onbeschofte klanten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:23

Als het om onbeleefde klanten gaat ben ik altijd blij dat ik mijn eigen zaak heb, ik hoef niet om het behoud van mijn werk te denken als ik op ze reageer.

Wij hebben een antiekzaak, en onderhandelen over de prijs is hier dus de normaalste zaak van de wereld, en ik kan echt een hoop hebben.
Maar dingen als naar de prijs kijken en dan tegen mij zeggen ‘Zo, kom je er wel mee uit?’, of ‘Dat je dat ervoor durft te vragen’. Ben ik vrij snel klaar mee.
Of mensen die nijdig of enorm irritant volhardend worden als ze zelf een bedrag in hun hoofd hebben en het vervolgens daarvoor niet mee krijgen. Op de vraag ‘waarom niet?’ Bij een compleet belachelijk bod is tegenwoordig mijn standaard antwoord ‘omdat ik geen honger heb’.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:25

Ik heb 1x iemand gehad die uiteindelijk muntgeld naar mn hoofd gesmeten heeft terwijl ik er met mijn rug naartoe stond. Gelukkig voor mij was meneer onder invloed en kon hij niet meer zo goed mikken. Ik had namelijk geweigerd hem te helpen omdat ik niet kon doen wat hij wilde ivm regels en nadat ik hem dat had uitgelegd hij mij wel over de toonbank wilde trekken. Dit zei hij op het moment dat ik zijn wisselgeld aan het pakken was. Heb toen direct zijn originele betaalmiddel gepakt en teruggegeven met de mededeling dat ik hem niet meer ging helpen als hij mij bedreigd. Daarna ging hij het nog via andere gasten proberen maar heb hem wederom medegedeeld dat ook andere gasten hem niet gingen helpen en dat hij kon vertrekken. Toen ik de bestelling van de volgende gasten ging pakken hoorde en voelde ik het geld vliegen. Ik ben toen even weggelopen omdat ik er toch wel door ontdaan was. De diensten daarna gaven ook wat spanning moet ik toegeven.

Nala

Re: onbeschofte klanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:37

Wat mij vooral opvalt zijn klanten die opeens helemaal ontdaan reageren als ik hun briefgeld scan. Ze verwachten niet dat ik de vijfjes ook scan, en die zijn het vaakst vals. Als de machine vals piept en ze reageren geschokt, weet ik dat het meestal wel echt geld is. Maar soms beginnen ze meteen te tieren dat ik toch gewoon maar koppig ben en hun geld niet wil accepteren, enzovoorts. Dan weet ik al snel dat het dus echt een vals briefje is _O-

Of klanten die basis wiskunde niet begrepen hebben en beweren dat het toch veeel goedkoper is.

Of de goude oude... Een lijst van 40 bij 50 past ook om een foto van 50 bij 40... Ja... Echt... (Onze lijsten hebben haakjes om ze zowel horizontaal als verticaal op te kunnen hangen).

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:47

Zo onbeschoft heb ik nog niet meegemaakt..

Ik werk bij een fotoservice waar mensen met elkaar op de foto gaan. voordat mensen hun foto aanschaffen toon ik alle gemaakte foto's bij de kassa op een tv scherm zodat ze de leukste(n) uit kunnen kiezen. Eens had ik een hele groep op de foto gezet. Tijdens het tonen van de foto's bij de kassa trekken ineens 2 mannen uit de groep hun telefoons uit hun zak om de tv schermen te fotograferen, waarop ik meteen aan gaf dat het niet de bedoeling is om daar foto's van te maken. De 2 (volwassen) mannen lachten me gewoon uit en gingen gewoon door. Ik heb toen gewoon de voorvertoning foto's van het scherm gehaald en nogmaals gevraagd of zij daarmee wilden stoppen. Ik snap gewoon echt niet hoe je zoiets kunt maken..
Laatst bijgewerkt door _Tristan op 18-04-18 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:48

Maddoxx schreef:
Wat mij vooral opvalt zijn klanten die opeens helemaal ontdaan reageren als ik hun briefgeld scan. Ze verwachten niet dat ik de vijfjes ook scan, en die zijn het vaakst vals. Als de machine vals piept en ze reageren geschokt, weet ik dat het meestal wel echt geld is. Maar soms beginnen ze meteen te tieren dat ik toch gewoon maar koppig ben en hun geld niet wil accepteren, enzovoorts. Dan weet ik al snel dat het dus echt een vals briefje is _O-

Of klanten die basis wiskunde niet begrepen hebben en beweren dat het toch veeel goedkoper is.

