Opzoek naar een bezigheid omdat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Re: Opzoek naar een bezigheid omdat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:51

Ooh dit klinkt wel heel herkenbaar....ik zit een beetje in hetzelfde schuitje....ik heb van mijn psycholoog ook de tip gekregen om veel actief bezig te blijven.

Ik moet zeggen, dat werkt. Het werkt echt heel goed. Maar je moet inderdaad wel wat ideeen hebben om te doen en wat te doen hebben. De eerste week was ik heel veel aan het ondernemen en doen. Maar na de eerste week waren mijn ideeen op....en zit ik weer aan huis gekluisterd. En merk dat het echt weer een stuk minder gaat. Weet precies wat het is.

Waar kom je vandaan als ik vragen mag TS? (Mag eventueel ook in PB) als je meer kwijt wil of vragen hebt over mn situatie mag dat ook altijd per pb....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:58

Waar ik helemaal verslaafd aan ben is een app op m'n telefoon waarmee je kunt kleuren op nummer. Klinkt kinderlijk maar zitten echt hele mooie platen bij voor volwassenen. Is echt heerlijk. Denk dan even helemaal nergens aan als k daar mee bezig ben, terwijl ik op en top piekeraar ben...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:34

dauphine schreef:
Dansen?

Ik doe aan stijldansen in Groningen en vind dat echt heerlijk, kan dan echt even mijn ei kwijt.
En stijldansen is echt niet zo suf als iedereen dat vindt klinken ;)

Eens! Al heb je dan wel een partner hebben of even de dansschool vragen of ze een man over hebben.

Boulderen misschien een idee? Dat is klimmen maar dan op niet op een hoge muur zeg maar. Je kan daar ook cursussen in doen en het zo zwaar maken als je zelf wilt. Je traint daarbij ook je rugspieren.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 21:54

Ricie schreef:
Ooh dit klinkt wel heel herkenbaar....ik zit een beetje in hetzelfde schuitje....ik heb van mijn psycholoog ook de tip gekregen om veel actief bezig te blijven.

Ik moet zeggen, dat werkt. Het werkt echt heel goed. Maar je moet inderdaad wel wat ideeen hebben om te doen en wat te doen hebben. De eerste week was ik heel veel aan het ondernemen en doen. Maar na de eerste week waren mijn ideeen op....en zit ik weer aan huis gekluisterd. En merk dat het echt weer een stuk minder gaat. Weet precies wat het is.

Waar kom je vandaan als ik vragen mag TS? (Mag eventueel ook in PB) als je meer kwijt wil of vragen hebt over mn situatie mag dat ook altijd per pb....

Ja daarom wil ik eigenlijks ook een vast iets.
Ik kan wel naar een winkel gaan om iets van spullen te halen wat je in elkaar kan knutselen maar dat doe je ook niet zou gauw een tweede keer.

Ik kom uit Groningen stad.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:57

Jaaaa dat is inderdaad zo, datsoort dingen is ook even leuk maar heb je snel gezien. Althans dat heb ik dan vaak.....

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:04

Yoga?

Dat helpt bij mij iniedergeval

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:11

Lekker laagdrempelig, wandelen of fietsen?
Ik wandel nu ook bijna elke dag een rondje, begonnen met 5 minuten, en zelfs dat is al fijn. Gewoon even alleen, geen muziek, niet praten.

En sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:59

Wandelen met asielhonden klinkt als een heel leuk idee. Dat geeft ook op meerdere vlakken voldoening denk ik, je bent namelijk in beweging, je krijgt aandacht van honden(wie vind dat nou niet leuk?) en je hebt het gevoel dat je er toe doet! 3 vliegen in 1 klap dus!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:10

Weliswaar in huis maar vind je het leuk om te koken/bakken?
Wie weet kan je aan de slag met het maken van taarten of gebak? De communies, bruiloften, feestjes en partijtjes komen er ook weer aan en misschien kun je er naast een klein zakcentje ook nog leuke kennissen aan over houden!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:16

Tuinieren. Lekker met je handen in de aarde, dan kun je ook weer wat gaan aarden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:18

Zwemmen? Lekker hersenloos baantjes trekken,je conditie opbouwen, zonder veel belasting toch goed bewegen,je zweet niet, je regent niet nat, en mocht je eens een emotionele dag hebben dan ziet niemand dat je huilt in het water.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:22

Haken! Je kunt zulke lieve knuffelbeestjes maken van wol <3

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:30

Heel herkenbaar..

