Ik snap mezelf even niet meer... mannen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Re: Ik snap mezelf even niet meer... mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:41

Hier ook herkenbaar.
Bij mij was het een vergelijkbare situatie.
Eind vorig jaar nog een topic over geopend toen ik een date had maar het eigenlijk niet zo zag zitten.
[LZP] Bindingsangst. Ervaringen en oplossingen gezocht.

Maar in dat topic schreven een aantal mensen al dat ik dan waarschijnlijk nog niet de juiste persoon had ontmoet.

Het is allemaal nog heel pril, maar sinds 1,5 maand een relatie met degene waar ik zo tegen de date op zag (die ik dus eigenlijk al heel lang ken, maar er nooit over nagedacht heb om er mee te gaan daten) en al die onzekerheden en dergelijke die ik zo verschrikkelijk had met daten heb ik nu helemaal niet.
Ook de gedachte van mijn vrijheid kwijt raken maakte me erg benauwd.
Helemaal geen last meer van.

Waar je iemand gaat vinden is lastig inderdaad.
Ik denk dat je na je 30 niet zo gauw meer iemand tegen komt in de kroeg. Tenminste de kroeg waar ik vaak kom zijn de meeste mensen een stuk jonger.
Dan kom je denk toch gauw uit bij datingsites denk ik.
Of kijk even rond in je vrienden en kennissen kring wie er nog vrijgezel is. Je weet maar nooit ;)

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:21

Ja hier hetzelfde probleem.
Ik ben nu 31 en sinds 3 jaar weer single.

Het tinderen vind ik niet echt wat, het zijn van die geforceerde gesprekken.

En zo iemand tegen komen is ook vrij lastig.

Daarbij ben ik ook iemand die niet zomaar met de eerste de beste gaat. Er moet een klik zijn.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:27

Mens-en-relatie.nl

Kost wat, maar daar staat tegenover dat er ook alleen gemotiveerde mannen op zitten. Intake gesprekken zijn uitgebreid, dus de kans dat iemand niet is zoals hij zich voordoet is heel klein. Stukje veiliger, persoonlijker daten en voelde voor mij minder doelloos en minder als 'een speld in een hooiberg'.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:26

}> }> vrouwen dan eens proberen lijkt me de oplossing haha

On topic, ja vervelend.. Maar denk dat het niet zo gek is dat je nu een beetje in een tussen fase zit aangezien je je er best wel een tijdje voor hebt afgesloten natuurlijk.

Ik kan je zelf helaas niet helpen met tips, ben juist in mn hoogtepunt van happy single zijn *D En al mn goede vrienden zijn ook (weer) single, en ik haal te veel energie uit allerlei andere activiteiten. Zelf vind ik wel altijd feestjes/activiteiten/workshops en vakanties veel leuker om nieuwe mensen te leren kennen dan dat ik apps oid leuk vind, dus misschien gewoon eens op zoek gaan naar een workshop in iets geks, wat je nog nooit gedaan hebt?

Om maar een voorbeeld te geven; heb gisteren een workshop handstands doen gedaan. Volgende week een wandeling met alpaca's, een tijdje terug besloten om te willen gaan leren kite surfen en een kite clinic gedaan op het strand :D Misschien heb jij ook nog wel zulke gekke dingen die je zou willen leren. Al die dingen waren super leuk en ook leuke levendige, ondernemende mensen ontmoet.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:13

Jasmijn159 schreef:
Mens-en-relatie.nl

Kost wat, maar daar staat tegenover dat er ook alleen gemotiveerde mannen op zitten. Intake gesprekken zijn uitgebreid, dus de kans dat iemand niet is zoals hij zich voordoet is heel klein. Stukje veiliger, persoonlijker daten en voelde voor mij minder doelloos en minder als 'een speld in een hooiberg'.

