Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:24

Citaat:
Ik hoop dat die mensen op een dag inzien dat ze geleefd worden en dat het leven veel mooier kan zijn zonder opgedrongen geloof.

Zij kunnen het net zo zien als hoe je schrijft maar dan precies andersom, ze hopen dat een ander op een dag in ziet dat ze geleefd worden door de wereld en alles daarin en dat het veel mooier kan in het paradijs.

Mij maakt het niet uit wat voor overtuiging iemand heeft, als iemand zegt geen interesse dan hoort het wat mij betreft gewoon klaar te zijn. Dat opdringerige is alleen maar vervelend

haan

Re: Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:28

ik heb ook zo'n JA/NEE sticker naast de bel, NEE: verkopers en geloofsovertuigingen, JA : collectes

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:31

Oh. Hier ook een heel actieve gemeenschap.
Ik vind het absoluut geen onaardige mensen, maar dat ze aan de deur komen kan ik niet waarderen.
ik woon aan een pleintje met meerdere zijstraatjes met woningen.
Ze gaan als clubje op het pleintje staan, vervolgens kom er een "adressen" boekje tevoorschijn uit een zwarte aktetas en word besproken wie welke adressen bezoekt.
Dus hier hebben ze gewoon een adressenlijst...

Ik doe vriendelijk open en dank ze voor hun bezoek, vervolgens meld ik dat ik geen interesse heb.
Zijn ze zo weer weg.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:34

Hier voor het eerst sinds enkele jaren weer aan de deur gehad. ‘Er komt een nieuwe wereld, zonder ziekte en dood’...toen ik zei dat we dat maar vooral niet moesten doen, werd ik raar aangekeken. Toen ik zei dat er ooit best een eind aan mag komen en de aarde anders wel erg vol zou raken, wensten ze mij een prettige dag :+
Tegen mijn oom zeiden ze ooit: we komen de leer van God brengen. Toen hij antwoordde: goed zo, leg m maar in de achtertuin, draaiden ze om en liepen ze weg _O- _O- _O-

Ik vind dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Dat komt ook omdat ze hier maar eens in de zoveel jaar langskomen. Kan me goed voorstellen dat als je hebt aangegeven dat ze je niet moeten benaderen en ze het toch doen, dat je daar best een beetje boos over wordt. Waarom zou je dat dan niet op een wat bozere toon tegen ze zeggen? Je hoeft niet alles te pikken, toch?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:42

Vroeger stond ik ze netjes te woord. Maar, nadat een kennis van mij na een vreselijk ziekbed was overleden en ze net toen weer aanbelden en me wilden troosten met de woorden: Het lijden was goed, dood was goed want nu was ze boven aan het " feesten" heb ik gevraagd om niet weer te komen. Ging jaren goed tot er opeens een dame in de tuin stond met de blijde boodschap(afgesloten tuin) waarop ik woest ben geworden en gezegd heb dat ik aangifte van huisvrede breuk ging doen. Madam de tuin uitgebonjourd en tot nu toe nog nooit weer mensen aan de deur gehad.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:52

Ik heb zo’n zelfde sticker als Haan.
Scheelt veel onnodig bellen.
Enkele verkoper probeert het nog maar die wijs ik op de sticker.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:56

Hebben Jehova's echt een bestand en kun je daaruit geschrapt worden? Dat lukte me bij Nuon al niet eens en die kerel was opdringeriger en irritanter dan alle Jehova's getuigen die ik in mijn leven aan de deur heb gehad.. En ik probeer echt altijd eerst vriendelijk aan te geven dat ik geen interesse heb hoor. :)

Maar waarom meteen lelijk doen? Ik begrijp dat je fel wordt als er een voet tussen de deur wordt gezet of als ze blijven aanhouden, maar persoonlijk heb ik nooit een probleem gehad als ik aangaf niet geïnteresseerd te zijn en hen een prettige dag wenste.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:00

Hier (gelukkig) geen jehova getuigen aan de deur gehad. Mijn buurman is jehova getuige (mijn buurvrouw niet), en volgens hem is het zeker niet de bedoeling jezelf op te dringen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:01

Een echt bestand niet, en er zijn vooral in grotere steden vaak meerdere gemeenschappen die onderling ook niet per se heel erg communiceren over welke huizen ze moeten overslaan en welke niet. Ik vond het vroeger heel moeilijk om nee te zeggen en stond dan ook vaak heel erg lang te praten, maar tegenwoordig ben ik er iets kordater in en zeg ik gewoon vriendelijk doch dwingend dat ik echt geen interesse heb en dat ik druk bezig ben. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand daar geen respect voor heeft en door blijft drammen. In tegenstelling tot energieverkopers als je ZZP'er bent.

