Leuke straf gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:13

Ik zou ze als discussieleiders voor in de klas zetten. En dan de vraag of het goed/leuk/stoer (en vul verder maar aan) is, om een telefoon van iemand af te pakken. Maak het, en daar is zeker een rol van de leraar noodzakelijk, met de gehele klas tot een brede discussie die b.v. een uurtje mag duren. Ik denk dat het verbazend kan zijn tot welke gesprekken het kan komen.
Stel het voor aan je leraar en vraag of hij de inleiding wil doen waarbij hij de twee jongens aan het werk zet en daarbij de fatsoenregels tijdens het discussieren aan de zijlijn wil bewaken.
Het lijkt mij in ieder geval dat het tot een dynamische discussie kan leiden.
Succes !

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Leuke straf gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:18

TS is 14. Een dynamische discussie?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:21

mina_dero schreef:
wij hebben een keer een stel jongens met mascara en lippenstift en staartjes rondlaten lopen

Toothless schreef:
Ik zou gewoon iets extreems doen: Zeg dat ze met gym een rondje moeten rennen in hun ondergoed ofzo. Laat ze maar boeten }:)

Wat een vreemde ideeen. Dit is toch gewoon vernedering? Ik vind het best gek dat je daar van kan genieten als mens. Oke, straf is verdiend, maar het moet wel in verhouding staan. Publieke vernedering is nooit oke.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:25

Giolli schreef:
TS is 14. Een dynamische discussie?

:') :') :') :')

Ik heb geen origineel idee, maar lees wel even mee!
Op mijn werk hebben jongens een keer een dugout van een voetbalveld beklad met 'stoere' woorden. Ik heb ze toen de keuze gegeven, of heel gauw schoonmaken, of een spreekbeurt houden voor alle kinderen over piemels, seks en alle andere woorden die ze geschreven hadden. Toen was de keuze ook heel snel gemaakt :+
Maar ik heb wel vaker te maken met dit soort ongein op mijn werk dus ik lees ook even mee ter inspiratie }:)

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:29

Presentatie laten houden over quantummechanica }>
Of een ander moeilijk onderwerp.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:29

jibberjabber schreef:
Ik zou ze als discussieleiders voor in de klas zetten. En dan de vraag of het goed/leuk/stoer (en vul verder maar aan) is, om een telefoon van iemand af te pakken. Maak het, en daar is zeker een rol van de leraar noodzakelijk, met de gehele klas tot een brede discussie die b.v. een uurtje mag duren. Ik denk dat het verbazend kan zijn tot welke gesprekken het kan komen.
Stel het voor aan je leraar en vraag of hij de inleiding wil doen waarbij hij de twee jongens aan het werk zet en daarbij de fatsoenregels tijdens het discussieren aan de zijlijn wil bewaken.
Het lijkt mij in ieder geval dat het tot een dynamische discussie kan leiden.
Succes !

ook een leuke, maar dan zou ik er geen discussie van maken..

maar de twee laten debateren..

waarbij er 1 dan moet verdedigen waarom het ok is om te plagen/pesten door het wegnemen van spullen
en de ander de kant waarom het niet ok is..

2 dagen voorbereiding en ze moeten erin samenwerking.. (het is namelijk makkelijk om de tegens te bedenken, maar laat ze allebei dan ook maar nadenken over waarom het ok zou zijn). en dan onderling met z'n tweeen erover debateren, met de klas als toeschouwer.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:30

Fink schreef:
Presentatie laten houden over quantummechanica }>
Of een ander moeilijk onderwerp.

:') :') :') :') :')

waarom niet gelijk met een nieuwe wiskundige formule op de proppen komen.
of de presentatie in het chinees

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:36

Als je ergens consequenties aan verbindt, moeten die mijns inziens logisch zijn. Een presentatie over een moeilijk onderwerp heeft niets met het afpakken van een telefoon te maken. Dus dan steken ze er niets van op.

Laat ze zelf een schooldag lang hun eigen telefoon inleveren bij de docent. Dan leren ze vanzelf hoe vervelend het is als je niet over je telefoon kunt beschikken.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:37

safina schreef:
Als je ergens consequenties aan verbindt, moeten die mijns inziens logisch zijn. Een presentatie over een moeilijk onderwerp heeft niets met het afpakken van een telefoon te maken. Dus dan steken ze er niets van op.

