Murthul schreef:Ik denk eigenlijk dat je beter kunt kijken naar andere opties. Zo’n segwaysysteem is ook veel gebieden onhandig namelijk, binnenshuis bijvoorbeeld.
Ik denk dat ze beter zou kunnen kijken naar bv een elektrische handbike, die word gewoon vergoed door de gemeente en daarmee kan ze ook prima de onverharde paden op samen met haar hond.
Ehm, ik heb zo'n ding, maar als het modderig is, blijf ik helaas toch echt mijn de wielen van de rolstoel hangen en je wordt toch best snel vies. Zelfs net door de regen op normale verharde wegen spettert de viezigheid tot op mijn schouders.
Op een bospad rij je wel rustiger, maar modder is niet altijd te vermijden en zelfs een hulphond krijgt je niet los als je tot over je hoepels vast zit, omdat je een inschattingsfoutje hebt gemaakt
Ik heb zelf een speedy e-light die door de accu's aan de zijkanten van het wiel met het wiel heel stevig op de weg ligt en daarmee kom ik ook op een wat glibberig bospad nog wel weg. Een vriendin van me heeft een Firefly, maar bleek aan de voorkant toch wat te licht en kwam los en kreeg niet genoeg grip. Het is met een elektrische handbike voor in het bos dus wel ook even goed opletten of het betreffende type er geschikt voor is.
Als ze binnen ook problemen heeft met de handbewogen rolstoel is ze daar met een elektrische handbike ook niet mee geholpen, dan zou een elektrische binnen/buiten rolstoel via de gemeente nog een optie zijn. Eventueel met daarnaast via crowdfunding nog een goed offroad rolstoel zoals de Zoom, die mij geschikter lijkt voor de bossen dan een Genny.