Meld misdaad anoniem/ belasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:10

Supervixen schreef:
FatCat schreef:
Werkt deze persoon in het zwart?

[ [url=m/NKvJK8.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 20:13

Kuggur schreef:
Och, het topic geeft in ieder geval een zeker inzicht in je karakter, ts.

Kijk, ik hád het ook niet kunnen vragen hier, omdat ik van te voren écht al wist dat er dit soort reacties zouden komen, of ik hád op de proppen kunnen komen met een of ander schaduw account om buiten schot te blijven

Doe ik allemaal niet.
Net zo min als dat ik iemand heb aangegeven of gá aangeven.

Ik heb me dingen afgevraagd vanmiddag, en ja, die liggen gevoelig.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 20:15

Supervixen schreef:
FatCat schreef:
Werkt deze persoon in het zwart?

[ [url=m/NKvJK8.jpg]Afbeelding[/url] ]

ZWART!! :D
Als ik dan tóch ga melden neem ik deze meteen mee.

Supervixen

Re: Meld misdaad anoniem/ belasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:19

Sorry moest ik meteen aan denken :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:28

RaafSmits schreef:
Kuggur schreef:
Och, het topic geeft in ieder geval een zeker inzicht in je karakter, ts.

Kijk, ik hád het ook niet kunnen vragen hier, omdat ik van te voren écht al wist dat er dit soort reacties zouden komen, of ik hád op de proppen kunnen komen met een of ander schaduw account om buiten schot te blijven

Doe ik allemaal niet.
Net zo min als dat ik iemand heb aangegeven of gá aangeven.

Ik heb me dingen afgevraagd vanmiddag, en ja, die liggen gevoelig.

Je wilt dus een prijs voor eerlijke bemoeizucht?

In je OP staat duidelijk dat je vandaag al meerdere keren hebt overwogen die persoon aan te geven. Dus zeg alsjeblieft niet zo stellig dat je niet van plan was iemand aan te geven.

Je maakt geen schaduwaccount aan. Maar je ALS je zou aangeven doe je dat via misdaad anoniem.

Nee TS, niets waard, die bemoeizucht.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:29

Ik snap er geen moer van.
Als je wit werkt weet de belasting wat je verdient en betaal je maandelijks via je werkgever gewoon je premies...dus hoe precies gaat het verkeerd?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:35

Niet mee bemoeien,krijg je alleen maar ellende van.

Ze komen er vanzelf wel een keer achter.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:40

Het is niet verplicht om belastingaangifte te doen, tenzij je ofwel opgeroepen wordt daartoe, of je redelijkerwijs kunt weten dat je moet bijbetalen. Kan dus prima dat deze persoon geen aangifte hoeft te doen; bijv. als je het hele jaar dezelfde werkgever hebt en verder geen 'ingewikkelde' zaken (een hypotheek op je naam, bijvoorbeeld), dan betaal je gewoon het juiste bedrag aan belastingen, die worden gewoon ingehouden op je loon.

Overigens past dit topic eigenlijk niet zo goed op NM, het gaat hier niet om een bredere maatschappelijke discussie of een nieuwsbericht. Ik verplaats je topic dus even naar LZP. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:52

Als die persoon wit werkt en inderdaad bonussen ontvangt en meer van dat soort zaken dan heb je kans dat deze persoon door geen aangifte te doen heel wat terug gaven van de belastingdienst mist.

Als -je -blieft....je ultieme wraak door geen aangifte te bij de belastingsdienst...

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:01

Je concentreren op de tekortkomingen van anderen vlakt jouw tekortkomingen niet uit, veeg gewoon je eigen straatje aan zo goed als je kunt, niemand is zonder zonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:05

Waarom zou je iemand die belasting ontduikt niet mogen aangeven? Iedereen in rep en roer over de panama papers en geld op zwitserse rekeningen maar dit soort witte borden criminaliteit komt overal voor en kost de brave belastingbetaler (ons dus) veel geld!

In dit geval blijkt er gelukkig niets aan de hand te zijn.

De zwartwerker heeft uiteindelijk ook zichzelf. Je bouwt geen pensioen en WW rechten op. Dus voor die paar euro die je meer vangt betaal uiteindelijk toch de rekening.......

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:06

Misschien een idee om aan jezelf te werken ipv je innerlijke boosheid op een ander te botvieren? :(:)

Kijk naar jezelf. En bemoei je met jezelf. Je kent hun gehele financiële situatie echt niet hoor.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:13

Gloa schreef:
Waarom zou je iemand die belasting ontduikt niet mogen aangeven? Iedereen in rep en roer over de panama papers en geld op zwitserse rekeningen maar dit soort witte borden criminaliteit komt overal voor en kost de brave belastingbetaler (ons dus) veel geld!

