Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Olympia schreef:Je had niet moeten tekenen.
Dit is wel een erg overtrokken reactie. Fouten maken mag en hier hadden ze best een schriftelijke waarschuwing voor kunnen geven. Ze horen je daarnaast ook uit te betalen de uren die je hebt gewerkt.
Ik heb het bij mijn vorige baan ook een x gehad. Toen wilde ze mij ook een OW geven voor een kassaverschil van bijna 90 euro in de min. Toen ik vroeg of ze uit had gezocht en zeker wist dat het klopte kreeg ik een twijfelende ja. Ik heb niet getekend, ben naar het kassakantoor gelopen en had zelf binne 5 minuten mn verschil opgelost. Iemand had op mijn hoca pas iets verkeerd weg gescand en zo was mijn verschil ontstaan. Blij dat ik nooit getekend heb.
Cowboy55 schreef:Olympia schreef:Je had niet moeten tekenen.
Dit is wel een erg overtrokken reactie. Fouten maken mag en hier hadden ze best een schriftelijke waarschuwing voor kunnen geven. Ze horen je daarnaast ook uit te betalen de uren die je hebt gewerkt.
Ik heb het bij mijn vorige baan ook een x gehad. Toen wilde ze mij ook een OW geven voor een kassaverschil van bijna 90 euro in de min. Toen ik vroeg of ze uit had gezocht en zeker wist dat het klopte kreeg ik een twijfelende ja. Ik heb niet getekend, ben naar het kassakantoor gelopen en had zelf binne 5 minuten mn verschil opgelost. Iemand had op mijn hoca pas iets verkeerd weg gescand en zo was mijn verschil ontstaan. Blij dat ik nooit getekend heb.
Want als je tekent dan.......?!
xDenies schreef:Ik denk dat TS ook nogal flabergasted is. Ik wist zelf niet eens dat je zou moeten tekenen bij een officiële waarschuwing. Ik vind het ook een bizar overtrokken reactie. Je kan toch gewoon aangeven van joh, let even op. Maar gelijk dreigen met gevolgen voor contract verlening ... bah...
Olympia schreef:Het is zo. Ik heb 13 jaar in een supermarkt gewerkt en zo werken ze. Er gebeuren heel veel dingen in een supermarkt die CAO technisch anders in elkaar steken.
Net zoals dat ik mijn beoordeling wel eens heb getekend voor gelezen, maar niet akkoord bevonden.
xJitskee schreef:xDenies schreef:Ik denk dat TS ook nogal flabergasted is. Ik wist zelf niet eens dat je zou moeten tekenen bij een officiële waarschuwing. Ik vind het ook een bizar overtrokken reactie. Je kan toch gewoon aangeven van joh, let even op. Maar gelijk dreigen met gevolgen voor contract verlening ... bah...
Nou nou... zoveel is er nu ook weer niet aan de hand. Als TS vanaf nu gewoon netjes FIFO vult en zich aan de regels houdt is er echt niets aan de hand. Het is heus niet zo dat je contract nu direct niet meer verlengd wordt, ze willen gewoon even duidelijk maken dat je FIFO moet vullen. Als TS goede wil toont en verbeterd zal ze gewoon haar bijbaantje houden. Dat formulier is er gewoon zodat je baas bewijs heeft dat jij bent aangesproken op het niet goed uitvoeren van je werkzaamheden. Simple as it is, want het is het belangrijkste deel van je werk! Meestal wordt er een three strikes- principe gebruikt. Je hebt gewoon drie kansen je te verbeteren, doe je je werk dan nog niet, dan vlieg je er uit. Maar één waarschuwing heeft niet echt consequenties.
Wanneer dit zich dan nog een paar keer voordoet zal je op gesprek moeten komen of wordt je contract misschien niet verlengd. Maar nogmaals, doe gewoon je werk zoals het je is geleerd, vraag het als iets onduidelijk is en doe je best! Dan komt het echt wel goed. Als je je er de volgende keer nog naar over voelt kun je een gesprekje aanknopen met je leidinggevende, heb het er even over en vertel hoe je je er bij voelt.
Overigens is het wel erg vreemd dat overuren niet betaald worden. Hebben jullie dan geen inklok-systeem? Heb je je loonstrookje gecheckt op het aantal gewerkte uren en komt dit overeen met het rooster of met de daadwerkelijk gewerkte uren?
purny schreef:Vaak krijg je de overuren in extra tijd uitbetaald
Daar krijg je in de meeste gevallen gewoon je gewerkte uren uitbetaald, omdat je toch al flexibel werkt. De meesten hebben geen verlofdagen, snipperuren of hoe je het noemt. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt. xmcw schreef:Destination schreef:Ach joh, kan gebeuren! Heeft jouw collega ook een officiële waarschuwing gehad?
Nee zij heeft geen waarschuwing gehad. Ik heb langer gewerkt dan zij, maar ik word alleen uitbetaald voor wat er op mijn rooster staat terwijl ik ruim 1,5 uur langer gewerkt heb.
BarbaLala schreef:Dit is erg overdreven en klinkt als een manier om je er makkelijk uit te kunnen werken.
Kan me voorstellen dat je er niet prettig onder voelt.
Leermoment voor jou; Nooit gelijk tekenen. Spul mee naar huis nemen en info inwinnen voor je zomaar je handtekening zet.
Nu heb je geen poot meer om op te staan want je hebt al getekend.
Wel zou ik een officiële klacht indienen.
Olympia schreef:Cowboy55, ik denk dat je een heel verkeerd beeld hebt van de supermarkt wereld. Ze zoeken dan indd wwl wat anders zoals bijv te oud.
xJitskee schreef:xDenies schreef:Ik denk dat TS ook nogal flabergasted is. Ik wist zelf niet eens dat je zou moeten tekenen bij een officiële waarschuwing. Ik vind het ook een bizar overtrokken reactie. Je kan toch gewoon aangeven van joh, let even op. Maar gelijk dreigen met gevolgen voor contract verlening ... bah...
Nou nou... zoveel is er nu ook weer niet aan de hand. Als TS vanaf nu gewoon netjes FIFO vult en zich aan de regels houdt is er echt niets aan de hand. Het is heus niet zo dat je contract nu direct niet meer verlengd wordt, ze willen gewoon even duidelijk maken dat je FIFO moet vullen. Als TS goede wil toont en verbeterd zal ze gewoon haar bijbaantje houden. Dat formulier is er gewoon zodat je baas bewijs heeft dat jij bent aangesproken op het niet goed uitvoeren van je werkzaamheden. Simple as it is, want het is het belangrijkste deel van je werk! Meestal wordt er een three strikes- principe gebruikt. Je hebt gewoon drie kansen je te verbeteren, doe je je werk dan nog niet, dan vlieg je er uit. Maar één waarschuwing heeft niet echt consequenties.
Citaat:Ja. Ik moest het ondertekenen en ze zeiden dat dit gevolgen kon hebben voor het verlengen van mijn contract.