In welk seizoen voel jij je het prettigste?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

In welk seizoen voel jij je het prettigste

Winter
15 (3%)
Lente
295 (59%)
Zomer
170 (34%)
Herfst
17 (3%)

Totaal aantal stemmen: 497

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:29

Geen enkele voorkeur. Alle seizoenen hebben hun mooie kanten, winter sneeuw en ijs. Houtkachel aan frisse lucht, voorjaar fluitende vogels uitlopende natuur. Zomer zon bloemen herfst storm houtkachel weer aan mooie kleuren in de bossen,

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:56

Eigenlijk allemaal we zolang het maar "mooi" weer is

Op een mooie herfst dag door se gekleurde bossen lopen en de kids spelen en zoeken naar kastanjes

Winter op een koude zonnige dag kan het heel mooi en fijn zijn buiten.
Of juist door de sneeuw wandelen en sneeuwpop maken

Lente omdat alles weer kleur krijgt,langer ligt en mensen vrolijker zijn

De zomer omdat we dan vooral buiten leven en gaan varen

Ja denk dat lente en zomer toch echt wel mijn voorkeur hebben,

Mja zo heeft elk seizoen ook weer zijn keerzijde haha :)

Winter de waterbakken bevriezen
Alles os nat, glad, blubber vies koud guur kan ook door de herfst

Lente moet alles buitenshuis weer schoon en netjes ( tuin, paardenbak etc etc)

Zomer, te heet om ook maar iets te doen

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 01:58

Absoluut zomer {:}
Mijn voorkeur gaat uit naar een warme droge zomer, maar ook de vochtige, vaak wisselvallige en regenachtige nederlandse zomers vind ik heerlijk <3

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 02:03

Lente/begin zomer,

Dan is het niet te warm maar wel warm genoeg. Geen plak zweet dagen, maar wel lekker bruin worden.
Winter en herfst wordt ik echt chagrijnig van... Die regen en grauwe lucht zonder zon. En sneeuw brrrr mij veel te koud. Zomer is mij veel te benauwd en kleverig. Ik heb een hekel aan zweten zonder dat ik weet waarom. Ohja en die verschrikkelijke pollen in de zomer.

MacavityL

Re: In welk seizoen voel jij je het prettigste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 02:51

Zomers! Hele hete (>30C) zomers!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 03:11

De lente. Heerlijk dat is echt het seizoen waar ik blij van wordt. Ben de winter al echt zat.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 03:19

Lente en zomer..

De eerste teenslipperdag van het jaar... daar wordt ik zo intens gelukkig van.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 03:25

Alle seizoenen hebben hun charmes, maar als ik echt moet kiezen ga ik voor de lente, aangezien ik niet zo van warmte hou, maar wel van mooi weer. En omdat ik rond de herfst last (kan) krijgen van mijn “winter” depressie

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 03:35

Bunn schreef:
Herfst! Ik ben dol op druilerig weer, vallende blaadjes, frisse maar toch niet koude temperaturen en de tradities die bij de herfst horen. Heeerlijk!

Precies dit! Heerlijk om in de herfst in het bos te wandelen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 04:19

Winter <3

Sneeuw & ijswandelingen heerlijke frisse lucht, voor mij ademt het gewoon lekkerder :)) heerlijk donker & kaarsjes aan. Warme chocolade drinken bij het schaatsen <3

Winter is mijn seizoen, niet meer als 10 graden vind ik prima :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 08:01

Lastig kiezen tussen lente en zomer, maar uiteindelijk voor lente gekozen omdat het zonnetje en de fluitende vogels dan net beginnen en elke keer zo als een gelukje voelt :) In de zomer krijg je (over het algemeen) meer zon en dan vind ik het minder bijzonder.. Dan kan ik er zelfs van balen als het niét zonnig is haha
In de lente voelt het nog niet zo vanzelfsprekend en dat maakt het voor mij leuk :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 08:52

Lente, zonder twijfel. Alles wordt weer groen, alles ruikt zo lekker. Vogeltjes die zingen, overal kleine eendjes die geboren worden en lammetjes in de wei. Ja, de lente maakt mij echt blij en rustig van binnen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:46

De lente is mijn absolute favoriet als het weer warmer word buiten en de zon vaker gaat schijnen zodat je weer lekker hele dagen buiten kunt vertoeven. En het nog niet te warm is, en s"nachts nog koel genoeg om goed te slapen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:49

Zeker de lente! Heerlijk als we de donkere en koude dagen uit gaan en kijkend naar een lekkere "warme" zomer :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:59

Zomer; bij een graadje of 25 word ik pas echt wakker uit mijn winterslaap :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:00

Ik heb ook zoals velen de lente :) Heerlijk als er weer 'verse' groene blaadjes aan de bomen groeien, overal knopjes en krokussen langs de weg. Vooral ook het gefluit van vogeltjes vind ik zo fijn <3

De zomer vind ik ook erg fijn, maar op sommige dagen is het te warm (vorige zomer was het net een sauna in mijn kamer, zowel overdag als 's nachts, dus dat is echt niet leuk).