Of de goude oude... Een lijst van 40 bij 50 past ook om een foto van 50 bij 40... Ja... Echt... (Onze lijsten hebben haakjes om ze zowel horizontaal als verticaal op te kunnen hangen).

Haha ik had laatst toen ik het briefgeld van een klant scande en het apparaat piepte, dat de klant vroeg "oh oliebol heb ik ze niet lang genoeg laten drogen" _O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:04

Warboel schreef:
Haha ik had laatst toen ik het briefgeld van een klant scande en het apparaat piepte, dat de klant vroeg "oh oliebol heb ik ze niet lang genoeg laten drogen" _O-

Wauw! Ik zou echt in de slappe lach schieten hahaah

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:30

Warboel schreef:
Maddoxx schreef:

Als alle briefjes nep waren waarvan dat gezegd wordt, zou er nauwelijks 'echt' geld in de omloop zijn op dit moment. :')

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:49

Ik heb bij de mac donalds gewerkt maar dat was echt een drama. Veel onbeschofte mensen die je niet eens aan kijken onder het praten. Heb een keer een klant gehad die boos was omdat er per ongeluk augurk op de Big Mac was gedaan terwijl hij zonder augurk besteld had. Hij begon te schreeuwen met dat hij dit niet vond kunnen en hij liep ook echt rood aan. Ik heb netjes gevraagd of hij een nieuwe wou of zijn geld terug wou maar dat wou hij niet en toen greep hij die Big Mac (die met augurk overigens) zo weer uit mijn handen en liep boos weg. :Y)

Werk nu bij een callcenter in de sales. Wordt daar regelmatig uitgescholden of onbeleefd aangesproken. Nu
vindt ik dat niet nodig maar kan ik het wel wat meer begrijpen omdat wij zomaar opbellen voor een aanbieding en ik kan best begrijpen dat mensen daar geen zin in hebben maar dat kunnen ze ook gewoon netjes zeggen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:38

Piuni schreef:
Ik heb bij de mac donalds gewerkt maar dat was echt een drama. Veel onbeschofte mensen die je niet eens aan kijken onder het praten. Heb een keer een klant gehad die boos was omdat er per ongeluk augurk op de Big Mac was gedaan terwijl hij zonder augurk besteld had. Hij begon te schreeuwen met dat hij dit niet vond kunnen en hij liep ook echt rood aan. Ik heb netjes gevraagd of hij een nieuwe wou of zijn geld terug wou maar dat wou hij niet en toen greep hij die Big Mac (die met augurk overigens) zo weer uit mijn handen en liep boos weg. :Y)

Werk nu bij een callcenter in de sales. Wordt daar regelmatig uitgescholden of onbeleefd aangesproken. Nu
vindt ik dat niet nodig maar kan ik het wel wat meer begrijpen omdat wij zomaar opbellen voor een aanbieding en ik kan best begrijpen dat mensen daar geen zin in hebben maar dat kunnen ze ook gewoon netjes zeggen.

