Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 19:55

Eleionomae schreef:
Wij hebben er opgezet adults only. Duidelijker kan niet haha. Heb er verder ook geen commentaar op gehad :)

Haha, ja dat is ook wel een goede. Laat niets aan duidelijkheid te wensen over :j

MarcoBorsato schreef:
Als je belt hoort degene wel hoe je het bedoelt. Op een kaart kan het gauw streng klinken maar als je belt kun je op een hele sympathieke manier uitleggen dat het geen kinderfeest is.

Nee precies. Ik denk dat we gewoon eventjes bellen naar degenen met kinderen. Een deel ervan nodigen we ook alleen uit voor het avondfeest, dus die zullen uberhaupt wel hun kinderen thuislaten, maar ik laat niets aan het toeval over op die dag :D

@Relaxed: ik denk dat ik me erover zou verbazen hoe weinig mensen dat zouden doen, haha. En zoals hiervoor al gezegd, komen we liever niet voor verrassingen of ongemakkelijke situaties te staan. Dus vandaar dat we het liever meteen zo duidelijk mogelijk maken. En ben het met Lieveli eens dat we dan het beste even kunnen bellen. :)

Granoek schreef:
Ik zou er echt gewoon op durven zetten 18+ :+
Maar vind die van Lynn_Nikita wel netjes

Nja 18 hoeft niet perse, mijn broertje van 16 en nichtje van 15 mogen best komen :D Maar zoiets zou ook kunnen inderdaad, 12 + ofzo :j

studiemiep schreef:
Gaat dit om het feest avonds? of overdag...

Ik zou het wel een zwakte bod vinden als je de mensen niet eens durft op te bellen............

Ik vind zelf overdag kleine kinderen er eigenlijk gewoon bij horen (zeker bij zeer naaste familie.....).

Avonds vind ik dat een heel ander verhaal..maar goed ieder zijn ding.

Het gaat om de hele bruiloft, dus zowel ceremonie, receptie, diner als feest.
En dat mag hoor, dat jij dat vindt. Maar ik hou op zijn zachtst gezegd absoluut niet van kinderen dus ik wil ze er gewoon niet bij. :) Als er eentje begint te krijsen sta ik niet voor mezelf in denk ik _O- (moet je natuurlijk met een knipoog lezen, maar goed).
Laatst bijgewerkt door Frummels op 04-03-18 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:57

Nee vind ik niet Studiemiep. Niet iedereen vindt kinderen leuk. En je trouwt in principe maar 1 keer, dan moet je de vrijheid hebben om het te doen zoals je wilt. Met/zonder kinderen.

DiantaM

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:57

Dat vind ik ook.. het is joúw dag. Dus mensen met kinderen moeten zich aanpassen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:58

Wij hadden het volgende zinnetje: kinderloos gaan wij nog door het leven en zo willen we ook graag onze trouwdag beleven. Respectievelijk kun je het woordje ‘nog’ weglaten als je helemaal geen kinderen wilt, maar wij hebben er inmiddels wel 1 ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:59

Ik ga mee met Lieveli,het is mijn dag en als ik daar geen kinderen bij wil is dat mijn goed recht.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 19:59

lieveli schreef:
Nee vind ik niet Studiemiep. Niet iedereen vindt kinderen leuk. En je trouwt in principe maar 1 keer, dan moet je de vrijheid hebben om het te doen zoals je wilt. Met/zonder kinderen.

Dit bedoel ik inderdaad.
Als ik bij een vriendin ga eten, hoeft ze heus haar kroost niet weg te brengen hoor. T zijn lieve kinderen. Maar ik houd er gewoon niet van en voel me niet op mijn gemak met kinderen om mij heen. En het is inderdaad de bedoeling dat ik maar 1 keer trouw en dan wil ik mij graag op mijn gemak voelen en vind ik het fijn als de bruiloft niet "verstoord" wordt door kleine kinderen :)

Nymeria schreef:
Wij hadden het volgende zinnetje: kinderloos gaan wij nog door het leven en zo willen we ook graag onze trouwdag beleven. Respectievelijk kun je het woordje ‘nog’ weglaten als je helemaal geen kinderen wilt, maar wij hebben er inmiddels wel 1 ;)

Die vind ik ook heel netjes en leuk! :j
We weten inderdaad nog niet of we kinderen willen/kunnen krijgen, dus "nog" is dan wel van toepassing. Maar voorlopig willen we ze in elk geval nog niet :D

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:00

Maar als iedereen sowieso al weet dat jullie niet van kleine kinderen houden.
Dan kan je het op zich met een beste grap in de uitnodiging zetten.

