automonteuren: auto schakelt niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: automonteuren: auto schakelt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 10:33

Het is een Nissan Pixo van een jaar of 6 oud

Zojuist heb ik m bij de garage gebracht, reed als een zonnetje, want koud (denk ik). 3 stoplichtjes en gewoon in 1 schakelen (en op naar 2 en 3 en terug).

Het zou zomaar kunnen dat ze met het vervangen van die koppelingsplaten de helft vergeten zijn, blijkbaar werd de auto in elkaar gezet door de stuckadoor (echt een hele rare garage :n ) Hij staat nu dus bij mijn 'eigen' garage, en ik ben benieuwd wat de heren ervan gaan zeggen..

Dat de rekening hoog kan worden, heb ik inderdaad gehoord... maar we wachten het maar af. Ik kan m ook niet niet laten maken, want dan heb ik geen auto meer :\
Dus we gaan t beleven :D

@Nina: dat vanachter een computer het moeilijk oordelen is, had ik zelf inderdaad ook al bedacht. Maar een beetje brainstormen is best interessant :j

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:57

Ik heb precies dit probleem gehad met mijn auto. Koud reed hij prima, maar als hij warm werd kon hij niet meer in zijn 1 en 2. Helaas helaas, versnellingsbak verroest en er moest dus een nieuwe in. Weet niet meer hoeveel het heeft gekost (gelukkig was er een tweedehands beschikbaar), maar het deed goed pijn. 6 jaar is nog wel erg vroeg voor zoiets, mijn auto was 17 toen ik dat probleem kreeg.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 11:02

Jeetje :oo

Nou ja, normaal zou je ook denken dat als ie verroest zou zijn dat de garage het met het wisselen van de koppelingsplaten het gezien zou hebben, maar daar schat ik hun niet toe in.
HIj heeft ook bij de ANWB op de brug gestaan, daar hebben ze er ook niks bijzonders aan gezien.. maar we gaan het horen van de week :j

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:26

Cer schreef:
Jeetje :oo

Nou ja, normaal zou je ook denken dat als ie verroest zou zijn dat de garage het met het wisselen van de koppelingsplaten het gezien zou hebben, maar daar schat ik hun niet toe in.
HIj heeft ook bij de ANWB op de brug gestaan, daar hebben ze er ook niks bijzonders aan gezien.. maar we gaan het horen van de week :j

Je kunt niet in een versnellingsbak kijken, maar dat hij zou gaan roesten zou dan echt door achterstallig onderhoud komen omdat er olie zit in de versnellingsbak.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 12:30

Nou het zou zomaar kunnen zijn dat ze met het wisselen van de koppelingsplaten de drukgroep niet vervangen hebben... dus dan vrees ik dat inderdaad weer die hele bak open moet.. Maar goed, als dat dan gefixt is, verwacht ik verder niet heel veel kosten te hebben aan de auto, voor de komende 6 jaar.. (maar misschien hoop ik dat gewoon :') )

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:37

Ik had dit laatst ook. Was een druklager in de koppeling en er moest een nieuwe koppeling in: € 600,-. Nooit te lang rondrijden met dit soort dingen. Je bent hem denk ik wel een dag kwijt om te maken, was ik ook.

Bij mij was de olie in de versnellingsbak verrot en half leeg, waardoor de druklager droog was komen te staan en verpulverd. Ik kon mijn koppeling ook niet meer helemaal intrappen en hij kon nog maar alleen in zijn drie :').

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:37

Cer schreef:
Nou het zou zomaar kunnen zijn dat ze met het wisselen van de koppelingsplaten de drukgroep niet vervangen hebben... dus dan vrees ik dat inderdaad weer die hele bak open moet.. Maar goed, als dat dan gefixt is, verwacht ik verder niet heel veel kosten te hebben aan de auto, voor de komende 6 jaar.. (maar misschien hoop ik dat gewoon :') )

Je hebt een drukgroep, koppelingsplaat (eentje maar dus) en een druklager dat is je kopellingset.
Ik zou even opzoeken wat ze vijf maanden geleden dan precies vervangen hebben, en waarom dan eventueel alleen de plaat. Is dat omdat het zo aangeraden werd of omdat het goedkoper was en is daarbij verteld dat je drukgroep bv nog wel goed was?
En wat is er nu precies kapot? Als het weer je plaat is, zou ik toch even aankaarten dat ze verder kijken , want vijf maand is erg snel... Dan moet dat ergens vandaan komen...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 12:41

Nou, dat kan ik me dus helemaal voorstellen.. ik maakte een paar maanden geleden nog een grapje tegen mijn eigen garagemeneer dat t me niets zou verbazen als die heikneuters met die koppelingsplaten de olie, een belangrijke schroef, een plaat of iets anders vergeten zouden zijn.. maar toen reed ie nog als een treintje..

dus wellicht heb ik het over mezelf afgeroepen... :')
Ja dat geld en die dag, dat is dan maar zo... als ie daarna maar weer rijdt :)

@Olijf: ik heb echt geen idee wat ze precies vervangen hebben. Het was een garage met medewerkers die ik niet goed kon verstaan. Ik denk alleen de platen. Later begreep ik dat de monteur op vakantie was, en degene die de montage heeft gedaan, was normaal stuckadoor... -O-
Dus er is me weinig verteld.. ja een grote mond kon ik krijgen toen ik weer terug kwam voor iets anders..