Ik word er ook altijd heel erg vervelend van als mensen mij gaan bellen om dingen te verkopen. En als dit 1 keer gebeurd is dat niet erg. Maar ik heb een periode meegemaakt dat ik 5 a 6 keer per week werd gebeld. Dan is dat echt niet meer zo leuk, vooral als je al 4 x het bel me niet register hebt ingevuld. En begrijp ook wel dat het jij als medewerker ook maar je werk doet, maar als ik 3 keer netjes probeer uit te leggen dat ik geen interesse heb en het gesprek op een nette manier af te breken, en de medewerker toch nog alles uit de kast gaat halen om me om te praten dan kan ik ook nog wel eens fel uit de hoek komen.. Sorry but not sorry :o :')

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:53

Ik werk voor een grote supermarkt keten die ook non-food artikelen verkoopt (zoals gereedschap bijvoorbeeld). Wanneer zo’n artikel defect gaat of wanneer je extra toebehoren wilt hebben kan je ons kantoor altijd bellen en dan zullen wij er alles aan doen om een oplossing te zoeken.

Nu had ik ooit eens een man aan de lijn die dus toebehoren wilde bestellen voor zijn gereedschap, echter bestonden die toebehoren helemaal niet dus de leverancier kon dat niet aan hem leveren. Nou woest was hij! Hij wilde het gewoon niet begrijpen. Hij vond ons maar een stelletje pannenkoeken en hij zei ‘als ik jullie baas had geweest had ik al je collega’s uit het raam gegooid en jou opgehangen aan de hoogste boom die ik kan vinden’. Daar ben ik wel een tijdje ontdaan van geweest. Kon gewoon niet begrijpen dat mensen zo agressief kunnen zijn naar iemand die je helemaal niet kent.

Inmiddels hebben dit soort situaties op mijn werk mij een stuk sterker gemaakt als persoon, maar leuk is het nooit natuurlijk.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:57

Geweldig topic, met mijn ervaringen kan ik een lopende boekenreeks schrijven.
Het leukste blijft om met een grote glimlach iemand een prettige dag verder te wensen nadat hij net alles uit de kast heeft gehaald om je op te jutten :')

Nette en correcte reactie trouwens van de TS!
Afstand nemen en je klant laten overnemen als het uit de hand loopt :j

Enne...
Klant is koning maar we zijn geen voetveeg of boksbal O:)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:58

tessyke schreef:
Geweldig topic, met mijn ervaringen kan ik een lopende boekenreeks schrijven.
Het leukste blijft om met een grote glimlach iemand een prettige dag verder te wensen nadat hij net alles uit de kast heeft gehaald om je op te jutten :')

Nette en correcte reactie trouwens van de TS!
Afstand nemen en je klant laten overnemen als het uit de hand loopt :j

Enne...
Klant is koning maar we zijn geen voetveeg of boksbal O:)

Klant is Koning mits hij zich koninklijk gedraagt.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:05

Soms krijg ik bij zo´n door zeur-telefoongesprek de zin: nou en als dit de manier is hoe jullie klanten behandelen dan wens ik jullie nog veel succes...

En dan zeg ik heel snel dankuwel, u ook, daaaag! *klik* *\o/*

We hebben echt wel nette service hoor, maar nee is nee. Hoe lang je het gesprek ook wilt laten doorgaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 16:10

Klant is koning, maar ik ben keizer :+

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:14

Oh ik geloof dat ik hier wel een topic mee kan vullen!

Bij ons zeiden we altijd: Klant is Koning, maar personeel is Keizer.
Met andere woorden, wij doen alles voor de klant waar wij ons gemakkelijk bij voelen.
Ik werkte in een supermarkt en heb genoeg ongein, scheldwoorden en huwelijksaanzoeken naar mijn hoofd gekregen. Nu sta ik vrij sterk in mijn schoenen en heb ik vaak zoiets van jij kent mij toch niet persoonlijk, dus waarom zou ik me iets van jouw mening aantrekken?

