My heritage, ontdek waar je vandaan komt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: My heritage, ontdek waar je vandaan komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:42

Laatst vertelde iemand het ook te willen doen. Diegene weet niet alles over de ouders, heeft ook niet beide volledige namen etc.
Maar anderen die een setje kado hadden gekregen hadden ook gehoord dat het niet veilig is en zo maken mensen elkaar toch wel een beetje dol om het niet te doen.

Ik zelf heb er niet zoveel interesse in. Heb niks te verbergen, maar hoef ook geen extra familie of van verder weg nog erbij. Maar als je wel zoekende bent, zou het een mooi hulpmiddel kunnen zijn. En in principe lever je natuurlijk alleen materiaal in als je ook gevonden wil worden. Het gaat diegene echt specifiek om familie te vinden.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:53

foxy80 schreef:
Joy_Mennings schreef:
Foxy als mijn familielid zoiets gedaan zou hebben, dan vind ik het terecht dat diegene opgepakt wordt. Overigens is dit in Amerika geweest denk ik, en daar hebben ze andere wetten dan hier.

Ik vind dit echt keihard. Denk eens even aan je eigen familie en beeld je eens in dat jij, door zo' n test, ervoor zorgt dat iemand achter de tralies belandt. Daar word je toch niet blij van, wat voor misdaad daar ook aan vast hangt? Om nog maar te zwijgen van het stigma dat je hele gezin nu krijgt want je bent nu "familie van ..." Voor jezelf kan je wel roeptoeteren dat dat niet uitmaakt, maar wat met minderjarige familieleden die mee door het stof mogen? Gaan die in hun handen klappen voor jouw actie?

Amerika is idd ver, maar wat als zo' n test nu uitwijst dat een overzeese tak via oma of opa iets mispeuterd heeft? Wie kent zijn echte stamboom? Zoveel mensen (oa zoals Sasja) DENKEN familie te zijn, en dan wijst zo' n test iets anders uit en HOPPA daar is familie in Amerika.

Dichter bij huis: zou jij er blij van worden als uit zo' n test zou blijken dat je overleden opa oorlogsmisdaden begaan heeft?

En wat dat artikel betreft: het is maar zeer de vraag of de dame in kwestie baby actief vermoord heeft - wie weet in wat voor penibele situatie ze zich bevond om kind achter te laten? Wist ze wel dat ze zwanger was? Maar nu zit ze in de cel en riskeert levenslang.

Ik denk daarover na en daarom doe ik het niet. Ik ben blij met de familie die ik ken.

Dus als je je dna afgeeft voor MH dan ben jij de boosdoener als blijkt dat een familie lid iets gedaan kan hebben? Dat vind ik vreemd.

Verdachte is een verdachte.
En ondanks dat ze misschien (in dit voorbeeld) in een penibele situatie zat. Er is nog wel steeds een baby gevonden met haar dna. Wat het verhaal ook is. Je kunt mij niet wijsmaken dat ze er nooit wat mee heeft kunnen doen. Ook al heeft iemand anders het kind omgebracht en verstopt. Ze heeft nog steeds een baby gebaard en er jaren over gezwegen naar de politie toe of misschien wel helemaal gezwegen. Ook al was ze volledig het slachtoffer!

Dus ja!!! Terecht dat ze er iets mee doen.
Vind het zwaarwegender dan de situatie die jij schetst.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:34

Hoe kan het kloppen als iemand al tig generaties Fries is en dan een uitslag heeft met 50% brits. Lijkt me flauwekul?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:44

Mijn vriend en ik hebben er kortgeleden een gedaan. We hebben de uitslag nog niet binnen

Ik heb hem gedaan omdat ik benieuwd ben of ik ergens nog half broers en zussen heb en omdat ik veel naar podcasts over donor kinderen luister. Hoe meer mensen zich aanmelden hoe makkelijker het is voor deze mensen om hun biologische vader te vinden

Mijn vriend doet er gewoon een omdat ik er eentje doe en bij twee sets was het gratis verzenden :+

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:54

foxy80 schreef:
Ik vind dit echt keihard. Denk eens even aan je eigen familie en beeld je eens in dat jij, door zo' n test, ervoor zorgt dat iemand achter de tralies belandt. Daar word je toch niet blij van, wat voor misdaad daar ook aan vast hangt? Om nog maar te zwijgen van het stigma dat je hele gezin nu krijgt want je bent nu "familie van ..." Voor jezelf kan je wel roeptoeteren dat dat niet uitmaakt, maar wat met minderjarige familieleden die mee door het stof mogen? Gaan die in hun handen klappen voor jouw actie?