Zoals die ene met "Hoewel wij dol zijn op kinderen willen we in alle rust genieten van onze speciale dag"

Maar dan vervang je dat gewoon met iets wat precies slaat op hoe jullie over kinderen denken
en dat het jullie dag is en dat je geen zin heb in dat gejengel -O-

(ik heb niks met kinderen, sorry :+ dus bij mij zou het er bijna zo in komen te staan ook := )

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:02

Bij ons deed echt niemand moeilijk overigens. Ik zag het gewoon niet zitten om gekrijs door mijn ceremonie te hebben. Mijn neefjes en nichtje zijn even op de receptie geweest en voor de foto’s, verder niet. Wie betaald, bepaald, dus gewoon invullen zoals jij het wilt. Ik ben dus inmiddels zelf mama en zou er ook echt niet moeilijk over doen als de kleine niet mee zou mogen.

Urbanus

Ik zou het niet zo negatief benaderen als je nog een mooie envelop wil ontvangen. :=

Anoniem

lieveli schreef:
Ik zou het niet zo negatief benaderen als je nog een mooie envelop wil ontvangen. :=

:')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 20:04

lovelyfiefy schreef:

Zoals die ene met "Hoewel wij dol zijn op kinderen willen we in alle rust genieten van onze speciale dag"

Maar dan vervang je dat gewoon met iets wat precies slaat op hoe jullie over kinderen denken

(ik heb niks met kinderen, sorry :+ dus bij mij zou het er bijna zo in komen te staan ook := )

Ik zou t bijna doen ook hoor :)) Maar sommige familieleden zijn nogal knorrig als het daarop aankomt, dus denk niet dat zij de lol er van in zien haha. Plus dat een deel van mijn vriend zijn familie mij niet kent en hij daar ook weinig contact mee heeft, dus dan willen we het liever wat netter houden. :D

Nymeria schreef:
Bij ons deed echt niemand moeilijk overigens. Ik zag het gewoon niet zitten om gekrijs door mijn ceremonie te hebben. Mijn neefjes en nichtje zijn even op de receptie geweest en voor de foto’s, verder niet. Wie betaald, bepaald, dus gewoon invullen zoals jij het wilt. Ik ben dus inmiddels zelf mama en zou er ook echt niet moeilijk over doen als de kleine niet mee zou mogen.

Dit dus.. Durfde het bijna niet te zeggen haha.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:04

Wij kregen laatst een uitnodiging waar gewoon op stond dat het hun dag was en kinderen niet gewenst. Vervolgens moesten we ook 'tenue de ville' met mauve-accenten, wij waren de 'shabby-middeleeuwen-vriendengroep', ze hebben toen ook gewoon te horen gekregen dat ze ons 'netjes' zouden krijgen maar ammenooitniet paarse tenue de ville.
Je moet dan dus ook wel kunnen slikken dat mensen mogelijk passen als ze die kids niet kwijt kunnen.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:04

lieveli schreef:

dat ligt er aan hoe mensen weten dat jij bent.
Iedereen weet dat ik kinderen echt niet om me heen moet hebben.
Dus als ik dat zo in een kaart zet wordt dat me niet ondankbaar genomen zeg maar ;)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 20:05

lieveli schreef:

:+

Hoppit schreef:
Wij kregen laatst een uitnodiging waar gewoon op stond dat het hun dag was en kinderen niet gewenst. Vervolgens moesten we ook 'tenue de ville' met mauve-accenten, wij waren de 'shabby-middeleeuwen-vriendengroep', ze hebben toen ook gewoon te horen gekregen dat ze ons 'netjes' zouden krijgen maar ammenooitniet paarse tenue de ville.
Je moet dan dus ook wel kunnen slikken dat mensen mogelijk passen als ze die kids niet kwijt kunnen.

