Het leven naast en met een verslaafde partner

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:25

Ik stuur je even een virtuele knuffel. Ik denk dat je zelf wel weet wat het beste voor je is. Liefs

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:27

Tip
Lees jouw post alsof het door een onbekende is geschreven. En geef dan advies aan deze obekende vrouw.

Echt, je verdient zoveel ellende niet. Het is zijn probleem. Hij manipuleert jou, behandelt je slecht, en maakt jouw leven hel.

Gooi de deur dicht. Je bent beter af zonder hem. Laat hem zijn eigen oliebol opruimen.

_Covergirl_

Re: Het leven naast en met een verslaafde partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:28

Och jee TS, ik doe je even een PB.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:29

Jeetje wat een verhaal. Ontzettend veel sterkte toegewenst. Natuurlijk zou ik als buitenstaander zeggen; nooit meer iets mee beginnen en direct mee kappen.. maar ik snap dat dat in jouw situatie niet eenvoudig is. Ik sluit me aan bij Mavelle. Zij verwoord het prachtig en ik denk dat dat de beste advies is tot nu toe.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:42

Wat een vreselijke situatie zeg.
Ik kan me voorstellen dat je van hem houdt. Maar is hij echt goed voor je? Wordt je leven er beter van wanneer je met hem omgaat?
meisje52 schreef:
Hij heeft meerdere problemen en naar wat ik nu hoor van hem zijn ze dieper aan het graven zeg maar om die te voorschijn te halen en daaraan te werken.

Mijn ervaring is dat zo gauw iemand eenmaal in die mallemolen zit en er vanalles uitgezocht gaat worden, dat je er bijna niet uit komt. De ene na de andere kwaal wordt gevonden en de revalidatie is zóóóóó lang. En is de ene kwaal bijna opgelost, dan komt de volgende wel weer boven. Mix daar nog een verslaving in en het is praktisch onmogelijk om eruit te komen.
Dat is niet alleen zwaar voor de patient zelf, maar minstens net zo zwaar voor de omgeving. Je komt in een zorgende rol en een normale relatie zit er eigenlijk haast niet meer in. Heb je daar zin in? Om nog jaren voor iemand te moeten zorgen? Iemand die de afgelopen jaren absoluut niet voor jou heeft gezorgd en dat misschien ook wel nooit gaat doen.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:49

Sorry dat ik het zo vraag, maar weet je zeker dat hij wel echt in een kliniek zit?
Dit vraag ik voor jou, omdat hier de ervaring is, dat alcoholisten en drugsverslaafden kunnen liegen als de besten.
Heb het zelf meegemaakt, heb de meest fantastische leugens voorbij horen komen.
Alles om het maar zo te draaien dat het ze maar uitkomt zoals ze willen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:52

Als jij jouw leven nu op orde hebt, en zo klinkt het wel met je eigen huis, leuke baan en vrienden, dan kan je je afvragen wat de toegevoegde waarde is van hem weer in je leven toelaten. Liefde? Mwah ... Het gevoel nodig te zijn? Ik vrees van wel. Kies voor jezelf. En als je toch ook voor hem kiest, hou het dan op LATten, zodat je ook tijd voor jezelf hebt, in je eigen ruimte. Hij mag het in die tijd ook zelf uitzoeken, in zijn eigen ruimte.

meisje52

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 20:02

Door jullie reacties zie ik in dat ik dus helemaal niet egoïstisch denk als ik aangeef mijn eigen ruimte nodig te hebben en dat ik niet egoïstisch ben als ik aangeef dat ik het zwaar heb . Hij vind namelijk dat ik egoïstisch ben omdat ik aangeef het zwaar te hebben en dit ook voor mij niet makkelijk is.

Ik merk aan mezelf dat ik nu vooral rust heb en daar van op mijn manier geniet.

