Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sandorra schreef:Welk geloof hebben jullie en waarom... Komt het omdat je zo opgevoed bent en dus je ouders je daarin hebben meegenomen of omdat je partner/vriend geloofd etc.....
Citaat:zijn er bepaalde regels waar je je aan moet houden.
( bv moslim geen varkensvlees, moet halal zijn etc)
Citaat:Het lijkt mij fijn om te horen hoe het is en of je je op latere leeftijd kan aansluiten bij een kerk oid...
Kun je bv eens een dienst/ mis bijwonen om het te ervaren of is dat heel raar?
sandorra schreef:Hoi allemaal
Ik heb een vraag....
Welk geloof hebben jullie en waarom....Komt het omdat je zo opgevoed bent en dus je ouders je daarin hebben meegenomen of omdat je partner/vriend geloofd etc.....
zijn er bepaalde regels waar je je aan moet houden.
( bv moslim geen varkensvlees, moet halal zijn etc)
Het is gewoon puur uit nieuwschierigheid.... laatste maanden ben ik nogal nieuwschierig geworden naar verschillende geloofsovertuigingen.
Ik ben zelf niet ‘kerkelijk opgevoed’ ( wel op christelijke school gezeten inclusief bijbel-les etc)
Het lijkt mij fijn om te horen hoe het is en of je je op latere leeftijd kan aansluiten bij een kerk oid...
Kun je bv eens een dienst/ mis bijwonen om het te ervaren of is dat heel raar?

Mies schreef:Ik ben bekeerd naar de islam sinds 27 mei 2017.
Waarom? Voor mij is dit de waarheid en het geloof geeft veel antwoord op vragen en geeft houvast en rust voor mij.
Dani199764 schreef:Mies schreef:Ik ben bekeerd naar de islam sinds 27 mei 2017.
Waarom? Voor mij is dit de waarheid en het geloof geeft veel antwoord op vragen en geeft houvast en rust voor mij.
Hier ben ik wel heel nieuwsgierig naar. Hoe interpreteer jij het islamitisch geloof, heb je een iets betere uitleg waarom je hier voor gekozen hebt?
Ik heb mij er verder niet in verdiept hoor, maar als ik om mij heen kijk vind ik dit geloof veel negativiteit uitstralen, dat mensen zichzelf (en andere daarbij) opblazen in de naam van.. De vreselijke dingen die islamitische mannen doen met vrouwen en hoe weinig dingen vrouwen mogen. Hoe weinig mensen in dit geloof in zijn algemeen mogen vind ik al heel erg.
Moet heel eerlijk zeggen dat ik mensen met dit geloof ook echt vermijd, ik zou niet bij zulk soort mensen willen horen, uit schaamte voor wat sommige doen, maar ook omdat ik mij er niet veilig bij voel. De meerderheid zal vast niks doen hoor, maar gevoelsmatig klopt er gewoon iets niet.
Draag je dan trouwens ook een hoofddoek? Of doe je andere speciale dingen voor de islam?
. Dani199764 schreef:Mies schreef:Ik ben bekeerd naar de islam sinds 27 mei 2017.
Hier ben ik wel heel nieuwsgierig naar. Hoe interpreteer jij het islamitisch geloof, heb je een iets betere uitleg waarom je hier voor gekozen hebt?
Ik heb mij er verder niet in verdiept hoor, maar als ik om mij heen kijk vind ik dit geloof veel negativiteit uitstralen, dat mensen zichzelf (en andere daarbij) opblazen in de naam van.. De vreselijke dingen die islamitische mannen doen met vrouwen en hoe weinig dingen vrouwen mogen. Hoe weinig mensen in dit geloof in zijn algemeen mogen vind ik al heel erg.
Moet heel eerlijk zeggen dat ik mensen met dit geloof ook echt vermijd, ik zou niet bij zulk soort mensen willen horen, uit schaamte voor wat sommige doen, maar ook omdat ik mij er niet veilig bij voel. De meerderheid zal vast niks doen hoor, maar gevoelsmatig klopt er gewoon iets niet.
Draag je dan trouwens ook een hoofddoek? Of doe je andere speciale dingen voor de islam?
stitchlover schreef:Ook vind ik dat geloof te vaak gebruikt en geïntrepeteerd wordt door mensen om te segregeren, ofwel wij zijn beter/ anders dan zij en zien hun daarom niet als gelijkwaardig.
En dat terwijl ts niet eens vroeg naar waarom atheïsten niet geloven, maar over hoe je op latere leeftijd op zoek kunt gaan en nog bij de kerk kunt aansluiten. Maar atheïsten willen graag laten weten waarom zij niet geloven en hun mening verkondigen (prediken
). Prima, maar daarmee doen ze niet veel anders dan de groep gelovigen die hun mening te pas en te onpas verkondigen. Je kan geen topic over geloof starten of de atheïsten mengen zich er in met hun idee van de waarheid, maar als gelovigen hetzelfde zouden doen worden ze weggezet als extremisten die een ander hun geloof door de strot proberen te duwen.
terwijl dat ook niets anders is dan hun geloof (namelijk hun geloof dat er geen hogere macht bestaat) aan mij proberen op te dringen, en mij proberen te overtuigen.
Jans schreef:Ik ben aanhanger van het Shinto, ben nog zoekende het deel van mijn dagelijks leven te maken. Heb wel een klein tempeltje thuis staan

Citaat:Ik heb mij er verder niet in verdiept hoor, maar als ik om mij heen kijk vind ik dit geloof veel negativiteit uitstralen, dat mensen zichzelf (en andere daarbij) opblazen in de naam van..
Citaat:De vreselijke dingen die christelijke mannen doen met vrouwen en hoe weinig dingen vrouwen mogen. Hoe weinig mensen in dit geloof in zijn algemeen mogen vind ik al heel erg.
Citaat:Moet heel eerlijk zeggen dat ik mensen met dit geloof ook echt vermijd, ik zou niet bij zulk soort mensen willen horen, uit schaamte voor wat sommige doen, maar ook omdat ik mij er niet veilig bij voel. De meerderheid zal vast niks doen hoor, maar gevoelsmatig klopt er gewoon iets niet.
Draag je dan trouwens ook een hoofddoek? Of doe je andere speciale dingen voor je geloof ?
Maar gelovig zal ik nooit worden.