Politie gebeld ivm raar "ongeluk"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Politie gebeld ivm raar "ongeluk"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:49

Psychotisch/dement/gewoon de weg kwijt, man bleek onder invloed van alcohol (ondanks paar uur slaap volgens boer) en had geen rijbewijs. Zonder rijbewijs mag je niet rijden, wat je ook mankeert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:00

Ook zoiets meegemaakt, een jongeman die zn auto voor mn neus compleet in de prak reed op een andere geparkeerde auto, totaal onder invloed van drugs. Het ging trouwens best langzaam maar hij bleef gas geven dus zijn auto duwde die anderw voort over de parkeerplaatsen.Heb toen ook ene verklaring gegeven. En die vent woont bij mij in de straat ;)
Als je kan proberen te voorkomen dat zo iemand gewoon weer de auto instapt.... gelijk doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:01

bigone schreef:
Psychotisch/dement/gewoon de weg kwijt, man bleek onder invloed van alcohol (ondanks paar uur slaap volgens boer) en had geen rijbewijs. Zonder rijbewijs mag je niet rijden, wat je ook mankeert.

Ik denk dat iedereen het daar wel over eens is...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 17:27

BMHP schreef:
hagelslag schreef:
Getuigen ga ik ook echt wel!
Ik ben de enige persoon die hem daadwerkelijk heeft zien "rijden".

En ik hoop ook dat er verder " niks" aan de hand was mentaal gezien.
Maar daar kan ik natuurlijk achterkomen zodra als ik ga getuigen als ik dan word opgeroepen.

De zaak ligt eerst nog bij de politie, na jouw schriftelijke verklaring wordt besloten of deze zaak doorgestuurd wordt naar de staatsanwalt.
Ik denk niet dat ze je oproepen omdat het rijden onder invloed met een bloedtest wordt aangetoont.
Dit soort zaken zijn forse overtredingen in Duitsland. Ik ben bang dat er niet veel hulp wordt geboden eerder een extra duw door een boete en stafpunten. Als de man al vaker in de fout is gegaan kan het verlies van het rijbewijs inhouden.

Jij kan niets aan zijn situatie veranderen en hebt gedaan wat je kon.
Ik vind bij mij in de omgeving veel lege drankflessen van mensen die drinken en rijden.

Indestal schreef:
Psychotisch of niet, dronken of onder invloed drugs.....zo iemand hoort niet op de weg....dan gaan de overige weggebruikers voor....wat er met zo iemand aan de hand is, is dan irrelevant!

Het is wel degelijk van belang of iemand psychotisch is, een psychose is een staat waarin je niet weet wat je doet. Mensen die aan dergelijke problemen lijden hebben hulp nodig.

Onder invloed van drank of drugs is een vrije keuze, als je dan een ongeluk veroorzaakt ben je volledig verantwoordelijk. Jammer Indestal dat je het verschil niet ziet.

Nouja zijn rijbewijs was hij dus voortijd al kwijt of nooit gehad.

En de mensen die zeggen bezopen met drugs op etc de straat op gaan is not done.
Helemaal mee eens!
Ik heb voordat ik mijn groot rijbewijs behaald heb met gehandicapten mensen gewerkt. En misschien heb ik daardoor een ander gevoel gehad dan dat hij alleen dronken was( ik heb ook 6 jaar naast mijn voltijd baan in een discotheek gewerkt dus dronken mensen genoeg gezien).

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:30

safina schreef:
Mensen die psychiatrisch in de war zijn doen soms rare dingen. Dingen waar de buitenwereld geen begrip voor heeft. De een rent schreeuwend door de straten, de ander dreigt van een flat te springen, weer een ander laat de gaskraan open staan, weer een ander meldt zich voor de 25ste keer op de spoedeisende hulp om de maag leeg te laten pompen en weer een ander kruipt totaal van het padje af achter het stuur.

Allemaal malloten die we maar moeten opknopen aan de hoogste boom dan?

Vertel mij wat..... ik woon vlakbij dat soort lui.... door dat soort lui en wat zij doen/hebben gedaan met mij, omwonenden en mijn dieren en door alles wat er afgelopen jaren is gebeurd, val ik zelf ook onder het kopje "psychisch/psychiatrisch patient". Van die mensen die vast horen te zitten op een gesloten afdeling, maar die constant weten te ontsnappen, met alle gevolgen van dien......

En ja ik hou van een flinke borrel, liefst elke dag. En ja ik slik momenteel behoorlijk zware medicatie.
Maar dan ben ik gelukkig nog lang niet zo gek dat ik in de auto ongelukken ga veroorzaken, of andere mensen in gevaar breng.

Ik ben betrokken geweest bij een zedendelict. :)* zal ik dan ook maar zelf voor zedendelinquentje gaan spelen?

Politie spreekt er inmiddels behoorlijk schande van; de instelling in kwestie doet zelf 0,0 nada nop.

