Nemen jullie altijd de telefoon op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:51

Ik heb permanent mijn geluid uit staan dus ik neem in principe nooit mijn telefoon op tenzij ik toevallig zie dat ik gebeld word. In dat geval enkel als ik weet wie het is, onbekend of anoniem neem ik niet op. Ik word eigenlijk zelden gebeld door anonieme nummers.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:51

Nee, "onbekend" en nummers die ik niet ken neem ik niet op.

Belangrijke nummers staan in mijn telefoon, voor de rest hoeven mensen me niet lastig te vallen :P

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:53

Heb mij er altijd over verwonderd dat mensen niet opnemen als er anoniem gebeld wordt, of door een onbekend nummer.

Maar als ik dit topic lees krijg ik steeds meer het idee dat ik de vreemde eend in de bijt ben.

Ik pak alles op. Natuurlijk niet als ik net in de rij bij de supermarkt sta, als ik aan het vergaderen ben of aan het sporten.
Maar in een situatie waarin ik gewoon bereikbaar ben, pak ik alles op, geen onderscheid in wie er belt of wanneer.

Is het een 'stille' dan hang ik op. Is het een verkooppraatje (wat bijna niet gebeurd) dan wimpel ik die af.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:54

Ja anoniem neem ik ook op omdat sommige bedrijven of instellingen ook anoniem bellen. En als het telemarketing is dan ben ik er zo mee klaar.
Alleen rare buitenlandse nummers neem ik niet op.

Miefje

Re: Nemen jullie altijd de telefoon op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:41

Als iemand met een verkooppraatje belt, heel lang doorlullen over onzin. Zij mogen niet ophangen :')

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:45

Ik neem inprincipe altijd mijn telefoon ook als het anoniem is aangezien er meerdere anoniem bellen in mijn omgeven :j

Britta31

Niet als ik zie dat het onze zwager is.Hij zeurt en klaagt altijd zo :=

8nnemiek

Ik kreeg de laatste tijd ook zo veel verkooptelefoontjes dat ik mijn telefoon permanent op ‘niet storen’ heb gezet en alleen mijn contactlijst door laat komen. De rest gaat naar mijn voicemail.

Rocamor

Goof schreef:
Ik heb permanent mijn geluid uit staan dus ik neem in principe nooit mijn telefoon op tenzij ik toevallig zie dat ik gebeld word. In dat geval enkel als ik weet wie het is, onbekend of anoniem neem ik niet op. Ik word eigenlijk zelden gebeld door anonieme nummers.

Hier ook. Tot irritatie van een vriendin die me eerst maar appt of ze me kan bellen :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:49

Wow, ik dacht dat ik de enige was maar dit is best wel bijzonder, haha. Lijkt toch een beetje generatie dingetje te zijn? :') Ik neem ook echt nooit op tenzij het een bekende is. Heb deze tactiek ontwikkeld omdat ik ondernemer ben en 9 van de 10 keer is het gezeik van bedrijven die iets van me willen. Belt een onbekend nummer vaker dan 3x in de week dan google ik het nummer en meestal blokkeer ik het, want dan is het meestal een bedrijf.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:01

Vroeger ging de telefoon rinkelend aan de muur en nam je op. Je kon niet eens zien wie er belde. Hihi en mijn vader had een eigen bedrijf en we hadden gekeerd je neemt altijd en beleefd de telefoon op. :Dbij voorkeur binnen drie keer overgaan

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:04

karuna schreef:
Vroeger ging de telefoon rinkelend aan de muur en nam je op. Je kon niet eens zien wie er belde. Hihi en mijn vader had een eigen bedrijf en we hadden gekeerd je neemt altijd en beleefd de telefoon op. :Dbij voorkeur binnen drie keer overgaan

Maar toen belde niet iedereen jou op om te vertellen dat Poekie op de kattenbak was geweest, of omdat kleine baby zijn 432ste woordje heeft gezegd. En belde men alleen op niet-kantoor-tijden omdat je gemiddeld genomen tijdens werktijden toch niet thuis was.

Zélfs op mijn werk neem ik niet altijd mijn telefoon direct op. Met name als ik al in gesprek ben met iemand of in meeting of wat dan ook.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:08

In de periode dat ik solliciteerde nam ik anoniem en onbekend wel op.
Je weet maar nooit, misschien is het je nieuwe job wel.

Maar verder neem ik anoniem en onbekend ook niet op.
Als het belangrijk is spreken ze de voicemail wel in en anders is het vaak toch een verkoop of marketing praatje

EDIT: Karuna.
Wij namen juist op bij het bedrijf na 3 x overgaan.
Als de tel na 3 x overgaan nog ging dan was het vaak geen verkoper of marketing, :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:08

Onbekende nummers neem ik nooit op, tenzij ik weet dat een ziekenhuis oid mij gaat (terug)bellen.
Heb een aantal nare ervaringen gehad met het wel opnemen van afgeschermde of onbekende nummers, dus daar ben ik klaar mee.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:10

Nee, in principe anoniem en commerciele nummers nooit, tenzij ze blijven bellen. Dan neem ik even op om door te geven dat ze daarmee mogen stoppen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:14

Anonieme of onbekende nummers neem ik niet op. Ze kunnen in op de voice mail iets inspreken. Zo weet ik wie er belde en bel ik terug ( of juist niet := )

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:16

Nee, omdat mijn telefoon eigenlijk permanent op stil staat :')
Tot grote irritatie van mijn vriend hihi. Dus heb nu maar ingesteld dat hij wel mag trillen als hij me belt. Schrik me meestal een hoedje als dat ding begint lol.

Als ik zie dat ik gebeld word neem ik eigenlijk altijd wel op. Zeker bij anoniem of onbekend want ik wil dan weten wie me belt :')
Soms neem ik juist bewust bekende nummers niet op omdat ik dan geen zin heb in die mensen haha

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:18

Alleen nummers die ik ken, of weet waarvan ze kunnen gaan bellen neem ik op. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:19

Ja ik neem altijd op, ook onbekende en anonieme nummers. Ik neem altijd op met ‘hallo’, zonder naam oid erbij. Mocht het iets zijn wat vreemd is oid dan hebben ze alsnog niets van mij.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:28

Onbekend of anoniem neem ik ook niet snel op.
Tenzij ik een telefoontje verwacht.
Maar anders spreken ze mijn voicemail maar in. Die luister ik af en dan bel ik ook terug als het nodig is.
Tijdens mijn werk kan ik sowieso niet opnemen.
En als mensen mij dringend nodig hebben als ik aan het werk ben, bellen ze maar naar mijn werk.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:29

Ik neem alles op. UWV belt bijvoorbeeld anoniem en die telefoontjes kan ik niet missen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:30

Ik vind het bedroevend hoeveel mensen anonieme nummers niet opnemen.
Denk je nou echt dat hulpdiensten je voicemail gaan inspreken als ze een familielid in een levensbedreigende situatie voor zich hebben?

Potate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:33

Anonieme nummers neem ik nooit op behalve als ik een telefoontje verwacht, bijvoorbeeld van het ziekenhuis. Ik hoef ze ook niet op te nemen want ik ben niet de eerste die hulpdiensten zouden bellen als er iets zou zijn met familie.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:37

Maar als alle naasten zo spastisch doen over anonieme nummers kom je vanzelf aan de beurt :D

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:38

Ik heb ook een hekel aan bellen. Neem alleen op als ik het nummer ken of als ik een telefoontje verwacht. Als mensen me nodig hebben sturen ze maar een appje!