bij het grofvuil staat?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:08

Op een gegeven moment is een fiets op :j

Zo heb ik mijn oude fiets aan het studentenhuis gedoneerd waar ik weg ging. Hij was nog niet opop, maar hing aan tiewraps aan elkaar en was te versleten om nog te behouden. Had ook al een jaar op het station gestaan onder het motto “zolang hij er staat kan ik hem in de stad gebruiken en weg is pech”.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 12:10

Britta31 schreef:

Er staat toch nergens dat dit niet mag?
Heb je mijn spoiler in de OP gelezen?

Dorus, dat was ook mijn idee van mijn gele fiets. Ik gebruikte hem voor ritjes naar het station, 500 meter verderop. Dat ging nog maar net met een slakkengangetje. := Maar toen de voorband lek bleek te zijn was ik er wel klaar mee.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:19

Leuk dat je dat briefje eraan hebt gehangen, zou inderdaad ook heel graag het gezicht willen zien wanneer diegene hef briefje leest :))

Wij hadden vroeger in de voortuin een schuurtje (met alarm) waar onze fietsen (op slot) in stonden. De een na de ander werd eruit gejat (en pa weer midden in de nacht naar buiten rennen omdat het alarm weer af ging :)) ).
De overburen hadden een oude fiets waar ze vanaf wilden, die hebben ze zonder slot, voor de voordeur gezet. Die fiets heeft er een paar jaar gestaan :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:40

Vrouw <3

_O-

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:43

Ik zou dus zo een persoon kunnen zijn die de fiets meegenomen zou hebben :Y) . Vind dat altijd zo zonde om nog best wel mooie spullen weggegooid te zien worden!
Jouw briefje is wel geniaal! Ook heel tof dat je gewoon de sleutel erbij geeft! Jammer dat je geen reactie meer terug kan krijgen, ben benieuwd hoe de desbetreffende persoon reageert!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:44

Hahaa you make my day :D
Goed bezig! Ben heel benieuwd!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:49

Jolien87 schreef:
Britta31 schreef:

Dorus, dat was ook mijn idee van mijn gele fiets. Ik gebruikte hem voor ritjes naar het station, 500 meter verderop. Dat ging nog maar net met een slakkengangetje. := Maar toen de voorband lek bleek te zijn was ik er wel klaar mee.

Haha, nou daar ben je mooi van af! Ik vraag me af of hij/zij het vanavond nog net zo'n briljante vondst vindt :')

Ik denk dat het misverstand is ontstaan omdat je spreekt over heling. Wanneer je er afstand van hebt gedaan en de fiets feitelijk van 'niemand' meer is, dan is heling/diefstal ook niet meer aan de orde. Er is immers geen rechtmatige eigenaar meer van iets dat wederrechtelijk is weggenomen.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:52

Held _O-

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:56

Geniaal _O-

Inderdaad wat een prachtig handschrift!

En ik vind eigenlijk wel dat je nu met een video camera bij de fiets moet gaan zitten om de reactie te filmen :))

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 14:57

Daarom ook dat ik erbij het gezet dat ik de fiets in dit geval al had afgestaan aan de stort dus dat ik er niet mee kan zitten. Het was meer voor het geval mensen moeilijk zouden doen en het wél aan zouden zien voor heling.

Ik ben ook heel benieuwd naar een reactie maar heb expres geen contactgegevens eronder gezet.
Aan de ene kant hoop ik dat diegene zich een hoedje schrikt en zich vreselijk geneert en aan de andere kant gun ik een ander ook weer zijn/haar geluk met een gratis barrel. Ik hoop alleen van harte dat diegene zichzelf niet te pletter rijdt. Ik had eigenlijk nog in de brief moeten schrijven dat het rijden met deze fiets op eigen risico is.

tante_trien, dat meen je niet. :') Ze wisten in ieder geval wel wat ze wilden.
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat mijn fiets wel uit de voortuin gepikt zou worden maar dat is dus niet gebeurd. In eerste instantie had ik hem met een hangslot vaststaan aan een stevige balk maar sinds ik een nieuwe fiets had, stond hij alleen op het gewone slot dus mensen konden hem gewoon uit de tuin pakken, ondanks dat we een videocamera bij de voordeur hebben hangen.

Bedankt voor de complimentjes over mijn handschrift. <3

Splash, eigenlijk wel he? Helaas rijden de bussen vandaag en morgen niet dus nonchalant bij de bushalte gaan zitten zou wel een beetje verdacht zijn, nu.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:59

Jammer _O-

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:16

Ik zag het onderwerp van het topic en wist gelijk dat jij het was (door Instragram).
Heb zo gelachen! :))

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:20

Hahaha briljant :+ Leuk dat je dit deelt, heb er om gelachen!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:33

Toffe actie. En wat een geweldig handschrift heb jij, gimme :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:39

Ik had toch echt rond elk uur even gaan kijken of diegene uit de bus kwam :+ Wat een geweldigr actie!!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:43

amado7 schreef:
Ik had toch echt rond elk uur even gaan kijken of diegene uit de bus kwam :+ Wat een geweldigr actie!!

Ik ook denk ik :+
En als je die persoon dan treft...tja, op een ouwe fiets moet je 't leren hé ! :')

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:49

Toffe actie! *\o/* *\o/*
Eigenlijk moet je vanavond bij de bushalte gaan staat achter een paal, ik wil wel eens zien hoe die reageerd op het briefje.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:52

Als een fiets op slot staat, mag je hem toch niet zomaar meenemen, al staat hij naast het oud ijzer?

