daantjuhhh schreef:Sowieso voelt dit een beetje grrr...
Ik ben 33.... dat is zo nog lang geen 45.
Mensen van 40+ Zijn gewoon een andere generatie.
Nu moet ik de optie 30 tot 45 kiezen.
Voel mij ineens oud
nou
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Mirjam schreef:Maandag t/m vrijdag, helaas snappen steeds minder mensen het verschil tussen 'tot' en 'tot en met'![]()
Alhoewel het duidelijk verkeerd is als het er werkelijk zo staat, zou ik het toch maar niet uitproberen om morgen gewoon thuis te blijven
Citaat:De betekenis van tot is dubbelzinnig. Bovendien wordt tot in België vaak wat anders opgevat dan in Nederland. In België wordt de combinatie van tot en een datum vaak zo opgevat dat de genoemde datum inbegrepen is: tot 20 augustus wordt in België dus vaak geïnterpreteerd als tot en met 20 augustus. In Nederland is deze inclusieve betekenis van tot minder gebruikelijk. Het voorbeeld tot 20 augustus wordt door Nederlanders dus meestal opgevat als tot en met 19 augustus.
Als er geen tijdstip wordt genoemd, maar een periode, zijn misverstanden mogelijk. Het is dan de vraag tot hoever, dat wil zeggen tot welke begrenzing van de periode, men rekent. In Nederland worden combinaties met tot vaak zo opgevat dat de genoemde einddatum (dag, week, maand, jaar en dergelijke) niet inbegrepen is. Maar ook de interpretatie van tot waarbij de genoemde einddatum wel inbegrepen is, komt voor in Nederland. Tot betekent dan 'tot en met'
verootjoo schreef:_Mirjam schreef:Maandag t/m vrijdag, helaas snappen steeds minder mensen het verschil tussen 'tot' en 'tot en met'![]()
Alhoewel het duidelijk verkeerd is als het er werkelijk zo staat, zou ik het toch maar niet uitproberen om morgen gewoon thuis te blijven
Een -streepje betekent helemaal niet per definitie ‘tot aan’...