Er is een klant die ik op een gegeven moment heb geweigerd om nog te helpen. Ik werkte in een kleine buurtsuper met zelfscan. Meneer was eruit gekomen bij controle en had een artikel niet gescand. Kan gebeuren en aangezien die man vaker bij ons kwam, wist ik ook gewoon dat het per ongeluk was en niet expres. Echter is de regel op dat moment dat hij niet meer bij de zelfscan af mag rekenen en dat we de klant meenemen naar een gewone kassa om alles te scannen. Eerst heb ik hem dus al die tijd horen tieren dat ik hem beschuldig van winkeldiefstal en dat ik totaal niet klantvriendelijk ben. Nou prima, nooit mijn intentie geweest. Meneer uiteindelijk geholpen door mijn collega bij een gewone kassa. Komt hij later naar mij toe om mijn naamkaartje te lezen. Nou dan weet je al hoe laat het is en dat je een klacht gaat krijgen. Toevallig was mijn baas in de winkel, dus ben ik toch maar even met hem gaan praten over de situatie.
Komt mijn baas tijdens mijn volgende werkdag naar mij toe van ja we hebben een lange mail over jou ontvangen. Boodschap: Meneer zou niet meer bij ons langskomen totdat ik hem gebeld zou hebben en persoonlijk mijn excuses aan zou bieden. Daarnaast hoorde ik van andere klanten dat hij in het dorp constant over mij aan het klagen was. Mijn baas zei hierop tegen mij: laat het lekker gaan, jij hoeft je excuses niet aan te bieden, laat hem maar even in zijn sop gaarkoken.
Een maand later komt die man dus doodleuk weer boodschappen bij ons doen en mij vernietigende blikken toewerpen. Toen heb ik in overleg met mijn baas besloten dat ik deze meneer niet meer zou helpen. Puur omdat ik er absoluut geen respect voor op kan brengen als je zo tegen iedereen over mij moet lopen klagen met mijn naam en alles erbij.

Gelukkig kwam mijn baas hier zelf mee, heeft nog wel eens tot grappige situaties geleid wanneer er een vakkenvuller vanuit de winkel moest komen om mij over te nemen. Denk dat de boodschap bij meneer uiteindelijk wel aangekomen is :+

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:27

Weet dat hier al een topic over loopt. Maar bij onze supermarkt in het dorp werkt een meisje, en ik ken haar heel vaag van vroeger maar niet echt persoonlijk. En zei doet altijd super lelijk tegen mij,heel snauwend en kortaf als ik iets vraag, en zelfs als ik niks vraag. Terwijl ik altijd heel erg vriendelijk ben tegen haar. Laatst moest ik 1 artikel uit de winkel hebben en ik moest ook sigaretten kopen, en die kun je daar alleen bij de snelkassa/servicedesk kopen. Zei stond achter de servicedesk alleen de kassa was gesloten, dus ik vroeg heel vriendelijk of ik misschien dat product ook bij haar mocht afrekenen. Waarop ze bijna kwaad werd en naar het bordje "gesloten" wees en vroeg of ik blind was 8)7 . Heb haar toen gevraagd of ik haar ooit iets had misdaan en ben naar een andere kassa gelopen, product afgerekend en direct naar de manager gevraagd. Heb voor haar neus een klacht ingediend, was er echt helemaal klaar mee.

Weet tot de dag van vandaag nog steeds niet waarom ze zo lelijk tegen mij deed.. :')
Maar ze werkt er nog steeds, en doet nu iedere keer overdreven nep aardig tegen mij, ik laat het maar voor wat het is.. :j

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:51

In dat opzicht ben ik héél erg blij dat ik niet in een commerciële dienstverlening werk. Ik zou het héél erg moeilijk vinden om mijn mond te houden in zo een situaties :+.

Ik werk bij de politie, dus verwijten, onbeschoft gedrag, bedreigingen en scheldwoorden zijn dagelijkse kost. Gelukkig staan wij wel in een positie waarin we hierop kunnen en mogen reageren, zolang het evenredig is. Ik zal altijd op een beleefde manier starten, maar afhankelijk van het gedrag van de tegenpartij kan dat ook wel wijzigen. Bij diensten dat ik aan het onthaal zit, heb ik al een aantal keren mensen wandelen gestuurd omdat de verwijten vanaf moment 1 naar mijn hoofd gegooid worden of ze gewoon absoluut niet luisteren en mij telkens voorbij praten. Dan krijgen ze heel vriendelijk te horen "Mevrouw/Meneer, ik zou graag op een beleefde manier aangesproken worden. Zolang dat niet mogelijk is en u mij niet laat uitpraten, is het voor mij ook niet mogelijk om uw klacht te akteren. U mag nu de plaats hier verlaten". Genoeg mensen die dan beginnen tieren dat ze mijn naam willen om een klacht in te dienen. Goed, dan krijgen ze mijn naam :j, geen enkel probleem. Alles wat ik gedaan heb of welke acties ik ondernomen heb, worden genoteerd in een melding. Als er achteraf klacht komt, mogen ze van mij die melding altijd even nalezen.