Edit: ik probeer altijd een beetje in perspectief te plaatsen dat deze mensen jou echt willen redden. Het is heel onschuldig, ze denken oprecht dat jij naar een hele slechte plek gaat en ze willen je graag behoeden van dat kwaad door je te vertellen wat zij doen om dat te vermijden. Ze willen je niets verkopen, het gaat puur om hun levensovertuiging overbrengen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:05

Sjonge... 1x per jaar :+ Dat je je daar druk om maakt. Dan zeg je gewoon dat je niet met ze wil praten over hun geloof en dan gaan ze echt weg.
Altijd maar die sterke verhalen over voeten tussen de deur.. :roll:

Die gasten die je donateur willen maken voor een of ander goed doel zijn opdringeriger en komen ook nog eens vaker.

Of je zet gewoon je bel uit, dan heb je nergens meer last van :) Dat is hier de oplossing. Hoewel ik de jehovahs getuigen niet eens erg vind om mee te praten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:10

Hier is het minstens twee keer per maand. Gek word je er van. En dan niet meteen zeggen wie ze zijn he, de eerste keren was het "heeft u even tijd"
"hangt er van af waarvoor" ja en toen heb ik het verhaal na drie zinnen (toen eindelijk duidelijk werd waar het over ging) onder broken en gezegd "daarvoor niet. Fijne dag verder."
Tegenwoordig doe ik open, zie ik dat ellendige tasje dat ze altijd bij hebben en zeg ik al "nee bedankt."

en als ik hier de bel negeer wat nu dus ik meestal probeer omdat ik ze veelal al hoor praten bij de buren, dan gaan ze op de deur kloppen. :roll:

Geloof wat je wil maar laat een ander toch verdorie gerust.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:11

Geen last van hier gelukkig.

Mijn ouders hèbben zon mega bord op de deur.... In het begin kwamen de mensen na de deur om het te lezen..
Het verhaal van geen dit ook geen dat met humor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:16

[quote="Kinke"]Ik snap dat ze het goed bedoelen etc.etc. maar….zojuist voor de 3de keer verzocht om ons van de lijst met verplichte bezoekjes te halen. Blijkbaar is het nogal moeilijk om een juiste administratie te voeren. Vorig jaar kwamen er 2 knullen aan de deur die het jaar ervoor ons ook al met een bezoekje hadden vereerd. Beide keren aangegeven dat ik graag wil dat ze noteren dat wij niet meer bezocht willen worden. Vanmorgen dus nogmaals hetzelfde gemeld. Hoe kom ik hier permanent af? (heb er niet zoveel vertrouwen in dat aan mijn verzoek nu wel wordt voldaan)[/quote

Jehovah's getuigen hebben geen lijst met alle adressen die ze afgaan hoor :+ Ze hebben wijken die ze langsgaan. Geen vaste adressenlijst met verplichte bezoekjes. Waarom niet gewoon elke keer zeggen: bedankt, maar wij hebben geen interesse. Paar seconde van je tijd en je hebt het weer gehad. Niet zo een drama van maken hoor.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:16

Hier op het groningse platteland ook geen last van Jehova's maar ik krijg wel elke maand het parochieblad van de katholieke kerk.... :? Ik heb ook al meerdere keren gemaild dat ik het sneu vind dat ie mevrouw elke keer helemaal op de fiets naar ons toe moet fietsen terwijl ik het blad gelijk in de container dump, maar ze blijft komen....

