Hij snapt, zij snapt, iedereen snapt, ik snap er niks van

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:55

Ik heb wel snapchat, maar net als jij snap ik er weinig van hahaha. Vrienden sturen wel eens wat naar mij, maarja, wat moet ik antwoorden? Geen idee? Dus meestal stuur ik niks terug. :')
Gebruik het wel eens om met een vriendin te praten, net als whatsapp, of een foto van een tekening te laten zien, maar that's al. Streeks zijn ook niet mijn ding, 2 was mijn laatste record. Dusja, ik heb snapchat maar opgegeven. _O-

Instagram vind ik wél leuk! :D Voornamelijk om fotograven te volgen, al die andere account interreseren me niet. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:55

Je bent zeker niet de enige. Ben pas geleden begonnen met Instagram. nou ik ben er nog steeds niet uit hoe je nou op die dagverhalen kunt reageren. of hoe ze het ook noemen. Snapchat en andere media blijf ik ver vandaan. ik snap er inderdaad niks van haha. Ik voel me dan ineens erg oud :+

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:08

Facebook gebruik ik dagelijks, maar enkel om wat op te scrollen en vooral om contact te houden met vrienden. Wel altijd via PC. Ik heb geen enkele sociale media-app op mijn smartphone. Twitter heb ik ook maar ik heb nog nooit iets getweet. Ik volg er enkel een aantal anderen die voor mij interessante of handige info delen. YouTube heb ik wel en kijk ik ook best veel puur als tijdverdrijf, al vind ik dat zelf eigenlijk helemaal geen sociale media, maar goed.

Zelf posten doe ik heel erg weinig in het algemeen. Ik vind die hele hype rond sociale media vrij oninteressant en erg inhoudsloos op de één of andere manier. Ik heb niet echt de behoefte om mijn eigen smoelwerk of alles dat ik onderneem continu te delen met anderen :D Facebook is helaas de vervanging voor msn geworden blijkbaar, dus heb ik het en gebruik ik vooral het chatsysteem. Als dat over een jaar een compleet ander medium zou worden dan is het toedeloe Facebook. Ik zal het niet missen.

Er is wel één toepassing van sociale media die ik erg handig vind: anderen stalken :') Vooral om mensen te screenen die je niet kent maar waarmee je wel in aanraking zal komen.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:10

Ik heb enkel facebook.

Iedereen in mijn omgeving houdt zich bezig met Snapchat, maar ik snap het nut niet :+

Renske_W

Re: Hij snapt, zij snapt, iedereen snapt, ik snap er niks van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:18

Hier Whatsapp en Facebook.
En volgens mij heb ik een Instagram account, maar dat gebruik ik eigenlijk niet. :+
Snap ook nog steeds niet hoe dat nou werk. :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:24

Ik heb Whatsapp, Facebook, Snapchat, Twitter, Instagram, Tumblr en vast nog wel meer. Op volgorde hoevaak ik het gebruik, waarbij ik veel op whatsapp en facebook zit, en zo'n uur per week op twitter, laat staan de rest haha. instagram zit ik 1x in de maand like ik even de eerste 10 foto's en dan ben ik het weer zat. Tumblr heb ik al anderhalfjaar niets mee gedaan haha. Ik volg veel buitenlandse bands op tiwtter dus vandaar Twitter, Snapchat gebruik ik vooral omdat ik het een leuk idee vind om een streak te hebben, dus stuur vaak alleen een zwarte foto met goedemorgen ofzo hahaha. En mensen stalken, kijken waar ze zijn. Maak bijna nooit selfies

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:25

xHaithi schreef:
Ik vind die hele hype rond sociale media vrij oninteressant en erg inhoudsloos op de één of andere manier.