Heel opvallend is wel de mondigheid van Nederlanders. In Belgiê zijn er voldoende mensen die onbeschoft reageren, maar naar politie toe is er bij de meesten toch nog een bepaalde vorm van respect. Zodra ze écht terecht gewezen worden als ze te ver gaan, hebben ze dit over het algemeen ook wel door. Als we echter Nederlandse toeristen hebben waar we problemen mee hebben, erger ik me 90% van de tijd echt blauw, omdat die telkens opnieuw in discussie treden en uitleg willen en vinden dat ze recht hebben op weet ik veel wat. Ik heb dan het idee dat dit soort taferelen (https://www.youtube.com/watch?v=HUhCQ5_nFjM) "normaal" zijn in Nederland, een beetje vanuit de mentaliteit van "recht op een eigen mening" of "recht tot spreken". Ik kan echt absoluut niet begrijpen dat die agenten hem hier zo gewoon zijn gang laten gaan. Daarvan gaat bij mij zelfs bij het kijken van die video mijn bloed van koken. Die zou bij ons hooguit 2 tot 3 waarschuwingen gekregen hebben, om de plaats te verlaten en zich niet te bemoeien met de interventie. Daarna is het einde conversatie en gaan de boeien om, verstoring openbare orde en weigeren van bevel van bevoegd ambtenaar. Blij dat ik dan ook in België werk :D

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:11

Ook wij maken hier de raarste dingen mee. Helaas komt het ook nog wel eens voor dat mensen fysiek worden en dat is natuurlijk not done.

Ik dacht altijd dat Nederlanders een klaagvolk waren , maar ik woon nu in een land waar het vele malen erger is (tot het onbeschofte en onredelijke af)
Ik hoorde vandaag ook op de radio dat de consumentenbond (hier in Noorwegen) vond dat de mensen te weinig klaagden en zich te snel in hun lot schikken.
Dat ervaar ik toch heel anders :')

Ik denk ook dat je op een gegeven moment wel een dikkere huidm 'kweekt' . In het begin trok ik me nog wel eens wat aan ,maar heb daar nu wel van geleerd. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken.
En ik vind het altijd zo frappant dat men van hun probleem jouw probleem maken 8)7 en dan maar denken dat met hard schreeuwen en dreigen het 'probleem' opgelost wordt :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:13

ravellie schreef:
Vervelend joh.

Ik vind het wel iets van deze tijd hoor.
De wereld is snel geworden, de hele wereld zit onder een paar knoppen van je telefoon.
Consument wil voor weinig geld de beste service en als het kan overal eindeloos voor terug kunnen komen, en dan vooral overal lekker ontevreden over zijn.
En dan heb je ook nog eens een ( Nederlandse) wetgeving die dichtgetimmerd zit met regels waardoor je als zelfstandig ondernemer er uiteindelijk de brui aan geeft.

Ik weet er door mijn familie alles van ( zelfstandig ondernemers)