Ook niet als hij niet op slot staat uiteraard, maar ik geloof nooit dat het oud ijzer hier een fiets zou meenemen, die op slot naast het oud ijzer zou staan.
Hier bellen ze soms nog eerst aan of ze hetgeen we erneer hebben gezet mogen meenemen.

Ik ben wel stiekem benieuwd of de fiets nog wordt opgehaald. Toffe actie!

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:54

Jolien87 schreef:
Ik ben ook heel benieuwd naar een reactie maar heb expres geen contactgegevens eronder gezet.
Aan de ene kant hoop ik dat diegene zich een hoedje schrikt en zich vreselijk geneert en aan de andere kant gun ik een ander ook weer zijn/haar geluk met een gratis barrel. Ik hoop alleen van harte dat diegene zichzelf niet te pletter rijdt. Ik had eigenlijk nog in de brief moeten schrijven dat het rijden met deze fiets op eigen risico is.

Waarom generen? Als de fiets duidelijk bij het grof vuil stond is het toch alleen maar leuk dat iemand hem een tweede leven wilt geven?
Ik vind je actie supertof, om er een briefje en de sleutels bij te doen. En vatte het op als een heel sportieve actie. Maar je laatste reactie ondermijnt dat een beetje.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 15:59

Omdat hier met enige regelmaat tuig door de straat loopt. Een beetje leedvermaak vind ik wel op zijn plaats.
Ik vind het jammer dat je er nu zo'n draai aan geeft.

Mijn gunfactor ligt in dit geval nog erg hoog. Ik had ook de fiets weer mee kunnen nemen. Het hangslot zat om een stang naast de fiets geknoopt dus die had ik met gemak los kunnen maken.

Nee hoor, laat diegene er vooral blij mee zijn. Maar hij/zij vindt het hopelijk niet vanzelfsprekend dat dit kan.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:10

Hahaha prachtig ik heb ooit eens iets dergelijks gehad met mijn total loss scooter, had al een nieuwe gekocht en 2 scooters pasten noet in mijn schuur. 1 stond dus nog in een gangetje om afgevoerd te worden en ineens, scooter weg! Maargoed, een fiets kan zo verdwijnen, een scooter is verzekeringtechnisch wat minder handig dus ik moest die opgeven als vermist en mijn verzekering inlichten.

Zo gezegd zo gedaan, vind ik hem 2 weken later in een ander gangetje bij toeval, denk verdomme, dat ding moet ik niet meer, was net zo blij dat ik er van af was, dus ik denk, ik loop snel door! Komt er een oud mannetje aan "Ohh dat is dus uw scooter! Wij vroegen ons al af..." En ik reageer ook "Ja hij was gejat" (af en toe zou ik wensen dat ik wat meer adrem was) Dus scooter mee naar huis gezeuld (ding reed alleen nog maar rondjes dus moest elke 2 meter het stuur optillen en recht zetten).

Nouja daarna aan het werk, nooit meer gedacht aan dat ik de scooter aan moest geven aan gevonden, volgende dag word ik gebeld door de politie "mevrouw, uw scooter is gevonden hoor! Hij stond in Huizen, u kunt hem ophalen op het depot in Huizen! :') heb nog nooit zo'n hekel gehad aan een scooter...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:34

Oh you made my day!! Geweldig!! <3

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 17:36

Xyris schreef:
Hahaha prachtig ik heb ooit eens iets dergelijks gehad met mijn total loss scooter, had al een nieuwe gekocht en 2 scooters pasten noet in mijn schuur. 1 stond dus nog in een gangetje om afgevoerd te worden en ineens, scooter weg! Maargoed, een fiets kan zo verdwijnen, een scooter is verzekeringtechnisch wat minder handig dus ik moest die opgeven als vermist en mijn verzekering inlichten.

Zo gezegd zo gedaan, vind ik hem 2 weken later in een ander gangetje bij toeval, denk verdomme, dat ding moet ik niet meer, was net zo blij dat ik er van af was, dus ik denk, ik loop snel door! Komt er een oud mannetje aan "Ohh dat is dus uw scooter! Wij vroegen ons al af..." En ik reageer ook "Ja hij was gejat" (af en toe zou ik wensen dat ik wat meer adrem was) Dus scooter mee naar huis gezeuld (ding reed alleen nog maar rondjes dus moest elke 2 meter het stuur optillen en recht zetten).

Nouja daarna aan het werk, nooit meer gedacht aan dat ik de scooter aan moest geven aan gevonden, volgende dag word ik gebeld door de politie "mevrouw, uw scooter is gevonden hoor! Hij stond in Huizen, u kunt hem ophalen op het depot in Huizen! :') heb nog nooit zo'n hekel gehad aan een scooter...

Maar die gevonden scooter was dus eenzelfde soort scooter of hadden ze je originele scooter (die alleen rondjes kon rijden := ) meegenomen naar het depot in Huizen?
Waarschijnlijk kwam degene die je scooter in eerste instantie had gestolen van een koude kermis thuis toen hij erachter kwam dat hij er niks mee kon.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:43

Jolien87 schreef:
Britta31 schreef:

Jolien87 schreef:
Zo niet, dan bel ik de gemeente met de boodschap dat mijn fiets bij het grofvuil is weggehaald en nu bij de bushalte staat

Kan je doen dan, maar wat denk je dat gemeente er mee doet? Niks nee. Als je iets bij grofvuil zet doe je er afstand van, en als iemand denkt hee, leuke fiets, kan die ermee doen wat diegene wil, heling slaat nergens op, want fiets is niet gestolen. Dus ik snap niet zo goed wat je wilt bereiken met je briefje en je evt belletje naar gemeente :+