Laat ze zelf een schooldag lang hun eigen telefoon inleveren bij de docent. Dan leren ze vanzelf hoe vervelend het is als je niet over je telefoon kunt beschikken.

Of je laat ze een presentatie houden over de software van de telefoon van TS en verplicht een vergelijkingstabel maken met de voor- en nadelen van de software tegenover concurrenten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:05

safina schreef:

ik vind een ludieke manier beter als een 'lijdende manier'.

de telefoon van hen afnemen voor een dag is leuk als 'wraak' gevoel.. nu zitten zij een dag zonder en nu weten ze hoe het voelt. Maar er is een gedegen kans aanwezig dat ze het zo irritant vinden of vervelend dat ze weer gaan zinnen op een manier om degene die 'hun dat aandoet' weer te 'straffen'. En omdat de docent redelijk onaantastbaar is, zal zich dat dan weer op ts kunnen richten..

dus ik persoonlijk zou het liever oplossen met een stukje humor.. waar ze wel voor moeten werken, maar waar ze zelf ook nog wel de lol van kunnen inzien.

dat 'moeilijke onderwerp' is puur als grapje bedoelt.. maar een stukje debat of presentatie dat met de telefoon van ts, diefstal en/of pesten te maken heeft is niets mis mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:18

elenaMM77 schreef:
dus ik persoonlijk zou het liever oplossen met een stukje humor.. waar ze wel voor moeten werken, maar waar ze zelf ook nog wel de lol van kunnen inzien.

dat 'moeilijke onderwerp' is puur als grapje bedoelt.. maar een stukje debat of presentatie dat met de telefoon van ts, diefstal en/of pesten te maken heeft is niets mis mee.

Ben erg pro-humor, maar ik zie daar dan weer helemaal niks grappigs in.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:26

safina schreef:
elenaMM77 schreef:

Ben erg pro-humor, maar ik zie daar dan weer helemaal niks grappigs in.

een presentatie geven of liedje zingen over waarom een telefoon afpakken zo leuk is, kunnen ze zelf zo leuk of grappig maken als dat ze willen, ze moeten er echter wel over nadenken.. evenals een debat, waarbij de een voor moet pleiten en de ander tegen, kunnen ze zelf invullen..

ook voor de anderen in de klas is het leuk.. ten eerste het is wel dat stukje 'wraak' dat ze iets hebben moeten doen voor het vergrijp.. maar anderszijds is het ook leuk om te horen waar ze mee op de proppen gaan komen.

iets afpakken geeft alleen maar boosheid. mede daarom zal de docent ook voor een andere manier gekozen hebben denk ik.

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 16:59

Ik ga ze denk ik het dansje van de turnles laten doen. Is een super grappig dansje dus dan kan de rest van de klas er ook mee lachen.

En inderdaad als ik hun gsm laat afpakken komt er alleen (meer) ruzie van. En ik heb liever geen ruzie met de helft van de klas :j

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:05

De hele dag hand in hand laten lopen...

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:26

Presentatie laten maken over het betreffende telefoon merk , van min 10 minuten !

Hier ook een keer gedaan , maar dan over systeemplafonds ( pennen in het plafond schieten met het elastiek van je agenda )

Beviel goed !

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:31

tanjaatjuhh schreef:
telephone - lady gaga laten playbacken }:)

Vind deze wel een goeie, lekker toepasselijk :+

Wil je het wel even filmen TS }:)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:36

faunty schreef:
Presentatie laten maken over het betreffende telefoon merk , van min 10 minuten !

Hier ook een keer gedaan , maar dan over systeemplafonds ( pennen in het plafond schieten met het elastiek van je agenda )

Beviel goed !

:') :') :') how boring dat onderwerp heerlijk, maar wel humor

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:39

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:41

Ik weet niet wat voor niveau je doet, maar beknopte griekse grammatica laten uitleggen blijft leuk :')

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:44

ik zou ze een rap laten schrijven waarin ze hun verontschuldigingen aan bieden en waarom ze je telefoon hebben afgepakt en dat ze het niet weer zullen doen.

Deze rap mogen ze dan rappend of voorlezend voor de klas doen.