Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mina_dero schreef:wij hebben een keer een stel jongens met mascara en lippenstift en staartjes rondlaten lopen
Toothless schreef:Ik zou gewoon iets extreems doen: Zeg dat ze met gym een rondje moeten rennen in hun ondergoed ofzo. Laat ze maar boeten
Giolli schreef:TS is 14. Een dynamische discussie?

jibberjabber schreef:Ik zou ze als discussieleiders voor in de klas zetten. En dan de vraag of het goed/leuk/stoer (en vul verder maar aan) is, om een telefoon van iemand af te pakken. Maak het, en daar is zeker een rol van de leraar noodzakelijk, met de gehele klas tot een brede discussie die b.v. een uurtje mag duren. Ik denk dat het verbazend kan zijn tot welke gesprekken het kan komen.
Stel het voor aan je leraar en vraag of hij de inleiding wil doen waarbij hij de twee jongens aan het werk zet en daarbij de fatsoenregels tijdens het discussieren aan de zijlijn wil bewaken.
Het lijkt mij in ieder geval dat het tot een dynamische discussie kan leiden.
Succes !
safina schreef:Als je ergens consequenties aan verbindt, moeten die mijns inziens logisch zijn. Een presentatie over een moeilijk onderwerp heeft niets met het afpakken van een telefoon te maken. Dus dan steken ze er niets van op.
Laat ze zelf een schooldag lang hun eigen telefoon inleveren bij de docent. Dan leren ze vanzelf hoe vervelend het is als je niet over je telefoon kunt beschikken.
safina schreef:Als je ergens consequenties aan verbindt, moeten die mijns inziens logisch zijn. Een presentatie over een moeilijk onderwerp heeft niets met het afpakken van een telefoon te maken. Dus dan steken ze er niets van op.
Laat ze zelf een schooldag lang hun eigen telefoon inleveren bij de docent. Dan leren ze vanzelf hoe vervelend het is als je niet over je telefoon kunt beschikken.
elenaMM77 schreef:dus ik persoonlijk zou het liever oplossen met een stukje humor.. waar ze wel voor moeten werken, maar waar ze zelf ook nog wel de lol van kunnen inzien.
dat 'moeilijke onderwerp' is puur als grapje bedoelt.. maar een stukje debat of presentatie dat met de telefoon van ts, diefstal en/of pesten te maken heeft is niets mis mee.
safina schreef:elenaMM77 schreef:dus ik persoonlijk zou het liever oplossen met een stukje humor.. waar ze wel voor moeten werken, maar waar ze zelf ook nog wel de lol van kunnen inzien.
dat 'moeilijke onderwerp' is puur als grapje bedoelt.. maar een stukje debat of presentatie dat met de telefoon van ts, diefstal en/of pesten te maken heeft is niets mis mee.
Ben erg pro-humor, maar ik zie daar dan weer helemaal niks grappigs in.