Amerika is idd ver, maar wat als zo' n test nu uitwijst dat een overzeese tak via oma of opa iets mispeuterd heeft? Wie kent zijn echte stamboom? Zoveel mensen (oa zoals Sasja) DENKEN familie te zijn, en dan wijst zo' n test iets anders uit en HOPPA daar is familie in Amerika.

Dichter bij huis: zou jij er blij van worden als uit zo' n test zou blijken dat je overleden opa oorlogsmisdaden begaan heeft?

En wat dat artikel betreft: het is maar zeer de vraag of de dame in kwestie baby actief vermoord heeft - wie weet in wat voor penibele situatie ze zich bevond om kind achter te laten? Wist ze wel dat ze zwanger was? Maar nu zit ze in de cel en riskeert levenslang.

Ik denk daarover na en daarom doe ik het niet. Ik ben blij met de familie die ik ken.

Misschien is het hard, maar zo zie ik het wel... Als er lokaal in Nederland zo'n DNA onderzoek wordt gedaan voor een of andere cold case zou ik daar waarschijnlijk ook aan meedoen, dan heb je hetzelfde resultaat. Ik geloof ook niet dat ze voor elk type misdaad ze DNA gaan bewaren, voor mijn gevoel gaat dat meestal om erge misdaden. En ja, dan vind ik dat iemand daarvoor achter de tralies moet als diegene dat echt gedaan heeft (en het lijkt me logisch dat ze dat eerst uitzoeken..).

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 16:42

nevica schreef:
Ja? Dus dan kom ik bij mijn eerdere reactie; als jij (of je familie) niet iemand vermoord (hebt) is er vrij weinig aan de hand toch? :')

Gevaarlijke aanname om mee te beginnen. Dat weet je dus totaal niet. Dus ik stel mijn vraag: wie van je familie kan je missen? Je moeder? Je vader? Ome teun? Tante Truus? Wie mag er van jou verdacht zijn?

Anomien, ik zeg nergens dat je dan een boosdoener bent, ik zeg dat je ook rekening moet houden met je eigen gevoel en de gevolgen voor je naasten als er een onverwacht resultaat volgt. Wat jij daar zegt is invulling hoe ze het had moeten aanpakken, het kon evengoed dat ze voor haar leven vreesde als dat uitkwam. Weten wij veel. Haar proces moet nog komen maar voor haar familie is dit gewoon ronduit tragisch. Ik heb daar empathie voor.

Storm, mijn punt is dat de straf niet alleen de dader treft maar ook de hele familie. Zeker als er een fikse tijd verstreken is na de feiten. Trouwens, als we van het principe uitgaan dat een dader gestraft moet worden, dan zouden er geen verjaringstermijnen mogen bestaan. :)*

Daarnaast: wat als je niet verwant blijkt met je ouders? Kennis van me heeft na een vage opmerking van een tante wéken rondgelopen met de angst dat haar vader haar vader niet was tot ze een gesprek met haar moeder aandurfde. Zien hoe iemand zijn geloof in afkomst zo helemaal overhoop werd gehaald :( ... Het beeld dat je van je familie hebt wordt helemaal in de vuilbak gesmeten buiten jouw wil om.

