Realistisch salaris

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe8484

Re: Realistisch salaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 09:47

Snoeien hoeven we gelukkig niet, te. Opzichte van het afgelopen jaar gaan we er iets op vooruit. Dat was wel echt schuiven met potjes maar haalbaar.

Het is alleen dat het totaal plaatje meer verantwoordelijkheid van ons vraagt dan in de oude werk situatie, dus met mijn baan voor de WW, en dat we dus met dit salaris minder verdienen als toen. Dat voelt scheef...
Eigenlijk had ik niet verwacht dat deze specifieke functie op zou leveren wat ik bij de gemeente verdiende...
Maar het is dus het totaal plaatje er wringt.
Maar aan de andere kant wel onze droom en een fantastische kans dus tja, welke keuze heb je dan hè?

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:08

Maar je gaat er dus sowieso op vooruit qua het loon wat je nu hebt en de baan lijkt je geweldig? Doen!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:19

Wat is jouw opleidingsniveau en opleiding? Je kan niet verwachten dat we een inschatting kunnen maken zonder achtergrondinformatie :)

is de functie voor een universitair iemand en heb jij, zonder relevante werkervaring, MBO diploma? Dan is het anders dan wanneer het andersom zou zijn.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:24

De baan lijkt je geweldig, je kunt samenwerken met je partner en financieel is het niet een probleem. Wat houd je tegen?

Vraag desnoods of er iets op papier gezet kan worden dat je later een hoger salaris krijgt als je bevalt.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:51

Je verdient nu €9.50 per uur, met je nieuwe baan zou je €12.50 per uur verdienen. Even afgezien van wat je hiervoor verdiende lijkt me €3 per uur meer dan huidig prima toch? Dan kun je vanuit die nieuwe functie altijd nog verder solliciteren.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:31

Ik denk dat je al wel besloten hebt.
Het klinkt niet verkeerd en je gaat erop vooruit.
En een baan hebben is prettig ook om van uit verder te solliciteren.
Vacatures logopedie zijn dun gezaaid op het moment.
De kans dat je daar meteen een baan in vindt.....en ook die banen zijn vaak parttime.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 14:50

iedereen bedankt voor de reacties.
De keuze is gemaakt, ik ga het inderdaad gewoon doen. Ik ga ze dit vanmiddag laten weten. Ik twijfel nog of ik nog 1 x zal vragen of er echt niet over het bedrag te praten valt. Iets anders zoeken ga ik zeker niet doen, dit is eigenlijk te mooi om waar te zijn. Ik kan het hele plaatje soms nog niet geloven. Als alles rond is kan ik hier wel meer kwijt...

Logopedie wordt het voorlopig sowieso niet, ik zit pas in het eerste jaar. Dat dat alleen parttime is is overigens prima, ik hoef niet fulltime aan de slag, wil ook gewoon thuis zijn voor de kinderen. Maar dat is iets voor later natuurlijk. De logopedie dan, niet de kinderen, die zijn er al, haha

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:16

je kan het altijd vragen maar als ik je zo lees is de baan voor je geschreven en moet je het gewoon doen... je went wel aan het idee dat het minder is dan wat je had.. het is meer dan wat je hebt!!! en van thuiszitten wordt je ook niet gelukkiger denk ik.....

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:52

esje01 schreef:
Ik denk dat je al wel besloten hebt.
Het klinkt niet verkeerd en je gaat erop vooruit.
En een baan hebben is prettig ook om van uit verder te solliciteren.
Vacatures logopedie zijn dun gezaaid op het moment.
De kans dat je daar meteen een baan in vindt.....en ook die banen zijn vaak parttime.

In het westen niet hoor, daar staan ze te springen om mensen die vacatures kunnen invullen. Hier in het noorden is dat weer anders maar dun gezaaid vind ik het zeker niet.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:25

Je kan toch ook vragen iets in de trant wanneer of hoe lang het duurt voor je gaat groeien met het salaris. Het is normaal als je goed functioneert dat je een schaal hoger komt of een percentage erbij krijgt. Valt het binnen een cao waar nog wat te verwachten valt.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 23:13

Om daar een zinnig antwoord op te geven is het niveau van de functie belangrijk (en wellicht ook je eigen achtergrond). Hoeveel werk ervaring je hebt..voldoe je aan de gevraagde eisen..of je wellicht extra kwaliteiten hebt waarmee je het salaris zou kunnen opkrikken.

En ook niet onbelangrijk de secundaire arbeidsvoorwaarden, reiskosten/pensioen opbouw, vakantie dagen etc etc. (bouw je al geen pensioen op dan mag het salaris ook wel hoger liggen)