Laminaat berekenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:11

Die zolder he... Ik weet niet precies hoe de situatie is, maar bij ons loopt de vloer van de zolder helemaal door tot het dak laag is. Dat wordt op plattegronden vaak in de maten niet aangegeven, je kunt waar het dak laag wordt namelijk niet staan, dus je kunt dat niet 'gebruiken'.
Maar de vloer loopt daar natuurlijk wel door, dus je wilt daar wel vloerbedekking. Ik zou daarom zelf voor de zolder de maten van de 1e verdieping aanhouden.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat de kamer echt deze maten heeft, omdat de zijkanten zijn afgetimmerd. Dan heeft mijn opmerking geen nut.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:12

Hilli schreef:
Laminaat moet acclimatiseren, dus meet je huis gewoon op op dag 1, koop laminaat en begin op dag 3 met leggen. Dan kun je in de tussentijd schilderen.

Klopt, het moet even wennen aan de temperatuur en de vochtigheid in huis.
Ik kom trouwens op ongeveer 116 m2 uit, dus zou zeker 125-130 m2 halen, zodat je niet tekort komt met versnijden.

Edit: als de vloer doorloopt bij het dak (dus geen inbouwkasten oid), dan moet je er nog zo'n 24 m2 bij hebben

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 12:17

Hilli, schilderen hoeft niet. Dat is al precies zoals wij willen.

Wij gaan vanmiddag naar de ikea, en andere zaken af om te kijken wat het beste en voordeligst is.

mirriezz, Het dak loopt gelukkig niet helemaal tot de grond. Dus daar hebben we geen last van.

Na overleg met vriend word de zolder toch niet gedaan :'). Hij wilt die als stallingshok gaan gebruiken.

xxxmh

Re: Laminaat berekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:24

En maten op een plattegrond kloppen vaak niet. Werk zelf in een winkel waar we vloeren en gordijnen op maat verkopen en we zeggen er vaak bij dat de maten niet altijd 100% kloppen. Advies is dan altijd om zelf na te meten of het laten inmeten!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:26

Als het huis al een tijdje leeg staat, en er niet voldoende gestookt en geventileerd is, zijn de vloeren misschien te vochtig. Eerst vocht meten voor je gaat leggen, is dan aan te raden.
En dan eerst een paar dagen goed stoken en ventileren voor je gaat leggen.

Zorg voor een goed isolerende en geluidsdempende ondervloer. Dat scheelt veel geluid.

Als je zelf geen ervaren vloerenlegger bent, houd dan rekening met ruim zaagverlies.
Leg de vloer in de richting van de lichtval in je huis.

Haha we hebben een parketlegbedrijf thuis. En echt een goede vloer leggen is een vak.
Zoek niet de goedkoopste laminaat uit. Kwaliteit betaalt zich altijd terug.
Laatst bijgewerkt door janouk op 10-02-18 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 12:27

Nee klopt. Maar daarom wil ik het ruim genomen hebben vanaf de plattegrond. Dan kan k nooit zeggen dat ik te weinig heb haha!

We hebben besloten om 100 m2 te gaan halen en de zolder niet te doen. Dat omdat het een opbergruimte word ipv. slaapkamer. We zijn maar met zijn 2en, en af en toe de klein erbij. Dus dan hebben we alsnog een 1 kamer over. :'). Weet onderhand niet wat ik met al die ruimte nog aanmoet :').

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:29

Waar ga je het laminaat kopen?

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 12:37

Weet ik nog niet. We gaan vanmiddag even op onderzoek uit bij verschillende winkels. Ikea, praxis, enzv.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:41

Bij zulke zaken maakt het niet eens uit als je te weinig zou hebben. Je rijdt erheen en koopt een paar pakken bij.
Succes.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 12:45

Het is meer voor onszelf dat we niet heen en weer blijven rijden haha! Beetje luiigheid geloof ik in combinatie met verder weg van dat soort zaken gaan wonen :').

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:47

Wij zijn in ieder geval heel blij met ons laminaat van de Ikea! Voor een goede prijs :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:09

Tip!

Als je om lastige hoekjes moet of uitsparingen hebt, gebruik dan de onderkant van de laminaatdoos om een mal te maken. De bodem van de doos snijd/knip je netjes uit zodat het op die plek past en vervolgens teken je dat uit op de laminaatplank en zaag je het netjes uit.

En zeker laten acclimatiseren! Dat is echt belangrijk! Je baalt als een stekker als het straks helemaal bol staat omdat het uitzet na het leggen.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 08:35

Bedankt Shiloh, dat is inderdaad erg slim!

Laminaat is gekocht!!! We gaan het vrijdag zodra we de sleutel hebben in huis leggen, en dan zondag/maandag beginnen met leggen. Dagen ervoor gaan we alles schoonmaken, ondervloer leggen etc..