Het lijkt allemaal ver-van-mijn-bed-show tot het je overkomt. Nadenken vooraf kan geen kwaad.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 16:47

Ik krijg echt meer en meer het idee dat dit trollen is maar goed. Wie ik kan missen? Niet degene om mij heen, maar ik ga er vanuit dat die niemand vermoord hebben, dus dan is er werkelijk waar geen reet aan de hand. Opgelost. Hebben ze wel iets gedaan dan moeten ze ook gewoon opgepakt worden, dus ook opgelost. Verder ga ik vanaf nu echt niet meer reageren op deze super vreemde reacties want ik betwijfel echt de serieusheid ervan.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 16:53

Met het inleveren van JOUW DNA breng je ook anderen in kaart! Voor mij is dat een rode lijn. Jouw eigen DNA bevat informatie van jouw directe en verre familie. Ik vind dat daar zeer licht over gedacht wordt. De een stuurt zijn/haar DNA op voor fun, maar sleept de directe familie lijn mee in zijn/haar fun. Allemaal prima als het gebruik ook uitsluitend voor fun is en dat is het zeker niet! Je hebt geen idee wat er met je DNA gebeurd, hoe het in kaart wordt gebracht, waar het aan wordt gekoppeld, wie er inzage in heeft en waarvoor.

Ik wil mijn DNA niet in een of andere commerciele databank. Maar als mijn zus gaat opsturen zit ik er ook al in. De link van zus naar zus is in 30 seconde gemaakt. En dan zit ik er zonder ook maar DNA voor te hebben afgegeven toch in een databank waar ik niet in wil zitten.

Ik zou willen zeggen doe het vooral niet. De info die jijzelf krijgt is een fractie van wat de andere kant aan jouw persoon gaat koppelen. Wat er in toekomst mee gaat gebeuren? Who knows? En voor er weer complottheorieen aan gekoppeld gaan worden…..nee dus…keiharde werkelijkheid.

Denk 3 keer na voor je hier aan begint, voor jouw een spelletje, voor de andere kant specifieke data waar grof aan verdiend wordt.
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 11-12-24 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 16:57

rien10 schreef:
Hoe kan het kloppen als iemand al tig generaties Fries is en dan een uitslag heeft met 50% brits. Lijkt me flauwekul?

Nope. We hebben hier ook veel buitenlandse militairen gehad die voor oa ons land vochten, en lang niet allemaal WWII. Of mensen die hierheen gevlucht zijn. Als er toevallig een leuke Engelsman het oog van je voorouder getrokken heeft, kan er wat gebeurd zijn, maar dit ga je niet aan een hoge klok hangen. Dus, je opgeschreven ouder kan nog zo Fries zijn als het maar kan, als het niet de echte vader of moeder is, heb je daar weinig aan.

Er zijn ook hele familie namen van Schotse oorsprong die in de loop van tijd vernederlandst zijn, ik kan ze op het moment even niet vinden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 17:03

Ik ga toevallig mijn kit opsturen en heb mijn stamboom van moeders kant al helemaal uitgeplozen. Heb tot zover 455 mensen in mijn stamboom staan lol. Ver weg komt het uit Tsjecho-Slowakije. Maar zie ook veel Groningen, Haaglanden, Vlissingen etc voorbij komen als we dichterbij kijken. Ik heb ongeveer 9/10 generatie terug gevonden, tot in 1600. Best vet. En grappig want de namen werden overgegeven van vader op zoon etc :') veel Mozes en Solomon komen voor lol.

Maar het is ook confronterend. Van mijn overgrootvader zijn bijna alle broers en zussen gestorven in concentratiekampen in Polen en Duitsland, ook hun kinderen…. Dit was al bekend bij mij maar om het zo te zien maakt het toch echter… waren grote gezinnen en mijn opa en nog 1 of 2 broers geloof ik waren de enige die de oorlog hadden overleefd ivm niet joods trouwen als ik het goed heb. Zodoende dus ook hun kinderen omdat zij niet joods waren (gaat via de moeder).

Van mijn pa zijn kant weet ik weinig, ha het wel even vragen aan hem haha.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 11-12-24 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 17:06

Shiloh schreef:
*knip

Alle plaatsen zijn uit Nederland. Veel uit de regio Lisse. Een ander deel van de cirkel vooral veel rond Nijmegen/Groesbeek en rondom Enter (Achterhoek).

