Ontevreden over aankoopmakelaar, advies gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:26

Ik denk dat jullie weinig kunnen met het feit dat jullie al snel een huis hadden. Dat is het risico van het kiezen voor een vaste prijs.
Het werkt of in jullie voordeel of in zijn voordeel. Echter zou ik me inderdaad niet af laten schepen met dit lakse gedrag!
Juist voor de oplevering zou ik een nette, duidelijke mail sturen, met dat je het niet eens bent met de gang van zaken,
dat hij zijn aangeboden diensten niet is nagekomen (met oog op die over te nemen goederen).
Op dat punt kun je altijd nog kijken of je eruit kunt komen met de prijs. Succes! Het zijn inderdaad vaak goede praters. :\
Daarom is het beter via mail dan telefoon, heb je het ook nog gelijk zwart op wit. :)

Jessica_K

Re: Ontevreden over aankoopmakelaar, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 12:37

Ja, e-mail lijkt mij ook de veiligste keuze. Eventueel opgevolgd door een "live" gesprek.

Ik neig ernaar om zijn baas niet direct in de CC te zetten, maar dit pas te doen als we er niet uitkomen. Dat voelt toch het meest eerlijk.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:56

Wat vervelend dit.

De markt trekt aan en dat gaat blijkbaar omgekeerd evenredig met het afnemen van service -O-

Niet wachten maar zo snel mogelijk al je afspraken die jullie hebben gemaakt op papier zetten en daarbij alle punten waarbij hij in gebreke is gebleven. En meteen erbij zeggen dat je het daarom niet terecht vindt dat je het volledige bedrag betaalt.

Verkopen is zijn vak he, niet zo gek dat hij een vlotte babbel heeft. Daarom zet het op papier en hou het erbij zodat hij je niet omver banketstaaf.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:01

Jessica_K schreef:
Ja, e-mail lijkt mij ook de veiligste keuze. Eventueel opgevolgd door een "live" gesprek.

Ik neig ernaar om zijn baas niet direct in de CC te zetten, maar dit pas te doen als we er niet uitkomen. Dat voelt toch het meest eerlijk.

complimenten voor je rust en respect. Het is tegenwoordig voor veel mensen heel gewoon om direct hoog van de toren te blazen. Blij te lezen dat jij de juiste weg wilt bewandelen. succes!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:06

Ja nou ja sorry maar voor 2600 euro zou ik me ook wel druk maken :j
Die makelaar (als dit verhaal waar is) gedraagt zich als een hork, daar mag je toch wat van zeggen?

maar de juiste weg is waarschijnlijk ook de slimste weg :) TS moet dingen vastleggen, dan heeft ze tenminste een poot om op te staan hopelijk..

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:17

Ik zou hem eerst bellen en dan wat je besproken hebt vastleggen in een mail met zijn partner/baas in de cc. Ik zou in het gesprek ook melden dat je dit gaat doen. Vereniging Eigen Huis kan je ook helpen met dit soort kwesties en zij verrichten volgens mij ook keuringen. Als je met VEH afspraak kunt maken voor een keuring, heb je die makelaar niet meer nodig en kun je voorstellen om het bedrag dat je aan VEH kwijt bent van de 2.600 euro af te trekken. Voor nog meer niet of slecht geleverde diensten kun je evt ook een korting op de factuur voorstellen.

Als hij zo lekker kan praten, zou ik als tip geven om voordat je gaat bellen een lijstje te maken met de punten die je besproken wilt hebben zodaj je niet achteraf wat vergeten bent.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 13:19

benangelique schreef:
Jessica_K schreef:

complimenten voor je rust en respect. Het is tegenwoordig voor veel mensen heel gewoon om direct hoog van de toren te blazen. Blij te lezen dat jij de juiste weg wilt bewandelen. succes!

Dank je. Je moet ook niet vergeten dat hij het belangrijkste gewoon prima heeft gedaan, namelijk het onderhandelen over de prijs van het huis. Het is gewoon alle gedoe dat ik er later van heb gehad wat het zo vervelend maakt.

En daarbij ben ik niet een type dat graag confrontaties aangaat ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 15:56

Dat kan je dan toch ook prima vermelden in de mail? Dat is wel zo netjes om hem dat ook te zeggen, dat er een aantal dingen prima zijn verlopen maar toch ook een aantal dingen niet.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:16

Ik zou inderdaad ook niet wachten met hem de biecht aan te zeggen! Worden de kosten van de makelaar niet via de notaris gedaan oid, weet nog wel dat wij destijds een nota kregen van de notaris waarbij ook de makelaars kosten voorbij kwam, whatever, ik zou hem vast bij zijn lurven en kladden grijpen!