Grappig, ik Facebook en Twitter vooral om op de hoogte te blijven van mijn vak. Super makkelijke manier (als je eenmaal in de juiste netwerken zit) om nieuwe onderzoeken onder ogen te krijgen en te weten wat er speelt.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:27

Ik heb niks. :D Geen Smartphone, geen Facebook, geen Twitter,... Nix, nada, noppes.
Ik kan telefoneren, SMS'sen en emailen. Lijkt me voldoende bereikbaarheid. :+

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:29

Ik gebruik alleen facebook en whatsapp. Al die andere dingen ook niet. Geen behoeft aan.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:35

Ir111 schreef:
xHaithi schreef:
Ik vind die hele hype rond sociale media vrij oninteressant en erg inhoudsloos op de één of andere manier.

Grappig, ik Facebook en Twitter vooral om op de hoogte te blijven van mijn vak. Super makkelijke manier (als je eenmaal in de juiste netwerken zit) om nieuwe onderzoeken onder ogen te krijgen en te weten wat er speelt.

Sure, ik gebruik het soms ook voor school en ook om op de hoogte te blijven van bepaalde dingen die wel nuttig zijn, maar de eigenlijke intentie, vooral van dingen als snapchat en instagram enzo, dat interesseert me gewoon niet. Eeuwig kijken naar random foto's van anderen, of wat persoon x heeft gedaan met persoon y, of grappig filmpje hier, leuk prentje daar, domme meningen op een krantenartikel met standaard wedstrijdje 'wie het hardst kan schreeuwen'... Het is voor mij gewoon inhoudsloos tijdverdrijf. Je steekt er niets van op en het laat me nooit achter met een gevoel dat ik me of vermaakt heb, of mijn tijd goed besteed heb. Vandaar die opmerking.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:42

Ik kom nog uit de CU2 tijd :') WhatsApp heeft de sms en msn vervangen en Facebook heeft hyves vervangen. Maar verder vind ik het allemaal maar lastig. Ik heb helemaal geen behoefte om dagelijks, wekelijks of zelfs maandelijks updates te plaatsen dus snapchat-achtige dingen zijn niet aan mij besteed :Y)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:45

Ik vind Snapchat zo eenzijdig... je pleurt er een foto op, en dat was het... je krijgt geen commentaar, geen lijes... niks... :?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:47

Ik heb ook geen snapchat meer. Wel een tijdje gehad maar toen mijn telefoon kapot was moest ik het doen met een iphone met beperkt geheugen waardoor die ee niet meer op kon. Heb het totaaaaal niet gemist en daarna nooit meer terug geinstalleerd.

Ik doe wel redelijk een beetje aan instagram post gemiddeld 1x per week iets. Facebook kijk ik wel op maar doe ik verder niet veel mee. Twitter heb ik ook verwijderd. Miste ik ook niet :+

Ohja en ik heb LinkedIn. Vind ik sowieso voor iedereen op professioneel vlak nuttig om te hebben. Maar snapchat vind ik dus inderdaad vrij nutteloos :P

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:49

Ik vond snapchat heel leuk toen het nieuw was.. zo'n 5/6 jaar geleden? klopt dat? :') Toen was ik 15
Maar nu vind ik er echt geen bal aan.. snap ook niet hoe je met snapchat een groot publiek kunt bereiken.
Twitter vind ik ook een lastig geval haha
Instagram is het enige waar ik mij nu heel fanatiek mee bezig hou :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:56

Yessy schreef:
Ik kom nog uit de CU2 tijd :') WhatsApp heeft de sms en msn vervangen en Facebook heeft hyves vervangen. Maar verder vind ik het allemaal maar lastig. Ik heb helemaal geen behoefte om dagelijks, wekelijks of zelfs maandelijks updates te plaatsen dus snapchat-achtige dingen zijn niet aan mij besteed :Y)

Hier ook iemand die op cu2 zat met die ellendig lange lijstjes.
Ik heb een paar keer Snapchat geïnstalleerd maar ik snap er idd ook niet veel van. Dus maar weer verwijderd.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:01

LadyMadonna schreef:
Ik vind Snapchat zo eenzijdig... je pleurt er een foto op, en dat was het... je krijgt geen commentaar, geen lijes... niks... :?