Ik woon 5 minuten van Enter, het ligt in Twente ;) Vinden Achterhoekers en Tukkers heel belangrijk O:)

Ik heb er wel eens over getwijfeld om te doen, maar iets weerhoud me om vrijwillig mijn DNA af te staan voor de lol. De uitkomst kan me niet verrassen om dat ik op basis van mijn uiterlijk heel zeker weet dat mijn vader ook mijn biologische vader is. Ook ken ik onze familiegeschiedenis, dus de uitkomst dat opa van vaders kant oorlogsmisdaden op zijn naam heeft staan kan me ook niet overvallen. Misschien heb ik wel halfbroers of zussen, maar dat kan me eigenlijk niet schelen.

Het enige mooie, vind ik, is dat er misdaden opgelost kunnen worden door dit soort databanken. Ik weet dat er in Amerika hele teams zijn die op 23andme zitten om daar allerlei matches uit te slepen met DNA-profielen van onbekende daders.

Als me ooit gevraagd zou worden om DNA af te staan in een soort vangnet om iemand boven water te krijgen dan zal ik dat zeker doen. Voor de lol? Nee. Mijn DNA. Ik heb er geen vertrouwen in dat dit eventueel vernietigd wordt na een bepaalde periode door een bedrijf dat er commercieel belang bij heeft dat mensen hun DNA opsturen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 17:09

heidy_wilco schreef:
rien10 schreef:

Nope. We hebben hier ook veel buitenlandse militairen gehad die voor oa ons land vochten, en lang niet allemaal WWII. Of mensen die hierheen gevlucht zijn. Als er toevallig een leuke Engelsman het oog van je voorouder getrokken heeft, kan er wat gebeurd zijn, maar dit ga je niet aan een hoge klok hangen. Dus, je opgeschreven ouder kan nog zo Fries zijn als het maar kan, als het niet de echte vader of moeder is, heb je daar weinig aan.

Er zijn ook hele familie namen van Schotse oorsprong die in de loop van tijd vernederlandst zijn, ik kan ze op het moment even niet vinden.

Daar ga ik in mee. Maar 50%? Dan moet pa of ma 100% Brits zijn?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 17:09

Amber_anne schreef:
Mijn vriend en ik hebben er kortgeleden een gedaan. We hebben de uitslag nog niet binnen

Ik heb hem gedaan omdat ik benieuwd ben of ik ergens nog half broers en zussen heb en omdat ik veel naar podcasts over donor kinderen luister. Hoe meer mensen zich aanmelden hoe makkelijker het is voor deze mensen om hun biologische vader te vinden

Mijn vriend doet er gewoon een omdat ik er eentje doe en bij twee sets was het gratis verzenden :+

Maar hoe ga je erachter komen wie precies jouw verwant is? Want zover ik het weet kom je er alleen achter dat je zoveel % Duits bent bijvoorbeeld.
Ga je dan opzoek naar die ene persoon tussen de miljoenen Duitsers?

Het lijkt me gewoon allemaal een grote commerciële boel, volgens mij worden je gegevens ook ongevraagd door gespeeld aan justitie.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 17:12

Nevica, dat hoeft niet, ik ben serieus.

En hey, iedereen doet wat 'ie goed acht, maar mijn punt is: denk goed na. Er zitten soms directe gevolgen aan zo 'n test die je niet verwacht. Je kan hier jezelf / je omgeving mee kwetsen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 17:19

Tja, je kan het van 2 kanten bekijken. Als ik het zelf zou doen, lever ik dus mijn DNA in en dan kan je zeggen dat je familie meesleept. Maar als zij verder niks fout doen en niks op hun geweten hebben, is dat ook geen ramp. En als ze dan wel ergens achter komen bij de familie, hadden zij misschien niet iets fouts moeten doen of daar eerlijk over moeten zijn.

Ik vind zeggen dat het voor mensen een lolletje is, ook echt kort door de bocht. Er wordt nog best veel gelogen en verzwegen en dan is het soms moeilijk voor mensen om familie te vinden. Je weet niet hoe belangrijk dat voor iemand is en wat iemand allemaal al ondernomen heeft om familie te vinden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 17:22

purny schreef:
Amber_anne schreef:

Maar hoe ga je erachter komen wie precies jouw verwant is? Want zover ik het weet kom je er alleen achter dat je zoveel % Duits bent bijvoorbeeld.
Ga je dan opzoek naar die ene persoon tussen de miljoenen Duitsers?

