Frustraties op het werk.. wanneer is het genoeg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Re: Frustraties op het werk.. wanneer is het genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:45

Het klinkt mij een beetje als een klassieke situatie waarin het allemaal ok en gezellig is zolang jij braaf doet wat is opgedragen en liefst nog een beetje meer.

Op het moment dat je aangeeft dat dat teveel is, krijg je het stempel 'lastig' en dan is het vaak een neerwaartse spiraal.

En alles wat je voor ze gedaan hebt is onmiddelijk vergeten.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:01

Dit lijkt idd het begin van het einde aan te kondigen.
Je kan nog 1 keer duidelijk gesprek proberen voeren.

Ze zal je niet zomaar ontslaan, kost geld en moet gerechtvaardigd worden.
Maar ze kunnen het je wel dusdanig ongemakkelijk maken dat je eigenhandig vertrekt.
Vaak na een moeilijke periode waarin alles wat opgebouwd was weer afgebroken wordt.

Heb zelf dezelfde situatie gehad. 5 jaar op hetzelfde werk, altijd wel licht botsende karakters tussen mij en werkgever maar het viel uit te praten en het was werkbaar.
Tot het laatste jaar. Werkgever heeft toen een fikse loonscorrectie doorgevoerd (terecht maar hij deed dat op eigen initiatief, niet mijn vraag), daarna kwamen er ineens opmerkingen over tandje bijzetten, aan de omzet denken en puntje bij paaltje waren we (aka ik) niet rendabel genoeg.
Extra werk erbij, extra moeten rechtvaardigen hoe en hoeveel ik binnenbracht etc etc.
Dat is geëindigd in een fikse ruzie waarbij ik ter plekke en per direct ontslag heb genomen.
Hij blij, ik blij, maar het had niet zo hoeven lopen.

Laat het niet zover komen dat het je onderuit haalt of het onhoudbaar wordt op werk.
Kijk nu rustig rond voor iets beters en houd de eer aan jezelf.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 17:11

LBLGypsyCobs schreef:
Het klinkt mij een beetje als een klassieke situatie waarin het allemaal ok en gezellig is zolang jij braaf doet wat is opgedragen en liefst nog een beetje meer.

Op het moment dat je aangeeft dat dat teveel is, krijg je het stempel 'lastig' en dan is het vaak een neerwaartse spiraal.

En alles wat je voor ze gedaan hebt is onmiddelijk vergeten.

Zo is het helemaal.. jammer genoeg.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 17:15

Ik wil het inderdaad ook niet laten escaleren. Ik ben nog steeds dankbaar dat ik toen de vraag heb gekregen of ik niet voor haar wou gaan werken want anders had ik op mijn vorige job ook maar blijven hangen omdat dat "makkelijk" was. Maar ik denk eerlijk gezegd dat mijn werkgever gewoon is dat mensen altijd alles voor haar doen en dat ze geen "nee" kan/wil aanvaarden. En dat ik hierdoor dus in de problemen kom.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:17

rondkijken naar andere jobs kunnen nooit kwaad toch?
je zal ook snel genoeg ondervinden of je een nieuwe job als een nieuwe uitdaging zou zien of als je toch nog moed en energie in deze job wil stoppen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:21

Ik vind dat jullie het allemaal nogal zwart/wit schetsen voor TS. Ik zou je ten stelligste aanraden om zsm een gesprek met je werkgever aan te vragen. Want weet je, door zo'n topic als dit, maak je jezelf alleen maar bozer/onzekerder over dingen die er feitelijk bij worden gesleurd.
Een gewoon gesprek met de persoon waar je een verschil van mening mee hebt, of zoals in dit geval, je afvraagt wat er aan de hand is, daar is nog nooit iemand slechter van geworden.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:24

dat is waar,maar op het moment dat je nood hebt om zo'n frustraties in een topic te gooien,zit alles je meestal al behoorlijk hoog.....vaak zo hoog dat het zelfs je gewoon functioneren in de weg kan zitten.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:27

Nu niet voor het een of ander, maar zoals de werkgever beschreven wordt, kan TS er met gemak slechter van worden hoor, Chevax.
Niet elke werkgever/mens zit erop te wachten om een degelijk weerwoord te krijgen.
En als werkgever in België zit je veel steviger dan als werknemer.
TS heeft meer te verliezen dan wat jij denkt. (direct haar werk als het gesprek in het verkeerde keelgat terecht komt zelfs (ookal is dat overkill, ik zie het perfect voor mogelijk))

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:46

Keandra schreef:
Nu niet voor het een of ander, maar zoals de werkgever beschreven wordt, kan TS er met gemak slechter van worden hoor, Chevax.
Niet elke werkgever/mens zit erop te wachten om een degelijk weerwoord te krijgen.
En als werkgever in België zit je veel steviger dan als werknemer.
TS heeft meer te verliezen dan wat jij denkt. (direct haar werk als het gesprek in het verkeerde keelgat terecht komt zelfs (ookal is dat overkill, ik zie het perfect voor mogelijk))

Noem eens een topic op Bokt over problemen op het werk waarin de werkgever niet als boeman wordt beschreven. Niet dat TS dit nu doet, maar gaandeweg zie je dat in een dergelijk topic wel veranderen. Misschien heeft WG niks in de gaten, is het gewoon druk op het werk, zit hij even met de handen in het haar vanwege slechtbetalende klanten of doordat één van zijn krachten met verlof gaat. TS laadt zich nu helemaal op in dit topic en dan heb je inderdaad best wel kans dat er een bom gaat barsten. Ik zou het zover niet laten komen, me niet "opladen" in dit topic, maar gewoon met mijn werkgever gaan praten. Soms zijn werkgevers net mensen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:49

kan allemaal wel zo zijn,maar als je als werknemer alles zo ervaart zoals TS beschrijft,dan is dat ook menselijk.
het maakt niet uit hoe de werkgever het ervaart,als jij stress krijgt van een bepaalde situatie,je kaartte het al meermaals aan en er verandert niets,tja,dan moet je iets toch?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 21:22

Ik ga nu niet ineens ontploffen op mijn werk hoor :D

Ik heb aan al jullie reacties iets. De reden van dit topic was om anderen hun mening te weten te komen en dat gebeurd nu.

Ik wil mijn baas niet afschilderen als een boeman. Want zoals overal heeft mijn werk ook voor- en nadelen. Wat ik hier opsom zijn de nadelen. Maar er zijn ook genoeg voordelen hoor. Al zijn die nu in de minderheid.

Ik hoor graag nog extra input. In tussentijd ga ik goed nadenken over wat ik ga doen. Solliciteren is daar alvast 1 ding van. Of ik dan ook daadwerkelijk voor een andere job ga gaan weet ik nog niet. Wie weet schrik ik wel van wat andere werkgevers bieden zodat ik braafjes bij m'n huidige blijf. Haha :j