Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:En je krijgt ook altijd een brief terug?
Vjestagirl schreef:Het is nooit verkeerd om je te beseffen hoe dun de lijn tussen vrijheid en gevangenschap kan zijn, hoe gelukkig je moet zijn met wat je hebt en wat je kunt doen met je tijd.
BaBritFre schreef:Vjestagirl schreef:Het is nooit verkeerd om je te beseffen hoe dun de lijn tussen vrijheid en gevangenschap kan zijn, hoe gelukkig je moet zijn met wat je hebt en wat je kunt doen met je tijd.
Vind je het niet 'eng'dat deze mensen weten waar je woont? Ze kunnen altijd voor de deur verschijnen om het zo te zeggen wanneer ze vrij zouden komen. Dat vind ik een beetje een eng idee, je kan niemand inschatten.
Komt misschien even grof over maar dat is zéker niet de bedoeling! Ik ben zelfs aan het overwegen om er misschien iets mee te doen
Vjestagirl schreef:Nee, ik vind het absoluut niet eng. Als iemand vrijkomt na jaren gevangenschap, hoe groot is de kans dan dat diegene besluit om een vliegticket naar Nederland te kopen (kost zo $700), en naar mijn huis te reizen om op de bonnefooi voor de deur te gaan staan bij iemand waar hij brieven mee schreef toen hij vast zat? Qua risicoanalyse schat ik die kans niet zo groot in
laetitia98 schreef:Lijkt me interessant. Maar je schrijft dus via de post? met je eigen adres enzo en dat kan die persoon dan ook zien? Lijkt me best gek krijg wel een beetje catfish gevoel.
Hoe ervaar jij dat?
FatCat schreef:Als iemand wanhopig is zijn die tot alles in staat. Persoonlijk ken ik het gevoel ''alles achterlaten en opnieuw beginnen'' erg goed. Mocht ik ooit wanhopig zijn dan ben ik zelf zeker tot zoiets instaat. Echter zou ik nooit bij iemand aankloppen, ben ik te trots voor. Maar het enkeltje naar een onbekend land zonder de taal te speken, Ja dat ziek ik me zeker doen.
En zoek je dan de precieze omstandig heden op van de misdaad?
Vind het reuze interessant maar helaas ben ik erg slecht in het schrijven over alles of niets. En als ik meer tijd heb schrijf ik eerst naar mijn tante en Opa, voordat ik naar iemand anders zou schrijven.
love_mandy schreef:Ik twijfel of ik dit ga doen. Wat schrijf je bijvoorbeeld in zo'n eerste brief?
Ik vind het ergens een beetje een eng idee, maar ik denk ook dat het echt iets kan toevoegen voor die mensen maar ook voor mezelf.
love_mandy schreef:Ik twijfel of ik dit ga doen. Wat schrijf je bijvoorbeeld in zo'n eerste brief?
Ik vind het ergens een beetje een eng idee, maar ik denk ook dat het echt iets kan toevoegen voor die mensen maar ook voor mezelf.
Vjestagirl schreef:love_mandy schreef:Ik twijfel of ik dit ga doen. Wat schrijf je bijvoorbeeld in zo'n eerste brief?
Ik heb mezelf voorgesteld. Verteld dat ik huisdieren heb, wat mijn interesses zijn, wat voor werk ik doe. Simpele foto van mezelf erin geplakt zodat ze weten met wie ze praten. 1 A4, met de uitnodiging om vooral vragen te stellen als ze iets willen weten.
Als je het eng vind kun je ook zoeken naar iemand die een lichter vergrijp heeft begaan, iemand die levenslang vast zit of iemand die kleiner is dan jijzelf. Ik wil je wel helpen zoeken?
BaBritFre schreef:love_mandy schreef:Ik twijfel of ik dit ga doen. Wat schrijf je bijvoorbeeld in zo'n eerste brief?
Zelfde gevoel hier!
Heb ook een beetje het gevoel dat veel mensen in de romantische zin iets zoeken? Kan dat?
SavannahNx schreef:Vjestagirl schreef:Ik heb mezelf voorgesteld. Verteld dat ik huisdieren heb, wat mijn interesses zijn, wat voor werk ik doe. Simpele foto van mezelf erin geplakt zodat ze weten met wie ze praten. 1 A4, met de uitnodiging om vooral vragen te stellen als ze iets willen weten.
Als je het eng vind kun je ook zoeken naar iemand die een lichter vergrijp heeft begaan, iemand die levenslang vast zit of iemand die kleiner is dan jijzelf. Ik wil je wel helpen zoeken?
Wat ik dan wel denk, wat als ze je opeens leuk gaan vinden en ze zoeken je op wanneer ze vrij komen.. en dan... Haha