Het lijkt me gewoon allemaal een grote commerciële boel, volgens mij worden je gegevens ook ongevraagd door gespeeld aan justitie.

Je krijgt matches op basis van mensen met wie je dna deelt. Commerciële dna databanken (maar ook niet commerciële banken, bijvoorbeeld Fiom) worden ingezet om familie leden te vinden.
Ik kan je de podcast van de kwak kwaakt aanraden en dan vooral die met Els Leijs. Misschien helpt deze pagina op haar website ook om het uit te leggen https://familiezoeken.nl/zoekenmetdna/

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 17:24

EvaC schreef:
Shiloh schreef:
*knip

Alle plaatsen zijn uit Nederland. Veel uit de regio Lisse. Een ander deel van de cirkel vooral veel rond Nijmegen/Groesbeek en rondom Enter (Achterhoek).

Ik woon 5 minuten van Enter, het ligt in Twente ;) Vinden Achterhoekers en Tukkers heel belangrijk O:)

Ik heb er wel eens over getwijfeld om te doen, maar iets weerhoud me om vrijwillig mijn DNA af te staan voor de lol. De uitkomst kan me niet verrassen om dat ik op basis van mijn uiterlijk heel zeker weet dat mijn vader ook mijn biologische vader is. Ook ken ik onze familiegeschiedenis, dus de uitkomst dat opa van vaders kant oorlogsmisdaden op zijn naam heeft staan kan me ook niet overvallen. Misschien heb ik wel halfbroers of zussen, maar dat kan me eigenlijk niet schelen.

Het enige mooie, vind ik, is dat er misdaden opgelost kunnen worden door dit soort databanken. Ik weet dat er in Amerika hele teams zijn die op 23andme zitten om daar allerlei matches uit te slepen met DNA-profielen van onbekende daders.

Als me ooit gevraagd zou worden om DNA af te staan in een soort vangnet om iemand boven water te krijgen dan zal ik dat zeker doen. Voor de lol? Nee. Mijn DNA. Ik heb er geen vertrouwen in dat dit eventueel vernietigd wordt na een bepaalde periode door een bedrijf dat er commercieel belang bij heeft dat mensen hun DNA opsturen.

Ik wil je wel meegeven dat dikgedrukt niet waar hoeft te zijn. Er zijn ontzettend veel mensen in Nederland die dit denken bij wie het uiteindelijk ook niet zo bleek te zijn

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 17:49

Amber_anne schreef:
EvaC schreef:

Ik wil je wel meegeven dat dikgedrukt niet waar hoeft te zijn. Er zijn ontzettend veel mensen in Nederland die dit denken bij wie het uiteindelijk ook niet zo bleek te zijn

Dat is zeker waar. Zoals iemand eerder al aanhaalt wordt er veel gelogen en verzwegen, dat zal denk ik nooit veranderen. Maar in mijn geval weet ik het echt heel erg zeker, tot en met gebitskenmerken aan toe die ik deel met mijn oma van vaders kant.

Maar zelfs als ik er over nadenk; stel mijn vader zou mijn biologische vader niet zijn. Maakt me dat dan uit als dat zo zou zijn? Mij niet. Hij is al 37 jaar mijn vader, heeft me opgevoed, houdt van me en staat altijd voor me klaar. Dat is in mijn beleving een echte vader, maar dat is natuurlijk een totaal andere discussie.

Wat voor mij geldt of een overweging is om dit niet te doen, hoeft dat voor een ander zeker niet te zijn.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:26

superpony schreef:
Tja, je kan het van 2 kanten bekijken. Als ik het zelf zou doen, lever ik dus mijn DNA in en dan kan je zeggen dat je familie meesleept. Maar als zij verder niks fout doen en niks op hun geweten hebben, is dat ook geen ramp. En als ze dan wel ergens achter komen bij de familie, hadden zij misschien niet iets fouts moeten doen of daar eerlijk over moeten zijn.

