Supervixen schreef:FatCat schreef:Werkt deze persoon in het zwart?
[ [url=m/NKvJK8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Och, het topic geeft in ieder geval een zeker inzicht in je karakter, ts.
RaafSmits schreef:Kuggur schreef:Och, het topic geeft in ieder geval een zeker inzicht in je karakter, ts.
Kijk, ik hád het ook niet kunnen vragen hier, omdat ik van te voren écht al wist dat er dit soort reacties zouden komen, of ik hád op de proppen kunnen komen met een of ander schaduw account om buiten schot te blijven
Doe ik allemaal niet.
Net zo min als dat ik iemand heb aangegeven of gá aangeven.
Ik heb me dingen afgevraagd vanmiddag, en ja, die liggen gevoelig.
Gloa schreef:Waarom zou je iemand die belasting ontduikt niet mogen aangeven? Iedereen in rep en roer over de panama papers en geld op zwitserse rekeningen maar dit soort witte borden criminaliteit komt overal voor en kost de brave belastingbetaler (ons dus) veel geld!
In dit geval blijkt er gelukkig niets aan de hand te zijn.
De zwartwerker heeft uiteindelijk ook zichzelf. Je bouwt geen pensioen en WW rechten op. Dus voor die paar euro die je meer vangt betaal uiteindelijk toch de rekening.......
Nies_ schreef:Celiien schreef:Enne, wie zegt dat t niet gewoon een grote bek is
Precies dit dus.
Als die persoon wit werkt bij een bedrijf die de loonadministratie goed op orde heeft en er verder niks bijzonders aan de hand is zal het misschien nog om een paar euro gaan en dan hoeft die persoon dus nooit zelf wat naar de belastingdienst over te maken.
Amy schreef:Snap het niet helemaal hoor.
Ik sta ook op contract maar verdien zo weinig dat ik geld toe krijg van de belasting.
Dus snap niet helemaal wat dan het probleem is, als diegene weinig loon heeft en dan aangifte gaat doen krijgt ie waarschijnlijk geld ipv te moeten betalen.
assie schreef:Jeetje, wat gaat iedereen los op TS.
Volgens mij is ze vooral nieuwsgierig hoe dat werkt en er niet zozeer op uit om de ander erbij te lappen.
Ik ben het overigens wel eens met Gloa. Dit soort witte-boorden-criminaliteit (als het dat is in dit geval) kost de netjes-betalende burger uiteindelijk gewoon geld. Dat heeft imo niets te maken met jaloers zijn. Of iemand iets niet gunnen. Maar gewoon met eerlijkheid.
Overigens zou ik denk ik zelf, zeker in het geval dat ik iemand goed ken, die persoon zelf vertellen dat ze in mijn ogen niet goed bezig zijn door geen aangifte te doen, wanneer dat wel moet. Iemand aangeven zou ik denk ik niet zo snel doen, tenzij ik het idee heb dat het om enorme bedragen gaat (= richting de tonnen)
@TS; er is al vanalles geschreven over waarom iemand wel of niet aangifte zou moeten doen. Hou er iig rekening mee dat je pas écht weet wat iemand krijgt als je zijn rekeningen ziet. Het gras is niet altijd groener bij de buren.
En... als je wat meer wilt weten over de belastingen, dan kan het geen kwaad je daar eens in te verdiepen. Het kan jouzelf ook flink wat belasting besparen als je weet wat je zelf als aftrekposten kunt opgeven bijvoorbeeld
Hanmar schreef:Het is niet verplicht om belastingaangifte te doen, tenzij je ofwel opgeroepen wordt daartoe, of je redelijkerwijs kunt weten dat je moet bijbetalen. Kan dus prima dat deze persoon geen aangifte hoeft te doen; bijv. als je het hele jaar dezelfde werkgever hebt en verder geen 'ingewikkelde' zaken (een hypotheek op je naam, bijvoorbeeld), dan betaal je gewoon het juiste bedrag aan belastingen, die worden gewoon ingehouden op je loon.
Overigens past dit topic eigenlijk niet zo goed op NM, het gaat hier niet om een bredere maatschappelijke discussie of een nieuwsbericht. Ik verplaats je topic dus even naar LZP.
Celiien schreef:Amy schreef:Snap het niet helemaal hoor.
Ik sta ook op contract maar verdien zo weinig dat ik geld toe krijg van de belasting.
Dus snap niet helemaal wat dan het probleem is, als diegene weinig loon heeft en dan aangifte gaat doen krijgt ie waarschijnlijk geld ipv te moeten betalen.
Ligt eraan.
Als de loonafdeling van het bedrijf je loon verkeerd in heeft geschaald en te weinig loonbelasting inhoud (al is het maar over je vakantiegeld), dan kan het zeker zijn dat je moet terugbetalen. Net als dat je twee banen hebt, en bij allebei loonheffingskorting hebt. Dan ga je ook betalen, zeker bij een overlap.
Dus weinig loon = waarschijnlijk geld terug gaat zeker niet op