Daar hebben we inderdaad over nagedacht, en dat moeten wij dan ook accepteren :j

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:05

Frummels schreef:
lovelyfiefy schreef:

Ik zou t bijna doen ook hoor :)) Maar sommige familieleden zijn nogal knorrig als het daarop aankomt, dus denk niet dat zij de lol er van in zien haha. Plus dat een deel van mijn vriend zijn familie mij niet kent en hij daar ook weinig contact mee heeft, dus dan willen we het liever wat netter houden. :D

O ja dan is het anders inderdaad!
nee dan moet je het iets subtieler doen :+

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:05

Hebben vorig jaar trouwden vrienden van mijn man, die hadden het zo ontzettend bot op de kaart gezet dat ik of ons zoontje gewoon mee had willen nemen of helemaal niet wilde komen.

Was trouwens al niet van plan om hem mee te nemen hoor! Want we waren ooit daggasten op een bruiloft waar we hem wel mee hadden, maar het werd echt pas leuk toen het feestje begon, maar toen werd het geluid te hard ;-)

Had persoonlijk liever gehad dat ze me persoonlijk benaderd hadden. Want zoveel gasten waren er volgens mij niet met kleine kindjes..

Tijdens onze eigen bruiloft, waren de nichtjes er eigenlijk als vanzelfsprekend bij, maar die waren 6 jaar en jonger, dus die gingen na het diner gewoon lekker naar huis ;-)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:06

Ik weet nog wel wat maar bedoel je echt geen kinderen of wel 14 jarige bijvoorbeeld (Aangezien die niet meer rondrennen)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:08

We hebben hier inderdaad wel een paar afmeldingen gehad door onze adults only. Maar bijzonder vond ik het vooral dat een iemand al in mei wist dat er in september geen oppas zou zijn en dat ze daarom niet konden komen :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:08

lovelyfiefy schreef:
lieveli schreef:

dat ligt er aan hoe mensen weten dat jij bent.
Iedereen weet dat ik kinderen echt niet om me heen moet hebben.
Dus als ik dat zo in een kaart zet wordt dat me niet ondankbaar genomen zeg maar ;)

Ik vind het wat apart. Maar dat ben ik. Niet iedereen hoeft mijn kind leuk te vinden maar een simpel 'nee niet welkom' is genoeg.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:09

Oo ja Adults only kan ook gewoon
Zet het gewoon op de uitnodiging.

DiantaM

Eleionomae schreef:
We hebben hier inderdaad wel een paar afmeldingen gehad door onze adults only. Maar bijzonder vond ik het vooral dat een iemand al in mei wist dat er in september geen oppas zou zijn en dat ze daarom niet konden komen :')

Die zullen vast op het principiële standpunt hebben gestaan dat zij zonder kinderen niet willen komen.

Maar je moet inderdaad accepteren dat mensen afzeggen.

x_Anne_x

Nymeria schreef:

Bij ons waren ze wel welkom en heeft er een meer malen door de ceremonie heen lopen schreeuwen (waarna ouders t zelf zat waren en haar naar oma gebracht hebben :') )

Maar heb er niets van gemerkt tijdens de ceremonie :')

Maar is nog steeds jullie dag dus als je het zonder kinderen wil snap ik dat heel goed.

Ik zou ouders ook gewoon even bellen.

Wij hebben alle ouders laten weten dat ze van harte welkom waren maar dat ze er rekening mee moesten houden dat we lang aan tafel gingen dus dat ze dat wel moesten volhouden.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:12

lieveli schreef:
Ik vind het wat apart. Maar dat ben ik. Niet iedereen hoeft mijn kind leuk te vinden maar een simpel 'nee niet welkom' is genoeg.

maar jij kent mij ook niet ;)
Dat is alweer een verschil he
en joh.. wieweet ga ik niet eens trouwen, ben nu nog vrijgezel dus hoef er verder ook niet bij na te denken :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:13

Sommige ouders voelen zich persoonlijk aangevallen als hun kind niet mee mag geloof ik. Heb ik zelf nooit begrepen.

Hoe hadden zij het erop gezet dan Lizzz?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:15

DiantaM schreef:
Eleionomae schreef:

Die zullen vast op het principiële standpunt hebben gestaan dat zij zonder kinderen niet willen komen.

Maar je moet inderdaad accepteren dat mensen afzeggen.

Ja dat is het vast geweest, t zou me niets verbazen in ieder geval. Ik heb sindsdien ook eigenlijk nul contact meer met ze gehad :+