Paar maanden geleden voor de 2e x binnen een half jaar is mijn fiets weer eens gemolesteerd door zo'n persoon.
Ik ben hem zelf te voet achtervolgd.
Bleek niet verstandig te zijn; gevaarlijk persoon volgens politie.

Niet heel erg raar he, dat ik nauwelijks in mijn eigen woonwijk soms bijna de straat niet op durf zonder bepaalde dingen bij mij te hebben... Oh en een TBS kliniek staat er ook op de planning.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 19:42

@JoyCiej007,
Ik geloof niet dat mensen bedoelden in het begin van het topic dat ze snapten dat hij heeft gereden etc.

Ik denk dat ze eerder snapten dat ik er een moeilijk gevoel bij had omdat ik dacht dat er meer speelde dan "slechts" alcohol.
En ik deel je mening dat zon persoon niet een voertuig mag besturen. Met alcohol achter het stuur dat is not done.
Maar ik ken de man niet, en hij maakte ook deels een andere indruk alsof er dus iets ander speelt.
Als in problemen in de familie ofzo ik heb geen idee.
Maar het kan zijn dat ik het mis heb gehad en het dus echt alleen alcohol etc geweest is

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:45

Sorry TS, snap ik. Ik op mijn beurt kan soms een beetje kriegelig worden van wat ik zelf zie als "goedpraten van" of bagatelliseren.
Wij weten inderdaad allemaal niet wat er aan de hand is, en jij idd net zo min.

Toch blijf ik het een aso vinden; welke reden hij dan ook wel of niet heeft om zich aso te gedragen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 19:54

Ik kan je totaal begrijpen! Vooral als je persoonlijk al verschillende dingen hebt meegemaakt.

Ik kan mn vinger er ook niet op leggen wat aan deze situatie geweest is waarbij ik het gevoel gehad heb dat er meer speelt.
Door mijn vorige baan heb ik erg veel verschilende dingen gezien. Waaronder ook psygoses etc.

Maar wat natuurlijk een hele nuchtere blik is, wie weet zag ik een gelijkenis met mijn vader
En nee die zuipt niet etc. Maar het zou kunnen omdat die man dus ook wat ouder was etc... Maar tsja het blijft gisse

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:08

Dankje. Dat klopt ja. Door het veelvoudig meemaken van hele nare dingen ben ik nu zelf onder behandeling bij psychiater, psycholoog, therapeut, traumatoloog etc. etc.
't is echt niet grappig als je hoort wat er hier eigenlijk dagelijks wel gebeurd in de nabije omgeving. Compleet met AZC aan de andere kant van het dorp trouwens, die ja ja, ook de meest moeilijke gevallen hebben die ze elders in NL niet willen en kunnen hebben.

Hoevaak ik wel niet van heel veel verschillende politieagenten heb gehoord: "heel spijtig mevrouw inderdaad, we zitten hier gewoon tussen enkele vuren ingesloten, al mogen we dat officieel niet zo zeggen."

Of "dader is aangehouden en gebracht naar waar hij thuishoort. Dat mag ik u officieel niet vertellen, maar euh u en ik weten allebei wel waar dat is".

:=

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:39

hagelslag schreef:
Ik kan je totaal begrijpen! Vooral als je persoonlijk al verschillende dingen hebt meegemaakt.

Ik kan mn vinger er ook niet op leggen wat aan deze situatie geweest is waarbij ik het gevoel gehad heb dat er meer speelt.
Door mijn vorige baan heb ik erg veel verschilende dingen gezien. Waaronder ook psygoses etc.

Maar wat natuurlijk een hele nuchtere blik is, wie weet zag ik een gelijkenis met mijn vader
En nee die zuipt niet etc. Maar het zou kunnen omdat die man dus ook wat ouder was etc... Maar tsja het blijft gisse

Hoe dan ook had die man kennelijk meer hulp nodig dan enkel auto uit de greppel trekken, zelf zal/kon hij die stap niet nemen, hopelijk dat er via de rechter wel een hulptraject gestart kan worden.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:52

Het enigste wat jij getuigen kunt is, dat je hem hebt zien rijden, en dat hij een verwarde indruk maakte.
De politie zal hem wel op alcohol gecontroleerd hebben.
Misschien is er meer aan de hand, misschien neemt hij ook drugs of medicijnen??

Hoe dan ook is hij een gevaar op de weg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:07

ik denk dat het gewoon erg slim is geweest dit verder aan de politie over te laten, die kunnen hem verder helpen, ook als hij verdere psychische hulp nodig heeft. Denk dat je juist jezelf een schouderklopje mag geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:07

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 20:11

safina schreef:

Ik las het inderdaad ook op AD.
Of het nu gewoon meer/sneller in het nieuws komt door social media of dat we er nu meer last van hebben. Wie zal het zeggen.
Ik heb net het formulier ingevuld en zal het morgen op de post terug sturen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:17

588 in 2017 in gemeente Deventer, waar ik woon.
Oranje gebied....