.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:47

De zoontjes van mijn manager hebben door een kwajongens grapje een complete loods en bedrijfspand laten af fikken. Zij dachten ook dat er hooguit een klein brandje zou komen die ze zelf weer konden blussen :+ Ze hadden ook niets te zoeken daar maar waren aan het kloten en kwamen er perongeluk achter dat ze naar binnen konden. Maak je zelf niet al te gek met ‘doelgerichte acties’ en ‘bewust brandstichten’.

Dus ja, het kan een kwajongens streek zijn, maar het is geen grapje meer zodra de boel echt gaat fikken. Ik kan goed begrijpen dat je daar angstig voor bent.

Ik snap dat je erg geschrokken bent, maar mensen in dit topic reageren tot dusver niet respectloos dus het zou jou ook sieren als je iets fatsoenlijker reageert.

Verder denk ik dat je niet bij de woningbouw moet zijn maar bij een wijkagent of de politie. Bouw dossier op en maak foto’s van alle schade, meld het elke keer weer met datum en tijdstip bij de wijkagent/politie. En plaats een echte werkende camera, voor een paar tientjes heb je er al een. Dit kan je enorm helpen in bewijs richting de woningbouw of andere instanties.

Edit:
Is het misschien een optie dat je vriend vannacht bij je slaapt? Kan je net wat meer rust geven.
Laatst bijgewerkt door YellowLeaf op 25-03-18 22:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:48

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:53

Annet_Dottie schreef:
Lianne schreef:
Zoek op wie de wijkagent is bij jullie en leg dit voor. Hebben we hier ook gedaan toen alle kliko's elke week omver geschopt werden door schooljeugd. 1 of 2 x oke, maar niet elke week de troep op straat vinden die uit de bakken komen. En vaak genoeg een nieuwe moeten bestellen bij de gemeente omdat hij kapot gegaan is. toen hebben we met zijn alleen de wijkagent een mail gezonden en daarna is er actie ondernomen. gelijk afgelopen, nooit meer last van gehad.

Wijkagent is inderdaad op de hoogte, heeft Dinsdag een heel gesprek gehad met mijn buurvrouw over alles wat ook in de OP beschreven staat. De dingen die hier gebeuren gebeuren wel 's nachts of 's avonds laat en dan is hier geen schooljeugd meer te bekennen, woont sowieso erg weinig jeugd (als in pubers) hier in de wijk, vooral kinderen van onder de 10 en 20+ers. En lege bierblikken etc is ook niet echt schooljeugd. Had liever gehad dat het wel zo was moet ik zeggen..

Dan moet de wijkagent gaan uitzoeken wie het dan wel zijn. Moet ophouden dit, ik ken je stressgevoel en dat is echt niet fijn al je niet eens in je eigen huis op je gemak kan zijn. :(:)

zorro

Re: Er gebeuren hier rare dingen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:57

Heb je een mogelijkheid om de boel meer af te sluiten? Tuin goed dicht maken met hoge schutting, tuindeur op slot, scooter in de tuin zodat niemand er bij kan. Er zijn ook brievenbussen waar alleen post in kan maar waar de gleuf zo zit dat er moeilijk vloeistoffen in kunnen en andere rotzooi.

Dat soort dingen, zodat het voor jezelf veiliger gaat voelen? Ik weet natuurlijk niet hoe je woning er uit ziet, maar misschien kun je hier iets mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:01

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:06

Ts, lekker je bed in! Morgen is er weer een dag. Eerst slapen en even niet meer piekeren. Trusten!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:11

Duidelijk TS! In dat geval inderdaad eerst eens een hele goede nacht slaap pakken. Morgen weer een dag om verder na te denken. Doe rustig aan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:12

Wat de brand betreft: van een sigaret vind je niks meer terug als die op de schroeiplek heeft gelegen. Als er bierblikjes en pizzadozen worden gevonden dan lijkt een sigaret me het meest logische scenario.
Als het je meer rust geeft dan zou ik gewoon een beveiligingscamera ophangen. Is het portiek vanuit je raam te zien? Dan kun je gewoon zo’n goedkope babymonitor van de action voor de raam zetten.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:26

Met de titel van je topic dacht ik in een topic te zijn beland met geestverschijningen, lampen die aan en uit gaan, deuren die spontaan dichtvallen :') . Als je ik je topic lees, krijg ik de indruk dat je misschien teveel tijd hebt en je daardoor erg druk maakt. De incidenten die je noemt klinkt mij niet echt alsof iemand het spontaan op je heeft gemunt. Natuurlijk is de poging tot brandstichting niet leuk, maar de rest van de dingen die je noemt klinkt eerder als kwajongensstreken. Zou ik verder niets achter zoeken en al helemaal niet voor gaan verhuizen. Kans is mega dat je op een andere plek met meer dingen te maken krijgt die nog een hoger stressniveau van je vragen.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:35

