De grote schoonmaak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:11

Pandora2 schreef:
Aranel schreef:
Nou bij mij ontbreekt dat stukje DNA ook hoor, ik kan op een vrije dag gewoon al de hele dag opzien tegen alleen al stofzuigen :Y)

Ahhhh...het is een stukje DNA dat ontbreekt :)* Dan hoef ik mij geen zorgen te maken, daar kun je toch niks aan veranderen :Y) :D

Pffff gelukkig! Ik kan er dus niets aan doen, is dus gewoon genetisch bepaald :j :j :j

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:11

Phoeh nee geen last van :') ik moet mezelf zelfs een schop onder Mn hol geven om iets te doen in huis :')

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:12

Afbeelding
Maar overal ligt nog wat.

Let niet op de vloer. Het is nog niet af hier. :o

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:16

Zo grappig is dat, hoe komt dat dit een jaarlijks terugkerend fenomeen is? vorig jaar en dit jaar had ik namelijk dat ik spontaan ging opruimen en schoonmaken, en nu weer. Niet gemotiveerd door invloeden van buitenaf, maar gewoon omdat ik er spontaan zin in kreeg. Nu ik dit topic zie denk ik oh gut, die voorjaarsschoonmaak waarvan ik vroeger altijd zei: ''dat hoef ik niet want ik maak altijd wel schoon'' die is ongemerkt toch mijn leven in geslopen. Waarom :')

Is het iets hormonaals ofzo? wellicht inderdaad DNA :') of is het iets dat je vanzelf krijgt zodra je ouder wordt, wordt ik oud? :')

Vealosz
Dat is zo netjes strak <3 jaloers, bij mij is het een hele dikke chaos

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:18

Wij houden heel erg van strak en niet teveel poes pas. Al moet k eerlijk bekennen dat er nog wel meer dingetjes mag komen om het goed aan te kleden. Nu staan er alleen paar kaarsjes :').
Netjes vind ik het nog niet haha. Moet nog zoveel doen. Hangen pas op paar plekken lampen, plinten moeten nog. En buiten dat om moet ik nog afstoffen, stofzuigen en dweilen. Dan hebben we het nog niet over de was gehad. :')

Naast me ziet het er nu dan weer zo uit. Net hamster verschoond van de kleine man. Komt nog een andere kooi. Dit is even nood.

Afbeelding

En voor de rest

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De berging is mijn vriend zijn taak. Staan zijn gereedschap en zijn autospullen in. Waag ik me niet aan.

Dus zoals je ziet, alles staat op de kop en genoeg te doen beneden. Laat staan boven. :')

Moet straks ook nog koken... Ooohhh hellup.
Laatst bijgewerkt door Vealosz op 11-04-18 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:20

Pandora2 schreef:
Mag ik die Spaanse schoonmaak-tuinman een paar maanden lenen, Monique ? :P :D

Enne...die ramen en die plantjes vragen om foto's denk ik .... :o
Heerlijk, zo een beetje zuiderse sfeer <3

Weet jij wel hoe hard het waait met windkracht 6??? Ha, ik blijf mooi binnen, maar ik wil wel even het archief induiken hoor.

Zie hier onze ´cantina´, een soort buitenkeuken waar we ook TV kijken in de zomeravonden, gourmetten, even lekker uit de zon en toch half buiten, zeg maar. Hier zie je goed die grote ramen met aan de buitenkant de tralies. Die til je er dus uit, van binnen en buiten schoonmaken en weer terugzetten.

Afbeelding

Bij het gastenverblijf, van de buitenkant af gezien, die doe ik trouwens wel zelf, zijn maar kleintjes :-)

Afbeelding

De bloemetjes komt nog wel :-)

Die tuinman liep gisterenavond hier kreunend en steunend binnen dat hij het zóóóóooooo druk heeft. Denk niet dat hij tijd heeft dus. Wel super, want tot een jaar of twee geleden liepen ze allemaal (familie van een stuk of 8 jonge mensen tussen de 20 en de 35) werkeloos rond, bedelend om wat werk. Nu zijn ze allemaal weer flink aan de slag. De crisis is ook hier een heel stuk voorbij!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:25

Windkracht 6 ? :wow: Lekker dan ! Zit je daar mooi in het zuiden :') Of is het in het noorden ?

Wat een prachtig gastenverblijf ! <3 Ik ben instant-verliefd :P

Jammer van de tuinman, maar wel zo fijn dat de economie zich herpakt !

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:26

Telpeva schreef:
Is het iets hormonaals ofzo? wellicht inderdaad DNA :') of is het iets dat je vanzelf krijgt zodra je ouder wordt, wordt ik oud? :')

-O- Ik krijg dit helemaal niet met ouder worden :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:31

Pandora2 schreef:
Windkracht 6 ? :wow: Lekker dan ! Zit je daar mooi in het zuiden :')

Wij zitten in het Zuiden, tussen Alicante en Murcia, een kilometer of 40 het binnenland in. Daar waar je zo bij de toeristische gebieden bent, maar er zelf lekker geen last van hebt. Rustig in de bergen, dorpje van 600 inwoners, tussen amandel- en olijfbomen.

Vanaf zondag verwachten we de zomer hier echt!

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: De grote schoonmaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:32

Pff jaloers

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:37

Ik moet eigenlijk ook nog vrij veel doen, inmiddels is met behulp van een schoonmaakster het huis iig over het algemeen geschikt om bezoek te ontvangen. Dat is al heel wat :Y)

Heb het ook echt in mijn bol maar heb er de energie niet voor, dus kleine stapjes dan maar ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:39

Telpeva schreef:
Pff jaloers

Het is ook heerlijk! Maar wel even wat meer werk dan het gemiddelde rijtjeshuis, maar dat hebben we er graag voor over.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:40

Ik heb het ook echt in mn bol, nog meer dan normaal, maar we horen deze week of ons bod op een nieuw huis geaccepteerd wordt. Zo ja, dan gaat ons huis ook de verkoop in en er lijkt me geen beter moment om alles eens even grondig onder handen te nemen :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:12

Alleen daarom zou je af en toe verhuizen Frummels! Opruimen, heerlijk!