Het probleem is bij mij niet zo dat de mannen niet gemotiveerd zijn.
Maar ik niet :o

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:29

daantjuhhh schreef:
Jasmijn159 schreef:
Mens-en-relatie.nl

Maar is dat een probleem als jij het zo prima vind? Als je het echt wil - gaat die motivatie wel komen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:34

FatCat schreef:
daantjuhhh schreef:

Maar is dat een probleem als jij het zo prima vind? Als je het echt wil - gaat die motivatie wel komen.

Ja maar ik vind het niet prima.
Ik zou dolgraag weer tot over mijn oren verliefd willen worden.
Gezellig samen op de bank, niet alleen slapen.
Daarnaast ben ik bijna 34 en heb ik echt wel een kinderwens. Dus ik zal m toch binnenkort wel moeten tegenkomen.

Ik wordt gewoon niet snel verliefd.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:39

Same here sista! Wel zonder de kinderwens dan

Maar mogelijk vind je zo wel een kerel waar je wel gemotiveerd van wordt? Geen idee hoeveel het kost, vond het wel interessant uit zien. Tinder is niets voor mij. Ik krijg spontane sociale angst van als ik gewoon al denk aan te chatten met vreemden.....die druk om interessant, grappig, en leuk te zijn :')

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:47

Goh ook heel herkenbaar.
Hier 31 huisje boompje beestje en kind :) nu 1,5 jaar alleen en een grote deuk opgelopen in vertrouwen.
Wel op sites gezeten maar had zelf nog weinig intresse in een date. Had er gewoon totaal geen behoefte aan. En vond het ook echt niks voor mij, wil het liefst ze gewoon zo tegen het lijf lopen. Wel een keer afgesproken met een bekende maar nee dat zag ik ook niet zitten. Tot een paar week geleden toen een jongen mij toevoegde op fb, ik had hem jaren terug een paar keer gezien op een verjaardag. Inmiddels hebben we elkaar 2x gezien en voel ik me helemaal happy. Nu maar zien hoe het verloopt, maar sta er wel helemaal voor open en dat is lang geleden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:51

FatCat schreef:
Same here sista! Wel zonder de kinderwens dan

Maar mogelijk vind je zo wel een kerel waar je wel gemotiveerd van wordt? Geen idee hoeveel het kost, vond het wel interessant uit zien. Tinder is niets voor mij. Ik krijg spontane sociale angst van als ik gewoon al denk aan te chatten met vreemden.....die druk om interessant, grappig, en leuk te zijn :')

Hahaha. Herkenbaar. :')
Ja het is een stukje chemie die bij mij ontbreekt denk ik. Hahaha.

Als ik een keer iemand heb waar ik wat mee date en hij komt bij mij thuis en we hebben volwassen plezier dan schop ik m het liefste 10 minuten na die tijd mijn bed al weer uit..

Als ik echt verliefd ben dan heb ik dat niet!

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:59

Ahh wat leuk Ils!

daantjuhhh schreef:
Als ik een keer iemand heb waar ik wat mee date en hij komt bij mij thuis en we hebben volwassen plezier dan schop ik m het liefste 10 minuten na die tijd mijn bed al weer uit..

:')

Tja - heb ik ook. Heb wel relaties gehad maar ik denk niet dat ik ooit echt verliefd ben geweest...

Dus ik heb met mezelf afgesproken dat ik nu de real thing wil hebben, ik settle niet meer voor iets minder.

Alles of niets!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 00:35

FatCat schreef:
Ahh wat leuk Ils!

daantjuhhh schreef:

Tja - heb ik ook. Heb wel relaties gehad maar ik denk niet dat ik ooit echt verliefd ben geweest...

Dus ik heb met mezelf afgesproken dat ik nu de real thing wil hebben, ik settle niet meer voor iets minder.

Alles of niets!