Hij zit in de kliniek ik heb meerdere behandelaars op de achtergrond gezien en gehoord en heb kaartje gestuurd en die liet hij net zien.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:05

Ts, dit is geen leven. Hij moet zichzelf helpen,niet jij of niet jouw helpen. Hij trekt jou mee de afgrond in,alleen al dat je hierdoor wel betrouwbare mannen laat lopen. Je vertrouwen in het algemeen krijgt een klap. Ik ken het, heb het ook meegemaakt en never nooit meer!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:08

Natuurlijk vindt hij je egoïstisch als je hem niet met open armen (en wellicht nog andere ledematen) ontvangt. Als jij niet leuk meespeelt, moet hij het zelf doen.

Als jij goed voor jezelf kunt blijven zorgen en hij in de tussentijd beter voor zichzelf leert zorgen, zou je er nog eens over kunnen denken, in de toekomst, of een relatie tussen jullie een goed plan is.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:08

meisje52 schreef:
Door jullie reacties zie ik in dat ik dus helemaal niet egoïstisch denk als ik aangeef mijn eigen ruimte nodig te hebben en dat ik niet egoïstisch ben als ik aangeef dat ik het zwaar heb . Hij vind namelijk dat ik egoïstisch ben omdat ik aangeef het zwaar te hebben en dit ook voor mij niet makkelijk is.

Zo’n gebrek aan inzicht en inleving.. hmmm.. dat wil je niet.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:13

Hij wil wel bij jou komen wonen 8)7 mafkees. En dan kun je straks weer je eigen huis uit en weer een nieuw leven ergens anders beginnen, is dat wat je wil? |o
Die man is echt niet ok hoor. Laat je niet zo manipuleren :(:)
Laat hij zelf lekker een huis regelen en zijn leven op orde maken. En waar is zijn familie? of hebben zij ook hun handen van hem afgetrokken?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:13

meisje52 schreef:

Kom, dat zie je toch ook wel zonder de reacties hier?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:18

Dusss: in twee jaar heb jij jezelf, je eigenwaarde en je zelfrespect compleet overboord gegooid voor een liegende, mishandelende, multipele verslaafde... Wauw!!!!
Je hebt geen kinderen, geen gezamenlijke zaak of bezit en toch blijf je jezelf vrolijk in deze ellende storten... Top!

Is dit dapper? Verdient dit respect? Nope, je bent een volwassen vrouw en blijkbaar kies je er zelf voor om je keer op keer in zijn ellende te laten meesleuren...
Of misschien ben je een van die vrouwen die hier (onbewust) op kickt en dan maar medelijden gaat zoeken...

Je bent volwassen ts en als jij jouw leven op deze manier wil vergooien dan is dat jouw zaak... Veel geluk!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:19

Vraag jezelf af wat hij toevoegt aan jouw leven, zowel de positieve als de negatieve dingen.

meisje52

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 20:21

Zijn familie heeft de handen van hem afgetrokken .

Dit is gelukkig mijn huis en eigen huis dus eruit kan en ga ik niet zomaar dit is mijn veilige haven .

meisje52

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 20:22

Even voor de goede orde ik hoef geen medelijden vraag dat ook niet. Ik deel mijn verhaal hier .

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:25

meisje52 schreef:

Dit is gelukkig mijn huis en eigen huis dus eruit kan en ga ik niet zomaar dit is mijn veilige haven .

Het feit dat je naam op het koopcontract staat maakt geen enkel verschil met hoe jij je voelt als hij straks weer in je huis zit en de ellende weer begint.

Neem eens twee jaar afstand. Dan heeft hij tijd om aan zichzelf te werken en jij ook. Kijk dan eens hoe het zich ontwikkeld. Want je kunt niet reeel naar de situatie kijken zolang je erin zit en hij je manipuleert.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:26

Babootje schreef:
Daar twijfel ik niet aan. Maar probeer ook niet uit medelijden het toch maar weer te proberen in de hoop dat het behandelbaar is. Sommige persoonlijkheidsstoornissen, zoals ASPS en Narcisme zijn onomkeerbaar en (vooral de laatste) onbehandelbaar. Dat komt omdat mensen die dat hebben zichzelf niet als het probleem zien (altijd heeft een ander het gedaan) en zich niet kunnen inleven in een ander. Liegen is iets dat daarbij veel voorkomt.
Dat lees ik in jouw verhaal ook terug. Het beste is dan gewoon te stoppen met alle contact (hoe moeilijk ook) en het achter je te laten.