Jeetje zeg wat zijn mensen hier kortzichtig! Er wordt zelfs Door iemand hier geschreven dat ts niet moet roepen met 'brandstichting' omdat het ook kwajongens streken kunnen zijn.. Zoals je zelf als voorbeeld dat twee jongens als streek een klein brandje wilde maken maar perongelijk heel de loods afgelikt is?! Nou sorry hoor kwajongens streken kunnen dus ook uit de hand lopen!! Lekker makkelijk praten.
En dan roepen dat ts een zwaar leven heeft als ze hierom al stresst. Nou als jij hier je schouders bij ophaald dan mag je van geluk spreken dat jij zn nuchtere Harrie bent.

Vind het heel logisch dat ts zich onveilig voelt! Mensen hier doen net alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 07:48

bartjeminoes schreef:
Jeetje zeg wat zijn mensen hier kortzichtig! Er wordt zelfs Door iemand hier geschreven dat ts niet moet roepen met 'brandstichting' omdat het ook kwajongens streken kunnen zijn.. Zoals je zelf als voorbeeld dat twee jongens als streek een klein brandje wilde maken maar perongelijk heel de loods afgelikt is?! Nou sorry hoor kwajongens streken kunnen dus ook uit de hand lopen!! Lekker makkelijk praten.
En dan roepen dat ts een zwaar leven heeft als ze hierom al stresst. Nou als jij hier je schouders bij ophaald dan mag je van geluk spreken dat jij zn nuchtere Harrie bent.

Vind het heel logisch dat ts zich onveilig voelt! Mensen hier doen net alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Misschien moet je leren begrijpend lezen, want ik zeg juist dat ookal is het een kwajongensstreek; het kan levensgevaarlijk worden! Misschien is het geen bewuste actie, dit wil je niet. Ik begrijp juist héél goed dat TS geschrokken en bang is.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 07:55

Via alieexpres kun je heel goedkoop echte camera's bestellen. Werken vaak via WIFI. Misschien heb jij of een vriend/bvriendin nog zo'n laptop camera met een kabeltje> Kabeltje verlengen en bij je raam neerzetten kost je niks ;)
Niet leuk allemaal maar ik zou zo beginnen :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 07:56

Dat iets wel vaker gebeurt of gebruikelijk is, maakt niet dat het gedrag dan normaal is of geaccepteerd moet worden. Ik kan me heel goed voorstellen dat het niet fijn voelt als iemand in jouw veilige omgeving komt om dit soort geintjes uit te halen. Ik heb sowieso nooit begrepen wat de lol hiervan is maar ik snap heel goed dat TS zich hier niet fijn bij voelt.
Kwajongens of niet, het zijn toch je eigen spullen waar iemand aan komt. Ik zie dus geen reden om dit dan maar te bagatelliseren.

Nadat wij 2 jaar geleden waren verhuisd naar ons huidige huis, gebeurden er ook gekke dingen: baksteen tegen de voordeur gegooid, glazen potjes kapot gegooid in de voortuin, buxus uit de voortuin getrokken, kerstlampjes uit de struiken getrokken, etc. Ja, het was uiteindelijk allemaal wel te overzien en echt niet het eind van de wereld maar alles bij mekaar en het idee dat iemand dus aan je persoonlijke spullen zit en je veilige territorium aantast is echt niet fijn. :n
Uiteindelijk hebben we besloten om een camera op te hangen, eentje waarmee we vanaf onze telefoons mee kunnen kijken en die opnames maakt wanneer er langer dan 5 seconden bewegingen worden waargenomen. Het is ideaal en sindsdien is er niets geks meer gebeurd. Nu kan ik me voorstellen dat dit bij een huurwoning iets anders ligt en dat je dan niet zomaar een camera aan de gevel kunt boren maar ik zou toch eens gaan kijken naar de mogelijkheden.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:20

heel simpel, ze moeten van je spullen en persoonlijke dingen afblijven. Noem je kat kwijt en brandstichten maar niets..weet je wat dat met iemands persoonlijke gevoel van veiligheid kan doen. Niet weten hoe het komt maakt het meest onzeker. Dan maakt het niet uit of je nu een mandarijnenschil in je brievenbus vindt, of een knopje om geswitcht is; het gaat om de opvolging van veranderingen in jouw persoonlijke ruimte. Dus ja, lekker van je afschrijven en even goed regelen dat het met de veiligheid (idd camera's in portiek) even goed wordt geregeld. als je merkt dat de dingen dan ophouden kun jij ook weer ademhalen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:37

