Sister Wife zijn...sta jij er voor open?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 19:01

luuntje schreef:
Een woongemeenschap kan ik mij voorstellen als ik alleen zou zijn.
Samen eten, wel je eigen ruimtes. Samen klussen en tuinieren. Lijkt mij wel gezellig.

Ja, dit zou ik ook wel fijn vinden denk ik. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:01

Ik vind het programma ook niet leuk. De man is heel zelfingenomen en staat 'bovenaan de pikorde', ook al laten ze het soms overkomen alsof dat niet zo is.

Misschien een beter voorbeeld (hoewel, misschien ook niet :') ). Ik heb vogels en daarbij is een trio ontstaan. Een man en twee dames die samen hun eitjes in hetzelfde nest leggen en die ook alle drie samen groot brengen. De man besteed even veel aandacht aan beide dames en overdag zit hij dan op het nest terwijl de dames mogen relaxen 8-) . 's avonds en 's nachts zitten de dames dan samen op het nest. Onderling klinkt het dus ook goed tussen hen.
Ik noem hen dus ook Sister Wives :') één van de twee dames had dat ook echt nodig, want ze plakte als jonge vogel al bij andere dames aan voor steun.

Bij de serie Sister Wives klikt het onderling niet altijd even goed. Ze zeggen dan wel dat er geen jaloezie is, maar soms druipt het er gewoon vanaf.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Sister Wife zijn...sta jij er voor open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 19:03

Natuurlijk snap ik dat ze niet alles laten zien op tv en wat ze laten zien meestal leuk lief en aardig is...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:11

tylando schreef:
Hoe ga je dat doen ? :=

1 werkt, 1 kookt en 1 maakt schoon *\o/*

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:15

En verder? :D

Als er 1 tegenvalt bijvoorbeeld, pak je die na wat alcohol?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:15

Sorry :=

Wat erg ben ik!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:20

Dat is wel erg een object maken van je partner(s).

Woongemeenschappen hebben we wel naar gekeken, maar nog niet wat gevonden wat ons aansprak :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:25

Ha je zal maar 3 mannen hebben en dan krijgen ze de mannengriep. Huilen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:32

:') _O-

Een goede reden om een weekendje weg te zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:34

lieveli schreef:

Dit is letterlijk mijn grootste nachtmerrie.

Ik vind polygamie helemaal jippieyayee voor iedereen die er 100% achter staat, maar van dat programma krijg ik een beetje een sekte gevoel. De relatie (of relaties? hoe werkt dat?) zijn totaal niet gelijkwaardig in de zin dat de man echt duidelijk een behoorlijke machtspositie of in ieder geval een machtsgevoel heeft. Het zou niks voor mij zijn maar ik kan me de charme van een open relatie/polygamie tot op zekere hoogte echt wel voorstellen.

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:35

lieveli schreef:

Ik ga stuk :') _/-\o_ moet je toch niet aan denken :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:35

lieveli schreef:

Drie begravenissen regelen, zo vermoeiend! :+

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:38

Ja pfffff

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:53

speedfiets_2 schreef:
tylando schreef:
Ik vind het een vreselijk programma. Die vent voelt zich echt het mannetje en die vrouwen zijn stel mutsen bij elkaar.
Je ruikt gewoon de overheersing van die vent in sommige dingen.
Nee ik zap gelijk weg erbij. Heb t uit verveling ooit gekeken, maar :r

Dit gevoel krijg ik ook inderdaad.

Ik ben wel bekend met polygame relaties waarbij ze verliefd zijn op elkaar en ieder op het zelfde niveau verkeren in de hiërarchie. In die situatie zou ik open staan voor een andere vrouw. Maar ook echt alleen wanneer we alle dezelfde gevoelens voor elkaar hebben en op dezelfe plaats staan.

Situaties zoals in sisterwives krijg ik alleen maar kriebels. Ze lopen allemaal maar achter die vent aan. Ik vind dat er maar weinig sprake is van gelijkheid. Iets wat voor mij een van de belangrijkste punten is in een relatie.

Maar ik neem toch aan dat die vrouwen voor deze man gekozen hebben?