Gek genoeg zijn het in mijn ervaring meestal ouderen die extreem ongeduldig zijn en vaak ook ronduit onbeschoft tegen personeel. Ik heb lang achter de service/sigarettenbalie in een supermarkt gewerkt als leidinggevende en man wat ik daar wel niet tegen ben gekomen. Uitgescholden voor domme kassasn*l omdat een blikje mais twee cent duurder was dan op het bordje stond en ik haar niet meteen 2 cent terug kon geven en ook een keer een stel dat er van overtuigd was dat het bedrag wat ze hadden gepind dubbel van hun rekening af was geschreven. Heel vervelend natuurlijk en ik heb me vanaf het begin open opgesteld en aangegeven dat ik het best wou retourneren maar dat ik er wel bewijs van moest zien in de vorm van afschriften. Hun bank zat tegenover onze winkel dus je zou denken dat dat geen probleem zou zijn (die kunnen zo even een uitdraai maken, hebben ze later ook toegezegd) maar meneer en mevrouw vonden dat echt onbeschoft. Ben door meneer bijna over de servicebalie getrokken en toen heb ik geweigerd om ze nog verder te helpen. Een collega heeft het toen overgenomen en uiteindelijk kwamen ze met een mobiel afschrift van een bedrag dat niet eens gelijk was aan dat wat ze bij ons hadden uitgegeven en ook nog eens bij een andere winkel was afgerekend. En maar woest dat we daar niet in trapten.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:31

Florenc schreef:
In dat opzicht ben ik héél erg blij dat ik niet in een commerciële dienstverlening werk. Ik zou het héél erg moeilijk vinden om mijn mond te houden in zo een situaties :+.

Ik werk bij de politie, dus verwijten, onbeschoft gedrag, bedreigingen en scheldwoorden zijn dagelijkse kost. Gelukkig staan wij wel in een positie waarin we hierop kunnen en mogen reageren, zolang het evenredig is. Ik zal altijd op een beleefde manier starten, maar afhankelijk van het gedrag van de tegenpartij kan dat ook wel wijzigen. Bij diensten dat ik aan het onthaal zit, heb ik al een aantal keren mensen wandelen gestuurd omdat de verwijten vanaf moment 1 naar mijn hoofd gegooid worden of ze gewoon absoluut niet luisteren en mij telkens voorbij praten. Dan krijgen ze heel vriendelijk te horen "Mevrouw/Meneer, ik zou graag op een beleefde manier aangesproken worden. Zolang dat niet mogelijk is en u mij niet laat uitpraten, is het voor mij ook niet mogelijk om uw klacht te akteren. U mag nu de plaats hier verlaten". Genoeg mensen die dan beginnen tieren dat ze mijn naam willen om een klacht in te dienen. Goed, dan krijgen ze mijn naam :j, geen enkel probleem. Alles wat ik gedaan heb of welke acties ik ondernomen heb, worden genoteerd in een melding. Als er achteraf klacht komt, mogen ze van mij die melding altijd even nalezen.

Heel opvallend is wel de mondigheid van Nederlanders. In Belgiê zijn er voldoende mensen die onbeschoft reageren, maar naar politie toe is er bij de meesten toch nog een bepaalde vorm van respect. Zodra ze écht terecht gewezen worden als ze te ver gaan, hebben ze dit over het algemeen ook wel door. Als we echter Nederlandse toeristen hebben waar we problemen mee hebben, erger ik me 90% van de tijd echt blauw, omdat die telkens opnieuw in discussie treden en uitleg willen en vinden dat ze recht hebben op weet ik veel wat. Ik heb dan het idee dat dit soort taferelen (https://www.youtube.com/watch?v=HUhCQ5_nFjM) "normaal" zijn in Nederland, een beetje vanuit de mentaliteit van "recht op een eigen mening" of "recht tot spreken". Ik kan echt absoluut niet begrijpen dat die agenten hem hier zo gewoon zijn gang laten gaan. Daarvan gaat bij mij zelfs bij het kijken van die video mijn bloed van koken. Die zou bij ons hooguit 2 tot 3 waarschuwingen gekregen hebben, om de plaats te verlaten en zich niet te bemoeien met de interventie. Daarna is het einde conversatie en gaan de boeien om, verstoring openbare orde en weigeren van bevel van bevoegd ambtenaar. Blij dat ik dan ook in België werk :D

Ik neem even je hele tekst erbij want weet niet hoe ik een klein gedeelte er tussenuit pak.
Wil reageren op het stukje over de mondigheid van Nederlanders (en ik voeg daar zelf ook even Medelanders aan toe). Ben zelf Nederlander maar ik snap precies wat je bedoeld, en het lijkt wel een stuk gebrek aan respect ofzo.
Wat me ook opvalt is dat het ook op scholen zo gaat; hoor zo vaak dat ouders bij het minste geringste op hoge poten naar de onderwijzers van hun kinderen stappen 8)7
Vind het zelf gewoon tegen het belachelijke aan zitten..