W.s helpt voldoende slaap en bijkomen van de drukte je komende periode wel om er wat makkelijker in te staan. Ik zou een camera kopen. Kun je strijd over aan gaan maar de woningbouwvereniging gaat dat w.s. niet doen en het kost weer stress om daarover te hakketakken. Die camera geeft je misschien wat rust en als het echt zich herhaalt kun je ook zien wie de problemen maakt.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:40

Bordje met "camerabewaking" ophangen.
Voor de rest even diep in en uit ademen, jullie leven nog en op wat klein ongemak is er niets gebeurd.
De mens lijdt het meest....... :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:47

Ik snap TS heel goed, je eigen huis zou je veilige haven moeten zijn, waar je tot rust kan komen en kan opladen. Als er dan dit soort dingen gebeuren kan ik mij heel goed voorstellen dat TS zich daar gespannen bij voelt.
Ik vind dan ook dat veel bokkers wel erg luchtig reageren :=

TS, ik wil je geen angst inboezemen maar ik heb soortgelijke dingen meegemaakt. Het begon klein, tot op een gegeven moment mijn fietsbanden continu lek waren gestoken, er een mes van een stanleymes in mijn brievenbus lag, op een gegeven moment werden dit rotte eieren en werd mijn deur en ramen ingesmeerd met boter en is er in de nacht een zware plant tegen mijn voordeur kapot gegooid.
De woningbouw + politie wouden niks voor mij doen, dus ik ben verhuisd.

Overigens heb ik ook een tijdje camera's gehad, maar deze moest ik verwijderen omdat deze het portiek filmde en niet alleen de voordeur. In de tijd van de camera gebeurde er (natuurlijk) niets, maar het was voor mij al klaar. Ik voelde mij onveilig en dat veranderde niet meer.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:56

Ik heb nog niet alles gelezen, maar dat mensen hier het bagatelliseren schrik ik eigenlijk wel van.

Ik woon zelf alleen in een 1 gezinshoekhwoning in een klein maar niet altijd rustig dorpje, ik zou hier dus echt heel erg angstig door worden.
Komt wellicht ook door mijn verleden en ik heb angst/paniekstoornissen/ptss ed, maar toch.

Dit is gewoon echt niet oké; ik snap TS dan ook volledig!

@ TS: Goed dat inmiddels de politie ook is ingeschakeld.
Probeer zelf een dossier op te bouwen met wat er wanneer gebeurd en gebeurd is.
Probeer zo mogelijk ook e.a. te fotograferen en/of filmen bij verdachte situaties, en blijf in nauw contact met politie woningbouw en wijkagent.

Misschienis het een idee om met enkele bewoners en evt in samenwerking met woningbouw vwiligheidscameras te plaatsen?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:25

Annet_Dottie schreef:
Ik ga nu verder even niet meer reageren, met alle respect ik begrijp best dat ik misschien als een b*tch over kom in sommige reacties, maar wat voor mij respectloos over komt kan een ander wel als heel normaal lezen, dat kan, daarvoor zijn niet alle mensen het zelfde thank god.
In combinatie met alles van de laatste weken, nu het weekend tot rust gekomen te zijn en net een goede week ziek te zijn geweest ben ik gewoon een beetje gebroken, ja ik duik nu ook mijn bed in maar excuses als ik daardoor even iets botter uit de hoek kan komen ;)

Om op 1 ding te reageren van Goof, mijn stresslevel is zo hoog omdat ik de afgelopen weken naast dit ontzettend veel aan mijn hoofd heb gehad, waaronder de vermissing van mijn kat, maar ook gewoon het heel druk te hebben gehad, verjaardagen, introductieweekend n.a.v sollicitatie, onderzoeken in het ziekenhuis wat allemaal niet loopt zoals het zou moeten lopen, en net een week ziek geweest. En dan tussendoor nog de dingen uit de OP. Dus bedankt voor je zorgen maar dat is niet nodig, in deze situatie is het puur samenloop van omstandigheden.

