Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jessica_R schreef:Volgens mij ontstaat hier een misverstand![]()
Probleem is niet gekomen door te weinig olie, maar door te dikke. Overigens vind ik een keer per half jaar peilen niet zo gek hoorAls een auto bij aflevering op het juiste peil is gezet dan ga ik er niet vanuit dat ik na 5 maanden 2,5 L olie moet bijvullen.. dat het achteraf te dikke olie bleek was natuurlijk mijn fout.
Feit blijft dat de merkdealer zn werk in mijn ogen niet goed heeft gedaan (nee niet alles valt met computers op te lossen blijkt maar weer..) ze hadden mijns inziens verder moeten kijken dan alleen uitlezen van storingen.. de andere monteur wist naar aanleiding van het telefoon gesprek al wat eraan schortte. Ook blijkt dit een typisch probleem te zijn voor dit type motor. Dan zou je verwachten dat een seatdealer dat helemaal wel moet weten.
Afijn ik ga morgen bellen en zal wel horen wat ze te zeggen hebben. Misschien denk ik ook wel iets te simpel: no cure, no pay
. Ik ben met mijn vorige auto ruim 1000euro kwijt geweest (in verschillende rekeningen wel) omdat het cabriodak niet goed opende en sloot. Iedere keer weer een sensor stuk volgens hun, soms wel 2 in de week. Na 4 sensoren ben ik er mee gekapt, maar de zomer erna toch naar een andere garage gegaan om opnieuw te laten kijken. 10minuten werk en de slotvanger afgesteld, rekening van 20euro. YellowCorn schreef:Heb niet alle reacties gelezen, maar in het uiterste geval kun je nog verhaal halen op facebook. Vergeet dan niet de merkdealer te taggen, zodat ze het ook zien.
Emmer schreef:Als jij er nu 2,5 liter olie hebt moeten bijvullen,dan is het oliepeil zodanig laag geweest dat je er sowieso schade aan hebt overgehouden (inwendig).
Als hij op dikke olie heeft gereden, geeft vaak weer dat hij een redelijk verbruik heeft. Ik zou de komende weken vaak peilen en als hij veel verbruikt er mee naar je verkopende dealer gaan.
toch maar elke maand in mn agenda zetten en zorgen dat ik altijd olie bij heb in de auto! Jessica_R schreef:Emmer schreef:Als jij er nu 2,5 liter olie hebt moeten bijvullen,dan is het oliepeil zodanig laag geweest dat je er sowieso schade aan hebt overgehouden (inwendig).
Als hij op dikke olie heeft gereden, geeft vaak weer dat hij een redelijk verbruik heeft. Ik zou de komende weken vaak peilen en als hij veel verbruikt er mee naar je verkopende dealer gaan.
Ik zal je gekker vertellen.. 5 maanden na aankoop 2,5 L. Bijgevuld. Toen startproblemen dus die mengsmering erbij laten doen. Toen 18 december met de beurt alles ververst met de juiste olie. En nu vandaag reed ik (godzijdank heel dicht bij een garage) een wat scherpere bocht en ping olie lampje ging even een seconde branden. Dus direct naar die garage. Weer praktisch leeg.. dikke 2L bijgevuld door de garage. Nu over 3 weken daar een nieuwe controle peiling om te zien wat het verbruik is.
Brainless schreef:Jolliegirl schreef:Tip: koop GOEDE olie. Niet van de action ofzo!
En ja, goede olie is duur.
Maat is wel het levensonderhoud van de auto.
Action verkoopt ook gewoon Valvoline en Shell olie.
Daarnaast is het absoluut geen probleem om in een (wat) oudere auto de Techno te gebruiken.