Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
BMHP schreef:hagelslag schreef:Getuigen ga ik ook echt wel!
Ik ben de enige persoon die hem daadwerkelijk heeft zien "rijden".
En ik hoop ook dat er verder " niks" aan de hand was mentaal gezien.
Maar daar kan ik natuurlijk achterkomen zodra als ik ga getuigen als ik dan word opgeroepen.
De zaak ligt eerst nog bij de politie, na jouw schriftelijke verklaring wordt besloten of deze zaak doorgestuurd wordt naar de staatsanwalt.
Ik denk niet dat ze je oproepen omdat het rijden onder invloed met een bloedtest wordt aangetoont.
Dit soort zaken zijn forse overtredingen in Duitsland. Ik ben bang dat er niet veel hulp wordt geboden eerder een extra duw door een boete en stafpunten. Als de man al vaker in de fout is gegaan kan het verlies van het rijbewijs inhouden.
Jij kan niets aan zijn situatie veranderen en hebt gedaan wat je kon.
Ik vind bij mij in de omgeving veel lege drankflessen van mensen die drinken en rijden.Indestal schreef:Psychotisch of niet, dronken of onder invloed drugs.....zo iemand hoort niet op de weg....dan gaan de overige weggebruikers voor....wat er met zo iemand aan de hand is, is dan irrelevant!
Het is wel degelijk van belang of iemand psychotisch is, een psychose is een staat waarin je niet weet wat je doet. Mensen die aan dergelijke problemen lijden hebben hulp nodig.
Onder invloed van drank of drugs is een vrije keuze, als je dan een ongeluk veroorzaakt ben je volledig verantwoordelijk. Jammer Indestal dat je het verschil niet ziet.
safina schreef:Mensen die psychiatrisch in de war zijn doen soms rare dingen. Dingen waar de buitenwereld geen begrip voor heeft. De een rent schreeuwend door de straten, de ander dreigt van een flat te springen, weer een ander laat de gaskraan open staan, weer een ander meldt zich voor de 25ste keer op de spoedeisende hulp om de maag leeg te laten pompen en weer een ander kruipt totaal van het padje af achter het stuur.
Allemaal malloten die we maar moeten opknopen aan de hoogste boom dan?
zal ik dan ook maar zelf voor zedendelinquentje gaan spelen?
hagelslag schreef:Ik kan je totaal begrijpen! Vooral als je persoonlijk al verschillende dingen hebt meegemaakt.
Ik kan mn vinger er ook niet op leggen wat aan deze situatie geweest is waarbij ik het gevoel gehad heb dat er meer speelt.
Door mijn vorige baan heb ik erg veel verschilende dingen gezien. Waaronder ook psygoses etc.
Maar wat natuurlijk een hele nuchtere blik is, wie weet zag ik een gelijkenis met mijn vader
En nee die zuipt niet etc. Maar het zou kunnen omdat die man dus ook wat ouder was etc... Maar tsja het blijft gisse
safina schreef:Steeds meer verwarde personen: https://www.ad.nl/binnenland/politie-lu ... ~a9a3a9ac/