Is jouw wachtwoord gelekt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Is jouw wachtwoord gelekt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:12

Of een passwordmanager. Stuk makkelijker, en ook echt ideaal als ik een keer in een andere browser moet inloggen, of bij een nieuwe installatie.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:15

Drie van mijn wachtwoorden zijn ook gelekt. Ik wist al dat er ooit wachtwoorden achterhaald waren, wel handig dat ik nu ook weet welke. :D Maar voor alle belangrijke websites gebruik ik een verschillend wachtwoord wat vrijwel niet te hacken is, opgeslagen in een wachtwoordmanager (Lastpass). En het emailadres wat ze erbij hebben gebruik ik sowieso nauwelijks nog, dus met die combinatie email-wachtwoord kunnen ze erg weinig.

Lastpass is wel een aanrader trouwens! Het zit ontzettend veilig in elkaar, kost niks en ik vind het heel gemakkelijk werken. Je hoeft dan nog maar één ingewikkeld wachtwoord te onthouden, die voor Lastpass zelf.

Ook best leuk, hier kan je checken hoe 'hackbaar' jouw wachtwoord is: https://password.kaspersky.com/

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:20

Mijn vriend heeft ook LastPass.
Na al dit gedoe ga ik hem misschien ook zelf maar installeren

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:24

Dani schreef:
Ook best leuk, hier kan je checken hoe 'hackbaar' jouw wachtwoord is: https://password.kaspersky.com/

Dit vind ik wel echt de kers op de taart deze opmerking. Moet je je wachtwoord invoeren _O-

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:25

ARCTN schreef:
Op mijn eigen mail adres komt niks gelukkig.

Mijn vriend zijn mail adres komt Adobe tevoorschijn. Was is 2013 en zag dat het al een oud wachtwoord is.

Hoe zie je welk wachtwoord het is?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:26

Shadow0 schreef:
Of een passwordmanager. Stuk makkelijker, en ook echt ideaal als ik een keer in een andere browser moet inloggen, of bij een nieuwe installatie.

Wat is passwordmanager? Voor mij is dit een soort ramp ik onthou zo slecht wachtwoorden. Dus gebruik altijd het zelfde.
Bij de tip van roodvos zou ik volledig in de war raken

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:26

Nou, ik moet even mijn hotmail account wachtwoord wijzigen zie ik :oo

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:29

Lizzyy schreef:
Dani schreef:

Dit vind ik wel echt de kers op de taart deze opmerking. Moet je je wachtwoord invoeren _O-

Haha ja, dat wel. :D Maar je hoeft niet je echte wachtwoord te gebruiken hè, je kan een vergelijkbaar wachtwoord invoeren om te testen.

beatje schreef:
Shadow0 schreef:

Wat is passwordmanager? Voor mij is dit een soort ramp ik onthou zo slecht wachtwoorden. Dus gebruik altijd het zelfde.

Een programma wat al je gebruikersnamen/wachtwoorden onthoudt en automatisch invult op de betreffende website. Dan kan je dus verschillende, ingewikkelde wachtwoorden gebruiken omdat je ze niet allemaal hoeft te onthouden. Bij de goede wordt al die informatie streng beveiligd opgeslagen en vaak ook lokaal, dus niet online in de cloud, waardoor het vrijwel niet hackbaar is. Je hoeft dan alleen het wachtwoord te onthouden voor dat programma zelf. Lastpass is daar eentje van, er zijn er nog een aantal. Als je googelt op 'wachtwoordmanager' of 'password manager' vind je genoeg opties en reviews.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:32

beatje schreef:
Shadow0 schreef:

Een browserextensie die je kan downloaden en deze onthoudt jouw wachtwoord. Als je ergens wilt inloggen, zie je het tekentje van de passwordmanager waar je op kan klikken en dan zijn je gegevens ingevuld. Dus als je wachtwoord hhfh31!^&hh8888fhs(*!0sh633633888gggg is, wat je nooit gaat onthouden, hoef je het maar één keer in te vullen en daarna doet hij het voor je.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:41

Beatje: een passwordmanager is een programmaatje dat je wachtwoorden en inlognamen onthoudt, moeilijke random wachtwoorden kan maken, en ze ook automatisch kan invullen en opslaan over het algemeen. Je hebt dan 1 masterpassword, die moet wel echt moeilijk zijn.

Lastpass is een bekende, ikzelf gebruik Enpass en die vind ik ook erg fijn.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:41

Mijn mail account staat er tussen. Maar er staan 2 letters bij waar ik echt nooit een wachtwoord mee heb gehad. Denk dus dat het een ander is waar mijn mailadres op lijkt...

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:45

hier niks gelekt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:48

Toch even gecheckt maar niks gelekt hier. Fijn idee.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:54

Ik zou gehackt zijn bij 1 website, maar dat wachtwoord klopt niet en komt niet eens in de buurt bij de wachtwoorden die ik gebruik, dus ik geloof er niet zoveel van...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:57

Helemaal niks *\o/*

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:10

Niets gelekt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:30

Ik snap nooit zo goed wat ze er mee moeten. Stel mijn bokt account word gehackt, wat willen ze daar mee?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:36

Amy schreef:
Ik snap nooit zo goed wat ze er mee moeten. Stel mijn bokt account word gehackt, wat willen ze daar mee?

Proberen of je diezelfde combinatie email/wachtwoord op andere plekken gebruikt. Zoals internetbankieren of webshops, of zelfs als login voor dat emailadres. Het gaat ze niet om toegang tot Bokt, maar mogelijke toegang tot websites waar ze wél geld aan je kunnen verdienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:40

Dani schreef:
[naam] schreef:

Proberen of je diezelfde combinatie email/wachtwoord op andere plekken gebruikt. Zoals internetbankieren of webshops, of zelfs als login voor dat emailadres. Het gaat ze niet om toegang tot Bokt, maar mogelijke toegang tot websites waar ze wél geld aan je kunnen verdienen.

Ah oké! Dankje, dan ga ik toch maar ff aan de slag nu :o

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:44

dank voor deze link, ik heb gecheckt, gelukkig niets...
Wel alle wachtwoorden aangepast, ik was er ook zo 1 die overal hetzelfde wachtwoord voor gebruikte :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:39

Bedankt voor de link, handig dat deze ook checkt waar je wachtwoorden gehackt zijn..

Mn ene mail dropbox, mn andere mail linkedin, myspace (wist niet dat ik dat had) en nog iets onbestemds.

Ben verbaasd dat twitter niet genoemd wordt. Doe er niks mee maar wel al 2x gehackt met spam als gevolg.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:51

De eerste werkt niet in zweden :+

Maar bij de tweede is mijn wachtwoord gelekt bij Wildstar (Game) en Adobe

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:52

raar die link naar gocha als ik daar mijn email adres invul zegt ie dat het niet werkt voor mijn land

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:02

Bedankt voor de uitleg van pasword manager.Kende het echt niet.

Maar bij mij is er niks gelekt.Had even schrik omdat ik een heel eenvoudig wachtwoord heb voor webshops.Ik denk altijd niemand heeft er iets aan je moet toch vooruit betalen.Toch???

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:13

Hoe werkt die link van gotcha? Ik heb 3 mailadressen, 2 zijn ok, bij eentje komt er de eerste 3 letters en dan een hoop sterretjes. Maar veel langer dan mijn mailadres zelf is? En eentje begint met een totaal andere letter?
Staat het aantal sterretjes gelijk aan het aantal tekens?