In dit geval blijkt er gelukkig niets aan de hand te zijn.

De zwartwerker heeft uiteindelijk ook zichzelf. Je bouwt geen pensioen en WW rechten op. Dus voor die paar euro die je meer vangt betaal uiteindelijk toch de rekening.......

Ohh nee zeker mee eens. Aangifte kun je doen. En moet je ook doen als je een sterke verdenking hebt.

Maar als het alleen op vermoedens gebaseerd is dan doe je in feite meer kwaad dan goed.

Heel vaak blijkt alles gewoon dik in orde. En dan heeft de belastingdienst er veel werk aan gehad.

Maar is het meer dan een vermoede en heb je meer concrete aanwijzingen dat er iets niet in de haak is moet je zeker aangifte doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:14

Nies_ schreef:
Celiien schreef:
Enne, wie zegt dat t niet gewoon een grote bek is ;)

Precies dit dus.

Als die persoon wit werkt bij een bedrijf die de loonadministratie goed op orde heeft en er verder niks bijzonders aan de hand is zal het misschien nog om een paar euro gaan en dan hoeft die persoon dus nooit zelf wat naar de belastingdienst over te maken.

Dit inderdaad.. Waarschijnlijk is het gewoon grootspraak.
Maar mocht je diegene echt willen aangeven, moet je dat gewoon doen. Mijn keuze zou het alleen niet zijn.
Snap verder oprecht je vraag wel hoor. :j

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:16

Jeetje, wat gaat iedereen los op TS.
Volgens mij is ze vooral nieuwsgierig hoe dat werkt en er niet zozeer op uit om de ander erbij te lappen.
Ik ben het overigens wel eens met Gloa. Dit soort witte-boorden-criminaliteit (als het dat is in dit geval) kost de netjes-betalende burger uiteindelijk gewoon geld. Dat heeft imo niets te maken met jaloers zijn. Of iemand iets niet gunnen. Maar gewoon met eerlijkheid.
Overigens zou ik denk ik zelf, zeker in het geval dat ik iemand goed ken, die persoon zelf vertellen dat ze in mijn ogen niet goed bezig zijn door geen aangifte te doen, wanneer dat wel moet. Iemand aangeven zou ik denk ik niet zo snel doen, tenzij ik het idee heb dat het om enorme bedragen gaat (= richting de tonnen ;) )

@TS; er is al vanalles geschreven over waarom iemand wel of niet aangifte zou moeten doen. Hou er iig rekening mee dat je pas écht weet wat iemand krijgt als je zijn rekeningen ziet ;) . Het gras is niet altijd groener bij de buren.
En... als je wat meer wilt weten over de belastingen, dan kan het geen kwaad je daar eens in te verdiepen. Het kan jouzelf ook flink wat belasting besparen als je weet wat je zelf als aftrekposten kunt opgeven bijvoorbeeld ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:25

Een betere wereld begint bij jezelf. Als de persoon in kwestie werkelijk wat fout doet, komt de werkelijkheid vanzelf boven water. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:25

Snap het niet helemaal hoor.

Ik sta ook op contract maar verdien zo weinig dat ik geld toe krijg van de belasting.
Dus snap niet helemaal wat dan het probleem is, als diegene weinig loon heeft en dan aangifte gaat doen krijgt ie waarschijnlijk geld ipv te moeten betalen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:32

Amy schreef:

Ik sta ook op contract maar verdien zo weinig dat ik geld toe krijg van de belasting.
Dus snap niet helemaal wat dan het probleem is, als diegene weinig loon heeft en dan aangifte gaat doen krijgt ie waarschijnlijk geld ipv te moeten betalen.