Sorry TS maar ik vind ook dat je jezelf heel erg druk maakt.. En waarom mag jij als een b*tch reageren, en een ander niet? Misschien heeft iemand anders nog wel een vele ergere reden om zichzelf rot te voelen, maar neemt wel de moeite om hier te reageren. Niet omdat ze jou willen bekritiseren maar je willen helpen.. Daarnaast is het heel erg als je je niet veilig voelt in je eigen huis, maar waarom zou iemand jou in godsnaam iets aan willen doen?

Daarnaast.. Heb jij bewijs dat iemand daar brand heeft gesticht? Of zou het niet een andere oorzaak kunnen hebben? Wonen er misschien nog meer mensen die eventueel vijanden zouden hebben? Misschien hebben ze het helemaal niet eens op jou gemunt..

Over de vermissing van je kat, als je je huisdier binnen houd kan ook niemand je kat opsluiten.. En ja misschien heeft iemand je kat wel een tijdje in huis gehad, tegenwoordig lopen er zo veel katten rond op straat dat je niet meer weet wat nu wel of geen zwerfkat is.. Ik heb vroeger toen ik 9 was een kat opgepakt op straat en in de garage verstopt voor 3 weken en brokken van de honden gevoerd (niemand kwam ooit in de garage). Ik was dan ook heel erg verdrietig toen ik de kat terug moest geven aan zijn ongeruste bazin haha :') .
Citaat:
Tevens is mijn kat 3 week geleden ineens van de aardbodem verdwenen, zo leek het, en die is 2 week geleden gelukkig weer thuis gekomen, maar duidelijk niet buiten geweest maar binnen of vast gezeten of binnen gehaald..

Hoe weet jij zo zeker of hij niet buiten is geweest?

Over dat knopje van je scooter, misschien stoot iemand er wel langs af met een fiets oid. En je brievenbus, dat is gewoon een kwajongens streek heel erg vervelend als dat gebeurd. Helaas worden er in mijn straat regelmatig zijspiegels van de auto's getrapt.. Ook niet heel erg leuk en een duur grapje als dat 4 x in de maand gebeurd.. Nepcamera's opgehangen en nergens geen last meer van ;).

Dus ts, maak je niet zo druk.. Meer als je nu gedaan hebt (wijkagent en huurbaas ingeschakeld) kun je toch niet doen..

Citaat:
Sinds een paar week gebeuren er dingen die niet helemaal te verklaren zijn en mij best wel angstig maken in mijn eigen huis, daarnaast ervaar ik veel overlast van vooral mijn bovenbuurman en voel ik me hier op bijna geen enkel front meer veilig (ik hoor jullie denken, ga dan verhuizen).

En misschien is het ook handig om eens een gesprekje met je bovenbuurman aan te gaan, misschien als je hem op een nette beleefde manier benaderd dat het een en ander uitgesproken kan worden ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:35

Ik vind dat hier ook wel erg luchtig gereageerd word. Al zijn het kwajongensstreken, daar moeten die kinderen/ daders gewoon op aangesproken worden.
Ik snap niet dat mensen het normaal vinden. TS woont door dit soort ongein niet prettig meer, het kan toch niet zo zijn dat zij maar moet verhuizen omdat anderen zich niet kunnen gedragen?
Daarbij, brandstichting & vandalisme (want zo te lezen wordt er ook het eea vernield) is gewoon strafbaar.

TS, goed dat jullie al contact hebben met de wijkagent. Ik zou een goedkoop cameraatje halen bij de Action ofzo en die ophangen zodat je de boel in de gaten kan houden. Zo kun je wellicht zelf achterhalen wie hier verantwoordelijk voor is en diegene daarop aanspreken.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:44

Marjoow schreef:
Ik vind dat hier ook wel erg luchtig gereageerd word. Al zijn het kwajongensstreken, daar moeten die kinderen/ daders gewoon op aangesproken worden.
Ik snap niet dat mensen het normaal vinden. TS woont door dit soort ongein niet prettig meer, het kan toch niet zo zijn dat zij maar moet verhuizen omdat anderen zich niet kunnen gedragen?
Daarbij, brandstichting & vandalisme (want zo te lezen wordt er ook het eea vernield) is gewoon strafbaar.

TS, goed dat jullie al contact hebben met de wijkagent. Ik zou een goedkoop cameraatje halen bij de Action ofzo en die ophangen zodat je de boel in de gaten kan houden. Zo kun je wellicht zelf achterhalen wie hier verantwoordelijk voor is en diegene daarop aanspreken.

Niemand maar dan ook niemand, heeft gezegd dit normaal te vinden..Het is niet leuk als jij belangrijke post verwacht en iemand heeft schoonmaakmiddel of ijs in je brievenbus gegooid. Nee het is ook niet leuk als iemand zijn tuinhek word vernield. En het is wel zeker heel erg vervelend als er brand is in je huis.