Je krijgt snaps terug. :)) Tenminste, van mijn vrienden krijg ik wel een reactie terug.

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:05

Ik heb Facebook + messenger, Whatsapp, Instagram en Snapchat.. Instagram gebruik ik om mijn zus (Kunstenares) en een paar artiesten te volgen, snapchat om af en toe een geinige foto met filter te maken.

Whatsapp voor werk en om met familie in contact te blijven. Facebook.. post heel af en toe en scroll wat door de feed heen maar daar houdt het wel bij op haha

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:08

Ik heb Facebook en daar plaats ik af en toe wat op. Wats app gebruik ik regelmatig. (Dagelijks wel) en heb Instagram. Maar dat is omdat mijn verzorgmeisje daar een account voor mijn pony heeft (met toestemming van mij). Ik kijk daar zo af en toe op. Maar plaats er nooit wat op.

Massager heb ik ook gebruik ik eigenlijk alleen om met een aantal collega's te praten zo af en toe.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:12

Messenger moest ik googlen, daar heb je blijkbaar facebook voor nodig (wat ik niet heb)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:13

Bamii schreef:
Ik heb ook geen snapchat, heb niet zoveel behoefte om steeds een foto van mezelf met een hondenneus naar iedereen te sturen :+ Whatsapp en facebook heb ik wel, en instagram alleen voor mijn paard.

Hahahaha zo denk ik er precies over. Ik snap niet dat je perse met een kotsende regelboog online moet staan :') Niet echt seksie ofzo.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:15

Ik heb wel snapchat maar stuur eigenlijk nooit iets, vind het wel leuk om van vrienden te kijken :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:16

Herkenbaar...ik heb fb sinds kort omdat ik iets voor mezelf wilde opzetten en de kracht van fb is qua bereik best handig. Maar als ik zie wat men allemaal neerzet pff. En Whatsapp heb ik..thats idd en meer dan genoeg.

O en ook gewoon een ouderwetse agenda en niks op me tel haha. Leef heerlijk onder een steen wat Social media betreft

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:22

Ja! Perfect topic dit. Ik heb Facebook en WhatsApp. Niks Twitter, instagram, snapchat, etc.
Ik word er soms zo moe van dat iedereen de hele dag praat over instagram en snapchat. Als je iemand ontmoet is de eerste vraag al of je snapchat hebt. Nee!

Ik begreep de titel eerst ook niet, ik dacht dat iedereen alles begreep en jij niet. Had niet door dat het iets met snapchat te maken had :+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:25

Facebook en whatsapp hier.

Had zelfs nog nooit van snapchat gehoord? Maar hou al dat soort dingen ook niet bij. Heeft ook lang geduurd tot ik begreep dat het blauwe vogeltje twitter was. :+

Citaat:
Ik begreep de titel eerst ook niet, ik dacht dat iedereen alles begreep en jij niet. Had niet door dat het iets met snapchat te maken had

Zo begreep ik hem in eerste instantie ook. :')

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 23:33

Danielleeee_ schreef:
Ja! Perfect topic dit. Ik heb Facebook en WhatsApp. Niks Twitter, instagram, snapchat, etc.
Ik word er soms zo moe van dat iedereen de hele dag praat over instagram en snapchat. Als je iemand ontmoet is de eerste vraag al of je snapchat hebt. Nee!

Ik begreep de titel eerst ook niet, ik dacht dat iedereen alles begreep en jij niet. Had niet door dat het iets met snapchat te maken had :+

Ja dat herken ik ook heel erg! Iedereen wil je op van alles toevoegen maar ik heb het niet hoor :p

Wat de titel betreft, ik was me daarvan bewust, maar dat maakte het des te leuker :+