FBO'ers gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 16:09

Eef_Bam schreef:
LieveLoes schreef:
Ik begrijp de gedachte van iedereen: toen ik werd benaderd was ik ook bijzonder sceptisch. Echter gedurende het gesprek (en ik ben me ervan bewust dat dat natuurlijk ook het doel is, maar toch) werd het mij meer duidelijk. Het is wat mij betreft een transparante samenwerking: neem je niets af, betaal je niets. Neem je wel iets af, dan betaal je dus ook en maak je direct winst. Er wordt geen startkapitaal gevraagd en je mag dus eigenlijk blanco beginnen.

Wat mij betreft maak je hier toch wel een grote denkfout. Neem je iets af, dan betaal je en maak je op dat moment verlies. Pas als je het voor meer geld aan iemand verkoopt maak je winst. Als er niemand is die jouw product wil kopen, want of ze geloven er niet in, of ze geloven er wel in en kopen het zelf voor inkoopprijs in bij het bedrijf. Je zegt dat ze het product terugnemen en je geld teruggeven als je het niet verkocht krijgt. Mijn tip: probeer eens iemand te vinden bij wie dat werkelijk is gebeurt .

Ik snap het punt idd. Al is het zo dat ik wil gaan inkopen op aanvraag; ik heb de producten dus verkocht en hou geen voorraad aan.

Je bedoeld iemand vinden die als FBO producten terug wil doen?

Ethelate

Re: FBO'ers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:13

Als het zo een goed product was, was een webwinkel voldoende en hadden ze dit hele 'piramide' systeem niet nodig.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:18

Multilevelmarketing is gewoon een verijdeld piramidespel waarin veel mensen veel geld kwijtraken. Stap eruit nu het nog kan.

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:03

MLM is zoals hierboven al gezegd gewoon een piramidespel en mijn tip aan je is om hier dan ook echt niet aan mee te doen. Als je Engels enigszins ok is zou ik deze aflevering van Last Week Tonight With John Oliver over Multi Level Marketing eens kijken. Denk niet dat je daarna nog hierin mee wilt doen. https://www.youtube.com/watch?v=s6MwGeOm8iI

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:35

LieveLoes schreef:
meggiemeg schreef:
Je brengt veelal mensen aan uit je eigen omgeving dus is die markt ook snel verzadigd. Ik heb er ook naar gekeken maar niet gedaan uiteindelijk.
Het product is super dat weet iedereen wel, alleen voordat je er ook echt een leuk centje aan verdiend moet je echt heel veel omzetten.

Wat is jouw overweging geweest om het niet te doen?

Het is pas leuk verdienen als je inkomsten krijgt van mensen die jij hebt binnen gebracht en zij verkopen, daar hoef je tenslotte maar 1x wat voor te doen, alleen is die put met mensen snel leeg en vissen zij vaak in die vijver waarin jij je klanten probeert te vinden en te houden, het begint tenslotte eerst in je familie- en vriendenkring. Als jij daar moet verkopen en ook nog mensen gaat werven ben je snel klaar.
Het werd mij te rooskleurig voor gesteld en hoorde in mijn omgeving slechte berichten.
Als je mensen tevreden wilt houden zal je zelf voor een voorraad moeten zorgen en als je het gehele assortiment op voren wilt hebben is dat ongemerkt toch een aardig bedrag. Mensen willen nu eenmaal graag snel iets hebben als ze er voor betaald hebben.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:02

LieveLoes schreef:
Ik ben ook niet met FLP begonnen om snel rijk te worden. Ik denk dat ik hiermee mijzelf kan ontwikkelen. Ik ben me ervan bewust dat het geld je niet zomaar komt aanwaaien. Juist omdat ik ook alle berichten op internet heb gelezen, ben ik benieuwd naar ervaringen van Bokkers, vandaar dit topic!

Okee - een project om ervaring op te doen met de harde economie.
Dat is een vorm van jezelf ontwikkelen.
Goed dat je nog niet het hele starterspakket hebt gekocht. Want ook al 'mag' je beginnen zonder startkapitaal (erg lief van lfp) - de kleine middenstand
(want dat ben je, een zzp'er bovendien en een franchisenemer
heeft niet voor niets doorgaans een aardige voorraad liggen. (Om zo weinig mogelijk last van webwinkels te hebben.)

En idd: hoezo is de hotemetoot van flp geen webwinkel begonnen...?
(Mijn gok: via de piramide/ mlm krijgt hij meer. Hij wel, maar jij niet - tenzij jij er per ongeluk in slaagt om al je collega's/ concurrenten voorbij te gaan.)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:40

Omdat je topic niet specifiek over de verzorgingsproducten gaat maar over (ervaringen met) het bedrijf zelf, verplaats ik 'm naar [STW] School, Studie, Werk.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 18:48

Ik weet dat dit een oud topic is, maar zijn er toevallig bokkers die recente ervaringen hebben met FLP? Een bokt-loze vriendin is in gesprek met ze en ik vind het vreselijk shady klinken, ben daarom benieuwd naar ervaringen!