Maar om nu meteen te zeggen dat je jezelf daardoor niet veilig voelt, tja dat moet ieder voor zich bepalen.. Ik zie alleen geen levensbedreigende van wat ik in de OP lees..

Waarom word er meteen geroepen dat het brandstichting is.. Er zijn zoveel manieren waarop iets in de fik kan vliegen.. En je kan wel roepen ik heb geen sigarettenpeuk gevonden.. Joh gek he? Dat is meestal het eerste wat in as op gaat.. Dus dat is ook wel logisch.. Ik zou gewoon een briefje overal in de bus doen dat er daar in die ruimte niet meer gerookt mag worden en eventueel een rookmelder ophangen.

TS zegt zelf ook al dat er veel gedeald word en veel drugs word gebruikt.. Tja dan krijg je vanzelf troep in je brandgang.. Dat zijn nu eenmaal fijne plekjes voor dealers om sneaky te doen.. Dat probleem heeft de TS ook al opgelet wat de wijkagent gaat wat vaker rond rijden..

Daarnaast is de deur van het portiek gemaakt dus kunnen er ook geen onbevoegde meer komen..

Nou probleem opgelost en hoop dat iedereen weer kan slapen vannacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:50

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:00

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:01

CharmingS schreef:
Marjoow schreef:

Niemand maar dan ook niemand, heeft gezegd dit normaal te vinden..Het is niet leuk als jij belangrijke post verwacht en iemand heeft schoonmaakmiddel of ijs in je brievenbus gegooid. Nee het is ook niet leuk als iemand zijn tuinhek word vernield. En het is wel zeker heel erg vervelend als er brand is in je huis.

Maar om nu meteen te zeggen dat je jezelf daardoor niet veilig voelt, tja dat moet ieder voor zich bepalen.. Ik zie alleen geen levensbedreigende van wat ik in de OP lees..

Waarom word er meteen geroepen dat het brandstichting is.. Er zijn zoveel manieren waarop iets in de fik kan vliegen.. En je kan wel roepen ik heb geen sigarettenpeuk gevonden.. Joh gek he? Dat is meestal het eerste wat in as op gaat.. Dus dat is ook wel logisch.. Ik zou gewoon een briefje overal in de bus doen dat er daar in die ruimte niet meer gerookt mag worden en eventueel een rookmelder ophangen.

TS zegt zelf ook al dat er veel gedeald word en veel drugs word gebruikt.. Tja dan krijg je vanzelf troep in je brandgang.. Dat zijn nu eenmaal fijne plekjes voor dealers om sneaky te doen.. Dat probleem heeft de TS ook al opgelet wat de wijkagent gaat wat vaker rond rijden..

Daarnaast is de deur van het portiek gemaakt dus kunnen er ook geen onbevoegde meer komen..

Nou probleem opgelost en hoop dat iedereen weer kan slapen vannacht

Nou als er zoveel gekke dingen gebeuren, en er iemand jou zo zit te treiteren kan ik me best voorstellen dat je daar onzeker van wordt. Een ieders gevoel is daar anders bij. Dat jíj het niet levensbedreigend vindt, betekent niet dat dit niet zo aan kan voelen voor TS.
En door de bagatellisering van een hoop Bokkers komt het wel over alsof mensen dit normaal vinden.
Zelfs de wijkagent neemt dit klaarblijkelijk serieus op ;)

Zeker als je dan PureSG haar reactie leest, zijn dit wel dingen die je serieus moet nemen. Het kan zomaar eens wél uit de klauwen lopen en dan ben je blij dat je er op tijd bij was.

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:04

Wow, ik zou me ook niet meer zo veilig voelen hoor... En ik vind het ook bizar dat mensen dit nog normale kwajongensstreken vinden. De brievenbus als prullenbakje gebruiken oké, dat zie ik kinderen wel doen. Maar BINNEN in andermans huis/gebouw een fikkie stoken? Sorry hoor, maar dan ben je niet goed bij je hoofd en/of er gaat iets helemaal fout in je opvoeding. In Beijum (waar TS blijkbaar ook in de buurt gewoond heeft?) wel wat fikkies meegemaakt, maar dat ging dan om een vuilnisbak die buiten stond of een houten voetgangersbruggetje. Niks binnen.
En dan nog de aanwijzingen dat er iemand de tuin van de buurvrouw binnen is geklommen... is zij niet ook hartstikke gestrest nu?