Ik vind zeggen dat het voor mensen een lolletje is, ook echt kort door de bocht. Er wordt nog best veel gelogen en verzwegen en dan is het soms moeilijk voor mensen om familie te vinden. Je weet niet hoe belangrijk dat voor iemand is en wat iemand allemaal al ondernomen heeft om familie te vinden.

Je hebt gelijk het is voor sommige geen lolletje. Maar dat het geen ramp is om ongevraagd in een databank te komen is ook een understatement. Of dat als je niets fout gedaan hebt wat maakt het dan uit? Of dan had je maar niets fout moeten doen… het is allemaal niet ter zake doende. Je wilt niet ongevraagd in een databank waar al je familie en honderden jaren voorvaderen aan je worden gekoppeld. Dat is meer dan bv Facebook van je weet. En zelfs die zijn aan wetgeving gebonden in EU. Door je DNA buiten de EU te versturen waar geen enkele privacy regels zijn, justitie alles mag en kan inzien en iedereen die ervoor diepin de buidel tast moet je gewoon niet willen. Ik tenminste toch niet.maar als mijn zus bv beslist het wel te doen sta ik er ongevraagd toch in…en dat vind ik te belachelijk voor woorden aan dit systeem.

Daarnaast als mijn vader een buiten echtelijk uitstapje blijkt te gemaakt en daar 3 kinderen heeft verwekt zit ik daar ook niet op te wachten dat die ineens aan mijn poort staan te rammelen. Genoeg redenen naast MIJN privacy dit gewoon niet te willen. En dan is het te zot voor woorden dat een ander kan beslissen het toch gewoon te doen…
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 11-12-24 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:27

EvaC schreef:
Shiloh schreef:
*knip

Mijn vader komt uit Enter en heeft het zelf altijd altijd over de Achterhoek en dat ie een Tukker is, dus tsja daar doe ik het dan mee. Wat de rest vind kan me een worst wezen. :Y)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:30

Pareltjes schreef:
Door je DNA buiten de EU te versturen waar geen enkele privacy regels zijn,

Ook die Databank organisaties hebben zich gewoon aan de GDPR te houden bij EU klanten.

Dus linksom of rechtsom is het onrechtmatig verkregen bewijs.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:31

nevica schreef:
Ja? Dus dan kom ik bij mijn eerdere reactie; als jij (of je familie) niet iemand vermoord (hebt) is er vrij weinig aan de hand toch? :')

Of gaan we nu met een kleine groep statistieken komen van gerechtelijke dwalingen? Dan is het wel pech ja. Maar verder, als iemand in mijn verre familie iemand vermoord heeft en die word in Amerika opgepakt. Terecht, en is toch niet mijn schuld? Ik heb het niet gedaan.
Het argument van aangekeken worden door andere vind ik ook vrij bijzonder. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat niemand van mijn familie hier in NL niemand ooit heeft vermoord dus nee, daar ga ik niet van wakker liggen hoor.
Wat een leven als je bij alles zo enorm ver weg denkt met dit kan wellicht misschien ooit een beetje gebeuren. :+

Oh excuses, ik begreep het verkeerd. Dacht dat je de DNA test an sich bedoelde.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:32

Het gaat niet om bewijs! Dat is voor criminelen…

Het gaat om mijn privacy en die wordt wel degelijk onwettig geschonden door buiten mijn toestemming.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:33

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:36

Joy_Mennings schreef:
Ik heb zowel bij MyHeritage als bij Nebula Genomics (WGS, gedaan voor gezondheidsredenen) ene DNA test laten doen. Ik vertrouw niet op deze ancestry resultaten, maar er zal vast wel iets dat klopt bijzitten haha. Beide komt op 100% Europees uit. Matches heb ik veel uit Amerika en Australië, maar allemaal erg ver weg qua familieband :')

Nebula Genomics
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

MyHeritage
[ Afbeelding ]
Misschien een hele domme vraag, maar hoe kan je aan iemands DNA zien dat hij/zij Nederlands is?
Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment in iemands DNA ziet of iemand in een warm klimaat leeft of juist koud, maar zo specifiek landen noemen, hoe kan dat?