Wij hebben ook een aantal keren flapdrollen van makelaars gehad, zowel bij verkoop van ons eigen huis als bij de aankoop van ons nieuwe huis, bij allemaal praatjemakers die lui!
We hebben een keer een vrouwlijke makelaar een taxatie laten doen, my god die vrouw kletste 5 kwartier in een uur! Die hebben we maar niet genomen, maar die we wel genomen heb was ook een lapswans eerste klas!

Dan de verkopende makelaar van ons huidige huis, ik belde enthousiast op dat we dat huis graag wilden bezichtigen (huis stond al 3 jaar te koop), ach zei de man, gaat u er eerst maar eens langs lopen of u het echt wel wat vind! Euh duhhh sukkel dat hebben we al 10 gedaan voor wij u belde!! Bij godsgratie kregen we een bezichtiging voor elkaar! De onderhandelingen hebben toen ook een maand of 3, ja echt 3 maanden! In beslag genomen!

Maar we wonen er met veel plezier :D
Laatst bijgewerkt door Hubbels op 27-03-18 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:17

Hij was de eerste bezichtiging toch niet op komen dagen? En dit huis was toch de afspraak daarna?

Of is dit de eerste bezichtiging die jullie gepland hadden?

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 17:07

ynskek schreef:
Hij was de eerste bezichtiging toch niet op komen dagen? En dit huis was toch de afspraak daarna?

Of is dit de eerste bezichtiging die jullie gepland hadden?

Klopt idd, 1e huis is hij niet komen opdagen. 2e huis is het eerste dat we met hem bezichtigd hebben.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 17:09

Wat gek he Karin, ze hebben gewoon geen zin om hun werk te doen! Hoorde ook al zo'n gek verhaal van mijn schoonouders, die waren ook geïnteresseerd in een huis maar volgens de verkopende makelaar waren er allerlei problemen mee. Bleek achteraf niks mee aan de hand. Er woonde een stel oudere mensen in die er dringend vanaf moesten. Erg sneu.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:31

Jessica_K schreef:
Wat gek he Karin, ze hebben gewoon geen zin om hun werk te doen! Hoorde ook al zo'n gek verhaal van mijn schoonouders, die waren ook geïnteresseerd in een huis maar volgens de verkopende makelaar waren er allerlei problemen mee. Bleek achteraf niks mee aan de hand. Er woonde een stel oudere mensen in die er dringend vanaf moesten. Erg sneu.

Soms weet je niet wat voor “onderhandse” plannen verkoopmakelaars hebben.

Ik heb wel eens een woning bezichtigd met ee verkoopmakelaar, komt er tijdens de bezichtiging haar dochter binnenlopen die ging een plan opstellen als binnenhuis architect, hoe het huis opgeknapt kon worden omdat het maar niet verkocht werd.
Mijn bod na afloop op het huis was niet goed genoeg, haar dochter ging het lekker verbouwen voor de klant. Ik heb ze veel plezier gewenst. Huis heeft nog lang te koop gestaan. :+

Ik hou niet van dat soort acties/spelletjes.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 02:05

Ik zou een mail opstellen met daarin de gemaakte afspraken die hij niet nagekomen is en daarachteraan vragen hoe we dit gaan oplossen?

jazza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:03

Ik zou toch nog even wachten als ik jou was. Hij is misschien niet je droom-makelaar, maar de klus is zeker nog niet helemaal geklaard. Rondom de oplevering kan werkelijk ook nog vanalles fout gaan. Dan wil je niet je eigen makelaar tegen je hebben.

De verkoper van ons huis heeft ons uiteindelijk via een kort geding voor de rechter gedaagd, omdat de notaris (terecht) weigerde de overdracht te doen. De goede man had zelf z’n zaakjes niet op orde (kadastrale splitsing voor verkoop), maar heeft uiteindelijk zelfs de notaris voor de geschillencommissie gedaagd. Alles werd afgewezen uiteraard, maar fijn was het niet. Laten we het op verkoop-stress van zijn kant houden.
Als onze aankoop-makelaar zich er niet mee bemoeid had, hadden we nu niet op het mooiste plekje van Nederland gewoond.

Geloof me, you might need the guy..
En als alles goed verloopt, hoeft hij inderdaad weinig meer te doen. Zo niet, dan heb je tenminste 1 iemand aan jouw kant die het spel en de regels kent. Drink een kop koffie met de man; leg uit wat je van hem verwacht en houd de sfeer goed. Je klacht formaliseren kan later altijd nog.