Buiten dat lijkt me het ergens wel wat hebben. Je moet het wel kunnen uiteraard maar dat is een keuze die je maakt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:57

Heeft Huertecilla al gereageerd trouwens? :D

Toch vond ik het in de serie overdreven dat ze gearresteerd konden worden. Ze kiezen er toch zelf voor?
Die vent is wel heel dominant, maar ik denk niet dat ze gedwongen worden, dus om er dan een punt van te maken...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:00

Iedereen moet het voor zich weten vind ik.
Maar persoonlijk is het niets voor mij, wil als eerste al mijn man niet delen met andere vrouwen. Misschien voor sommige egoïstisch, maar houd hem graag voor mij alleen. Nu denkt mijn man daar net zo over.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:01

Ik vind het ook een fantastisch programma. Zó ontzettend ver van mijn bed en wat ik ooit zelf zou willen.

Die man heeft natuurlijk een uitzonderlijk luxe positie. Maar die vrouwen tja.. ik kan me niet voorstellen dat je in die relatie compleet gelukkig bent.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:04

Palmera schreef:
lieveli schreef:

Drie begravenissen regelen, zo vermoeiend! :+

Misschien valt er dan wel een korting te regelen omdat je er meerdere tegelijk inbrengt _/-\o_

Ikzelf zou het niet kunnen, sister wive zijn, maar ik vind het wel interessant om te zien. Heb vandaag toevallig een stukje van "seeking sister wive" gezien en daar een stukje van het proces gezien van de start van een polygamische relatie, een tweede sister wive. Maar ze volgen meerdere families dus het is nogal vaag op basis van 1 aflevering. Weet dus ook nog niet wat ik daarvan vind.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:11

Ik kijk het programma soms, vooral omdat ik het erg vermakelijk vind. De interactie met elkaar (de haat springt regelmatig van het scherm, en maar lief lachen ondertussen), die vent die zichzelf helemaal het mannetje vind maar toch wel een enorme loser is...

Ik zou zelf mijn partner niet willen delen, en zelf hoef ik al helemáál geen geen extra vent :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:12

Wat doet hij eigenlijk voor werk? :o?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:13

Dat vraag ik me ook af ! Joekels van huizen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:16

Ik vermoed dat ze genoeg verdienen aan TLC

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:23

Cayenne schreef:
Ik vind het programma ook niet leuk. De man is heel zelfingenomen en staat 'bovenaan de pikorde', ook al laten ze het soms overkomen alsof dat niet zo is.

Misschien een beter voorbeeld (hoewel, misschien ook niet :') ). Ik heb vogels en daarbij is een trio ontstaan. Een man en twee dames die samen hun eitjes in hetzelfde nest leggen en die ook alle drie samen groot brengen. De man besteed even veel aandacht aan beide dames en overdag zit hij dan op het nest terwijl de dames mogen relaxen 8-) . 's avonds en 's nachts zitten de dames dan samen op het nest. Onderling klinkt het dus ook goed tussen hen.
Ik noem hen dus ook Sister Wives :') één van de twee dames had dat ook echt nodig, want ze plakte als jonge vogel al bij andere dames aan voor steun.

Bij de serie Sister Wives klikt het onderling niet altijd even goed. Ze zeggen dan wel dat er geen jaloezie is, maar soms druipt het er gewoon vanaf.

Bij sommige diersoorten is dit inderdaad zo.Bijv. bij kippen met 1haan.In mijn geloof is monogamie verplicht.Deze mensen hebben volgens mij ook een geloof waardoor ze denken dat dit zo moet. ik kijk er ook wel eens naar en ik vind het psychologisch wel interessant.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:24

Moet je het progamma Escaping Polygamy eens kijken. Is niet allemaal zuivere koffie, of eigen keuze.

Als het allemaal vrijwillig gaat met gelijke rechten dan prima, moet je helemaal zelf weten. Maar zodra je er niet uit kunt zonder schade te lijden, dan is er een probleem in mijn ogen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:29

Supervixen schreef:
:') _O-

Een goede reden om een weekendje weg te zijn!

:') :') :')