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 09:02

En hoe is het gegaan bij de TS? Ben je er mee verder gegaan? Heeft het je gebracht wat je dacht?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 09:06

Ik ben ook wel benieuwd hoe het bij TS verlopen is.

Trap er gewoon niet in mensen...

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-24 11:41

Ah bedankt voor het schepje :D
Status is inmiddels dat ik er niets mee doe. Ik vond het geleur VRESELIJK! Ik geloof nog steeds best dat iemand hier flink geld mee kan verdienen, maar het hele “passieve” waar ze over praten is natuurlijk echt te mooi om waar te zijn.

Het komt vaak ook echt neer op zeuren bij bekenden en daar houd ik gewoon niet van.

Edit: nu ik even goed de tijd neem om terug te lezen zie ik zeker wel in dat ik ‘verblind’ was :j

Alle bokkers die me toen gewaarschuwd hebben: dank je wel! Ik zat op dat moment even niet zo goed in mijn vel en ben er zo ingerold en ingetrapt. Het principe past absoluut niet bij mij, zie ik nu in. Toch ook een soort van ontwikkeling haha :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 12:00

Wat fijn dat je er zo eerlijk over bent!
Hopelijk ben je er goed uitgekomen.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-24 14:11

Zeker! Ik heb geen grote pakketten of iets aangeschaft, dus laat het eens 300 euro ofzo zijn wat ik “kwijt” ben door promotie materiaal enzo. (Staan ook nog wel wat inkomsten tegenover hoor!)

Wat me het meest is tegengevallen is dat de sponsor (ik vind de terminologie nu ook VRESELIJK, maar goed) gewoon niets meer van zich laat horen. Gevoelsmatig bouw je toch een soort connectie op samen, maar dat is vooral gebaseerd op cash dus helaas

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 08:32

Een vriendin van mij heeft ook dit soort verkoop gedaan met parfum. Op een gegeven moment is iedereen van de familie en vrienden klaar met het nog meer kopen van die flesjes. Zij is er ook mee gestopt. En er dus ook niet rijk mee geworden.
Je wordt er denk ik alleen ‘rijk’ mee wanneer je weer anderen inlijft als verkoper die dan voor jou gaan verkopen. En dat moet je wel kunnen.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:36

Ik ben bekend met netwerk marketing of multilevel marketing. Het is toch echt wel anders dan een piramidespel.

Ik heb dit via een bedrijf gedaan waarbij je meer verdiende over je verkopen dan over de mensen die je inschreef. Tuurlijk kreeg ik geld als mijn team succes behaalde maar de verkoop winst was 100% voor hunzelf.
En Soms waren er maanden dat de mensen onder mij meer verdiende dan ik zelf. Bij een piramide spel kan dat niet.

Mijn ervaring was positief en negatief ik verdiende er leuk mee en heb er heel veel van geleerd, maar de investeringen die je moet doen kosten ook geld en uiteindelijk heb ik net quite gespeeld of zelfs niet helemaal. En ik vond sommige dingen echt toxic binnen de teams / bedrijven. Want ohw .... Was zo amazing want hij ging onze eindejaars bonus niet uitbetalen omdat we maar weinig zouden krijgen dus zouden we punten opsparen tot volgend jaar. Lees iedere maand nog een jaar lang voor 200+ euro moeten verkopen omdat het bedrijf onze eindejaars bonus niet konden betalen. Ja helemaal amazing! :+

Wat ik ook wel vind is dat er altijd gezegd wordt dat je een kleine investering moet doen, maar dat vind ik niet want om echt goed je producten te verkopen moet je zelf alles langere tijd testen en als je wilt uitbreiden moet je meerdere producten inkopen en langere tijd testen.

Leer je verdienmodel uit je hoofd en weet hoe het in elkaar zit. Bestel niet iedere maand een minimaal aantal producten om je rang te kunnen behouden. Bestel 1x per maand en alleen wat daadwerkelijk verkocht is.

Denk niet dat je er niks voor hoeft te doen want het is keihard werken en uiteindelijk gewoon een fulltime job. Alleen manifisteren of affirmaties opschrijven ga je het niet mee redden..want dat zag ik vaak gebeuren dat mensen dachten het dan wel te redden.

En geloof mij degene boven je denkt meestal ook alleen aan zijn of haar eigen geld. Er zijn uitzonderingen hoor echt waar! Maar trap niet in die geweldige connectie die je had voordat je je inschreef.

Als je tips wilt dan help ik je graag! Ik hoop dat je ver gaat komen hiermee en wil je veel succes wensen <3

De producten zien er goed uit!

***Zie nu pas dat het een oud topic is. Maar goed mocht iemand er nog twijfelen dan is dit mijn ervaring***