Vliegen mijn mb’s er zo hard doorheen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Re: Vliegen mijn mb’s er zo hard doorheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:10

Ik had even geleden hetzelfde;
Heb een abbo van 8gb (lang leve leuke deals :D ), meestal verbruik ik 2gb per maand, een enkele keer iets meer maar die 8 kom ik nooit bij in de buurt.
Ongebruikte gb's neem ik mee naar de volgende maand dus dat spaart lekker op, heb nooit tekort :) Dacht ik :')
Nou had ik ineens vanuit het niets geen internet meer, echt ineens helemaal op.
Bleek dat ik dus binnen een maand tijd 20gb had verbruikt :wow:
Zoveel verbruik je nog niet eens als je de hele dag online bent.
Snap dus nog steeds niet hoe het kan maar inmiddels is het gelukkig verholpen door inderdaad apps niet meer te laten syncen op de achtergrond.
De grootverbruikers zijn idd Snapchat, Instagram, Facebook en Tinder. Wellicht heb je nog wat andere apps met locaties aan staan, want ook locaties vragen veel gb's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:13

Vooral apps die op de achtergrond je locatie gebruiken zijn echt fiets wat dat betreft. Apple heeft in de nieuwste software een oplossing daarvoor gebouwd waarin ze softwareontwikkelaars gedwongen hebben om dat los te laten, je kan nu aangeven dat je wil dat de app alleen je locatie ophaalt bij gebruik. Dat kost nog steeds veel als je de app laadt, maar als je hem op de achtergrond draait haalt hij in ieder geval niet meer constant je locatie binnen. Niet alleen handig voor je batterij en MB's, maar ook voor je privacy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:20

Thanks! Ik heb KPN! Vanaf volgende maand gaat mijn nieuwe simonly in met 10gb per maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 01:41

De reden dat ik bijvoorbeeld geen facebookapp heb.. ik browse hem gewoon. Scheelt geheugen en mb's. 1000mb is voor mij zat :-)