Parttime banen in de juridische sector

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:06

Het hangt er misschien ook vanaf bij welke verzekeraar je werkt. Maar ik had daar als starter geen slecht salaris. ik kan natuurlijk niet zien wat jouw uitgaven en vaste lasten zijn, maar ik kon er prima van leven met 40 uur werken en 2 paarden + een koophuis.

Inmiddels heb ik wel door dat je bij andere instanties meer verdient voor minder werk en vooral minder stress. Maar ik vind RB zeker geen slechte optie. Het is alleen wel keihard aanpoten en veel overwerken. Althans, bij ons was dat zo. :) Ik ben er niet voor gemaakt heb ik inmiddels door.

Minoes

Re: Parttime banen in de juridische sector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 12:49

Fijn om te horen dat ik mezelf dus prima kan onderhouden straks!

Mag ik vragen welk werk jij nu doet frummels?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:56

Minoes schreef:
Fijn om te horen dat ik mezelf dus prima kan onderhouden straks!

Mag ik vragen welk werk jij nu doet frummels?

Ik werk nu als paralegal bij een kantoor dat chemische en lifescience patenten ontwikkelt en schrijft. Iets heel anders dan hiervoor dus. :D Bij mijn vorige baan was ik jurist verbintenissenrecht/consumentenrecht.

Ik heb trouwens HBO Rechten gestudeerd en ben nu bezig met een deeltijd master privaatrecht. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ik dit ga afmaken.. Wil liever iets heel anders gaan doen. :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:40

Ik werk 24 uur per week als arbeidsrechtjurist bij een uitzendbureau (tegenwoordig ben ik officieel juridisch coördinator en zit ook een deel privacy erbij).
Heb nooit meer gewerkt dan 24 uur.
Heb geen slecht salaris, maar ik ga nooit in de buurt komen van bijvoorbeeld mijn zus die partner is bij een kantoor aan de Keizersgracht en hiervoor bij topwereldkantoren heeft gewerkt..

De rechtbank is keihard werken, met veel overuren en (in vergelijk met private sector) minder loon.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:36

Bij ons werkt de meerderheid 32 uur. Ik ben zelf begonnen op 36 maar werk nu ook 32. Je kan daar vaak wel iets in onderhandelen.