Heel goed! Dat doe ik ook.
Dat zijn wij ook waard :))

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:26

daantjuhhh schreef:

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:45

Ik denk dat die "alles of niets" droombeelden vaak een groot deel van het probleem zijn.
Niet willen "settelen" voor minder dan de perfecte man, daarbij vergetend dat niemand perfect is, inclusief jezelf.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:48

Goof schreef:
Probeer ook te onthouden dat je toekomstige date/vriend/man niet verantwoordelijk is voor het kapot maken van jouw vertrouwen in anderen. Dat was je ex, reken daar een ander dus niet op af en ga uit van het goede van ieder persoon.
Je komt vast iemand tegen, geniet ervan als dat moment er is.

en je mag ook de toekomst niet als eis op het heden leggen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:11

Kuggur schreef:
Ik denk dat die "alles of niets" droombeelden vaak een groot deel van het probleem zijn.
Niet willen "settelen" voor minder dan de perfecte man, daarbij vergetend dat niemand perfect is, inclusief jezelf.

Ze hoeven zeker niet perfect te zijn.
Een perfect iemand zou ik alleen maar bang voor zijn.
Maar ik heb wel iemand nodig die stevig in zijn schoenen staat.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:27

Kuggur schreef:

Nope - hij moet helemaal niet perfect zijn. Zelf liever helemaal niet trouwens.

Maar ik wil wel tot over mijn oren verliefd zijn. Dat versta ik onder alles of niets.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:16

FatCat schreef:
Kuggur schreef:

Nope - hij moet helemaal niet perfect zijn. Zelf liever helemaal niet trouwens.

Maar ik wil wel tot over mijn oren verliefd zijn. Dat versta ik onder alles of niets.

exact dat

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:58

* Steekt hand op....
Mis het wederzijdse wel, ben nu begonnen met Tinder weer... Afijn leuk gesprek gehad op Tinder, nu met appen totaal geen zin meer in... ben ook een beetje uitgepraat.
Afspreken vind ik doodeng, misschien is het gewoon niet de perfecte man.
Of heb ik gewoon bindingsangst

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:07

Purny: ik vond afspreken ook echt doodeng. Toen hij vrijdag appte ik kom nu naar je toe werd ik gewoon er ziek van! Het zweet brak me uit.
Hij is toen ook echt niet gekomen, heb zaterdag direct resque druppels gehaald, hij wist er al van had het hem al verteld. Dus heb zaterdag ook letterlijk tegen hem gezegd van ik laat jou toch niet lopen door dit, ik moet er door.
Zaterdagavond is hij dus wel langs geweest en het viel 100% mee :D heb wel de hele dag aan die druppels gezeten :7

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:38

Ik durf gewoon echt niet en heb er ook geen zin meer in. Gelukkig heb ik een hele mooie optie. Blokkeren

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:00

Gewoon rustig afwachten en niks forceren.

Ik wilde ook zo graag een leuke relatie en was er zo mee bezig, toen ik er helemaal klaar mee was en het op had gegeven kwam ik plots mijn ware liefde tegen..

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:12

Ik ken best wel wat mensen die op single-vakantie zijn gegaan en daar leuke contacten/relaties uit hebben gehaald. Voordeel is dat je een vakantietype kiest die bij je past (actief, surfen, strand, hiken, stappen oid) en je dus mensen leert kennen die dat ook leuk vinden. In het ergste geval heb je een leuke vakantie gehad zonder er iemand aan over te houden:)

Bijv www.cirkel.nl doet dit soort reizen

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:32

Petrichor dat is het vaak.

Mijn date van vorige week wil ff geen contact door privé omstandigheden en genoeg te hebben aan zichzelf. Heb ik weer, vindt je eindelijk echt iemand heel leuk sta je er voor open krijg je dit.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:20

Ik herken zoveel in dit topic :=

Maar ik vind Tinder en datingsites ook zo vreselijk Al dat getyp en geapp en dan afspreken en de gedwongen smalltalk en de verwachtingen.. :roll:

Is er niet iemand uit de buurt van Zwolle/Assen die eens met me een cafeetje wil induiken of met me naar een single-event zou willen gaan? :))