Ik ben begonnen met borduren en schrijven voor thuis en daarnaast ben ik naar een musicalvereniging gegaan en ben begonnen met toneelspelen. Vanavond weer repetities gehad en ik kom weer met nieuwe energie thuis. Wanneer ik een somber of moeilijk moment krijg, ga ik de liedjes uit het stuk oefenen, pak ik een handwerk erbij of laat mij helemaal los in mijn fantasiewereld en schrijf ik een nieuw verhaal.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 02:17

Steppen, puzzelen, lezen, series/films kijken, banenzwemmen, zumba, wandelen met een hond?

Dat zijn dingen die ik (wil) doen, om de dag een beetje door te komen. Ik zit thuis met chronische pijnklachten in mijn handen. En ik heb sociale contacten, dat helpt ook. Ik ontmoet mensen met het honden uitlaten. Je kan ook een cursus doen of vrijwilligerswerk. Misschien iets met ouderen of dieren.

En mocht je niets met honden hebben, je kan ook vaak met katten knuffelen in het asiel. Bij sommige pensions ook.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 03:24

Shenavallie schreef:
Drumles?

Precies waar ik ook aan dacht.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:50

Oké. Misschien heb ik er over heen gelezen.. maar paardrijden is een mooie hobby :))

Misschien een paar uurtjes vrijwilligerswerk op een gehandicapten manege of zo?

Kaarten met ouderen?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:59

yoga? misschien ook goed voor je rugklachten.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 13:24

daantjuhhh schreef:
Oké. Misschien heb ik er over heen gelezen.. maar paardrijden is een mooie hobby :))

Misschien een paar uurtjes vrijwilligerswerk op een gehandicapten manege of zo?

Kaarten met ouderen?

Ik heb gewerkt bij zo'n manege ( Toevallig de manege waar ik nu zelf nog 1 x per week rijd op de iets jongere paarden.) Helaas moest ik stoppen met vrijwilligers werk op die dag aangezien ik werk in een winkel op dat tijdstip. En op een andere dag hadden ze helaas geen hulp nodig.

Daarnaast paardrijden is zeker een mooie hobby, ik ben er als het kan heel graag mee bezig.
Maar doe het de laatste tijd toch wel wat met minder plezier. Naast het rijden op deze manege heb ik ook wel wat verzorg/bijrijd/lease paarden/pony's gehad ( of hoe zoiets mag noemen.) Maar niet echt op een geweldig manier gebruikt waardoor toch mijn plezier weggevallen is.
Hoe graag ik toch wel weer bezig zou zijn met een dier tijdens de verveling of wanneer je het even niet meer trekt.
Maar helaas, ik durf er niet meer aan te beginnen.

Vandaar dat ik echt wat nieuws zoek.

Heb de de diamont painting / theater / en dingen met muziek zoals drummen etc. even opgeschreven om er eens naar te gaan kijken ! :)

brittien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:25

Breien? Bullet journal?

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:45

Als je actieve dingen wilt doen: Misschien eens kijken bij yoga, Helpt vaak ook goed tegen rugklachten en het is in groepsverband. Ben je toch ff het huis uit en onder de mensen.
Een pilatesles zou ik ook kunnen aanraden, ook erg goed om rugklachten te voorkomen. en weer in groepsverband en actief.

Zit je liever een dagje thuis vind ik het heerlijk om te kleuren voor volwassene(of kinderen) of handlettering in combi met een bulletjournal.
Diamond painting hoor ik ook veel dingen over.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 20:54

Ik weet niet of het mogelijk is voor je, maar ik heb de laatste tijd ook enorm veel behoefte gehad aan rust (in mijn kop!)
Ik heb na een poosje zwoegen nu een fantastische moestuin in de tuin staan en dat is echt een leuke bezigheid. :j Lekker in de buitenlucht en verstand op 0.

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:56

Giolli schreef:
Ik weet niet of het mogelijk is voor je, maar ik heb de laatste tijd ook enorm veel behoefte gehad aan rust (in mijn kop!)
Ik heb na een poosje zwoegen nu een fantastische moestuin in de tuin staan en dat is echt een leuke bezigheid. :j Lekker in de buitenlucht en verstand op 0.

Zei ik ook al ja! Het lijkt me heel erg goed!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:13

Oh sorry ik heb niet terug gelezen!
Hier een fototje.

Afbeelding

Nou, het is toch enig? :D