Overigens is ASN geen onderdeel van SNS. Beide zijn dochters van de Volksbank en dus 'gelijken'.
Ik heb ook naar triodos gekeken, maar dat kostte me geld, ASN heeft nog gratis studenten rekeningen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shadow0 schreef:Dracarys: in principe twee rekeningen (twee rekeningnummers) maar inderdaad onder 1 account. Het overboeken tussen de twee is heel makkelijk - in dat opzicht is het niet anders dan ik het had bij de ABNAmro.
Niet echt he? Toch maakte het uit voor mij.) 
Shadow0 schreef:"" ja, ik vind het ook jammer dat ze nog aan de SNS gekoppeld zijn. Maar toch voelde de ASN beter dan Triodos. Was een gevoel maar wel een hardnekkig gevoel.
Ik heb mijn vraagtekens bij triodos zeker na het lezen van wikipedia. Ja ik weet het, is twijfelachtig. Maar toch dit vond ik de doorslag geven om naar asn te gaan. Citaat:Omdat Triodos Bank in Nederland één kantoor en slechts een enkele geldautomaat heeft is voor het pinnen met een bankpas een samenwerkingsverband aangegaan met de Rabobank.
Triodos is door middel van certificaten van aandelen eigendom van een groeiende groep particuliere beleggers, en een klein aantal institutionele beleggers zoals Rabobank en Delta Lloyd die participaties van minder dan 6% bezitten.
In 2013 kreeg Triodos Bank kritiek vanwege de (her)financiering van de Islamitische Universiteit in Rotterdam. Uitspraken van de rector van deze instelling over het toepassen van de doodstraf voor homoseksualiteit zouden in contrast staan met de door Triodos voorgestane menselijke waardigheid. Het krediet werd in 2003 verstrekt en "enige tijd" vóór januari 2014 door de bank ingetrokken.
In 2013 schreef NRC Handelsblad dat de bank niet uitsluitend in duurzame projecten investeerde: bovenop de verplichte kapitaalbuffers die de bank bij andere financiële instellingen moet aanhouden van de ECB, bracht ze noodgedwongen nog eens 10% van het toevertrouwde geld bij o.a. de Rabobank en ABN AMRO, die investeren in kernwapenproducenten.[16] Hetzelfde jaar publiceerde het magazine M-Belgique een lijst met belastingparadijzen waar Triodos offshoreconstructies had opgezet.
LoveBodin schreef:Ik ben ook overgestapt op ASN. Bevalt tot nu toe prima!
Overigens is ASN geen onderdeel van SNS. Beide zijn dochters van de Volksbank en dus 'gelijken'.
Ik heb ook naar triodos gekeken, maar dat kostte me geld, ASN heeft nog gratis studenten rekeningen
Maar het klopt wat je zegt. ASN en SNS zijn allebei dochters van De Volksbank. Century schreef:LoveBodin schreef:Ik ben ook overgestapt op ASN. Bevalt tot nu toe prima!
Snap de verwarring wel met de naamsveranderingMaar het klopt wat je zegt. ASN en SNS zijn allebei dochters van De Volksbank.
Wendy schreef:Century schreef:Snap de verwarring wel met de naamsveranderingMaar het klopt wat je zegt. ASN en SNS zijn allebei dochters van De Volksbank.
Grapjassen, dat is pas iets meer dan een jaar zo... https://www.duurzaam-beleggen.nl/2016/0 ... -sns-bank/
Dus... volksbank=SNS...
SNS is overigens nog steeds één van de vier merken van De Volksbank. Voor 1 januari 2017 heette ook het moederbedrijf SNS Bank N.V. Dat is De Volksbank geworden.
(en soms nog wel).
is rente het systeem dat de rijken rijker maakt en de armen armer, dus voorbij de buffer van de spaarrekening beleg ik vis de Triodosbank (windfonds - bouwt windmolenparken, tegenwoordig gewoon op zee. 20 jaar terug bij gebrek aan expertise nog op land.)
Die wilden het toen niet naar het oude en niet naar het nieuwe rekeningnr sturen. Dat sloeg echt helemaal nergens op.) stefje schreef:Shadow0 schreef:En het maakt duidelijk dat het iets is waar je moeite voor wilt doen, en anderen zien het rekeningnummer en dat maakt wel iets uit.
Dat is inderdaad wel een mooi en waar argument!

helemaal vergeten!! Heb er al eens 3 jaar over gedaan om ze wijs te maken dat ik bij een nieuwe bank zat
En nog planten ze de tegemoetkoming voor de zorg op een oude rekening. (vakantie geld op de toen nieuwe) Die heb ik nog (ing) maar wil er graag weg.
Jans schreef:Ik ben juist weggegaan van ASN, was niet tevreden over bereikbaarheid en klantenservice. Probeer je adres maar eens te wijzigen als je dat internetbankieren kastje kwijt bent. Dat kan alleen per geschreven brief of per internetbankieren. Maar dat kastje aanvragen als je hem kwijt bent moet dus ook via internetbankieren.
En dan krijg je 3 of 4 brieven, op verschillende dagen voor je weer wat kan.
(Ik deed alles via de app, dus gegevens internetbankieren had ik niet onthouden.) en dan moeten dingen als adres, nieuwe digipas etc ineens allemaal via internet. Klantenservice niet in t weekend of avond beschikbaar. Nee.
En de rentes kelderden de laatste maanden extreem snel.
Zit nu bij KNAB, hogere rente. Klantenservice 7 dagen per week. Betalen kan zowel met kastje als met app/code. Kan ASN niet aan tippen, hoe goed ze ook investeren.
_Dracarys schreef:Jans schreef:Ik ben juist weggegaan van ASN, was niet tevreden over bereikbaarheid en klantenservice. Probeer je adres maar eens te wijzigen als je dat internetbankieren kastje kwijt bent. Dat kan alleen per geschreven brief of per internetbankieren. Maar dat kastje aanvragen als je hem kwijt bent moet dus ook via internetbankieren.
En dan krijg je 3 of 4 brieven, op verschillende dagen voor je weer wat kan.
(Ik deed alles via de app, dus gegevens internetbankieren had ik niet onthouden.) en dan moeten dingen als adres, nieuwe digipas etc ineens allemaal via internet. Klantenservice niet in t weekend of avond beschikbaar. Nee.
En de rentes kelderden de laatste maanden extreem snel.
Zit nu bij KNAB, hogere rente. Klantenservice 7 dagen per week. Betalen kan zowel met kastje als met app/code. Kan ASN niet aan tippen, hoe goed ze ook investeren.
Hier ben ik dan weer niet zo blij mee...![]()
Hoelang geleden is dit?
Century schreef:Het is één van de vier merken van De Volksbank. Ik had niet door dat dochter de verkeerde term was, excuses.