Hoe gastgezin benaderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Albert

Re: Hoe gastgezin benaderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:47

Heel veel sumimasen en het heel erg bij jezelf houden, dan ga je er best uitkomen zonder dat zij "gezichtsverlies" lijden.
Toen wij in Japan woonde zijn er gewoon bedden en matrassen uit NL gekomen, dit ook in verband met mijn lengte.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:06

Oei. Lastige kwestie. Goed dat je zo voorzichtig bent. Mén wat is het daar anders.

Ik neem aan dat je gastgezin Engels spreekt? En aangezien ze openstaan voor buitenlandse gasten heb je in ieder geval een klein beetje voordeel bij deze lastige klus.

Zit je in Tokyo? Dan zou ik eerst zelf onderzoek plegen bij de outdoorwinkels van arteryx, patagonia en dergelijke of je daar een luchtbed/matje (voor de goudprijs :D ) kunt aanschaffen, voordat je er toch over besluit met ze te overleggen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:19

Ik heb zelf anderhalve week in china gezeten en die bedden waren ook... hard. Voor chinese begrippen waren het zachte bedden maar niet voor mijn heupen en billen :+
Ik moet zeggen dat ik de laatste dag van onze vakantie een beetje een houding begon te vinden die eigenlijk best prima lag. Dus misschien is nog een weekje aankijken ook nog een optie om te zien hoe het gaat?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:43

Een idee om een extra deken te vragen tegen de kou? Dan kan je daar op liggen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:54

Je lijf heeft gemiddeld 2 tot 4 weken nodig om te wennen aan een nieuw matras. Tanden op elkaar dus, evt een kussen erbij regelen en half op je buik gaan slapen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 02:06

Bedankt voor alle reacties. Op iedereen reageren gaat een beetje lastig maar ik heb in elk geval alles gelezen.
Een futon kopen en zeggen dat ik die gekregen heb is inderdaad wel een goed idee.

Mijn gastgezin, mijn host vader, spreekt Engels. De vrouw niet. En mijn Japans is nog niet zo goed dat ik het in Japans kan bespreken.

Ik woon in nishinomiya. Dat is niet in de buurt van Tokyo maar genoeg plaats om te winkelen.

Extra deken hebben ze mij de eerste nacht al gegeven. Die heb ik er nu dus onder liggen maar dat maakt helaas weinig verschil.

Ik heb het nog op school besproken met de Japanse buddy's en die zeiden dat er veel verschil was in de bedden. En dat veel studenten op zachtere bedden slapen maar oudere mensen op hardere bedden. Ook hebben ze me een paar tips gegeven hoe ik het beste kan bespreken. Idd veel sumimasen zeggen.

Op mijn buik slapen gaat trouwens helemaal niet :') dan krijg ik helemaal geen lucht meer

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:53

Beetje off-topic, maar ben wel benieuwd waarvoor je in Japan zit! Doe je een taalcursus? Want gezien je leeftijd doe je denk ik geen high school exchange toch?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 14:10

Lynnepinny schreef:
Beetje off-topic, maar ben wel benieuwd waarvoor je in Japan zit! Doe je een taalcursus? Want gezien je leeftijd doe je denk ik geen high school exchange toch?

Nope :P ik ga daar naar de universiteit. In Nederland doe ik de opleiding voor grafisch vormgever en in het 3e jaar mogen we een minor doen naar keuze en dus ook in het buitenland. Het is niet verplicht om een minor te kiezen die aansluit bij mijn opleiding. Dus in Japan volg ik taal en cultuur lessen. Ook heb ik een aantal vakken uitgezocht die gaan over de Japanse kunst, zo als Japanse kunst geschiedenis, manga history en theater en film. Waarvan ik hoop dat er wat dingen uit komen die ik later kan gebruiken in de rest van de opleiding. En zo niet, dan was dit alsnog een fantastische ervaring.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:44

Ik vind harde bedden juist fijn,dat ligt inderdaad aan je lichaamsbouw. Wat al wel kan helpen is extra kussens die je dan onder je gevoelige lichaamsdelen schuift. Maar ik zou het gewoon zeggen hoor dat het bed te hard voor je is en of ze wat zachters voor je hebben.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:48

Heel veel sumimasen. Mijn leraar Japanse taal op school zei altijd : het maakt niet uit als je deze vak niet haalt of je vergeet alles wat ik gezegd heb na je examen. Maar vergeet noooooit het woord sumimasen. Dat woord is het woord dat je moet kennen als je in Japan welkom wil blijven. Als dat het enige woord is dat je in deze vak leert, dan heb je het belangrijkste geleerd' 8)7 mijn tip is zelfde als van sommige bokkers: vooral zeg jij dat het aan jouw ligt. Als je doet vragen wat Nederlanders beleefd vinden, dan zegt een gemiddelde Japanner wel dat hij het begrijpt en denk jij het is opgelost, maar voelt de meneer zich wel beledigd. Maar dat zegt hij niet snel tegen een gast.

Ik vind de manier van je krijgt een van studiegenoot ook een goede <<)

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:10

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 02:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 15:21

Nou toevallig, mijn host vader vroeg me of er veel cultuur verschillen waren en wat ik zou willen veranderen aan Japan of waar ik moeite mee had. Ook vroeg hij wat ik wel mooi vond. Nja tot nu toe zie ik Japan nog door een roze bril maar heb voorzichtig kunnen zeggen dat ik toch wat moeite had met het bed door mijn rug en met mijn spieren. Dat vingen ze gelukkig goed op en ze hadden nog een ander bed in een andere kamer staan die ik mocht proberen. En die is gelukkig wel zacht :D de manier waarop ik het gebracht heb valt niet echt te omschrijven maar het was in elk geval erg voorzichtig. En voor zo ver ik merkte hebben ze er weinig problemen mee en zijn ze heel erg mee denkend

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:25

Fijn om te lezen dat het bed probleem is opgelost...en dat het toch soepeltjes ging.
Nog heel veel plezier in Japan...

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:54

Ik ben superblij voor je dat het probleem op te lossen viel! Ik snap dat je je hosts niet voor het hoofd wil stoten, vooral niet in een cultuur waarin zo veel angst is voor gezichtsverlies, maar goed slapen is zo belangrijk met oog op je gezondheid. Ik moest veel aan dit topic denken, maar ik wist niet echt goede oplossingen.
Laatst bijgewerkt door Gaby op 10-04-18 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:55

Super. Fijn dat hij zo meedenkend is!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 13:17

Gaby schreef:
Ik ben superblij voor je dat het probleem op te lossen viel! Ik snap dat je je hosts niet voor het hoofd wil stoten, vooral niet in een cultuur waarin zo veel angst is voor gezichtsverlies, maar goed slapen is zo belangrijk met oog op je gezondheid. Ik moest veel aan dit topic denken, maar ik wist niet echt goede oplossingen.

Wat lief <3