Dus ik heb tegen mijn eigen garagemeneer gezegd dat ik geen flauw idee heb wat er stuk is, en dat hun m maar helemaal na moeten kijken...

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:44

Bij mij hebben ze toen bij het repareren van die koppeling de versnellingsbak niet goed dichtgemaakt en toen liep alle olie er weer uit. Kon ik weer terug. Ik vind het altijd zo flauw dat ze je niet geloven als vrouw. Meteen een grote mond :roll:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 12:48

Nou dat heb ik inderdaad al een paar keer meegemaakt.. inclusief het cliche : 'ja mevrouwtje.. we kijken wel even'.
Mijn huidige garage (dus niet waar deze auto vandaan komt) doet dat gelukkig niet. Die hebben ook wel eens een vergissing gemaakt, maar lossen dat keurig op..

De aankoop van deze auto was helemaal een drama, ik heb m denk ik 12 keer teruggebracht omdat ze iets niet goed gemaakt hadden... In theorie valt dit in de garantie van de plaat (enkelvoud lees ik net :D) maar omdat de laatste keer echt wel een beetje beangstigend was, ga ik daar niet meer terug :|

dat is ook een manier om van zeurende klanten af te komen...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:59

janderegelaa schreef:
Koppelingsplaten en drukgroep koop je in 1.

Nope.
Beide zijn los te koop en apart te vervangen.
Het is trouwens maar 1 koppelingsplaat (en geen meerdere).

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:02

Brainless schreef:
janderegelaa schreef:
Koppelingsplaten en drukgroep koop je in 1.

Nope.
Beide zijn los te koop en apart te vervangen.
Het is trouwens maar 1 koppelingsplaat (en geen meerdere).

De losse delen wordt in de automaterialen zaken wel lastiger en duurder.
Bij de dealer zal het misschien nog wel kunnen, bij ons zijn sets vaak nog goedkoper als alleen een losse plaat of drukgroep.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:06

Losse onderdelen zijn gewoon te bestellen (online).
Klopt dat je voor die paar 10tjes soms beter alles kan bestellen (losse drukgroep was 70E voor onze 206, hele set 95E).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 14:57

Garage belde net, auto is klaar... Kabel vervangen..
Ik zes keer gevraagd "echt?? was dat alles? Weet je het zeker??" die man zal wel gedacht hebben :') weer zo'n debiel wijf... (hoe komen we toch aan die naam :P )

En nieuwe ruitenwissers EN een nieuwe batterij in de sleutel, zonder dat ik erom gevraagd had. Ik vind ze top :j

Uiteraard ga ik zo wel met zweet in mn naad testen, want als ie warm wordt dan wou ie niet meer.. #neuroot

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:58

Dat is mooi mazzel hebben :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:58

Mooi zo :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:03

Fijn dat het opgelost is!
Wat ik me dan wel afvraag: ze vervangen zonder jouw toestemming ook de ruiterwissers en de batterij van je sleutel. Wat nou als je daar achteraf niet blij mee bent? Je moet het dan zeker toch betalen?
Een batterij kun je zelf ook wel vervangen, dus dat is dan wel een beetje jammer van het geld :o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 15:10

Ja Cayenne snap ik :j
maar ze kennen me al langer dan vandaag :) ze weten bijvoorbeeld dat ik niks zelf doe, en best wel een zeikerd ben met dat alles goed moet zijn.. Dus van hun uit is het een service die ik goed snap naar mij toe.

Ook weten ze welk bedrag me wel en niet uitmaakt... Dus dat was in dit geval geen probleem +:)+
En ze hebben me ook wel gematst met dingen, dus als ik dit dan moet betalen, swah..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 09:50

Voor de geinteresseerden.. dat stukje wat aan het eind (of het begin, dat weet ik niet :') ) van de kabel zit, dat was door midden
Afbeelding

Blijkbaar was er toch al iets niet goed, want mijn koppelingspunt zat sowieso altijd al dicht bij de vloer (bij mijn vorige auto hoorde dat zo, bij deze blijkbaar niet, maar wist ik veel)
Hij schakelt en koppelt echt super nu, met een koppelingspunt wat midden op het pedaal zit :j Superblij mee!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:10

Mooi dat het maar een relatief klein dingetje was. Toch de kabel, ik wist het wel :D.