smurffie schreef:Wat helpt is mensen vertellen hoe jij je gevoelt hebt door de situatie en daarover in een gesprek inzicht leveren zodat dit in het vervolg voorkomen kan worden.
Ik ga kijken wat ik hiermee kan doen. Dankjewel
rien10 schreef:Ik vind jouw reactie “ dus ik moet maar mijn paarden opgeven of ander werk zoeken” en soortgelijk woorden niet erg volwassen.
Dat zijn dingen die hier wel gezegd worden. Lees maar terug.
rien10 schreef:In plaats van te kijken naar de andere kant van de zaak blijf je hangen in een of andere maatregel om G op z’n nummer te kunnen zetten.
Niet zozeer op zn nummer zetten, ik ben gewoon oprecht geschrokken van zijn uitbarsting aan de telefoon en zijn kwetsende woorden. En er is in mijn ogen niets mis mee om hem dat uit te leggen dat hij mij hiermee heeft gekwetst.
Een MIM is echter niet de juiste keuze hiervoor.
rien10 schreef:Sterkte met je pony.
Dank je.
twinducklin schreef:Ik vermoed dat iedereen reageert vanuit emotie. Daarbij bedoel ik jij en G.
Ik begrijp jouw gevoel, maar vind dat je toch had moeten gaan werken in jouw geval.
Dat je overlegd of er iemand is die je kan vervangen ( en dan ook iemand die hetzelfde werk als jouw vervuld en niet een noodoplossing ) dat vind ik niet meer als normaal. Maar als er niemand is, zou ik gewoon zijn gegaan. Zeker dat je verwachtte dat patiënt al zou overlijden voor je dienst.
*knip*
Draai het eens om, stel jij was de achterwacht en iemand belde met die reden af. Je begrijpt het, je kunt je invoelen in die persoon maar jij zit wel met de verantwoordelijkheid dat jij verantwoordelijk bent hoe het opgelost wordt. Stel dat er wat gebeurt in de tijd dat je collega opgeroepen wordt ergens anders. Ga dat maar eens verantwoorden. In noodgevallen is dat iets anders, maakt de situatie nog niet ideaal. Maar toen jij weigerde te komen was dit de meest ideale oplossing.
Daarnaast staat in de CAO dat alle vormen van verlof geweigerd/inhetrokken kunnen worden indien het werk het verlof niet toelaat tenzij een familie lid in de eerste graad is overleden. Dus de enige reden daarnaast waarmee je altijd kunt afmelden is als je zelf ziek bent. De rest kan gezien worden als werkweigering.
Dus om deze reden zou ik het er ook bij laten voordat het een staartje voor jezelf krijgt.
Ik heb geen privégegevens van mijn collega's, ik had niks kunnen doen. Via de website kan ik enkel aan de werktelefoons komen (of mailen) en dan een stuk of 30 man aangezien ik niet weet wie er wel of niet werkt. Maar als zij net als ik de werktelefoon op uit hebben staan op vrije dagen/ avonden zit je al.
Ik had met alle liefde voor vervanging willen zorgen, maar die heeft de achterwacht en die mag die gegevens niet delen met mij. G is trouwens geen achterwacht, hij was gewoon een werkende kracht die avond. Het was op mijn suggestie dat eerst de avonddienst gebeld zou worden ipv de familie. In de hoop dat de avonddienst nog een idee had en hoe de situatie inmiddels was bij de cliënt.
twinducklin schreef:En ja ook als mijn kind/ moeder ziek zou zijn zou ik gaan werken, tenzij echt levensbedreigend ziek. Maar bij dieren is het begrip toch even anders, zeker bij mensen die geen dieren hebben. En nee ik zou niet met een lekker gevoel op het werk zitten.
Scheelt dat ik in het verleden alleen maar door leidinggevenden begrip heb gekregen omtrent mijn dieren. Mijn andere shet heeft in december vlak voor kerst koliek gehad, gelukkig was ik toen vrij. En 12 jaar geleden heeft mijn fjord koliek gehad, mijn leidinggevende was toen heel begripvol.
twinducklin schreef:Hoop dat met je veulen inmiddels alles ok is.
Het gaat de goede kant op, maar het blijft opletten de komende tijd.