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:35

Ik heb 2 jaar bij Tickets&Service van de NS gewerkt, voel je hem al aankomen? :')

Ik heb voor een heleboel begrip en de meeste woede komt voort uit emotie, waardoor men vaak wel wat afkoelt als je ervoor open staat. Maar man, sommige reizigers doen het er echt om!

Ik ben bedreigd en uitgescholden om de meest kleine dingen, bijvoorbeeld omdat iemand niet kon inchecken op het perron en daarom zijn trein had gemist (incheckpalen staan boven elke roltrap) of omdat er geplande (!) werkzaamheden waren en ze daarom met de bus moest.

Neemt niet weg dat er ook een enorm groot deel fijne en leuke reizigers zijn :)

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:38

Oh ik kan ook hele verhalen vertellen, maar deze spant toch echt de kroon..

Samen met mijn man verkoop ik gereedschap, vrouw en gereedschap gaat schijnbaar nog steeds niet samen.
Ik krijg op een gegeven moment een vraag van een meneer, hoe hij kan voorkomen hoe een frees vol loopt. Ik geef hem netjes antwoord, leg het hem netjes uit.
Krijg ik als reactie, of ik denk dat, ik een mongool voor me hebt of hij achterlijk is.. dat ik een stomwijf ben enz enz.
Ik draai me netjes om en ga op mijn kruk zitten.. Houd de stand in de gaten, en help de andere klanten.

De stand stond vol met mensen die zeer verbaasd keken, en een jongen van een jaar of 18 loopt naar de bewuste meneer toe en zegt; zeg meneer, mevrouw heeft gelijk en de opties die ze u gegeven heeft, kloppen..
Vervolgens gaat een andere meneer zich ermee bemoeien en ook hij bevestigd wat ik heb gezegd..

De "klant" roept naar me, fluit naar me, knippert met zijn vingers dat ik moet komen alsof ik een hond ben.. Ten overstaande van deze "klant" en zijn vrienden en natuurlijk de andere klanten. Heb ik netjes gezegd dat meneer niet moet denken dat ik een hond ben, dat ik niet gediend was van zijn grote mond, dat hij thuis een grote mond op kan zetten maar niet bij mij.. en dat hij vooral door moet lopen dat hij niks bij mij kan kopen..
De reactie van zijn "vrienden" was geweldig, zo in de trant van, zo eindelijk iemand die jouw de mond snoert.. Nu ben je eindelijk de verkeerde vrouw tegen gekomen.. _/-\o_
De beste meneer loopt tegenwoordig met een boogje om ons heen.. :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:59

flitzz oh wat een heerlijke reactie, ik voel gewoon de burn van die vent _/-\o_

Ik ben altijd maar blij dat ik niet in een winkel werk of zo, pff lijkt me lastig hoor zulke klanten!
Hoewel ik op mijn werk ook genoeg tegenkom. Ik werk maar op een 'gewone' buitenschoolse opvang maar heb ook al het nodige gezien. Collega's die geslagen zijn door kinderen, dingen naar hun hoofd krijgen gesmeten, uitgescholden worden..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:07

Oh dat had ik willen zien. :D *reactie op Flitzzz*

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:10

Ik weet helemaal wat je bedoelt. Ik werk in de Action, het werk is leuk, de collega's nog leuker maar sommige klanten halen het bloed van onder mijn nagels.
Sommigen zijn ronduit onbeschoft, negeren je compleet of maken zelfs racistische opmerkingen, anders weten gewoon niet hoe ze moeten winkelen.
Gewoon onthouden dat elke klant anders is en er gelukkig ook veel vriendelijke klanten zijn.