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:20

Oh vreselijk die mensen, en ze komen ook altijd als je net even wil douchen of op de wc zit ofzo. Als ik overdag thuis ben loop ik ook meestal in mijn huispak, dus zit gewoon niet te wachten op iemand voor de deur.
Wij hebben inmiddels een camera op de deur geplaatst, als ik niemand verwacht kijk ik even, maar doe meestal niet open.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:29

Dieselpaard schreef:
Tegen mijn oom zeiden ze ooit: we komen de leer van God brengen. Toen hij antwoordde: goed zo, leg m maar in de achtertuin, draaiden ze om en liepen ze weg _O-

Hihihi moest hier wel even om lachen mijn vader had ooit een Jehova aan de deur die zei ‘Wij komen u het licht brengen’ mijn vader reageerde exact hetzelfde ‘Mooi, zet maar in de achtertuin. Heb toch te weinig licht’. Nooit meer gezien :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:30

crazycactus schreef:
Hier op het groningse platteland ook geen last van Jehova's maar ik krijg wel elke maand het parochieblad van de katholieke kerk.... :? Ik heb ook al meerdere keren gemaild dat ik het sneu vind dat ie mevrouw elke keer helemaal op de fiets naar ons toe moet fietsen terwijl ik het blad gelijk in de container dump, maar ze blijft komen....

Ben jij toevallig gedoopt of iets in die trant? Volgens mij sta je dan namelijk automatisch de rest van je leven bij de kerk ingeschreven en word je overgeschreven naar een andere parochie als je van gemeente wisselt. Ik weet dat een aantal vrienden van mij echt hardnekkige moeite hebben moeten doen om zich uit te laten schrijven.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:35

crazycactus schreef:

Jij zal inderdaad ooit gedoopt zijn. Je zal je officieel uit moeten schrijven. Dan krijg je het blad ook niet meer en komen ze niet meer aan de deur voor een bijdrage.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:41

Hier gelukkig geen last, kennelijk weinig Jehova’s hier.
Gewoon zeggen dat je uitgetreden bent. Ze mogen geen contact hebben met afvalligen.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:44

Sins ik een stikker heb nergens meer last van.
Daarvoor probeerde ik ze er altijd van te overtuigen dat het vliegende spaghetti monster toch echt de enige ware god was, vonden ze om de een of andere reden niet leuk en als ze dan kwaad weg liepen wenste ik ze alle zegen van de saus en een welgemeend Ramen :+

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:45

crazycactus schreef:

Een briefje downloaden en aan de parochie sturen waar je onder valt.
Hier kun je alle info vinden: https://www.rkkerk.nl/kerk/kerkprovinci ... schrijven/

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:10

NM > LZP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:12

Goof schreef:
Ik zou ook kijken voor een gepaste sticker.
Aan de andere kant; als ze echt maar 1x per jaar komen, wat is dan de moeite om even 'geen interesse, fijne dag verder' te zeggen?

Nou idd, ik dacht dat het om een hoge frequentie ging, maar wat is nou 1x per jaar? :+

Ik heb een sticker bij de bel, geen idee of ze hier uberhaupt komen eigenlijk, nog niet meegemaakt. Als ik wel per ongeluk open doe, zeg ik dat ik geen interesse heb en doe de deur weer dicht ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:25

Ik ben niet te beroerd om de deur open te doen als er iemand aanbelt maar het principe dat mensen je aan de deur een geloofsovertuiging willen aansmeren houd ik niet van. Ik ben atheïst en haal het ook niet in mijn hoofd om andere mensen aan hun deur van de evolutietheorie te overtuigen.
Daarnaast vind ik het waanzin dat je tegenwoordig je complete deur(kozijn) moet bestickeren om aan te geven wie er allemaal wel en niet mogen aanbellen.
Leuren aan de deuren heb ik altijd een bijzonder iets gevonden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:26

Ik vind het hele aardige mensen maar ik wens door geen enkele gelovige benaderd te worden om te gaan geloven, dus ook door hun niet.

Ze hebben 1x de fout gemaakt om te zeggen "wij komen de heer brengen" waarop mijn antwoord luidde: "dat is prima, zet hem maar in de tuin naast de vuilnisbak, fijne dag nog"

Ik heb ze nooit meer gezien.