Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maartje1990 schreef:Sorry ik dacht dat ee hier vervelende opmerkingen zouden staan, maar dit valt me alleszins mee. Als ze nu iets zouden zeggen "wat een lelijke rode clowsneus" dan zou het iets heel anders zijn.
Maar dat valt volgens mij reuze mee. Die alcohol is wel op t randje hoor en daar zou ik een bijdehandte opmerking op maken.
Maar verder laten gaan. Het zijn geen opmerkingen die kwetsend zijn bedoeld en als je het je zo eeg aantrek moet je misschien eens kijken of je ee iets aan kan doen dat je het niet meer zo aantrek
Lestria schreef:Cayenne, kan me voorstellen dat dat keihard binnen komt als iemand die dicht bij je zou moeten staan en zou moeten begrijpen waar je mee worstelt (je moeder notabene) zoiets tegen je zegt. Daar is gewoon geen excuus voor. Heb je haar aangegeven hoezeer ze jou daarmee gekwetst heeft?
‘ Tivoli schreef:Ik ben al mijn hele leven ‘gezegend’ met blauwe kringen onder mijn ogen. Ook als ik fit ben,gezond ben, in de zon heb gelegen of door m’n Make up heen.
Ik krijg dan ook vaak te horen:
‘ben je moe?’
‘Jeetje,je ziet er slecht uit!’
‘Ik kan wel zien dat je ziek bent’
‘Je moet eens wat meer slapen’
Vroeger trok ik mij dat heel erg aan,maar tegenwoordig blijf ik gewoon rustig en leg uit dat het gewoon aanleg is,dat m’n moeder dat ook heeft en dat ik er maar mee moet leren leven.
Meestal houden mensen er dan over op.
Een enkeling denkt me dan nog te moeten vertellen dat die wallen wel weg gaan als ik wat meer *vul in* water drink/slaap/vitamines neem/zon zie; etc.
Dus dan is mijn antwoord maar: ‘nou, als dat zou werken, liep ik er niet al 30 jaar mee rond‘
Maartje1990 schreef:Sorry ik dacht dat ee hier vervelende opmerkingen zouden staan, maar dit valt me alleszins mee. Als ze nu iets zouden zeggen "wat een lelijke rode clowsneus" dan zou het iets heel anders zijn.
Maar dat valt volgens mij reuze mee. Die alcohol is wel op t randje hoor en daar zou ik een bijdehandte opmerking op maken.
Maar verder laten gaan. Het zijn geen opmerkingen die kwetsend zijn bedoeld en als je het je zo eeg aantrek moet je misschien eens kijken of je ee iets aan kan doen dat je het niet meer zo aantrek

Jennanne schreef:Je hebt mensen, en je hebt potloden...
Oma van een vriendin zei dit laatst. Vind het erg toepasselijk en heeft mij enorm geholpen gek genoeg
rien10 schreef:En voor jezelf, stel jezelf voor als gemaakt van glad materiaal, alles glijd van je af. Niets blijft plakken, niets kan je raken.
Ik begrijp die nu soms nog