Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) kunt aanschaffen, voordat je er toch over besluit met ze te overleggen.
dan krijg ik helemaal geen lucht meer Lynnepinny schreef:Beetje off-topic, maar ben wel benieuwd waarvoor je in Japan zit! Doe je een taalcursus? Want gezien je leeftijd doe je denk ik geen high school exchange toch?
ik ga daar naar de universiteit. In Nederland doe ik de opleiding voor grafisch vormgever en in het 3e jaar mogen we een minor doen naar keuze en dus ook in het buitenland. Het is niet verplicht om een minor te kiezen die aansluit bij mijn opleiding. Dus in Japan volg ik taal en cultuur lessen. Ook heb ik een aantal vakken uitgezocht die gaan over de Japanse kunst, zo als Japanse kunst geschiedenis, manga history en theater en film. Waarvan ik hoop dat er wat dingen uit komen die ik later kan gebruiken in de rest van de opleiding. En zo niet, dan was dit alsnog een fantastische ervaring.
mijn tip is zelfde als van sommige bokkers: vooral zeg jij dat het aan jouw ligt. Als je doet vragen wat Nederlanders beleefd vinden, dan zegt een gemiddelde Japanner wel dat hij het begrijpt en denk jij het is opgelost, maar voelt de meneer zich wel beledigd. Maar dat zegt hij niet snel tegen een gast.
de manier waarop ik het gebracht heb valt niet echt te omschrijven maar het was in elk geval erg voorzichtig. En voor zo ver ik merkte hebben ze er weinig problemen mee en zijn ze heel erg mee denkend Gaby schreef:Ik ben superblij voor je dat het probleem op te lossen viel! Ik snap dat je je hosts niet voor het hoofd wil stoten, vooral niet in een cultuur waarin zo veel angst is voor gezichtsverlies, maar goed slapen is zo belangrijk met oog op je gezondheid. Ik moest veel aan dit topic denken, maar ik wist niet echt goede oplossingen.