Winter is voor mij altijd een best moeilijke periode, ik kan niet goed tegen de korte/donkere dagen, ik word daar gewoon echt een beetje 'down' van. Ik heb ook niet zo heel veel met kerst en zo, het enige 'leuke' in de winter vind ik oud & nieuw. En er mag wel een weekje sneeuw liggen maar langer ook niet :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:04

Alles behalve zomer met twintig plus of hoger.

Als ik moet kiezen winter. Ik hou ervan en je kan je er op kleden. Zomerse temperatuur niet.

De lente is ook lekker in je trui zonder jas na buiten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:09

Herfst. Nog wel mooie dagen, maar geen of veel minder last van de pollen. Ik ben 1 van de weinigen geloof ik.

Pimpelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:16

Zo te zien behoor ik ook tot de herfst-minderheid. Ik kan intens genieten van de mooie kleuren en vaak nog heerlijke temperaturen. Fijn om buiten te rijden zonder dazen! Er zijn vaak ook nog veel festival achtige activiteiten te doen en ik kan terugkijken op een lekker warme zomer (tegenwoordig vaak de lente) met vrienden. Dat melancholische past ook wel bij mij denk ik. ;-)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:25

Van minst favoriet naar favoriet:
Lente - je denkt dat het weer lekker warm gaat worden maar eigenlijk regent het gewoon heel veel.
Herfst - oké nu duurt het echt nog heeeeel lang voordat het zomer is.
Winter - laat het maar sneeuwen en vriezen, chaos in het land en veel buitenpret. Zachte winters zijn wel stom maar met een paar keer de pistes opzoeken is dit seizoen goed te doen.
Zomer - zonder jas naar buiten, lekker lang licht, de warme zon op je huid, love it.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:25

Ik vind alle seizoenen mooi eigenlijk. Zolang het zonnetje maar schijnt, haha.

De lente is een nieuwe start voor veel dingen, de natuur wordt weer wakker en de temperaturen zijn heerlijk. Het ruikt ook zo lekker na een lentebuitje. En alles wordt weer zo mooi groen.
De zomer kan heerlijk zwoel zijn, mooie bloemen in bloei en lange dagen waardoor je in de avond lekker lang buiten kan blijven.
De herfst heeft prachtige kleuren, een mooie tijd voor boswandelingen (al is het altijd een mooie tijd voor boswandelingen, haha), paddenstoelen en storm ... ik hou van storm. Temperatuur kan ook nog heerlijk zijn. En de herfstgeuren vind ik persoonlijk ook heerlijk.
De winter is prachtig als er een heerlijk zonnetje schijnt, helderblauwe lucht en de grond hard van de vorst. Mooi als er een laagje sneeuw ligt. Gezond weer en de natuur komt tot rust. 'S avonds lekker de gordijnen dicht en een avondje voor de tv zonder het zonde te vinden om binnen te zijn. Gezelligheid, al kan het natuurlijk in elk seizoen gezellig zijn. :+

Helaas kan ook elk seizoen gewoon koud en nat zijn, somber, druilerig weer of een lange periode regen en vol ongemakken zoals modder, pollen, steekbeesten, lastige zon die net in je ogen schijnt en overal ziektekiemen, haha.

Ik bekijk het het allerliefste lekker positief en zie in elk seizoen de mooie dingen. :D

(maar goed, als ik er echt eentje moet kiezen ... de lente, want die is in ons land toch meestal het beste weer :+ )

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:30

Alles onder de 20 - 21 graden!
Keuze -10 of +25? Dan kies ik voor -10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:32

Ik twijfel tussen Lente en Zomer, vind het inderdaad ook heel mooi hoe er weer blaadjes aan de bomen komen, lammetjes in de wei, winterjas in de kast (zoals lente omschreven in de OP tenminste) enz.
Ik heb overigens hooikoorts maar dat mag de pret niet drukken :')

En ik hou toch ook wel heel erg van de zomer, lekker in de tuin of op een strandje liggen bakken, buiten zwemmen, de geur van bbq's, lekker lang buiten zitten met een vuurtje aan enzz..

Winter vind ik opzich wel leuk, maar eigenlijk vind ik dat vooral als er sneeuw ligt, dat vind ik echt heerlijk, mits ik dan een afspraak heb en er doorheen moet op de brommer.

Herfst heb ik niks mee maar ook de herfst vind ik wat moois hebben met de bladeren aan de bomen die verkleuren.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:55

de lente, het weer wordt beter, bloementjes gaan weer bloeien en alles wordt langzaam weer groen, blijft weer wat langer licht.
zomer vind ik ook wel fijn maar vaak weer te warm. vind het heerlijk om met 15 graden en een zonnetje lekker buiten bij de paarden te werken

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:06

Ik ben dol op alle seizoenen. Dat wil zeggen,...als het seizoen op zijn best is. Dus in de zomer lekker warm(maar niet te) in de lente mooi zonnig droog weer en in de winter lekker droog koud en een lekker pak sneeuw

Helaas is het meestal niet zo mooi en gaat de herfst moeiteloos over in de herfst gevolgd door de herfst.
Ik kies dan ook voor zomer. Dan is het tenminste nog warm.