Linkshandig, linksvoetig, rechtsogig, rechtsorig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:30

Ik ben rechtshandig, rechtsbenig en rechtsogig. Volgens mij ben ik linksorig, ik nam altijd de telefoon op met links, maar in m’n linkeroor zitten een paar verse piercings dus dat is nu rechts geworden :') Maar dat gaat na even wennen net zo makkelijk als eerst met links. En het links opstappen met paardrijden is er zo ingebrand, dat als ik achterop de motor ga bij m’n vriend ik vanaf de linkerkant moet opstappen anders kan ik het niet :') Terwijl ik verder wel alles met m’n rechterbeen doe.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:34

Ik ben rechtshandig, linksbenig, linksogig en rechtsorig :')

Welk been je voorkeursbeen is kun je beter testen door iemand je voorover te laten duwen. Het been dat je als eerst vooruit zet is je voorkeursbeen.
Ik schop een bal met rechts, maar vroeger met atletiek stond ik als een van de weinig aan de andere kant met hoogspringen. Ook in de startblokken stond ik zo dat mijn linkerbeen als eerst vooruit moest.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:36

Rechtsorig, nooit van gehoord :=
Mijn dominante kant is links, hoewel ik het er rechts ook niet slecht vanaf breng. Mijn vader is rechtshandig en linksbenig, dat vind ik wel een bijzondere combi. :D

luuntje

Re: Linkshandig, linksvoetig, rechtsogig, rechtsorig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:46

Grappig.
Ik ben rechtshandig, rechtsvoetig, rechtsogig en rechtsorig.
Saai hoor.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:48

Rechtshandig, linksbenig, rechtsogig (maar ik heb een blind linkeroog, dus linksogig was vrij lastig geweest :)) ) en linksorig

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:32

Ik ben ambidextreus- links en rechtsvoetig, en links en rechtshandig. Niet alles gaat me even goed af met mijn rechterhand, andere dingen gaan niet zo 'handig' met mijn linkerhand

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:03

Oh interessant, ik ben zowel links als rechtshandig (schrijven met links, basketbal tennis etc met rechts) ik ben rechtsvoetig (zeggen ze) maar met bijv voetbal en snowboarden heb ik geen voorkeur en blijf switchen van been. En linksogig en linksorig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:07

Rechtshandig, rechtsvoetig, rechtsogig, linksorig
Grappig :+

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:23

Hoe bepaal je wat je favoriete oor/oog is?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:45

Voor de ogen hebben ze bij handboogschieten een trucje maar die weet ik niet meer. Telefoon heb ik altijd aan mijn linker oor dus dat zal dan wel links horig zijn.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:53

wat grappig dit :')
Ik ben rechtshandig, rechtsvoetig en rechtshorig, maar ik kijk met links :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:01

Linkshandig, rechtsbenig, linksorig en rechtsogig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 18:36

superlotje schreef:
Hoe bepaal je wat je favoriete oor/oog is?

Je oog bepaal je met welk oog je het liefst door een lens of vergrootglas kijkt.
Dus de sterkere kant. Qua oor heb ik bij mezelf gewoon gegokt. Als ik mijn oor tegen een muur zou leggen om naar iets te luisteren zou het mijn rechter zijn :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:02

Ben rechtshandig of eigenlijk meer gemengdhandig (kruisdominantie), aangezien ik veel dingen met links doe. Schrijven doe ik wel met rechts. Dingen zoals telefoneren, tanden poetsen, haren borstelen etc. doe ik doorgaans met links. Bij het schilderen gebruik ik beide handen.
Ik ben ambidexter wat betreft mijn voeten, wat met sporten vaak problemen op heeft geleverd (snowboarden bijv; geen dominant been dus voor mijn gevoel sta ik nooit "lekker" - ben dan ook gaan skiën) maar soms kan het ook handig zijn (zoals op veel posities kunnen spelen met voetbal).
Ik heb jaren op atletiek gezeten en hoogspringen bleef moeilijk, aan welke kant je dan moet gaan staan? :=

Mijn dominante oog is links, oor ben ik geneigd om rechts te zeggen, maar aangezien ik met links beter hoor gebruik ik die kant ook om te telefoneren (daar switch ik mee links/rechts) dus dat is eerder 50/50. Niet direct zo'n sterke voorkeur als bij mijn ogen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:48

Alles rechts, voeten, ogen, handen en oren.

Maar ik eet ook met rechts en mijn horloge draag ik ook rechts. Terwijl dat juist door linkshandigen gedaan wordt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:51

Ik heb alles op rechts.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:59

Ik ben rechtshandig en rechtsbenig met balsporten. Maarre... bij turnen vroeger zette ik met mijn linkerbeen af bij trampoline. En de radslag zette ik met mijn linkerhand en been in, dat vonden ze toen altijd maar raar. Het grappige is dat mijn dochter precies hetzelfde doet.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:08

Ik ben rechtshandig, en kan ook echt alleen met rechts muizen op mijn laptop (was heel fijn toen mijn handen overbelast waren, want kan het niet wisselen) :+

Verder kijk ik altijd door mijn rechteroog in de zoeker van mijn camera. Dat blijkt ook als ik de cirkel test doe. Ik telefoneer meestal aan mijn rechteroor.
Ik denk ook rechtsbenig := Maar dat weet ik niet zeker

Grappig eigenlijk :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:16

grappig, maar ik doe alles nogal recht... Dacht altijd dat mijn rechteroor wat beter was, maar klinkt ook erg logisch dat het gewoon mijn voorkeurskant is.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:20

Ik schrijf met links, trap de bal met links, knip met rechts, snij met rechts, eet met links. Badmintonnen doe ik met beide handen, maar voorkeur rechts. Infuus zetten weer met links. Door de microscoop kijken kan ik alleen met rechts, niet met links of beide ogen. Een bal bijv. gooien met rechts. Muis van de computer met rechts.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:21

Alles rechts. Goh, wat saai.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:25

Ik denk hier ook alles rechts, ook al weet ik het met mn oog niet zeker!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:27

Maak een cirkeltje met wijsvinger en duim en kijk door het cirkeltje naar een voorwerp in de verte. Sluit dan om beurten een van je ogen. Je zult zien dat in bij 1 oog je wel het voorwerp in de cirkel ziet en bij het andere oog niet. Het oog waarbij je wel het voorwerp ziet is je dominante oog.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:45

Lekker saai alles op rechts.
Als ik bel en ik moet iets opschrijven, hou ik vaak zelfs de telefoon met mijn linkerhand bij mijn rechteroor, want dat is heel logisch en handig natuurlijk :=

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:02

Ik ben rechtshandig, rechtsvoetig, rechtsogig en linksorig.