Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_suus19_ schreef:Ja natuurlijk snap ik dat. Maar dingen werken van 2 kanten toch? Zij krijgen bedenktijd om te bedenken welke sollicitant ze aan willen nemen. Een werknemer mag dan ook de tijd krijgen om af te wegen welke werkgever het beste zou passen. Het is toch een belangrijke afweging, ik heb genoeg gejobhopt, dit zie ik wel als keuze voor de komende paar jaar. Ik denk daar graag goed over na.
.Pantykous schreef:Die zijn lekker makkelijk, zo lust ik er nog wel 30. En als ze op hun strepen blijven staan is het toch geen match voor je want dan wil je daar ook weer snel weg.

) het gesprek in bent gegaan met een boel eisen kan ik me voorstellen dat de werkgever dit direct afkapt door te zeggen dat je niet teveel flexibiliteit hoeft te verwachten. En dit is ook banketstaaf, maar voor jou tien anderen. Het betreft wat ik er van begrijp een functie op uitvoerend niveau toch? Pas op dat je jezelf niet uit de markt prijst. Jezelf proberen te verbeteren is logisch en heel begrijpelijk, maar pas op dat je je eigen glazen niet ingooit. _suus19_ schreef:Bij jullie hoef ik niet te solliciteren natuurlijk
Ik heb gewoon gezegd dat ik wat aanvullende vragen had voor ik defintief ja kon zeggen.
chevax schreef:Er wordt werkgevers vaak verweten niet flexibel genoeg te zijn. Maar TS, met alle respect, als je op dezelfde twijfelachtige manier zoals je in dit topic overkomt (sorry, ik bedoel het niet banketstaaf) het gesprek in bent gegaan met een boel eisen kan ik me voorstellen dat de werkgever dit direct afkapt door te zeggen dat je niet teveel flexibiliteit hoeft te verwachten. En dit is ook banketstaaf, maar voor jou tien anderen. Het betreft wat ik er van begrijp een functie op uitvoerend niveau toch? Pas op dat je jezelf niet uit de markt prijst. Jezelf proberen te verbeteren is logisch en heel begrijpelijk, maar pas op dat je je eigen glazen niet ingooit.
Romeo2007 schreef:Ze willen je loonstroken zien om te kijken wat je nu verdient en doen er dan 1 of 2 periodieken bovenop. Ik doe zelf HR en dat is best gebruikelijk hoort
Romeo2007 schreef:Ze willen je loonstroken zien om te kijken wat je nu verdient en doen er dan 1 of 2 periodieken bovenop. Ik doe zelf HR en dat is best gebruikelijk hoort
Brainless schreef:Romeo2007 schreef:Ze willen je loonstroken zien om te kijken wat je nu verdient en doen er dan 1 of 2 periodieken bovenop. Ik doe zelf HR en dat is best gebruikelijk hoort
Het is niet "gebruikelijk", wel zijn er wel meer werkgevers die er om vragen, maar het overgrote gedeelte (gelukkig) niet.
Je bent het ook absoluut niet verplicht deze info te geven.
Mijn man is bezig met sollicitanten en er wordt wel gevraagd wat ze willen verdienen, maar er wordt nooit om een loonstrook gevraagd.
De loonschalen staan vast per functie maar er wordt wel gekeken naar ervaring/kennis voor de hoogte van de trede.
Ook bv een auto staat vast per loonschaal en valt niet over te onderhandelen.
Belsje schreef:Is dat iets typisch Nederlands dan?
Ik heb hier in .be nog nooit een loonstrookje moeten afgeven.
Verder TS, ik zie dat je psycholoog bent. Hier in ons kikkerlandje is daar relatief weinig onderhandelingsruimte rond in de zorg, in de privé een stuk meer. Het hangt er dan ook erg vanaf of je uitvoerend ingeschakeld zal worden of of er al wat management in zit. Als ze verwachten dat je een frisse wind laat waaien, snap ik niet dat je op gelijke voet in het team gezet wordt? Dan krijg je toch pure rolverwarring?