Interessant wat je daar zegt. Ken ook iemand die voor mij duidelijk Narcisme heeft (al is dat nooit officieel vastgesteld) en ook verslaafd. Vorig jaar opgenomen geweest in Zuid-Afrika voor twee maanden. Na twee weken weer aan de drank. En het ligt niet aan hem, maar aan alle anderen. Liegen is normaal.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:27

meisje52 schreef:

Ik merk aan mezelf dat ik nu vooral rust heb en daar van op mijn manier geniet.

Hij zit in de kliniek ik heb meerdere behandelaars op de achtergrond gezien en gehoord en heb kaartje gestuurd en die liet hij net zien.

Oke, dat is dan in ieder geval wel goed (dat hij echt in een kliniek is)
En nee, je bent zeker niet egoïstisch. Dat hij dat zegt van jou, komt omdat voor hem alles draait om: hem.
Hij heeft een hoop om aan te werken, maar laat jezelf niet tot zijn persoonlijke hulpverlener maken.
Je hebt het nu best leuk voor elkaar voor jezelf, dat wil je niet nog eens kwijtraken.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:28

meisje52 schreef:

Hou je huis dan voor jezelf, hem erbij laten is makkelijk maar krijg hem maar eens weg wanneer je dat echt zou willen, maar alle reacties zijn eigenlijk hetzelfde, doe er je voordeel mee :)

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:28

Ik schrik er van omdat jouw verhaal exact het verhaal is van een lieve vriendin van mij.

Ik vraag me af waarom jij hem nodig hebt. Een heel groot deel van dit probleem ligt ook aan jou. Waarom neem jij genoegen met hem. Is jouw zelfbeeld zo laag dat je denkt dat er geen betere partner is voor jou?

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:30

Ik merk aan je verhaal een beetje dat je je verantwoordelijk voelt, je wil hem helpen, gaat op gesprek bij de kliniek, liet hem weer je leven in, wil hem een huis bieden als hij uit de kliniek is. Heel eerlijk, hij is een volwassen man en heeft zelf deze keuzes gemaakt en moet zelf op de blaren zitten en ik zal net als de familie gewoon je handen ervan aftrekken.

Kies voor jezelf, je had het allemaal heerlijk voor elkaar in je nieuwe huis en toen kwam hij weer terug en alles ging weer van kwaad tot erger. Hij blijft maar door je hoofd spoken zei je toen je was verhuisd, was hij je eerste echte vriend? Ik kan helemaal begrijpen dat je daar een zwakke plek voor blijft houden maar lees je eigen verhaal eens, je blijft maar excuses voor hem verzinnen. Misschien heb je altijd de deur op een kiertje gehouden voor hem en heb je nooit echt opzoek kunnen gaan naar een relatie met iemand anders. Maar wil je echt kinderen met zo'n iemand, zo niet dan zal ik snel de andere kant oprenne. Je hebt al meer dan genoeg voor hem gedaan

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:40

Meid, loop zo hard van hem weg als je kan en kies voor jezelf. Zoek voor jezelf hulp want ook jij moet afkicken, van hem!
Kies voor je geluk, en niet voor je ongeluk.
Veel sterkte ! :(:)

meisje52

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 20:40

Ik heb idd andere leuke mannen op afstand gehouden. Ik kreeg de sleutels van mijn huis en goede vriend kwam schilderen . Ontzettend lieve leuke jongen leven goed op orde weet wat hij wil en ga zo maar door. Heeft mij gesteund en getroost maar ik laat het niet toe.

Dan nog een vriend idem als de bovenstaande. Heeft mij getroost weer laten lachen begrijpt mij in alles en zegt dat hij als ik wil graag keer wil knuffelen niks meer en ik ....ik stoot ook dat af.