Ligt eraan.
Als de loonafdeling van het bedrijf je loon verkeerd in heeft geschaald en te weinig loonbelasting inhoud (al is het maar over je vakantiegeld), dan kan het zeker zijn dat je moet terugbetalen. Net als dat je twee banen hebt, en bij allebei loonheffingskorting hebt. Dan ga je ook betalen, zeker bij een overlap.
Dus weinig loon = waarschijnlijk geld terug gaat zeker niet op :n

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 21:44

assie schreef:
Jeetje, wat gaat iedereen los op TS.
Volgens mij is ze vooral nieuwsgierig hoe dat werkt en er niet zozeer op uit om de ander erbij te lappen.
Ik ben het overigens wel eens met Gloa. Dit soort witte-boorden-criminaliteit (als het dat is in dit geval) kost de netjes-betalende burger uiteindelijk gewoon geld. Dat heeft imo niets te maken met jaloers zijn. Of iemand iets niet gunnen. Maar gewoon met eerlijkheid.
Overigens zou ik denk ik zelf, zeker in het geval dat ik iemand goed ken, die persoon zelf vertellen dat ze in mijn ogen niet goed bezig zijn door geen aangifte te doen, wanneer dat wel moet. Iemand aangeven zou ik denk ik niet zo snel doen, tenzij ik het idee heb dat het om enorme bedragen gaat (= richting de tonnen ;) )

@TS; er is al vanalles geschreven over waarom iemand wel of niet aangifte zou moeten doen. Hou er iig rekening mee dat je pas écht weet wat iemand krijgt als je zijn rekeningen ziet ;) . Het gras is niet altijd groener bij de buren.
En... als je wat meer wilt weten over de belastingen, dan kan het geen kwaad je daar eens in te verdiepen. Het kan jouzelf ook flink wat belasting besparen als je weet wat je zelf als aftrekposten kunt opgeven bijvoorbeeld ;)

Dankjewel!!
Ik ben inderdaad voornamelijk nieuwsgierig en onwetend, heb wat betreft mijn eigen belastinginzicht overigens vanmiddag nog even met de belastingtelefoon gebeld, maar ik zit "goed "dit jaar.
Maar ik ben blij met de reacties hier, dat maakt mijn hoofd een stuk lichter :j

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 21:45

Hanmar schreef:
Het is niet verplicht om belastingaangifte te doen, tenzij je ofwel opgeroepen wordt daartoe, of je redelijkerwijs kunt weten dat je moet bijbetalen. Kan dus prima dat deze persoon geen aangifte hoeft te doen; bijv. als je het hele jaar dezelfde werkgever hebt en verder geen 'ingewikkelde' zaken (een hypotheek op je naam, bijvoorbeeld), dan betaal je gewoon het juiste bedrag aan belastingen, die worden gewoon ingehouden op je loon.

Overigens past dit topic eigenlijk niet zo goed op NM, het gaat hier niet om een bredere maatschappelijke discussie of een nieuwsbericht. Ik verplaats je topic dus even naar LZP. :)

Dankjewel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:48

Ik sluit me bij assie en goia aan. De eerlijke belastingbetaler moet opdraaien voor zwartwerkers. Ik zie het probleem niet van mensen aangeven die bewust de belasting ontduiken.
Nu is dat in geval mogelijk niet aan de orde maar als je het niet vertrouwt doe je toch een melding.
Ik zou er niet mee zitten. Ik betaal gewoon netjes mijn belasting en vind dat ik dezelfde eerlijkheid van mijn medeburgers mag verwachten. Dat heeft niets met achterbaks te maken.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 24-04-18 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:49

Celiien schreef:
Amy schreef:

Ligt eraan.
Als de loonafdeling van het bedrijf je loon verkeerd in heeft geschaald en te weinig loonbelasting inhoud (al is het maar over je vakantiegeld), dan kan het zeker zijn dat je moet terugbetalen. Net als dat je twee banen hebt, en bij allebei loonheffingskorting hebt. Dan ga je ook betalen, zeker bij een overlap.
Dus weinig loon = waarschijnlijk geld terug gaat zeker niet op :n

En als je een veel loon hebt, heb je waarschijnlijk al veel inkomstenbelasting betaald. En dan is het goed mogelijk dat je nog geld terug krijgt.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:52

Klopt natasja :j het is dus niet zwart-wit, maar afhankelijk van je soorten loon en de loonafdeling :j
Als je bijvoorbeeld merkt dat je structureel elk jaar terug moet betalen ivm te weinig ingehouden loonheffing, zou ik zeggen neem er contact mee op en leg het voor. Dan willen ze het nog wel eens aanpassen :j

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 23:59

Ik zou zeggen bemoei je er niet mee. Ik vind het een beetje jaloers over komen allemaal. Waarom? Wat schiet je er zelf mee op, laat die mensen lekker. Je vind de persoon zelfs aardig waarom zou je die naaien....

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 00:24

Dit komt echt kinderachtig en jaloers over. Alsof je je gram wilt halen omdat hun financieel beter zitten om welke reden dan ook. Bemoei je met jezelf. Een betere wereld begint bij jezelf ;)